Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2001
‎Kapitulu honetan pepealdiari dagozkion kasuez arituko gara, alegia, Hegoak progresiboki bere kanpo zorra metatzen dueneko epealdiko kasuez.
‎Hegoak merkataritza ondasunak ematen ditu eta Iparrak finantza bonuak (ez monetarioak) ematen ditu. Transakzio errealen elkarren kontrako ematea gauzatu arren, Hegoak bere kanpo zorra zerbitzatzen du, zeren berak finantza obligazioak deuseztatzen baititu, zeintzuk Iparrak bere onurarako dituen, bere merkataritza inportazio netoak ordaintzearren. Nazioarteko ordainketen, urrezko araua?
‎Iparrak Hegotik merkataritza ondasunen soberakina erosten du, Iparretik Hegoak ezer erosten ez duen bitartean (finantza bonu monetarioak B izan ezik): Iparraren erosketak Hegoaren (merkataritza ondasunen edo finantza bonu ez monetarioen) inolako erosketari ez dagozkion heinean, Hegoak zerbitzatu egiten du bere kanpo zorra.
‎Zorpeko herrialdea, H, lehendabizi erreserba monetako banku gordailuak irabazten ahalegintzen da, eta merkataritza soberakinaren bidez lortzen du helburu hori; horrela, herrialdeak bere kanpo zorraren (I diruan) interesak eta amortizazioa ordaintzeko aukera dauka, bere kanpo hartzekodunen onurarako. Horrek argi esan nahi du, H herrialdeak azkenik bere hartzekodunei transferitzen diela Iparreko bankuetan gorderik produktu monetarioaren osotasuna (edo zati bat), zeina berak lehendabizi bere merkataritza soberakinaren ordainketagatik lortzen duen.
‎17 irudiko (1) eta (2) eragiketak orduan egiaztatzen dira. Hortik ondorioztatzen da ezen, beti bere kanpo zorraren zerbitzuaren arabera, Hegoak Iparrari I diruan ordaintzen diola eta Iparrak Hegoari diru mota berean ordaintzen diola: simetriaren gabezia horrek, (1) eta (2) jarduerarekin H dirua ez agertzea definitzen du, eta horixe da kanpo zorraren zerbitzuari dagokion bizioa.
‎Hain zuzen, pepealdietan ez Iparrak ez Hegoak ez dute eskuratzen, azken ordainketa modura, kanpo bankuko inolako gordailuen kopururik; Iparrak finantza bonu ez monetarioak eskuratzen ditu eta Hegoak merkataritza inportazio netoen bolumen baliokide bat. Horrela, p epealdiaz geroztik H herrialdeak ezin du saihestu, azken ordainketa gisa, gordailuen kopuru bat eskuratzea, zeina (aurretik metaturiko) bere kanpo zorraren. I diruan egina zerbitzuaren baliokidea den.
‎Simetria bikoitzaz ere mintza gaitezke; kanpo zorraren zerbitzu bakoitzak asimetria bat sortzen du bera gauzatzen deneko epealdian bertan, p epealdiaz geroztik; baina horrelako asimetria bakoitza identikoki egiaztatua da zorra sortua den epealdiaren, p, eta bera zerbitzatua den epealdiaren, p, artean. Zorpeko herrialdean zama guztia jarririk, bere kanpo hartzekodunen zerbitzuak sortzen duen asimetriak ondokoa erakusten du, alegia, herrialdea beharturik dagoela moneta huts bat onartzera, bere merkataritza soberakinaren ordainketa bakar eta azken modura( bere kanpo zorra zerbitzatzeari uko egiten ez badio, behintzat).
‎Orain arte dena ongi doa. Baina desordena kaltegarria agertzen da, H herrialdea bere kanpo zorrak zerbitzatzen hasten denean: helburu horretarako H zordundua da I diruko x unitaterekin.
‎Nola tranferi diezaieke H k bere hartzekodunei I diruko banku gordailu bat, I ren bankuetako beraren kontuen zorren bitartez ez bada? . Zor baten fluxua, ren ibilgailuzko dirua eta zor horren objektuaren banku gordailua edo diru erreala arteko ezberdintasuna ulertzen denean, argi geratzen da ezen, bere kanpo zorrak zerbitzatzen dituen bakoitzean, H k bi galera ezberdin jasaten dituela, zeren I diruko x unitateko ibilgailuzko zor netoa nozitzen baitu, bere kanpo hartzekodunei I diruko x unitateko gordailu bat unilateralki transferitzearren (22 irudia).
‎Izan ere, oso, normala? da bere erosteko ahalmenaz baliatzea, bere kanpo zorra (interesak eta amortizazioa) zerbitzatzearren. Alta, kanpo zorraren zerbitzu bakoitza truke trunkatu bat da, beste arrazoi bategatik, alegia, zorpeko herrialdeari ibilgailuzko diruan inolako krediturik hornitzen ez diolako.
‎Eskari gehiketa horren neurria zehatza da: horrelako epealdian gehiketa hori Hegoak bere merkataritza esportazio netoak direla bide irabazitako eta bere kanpo zorraren zerbitzu korrontean jarritako I diruko kopuru osoari dagokio.
‎Bistakoa da Hegoa ez dela bortxatu behar izan bere merkataritza soberakinaren bidez berak irabazten dituen monetak erosteko eta ordaintzeko, bere diru propioaren kanpo balioren kalterako. Alta, izatez, Hegoak bere kanpo zorraren zerbitzuaren zama bikoitza jasaten du; hots, Hegoaren kanpo hartzekodunei transferitutako monetak birritan ordaintzen ditu Hegoak: lehen aldiz merkataritza ondasunen esportazio netoen bidez, eta bigarren aldiz horrela irabazitako moneten erosketaren bitartez, H diruan.
‎H ren kanpo zorraren azken zerbitzua soilik I diruan gauza daiteke; horregatik, Hegoak lehendabizi kanpo irabazi bat lortu behar du, bere kanpo zorra zerbitza dezakeen epealdi bakoitzean; logikoki, irabazi hori (kanpo monetan, hau da, I diruan) bere merkataritza soberakinetik etor daiteke soilik. faktikoak zorpeko herrialdeek (H) aurre egin behar dioten muga egiaztatzen du; izan ere, zorpeko herrialdeek merkataritza ondasunen esportazio netoa gauzatu behar baitute, beren kanpo zorren zerbitzurako beharrezkoa den kanpo moneten kopurua irabaztearren (puntu hau 4.2 azpiatalean aztertu dugu).
‎Horrela, bere kanpo hartzekodunei bere diruan zerbitzatzea aukeratzen duen edozein zorpeko herrialdek eragiketa kontraproduktibo bat gauzatzen du. H herrialdearen kasuan bistakoa da ezen, bere kanpo hartzekodunei zerbitzatzearren 2 HM ko etxeko aurrezkia emanez, autoporrotaren politika bat gauzatzen duela, zeren, horrela eginez, bere kanpo zorrak lehengo mailan irauten baitu: RH multzoaren zorra z MH tik (z 2) MH ra pasatzen da, baina, aldiune berean, R multzoak 2 MH ko balioa duen zor berria jasaten du.
‎Bigarren inplikazio horren froga ondoko azalpenak ematen du: herrialde baten zorpeko egoiliarrak aurrezki nahikoak gauzatzeko gai badira ere, herrialdea ez da gai bere kanpo zorra hartzekodunei zerbitzatzeko, bere hartzekodunei zor dien kopuru berdinkidea den kanpo errenta neto bat irabazten ez badu, gutxienez.
‎...ra; zorpeko egoiliarrek inolako barne aurrezkirik gauzatuko ez balute, ez lukete izanen beren eskumenean inolako fondo transferigarririk; baina baldin eta, bere aldetik, zorpeko herrialdeak inolako kanpo errentarik irabaziko ez balu, ez litzateke gai izanen bere kanpo hartzekodunei beharrezko den kanpo moneten kopurua transferitzeko; eta, azpimarratu dugunez, I diruan soilik zerbitza dezake Hegoak bere kanpo zorra.
‎eragile ekonomiko bat ezin da izan bere hartzekodunei jadanik emandako diru kopuruaren jabe. Baldin eta, ikertzen ari garen epealdiaren barruan, Hegoak bere merkataritza soberakinetik B diruko x unitateko gordailua irabazten badu, H k irabazi hori gorde dezakeela eta bere kanpo zorraren zerbitzurako erabil dezakeela batera esatea absurdua litzateke. (B Iparrak jaulkitako bonuak dira).
‎Hegoaren kanpoko irabaziak netoa izaten segitzen du, zeren Hegoak ematen baitu I-ko hartzekodunen onurarako. Hegoa da merkataritza soberakinetik ateratzen duen irabaziaren onuraduna, baita bere kanpo zorra zerbitzatzeko bera erabilia izan denean ere.
‎dei diezaiegun KE H ren kanpoko errentaren eratzeari, eta EG H ren kanpo hartzekodunen mozkin horren gastuari. Epealdi konkretu batean, Hegoak kanpoko errenta baten eratzea ikusten du, bere merkataritza soberakinetik sortua, KE= x BM. Epealdi berean H k errenta hori gastatzen du bere kanpo zorraren zerbitzu korrontean: EG= x BM. Oso ilogikoa litzateke kontrako zeinuko gastu horiek nahastea, H ren kanpoko errentaren eratzea KE EG= 0 diferentziarako positiboa balitz bezala.
‎Finantza bonu ez monetarioen (B) bi kopuruk elkar jotzen dute. Hegoak bere eskumenean Iparrak berriki jaulkitako BI bonuak dauzka bere merkataritza defizit korrontea finantzatzearren, Iparrak lehendik bere kanpo zorra eratua (pepealdia) zenean Hegoak jaulkitako BHbonuen metaketa eduki dezakeen bitartean. Lehen argudiatu den antzera, hiru zirkuitu berri eraturik daude, jadanik irudikatu ditugunen oso antzekoak direnak:
‎H ren kanpo zorraren zerbitzu korrontea x IM ko kopurukoa baldin bada, hori H k aldi berean kopuru bereko zor berri bat bereganatzen duelako da. Izan ere, beraren kanpoko merkataritzak sorreran ezabaturiko irabazia ekartzen duenez, H herrialdean ez du eskumenean inolako kanpoko errenta netorik, zeinak bere kanpo zorraren zerbitzu korrontea elikatuko lukeen; hala ere, bere hartzekodunei x IM ko kopururaino ordaindu ahal die, kopuru hori finantza merkatuan lortzen duelako; horrek esan nahi du, H k zor berri bat bereganatzen duela lehengo zor bat kitatzearren, zeina berak erabat ordainduko zukeen bere merkataritza superabiten bidez, baldin eta (truismoaren arabera) merkataritza superabit horrek berari... Nazioarteko ordainketen gaur egungo sistemak H herrialdea bere nazioarteko irabaziaren eraketaren deuseztapen erretroaktiboaren lekukoa izatea ahalbidetzen du.
‎Hegoaldeak ezin du H dirutan bere kanpo zorraren zerbitzua gauzatu 52
‎Hegoak bere kanpo zorraren ordainketa bakoitzean bi errenta
‎Halaber, bi epealdi bereiziko dira: pepealdia, non Hegoak progresiboki Iparraldearekiko zorra metatzen duen; eta p epealdia, non Hegoa bere kanpo zorra (interesetan edo interesetan eta amortizaziotan) zerbitzatzen kitatzen hasten den.
‎Bi prezio gehiketa horien aurrean, populazioak bere bizitza estandarri merkataritza ondasunen inportazio gehigarri baten bidez soilik euts diezaioke; eta horrek, bere kanpo hartzekodunei zerbitzatzen dien neurrian, H herrialdeak kanpo zor berri bat bereganatzen duela esan nahi du. Azkenik, zorpeko herriak bere kanpo zorraren zerbitzuaren bidez sufritzen duen galera kanpo monetan gastatzen da efektiboki.
‎Beste era batera esanda, bere kanpo zorrak zerbitzatzearren, azpigaraturiko herrialdeek beren etxeko baliabideen zati bat transferitzen dute atzerrira nazioarteko kapital espekulatzailearen onurarako. Horrela, kanpo zorraren ordainketa bikoitza da, zeren merkataritza esportazioen bidez irabazitako nazioarteko diruko kopuru konkretu bat eta errenta nazionaleko kopuru baliokide bat utzi behar baitituzte.
‎Erabat absurdua litzateke H herrialdeak 2 HM koa birritan ordaintzea bere kanpo hartzekodunei soilik behin 2 HM ko kopurua zerbitzatzeko. Hortik ondorioztatzen da ezen bi sakrifizioak 1 HM ko sakrifizio bakarrera izango direla murriztuak, baldin eta H herrialdeak irabazitako kanpo monetak kosturik gabekoak badira bere kanpo zorra zerbitzatzen duten egoiliarrentzat.
‎Bere merkataritza inportazio netoei buruz, Iparrak ez du inongo ordainketarik zor: Hegoak ez du eskatzen beraren [Iparraren] merkataritza defizitaren ordainketa, eta bere kanpo zorra konpentsazioaren bidez zerbitzatu ohi duela suposatzen da. Hala ere, jadanik badakigu (ikus 3.2 azpiatala:
‎Oinarrizko arazoa hauxe da: gordetzen ote da oreka truke merkatuan, Hegoaren merkataritza soberakina p epealdian modura bere kanpo zorraren zerbitzu korronteak konpentsatu duenean?
‎Arazo guztia ondoko zioarengatik dator, alegia, nazioarteko ordainketen gaur egungo sisteman, zorpeko herrialdeak H bere kanpo zorraren zerbitzuaren zama birritan eramaten duelako. Lehendabizi interesak eta amortizazioa salgaien bidez ordaintzen ditu, zeren merkataritza ondasunen soberakina esportatzen baitu; baina, gainera, dirutan edo errenta monetarioan ere ordaintzen du, zeren beraren zorpeko egoiliarrek beren obligazioak beren aurrezkiak hondoratze fondo batean galduz soilik zuritu bailitzakete, nazioarteko kapital espekulatzailearen onurarako.
‎Gaur egungo mundu errealean, herrialdearen kanpo zorra daramaten egoiliarrek beti kanpo monetak eskuratu behar dituzte, beraiek ordainduz; inoiz ez dituzte kosturik gabe lortzen, zeina nahikoa baita gure puntua frogatzeko. Hegoak sakrifizioak jasaten ditu, bere kanpo zorra bikoiztuz. Nola da posible Hegoaren hartzekodunak ados egotea, behin soilik ordainduak izanik?
‎Froga dezagun lehendabizi nola izanen litzatekeen ordaindua gainerako mundua osorik interesetan eta amortizazioan, bere kanpo zorra eramaten duten egoiliarrek aurrezturiko eta bere hartzekodunei transferitutako errenta Hegoak truke merkatura etxeko diruan ekarriko ez balu.
‎Hegoak barne errentaren zati positiboa emanez soilik zerbitza dezake bere bere kanpo zorra. Azter dezagun hori adibide baten laguntzaz.
‎Guk jarritako etsenpluan, berak I diruko z unitateko kopuru netoa irabazten du, eta horrek esan nahi du ezen z IM ko mailaraino Hegoak ez dituela konpentsatzen bere esportazioak bere inportazioekin merkataritza ondasunen merkatuan. Beraz, Hegoak bere kanpo zorra salgaien bidez zerbitzatzen du: alegia, z IM ko baliorainoko merkataritza ondasunak ematen ditu atzera ezer eskuratu barik.
‎Ikuspuntu inpartzial batetik erraza litzateke ondokoa onartzea: interes eta amortizazioen ordainketa total modura, Hegoaren hartzekodunek Iparrean produzitutako errentaren zati bat eskuratzen badute, bere etxean produzituriko errentatik bere kanpo zorra zerbitzatzeko aske egon litzateke Hegoa. Orain maila normatiboan gaude:
‎beraren zorpeko egoiliarrek R multzoa ezin diezazkiete ordaindu interesak eta amortizazioak beren kanpo hartzekodunei, barneko edo etxeko errentaren kopuru baliokidea emanez ez bada; hori horrela izanik, H herrialdeak ez luke sakrifikatu bere kanpoko errentarik. Baina, gaur egungo mundu errealean erraz ikusten da ezen, bere kanpo zorra zerbitzatzen duen bakoitzean, zorpeko herrialdeak H barneko errenta bat eta, gainera, kanpoko errenta baliokidea bat ere eman behar dituela.
‎Alta, ezin da ukatu ezen, gaur egungo mundu errealean, Hegoak bere kanpo zorra I diruan hau da, bere kanpoko errentaz baliatuz eta H diruan bere barneko errentaz baliatuz zerbitzatzen duela.
‎Segi dezagun bi hipotesi eginez, 2 bilioi dolarreko kanpo errenta H herrialdearen erreserbatan ofizial edo pribatu metatuak izatearen ala bere kanpo zorraren zerbitzuan erabiliak izatearen arabera.
‎Nazioarteko ordainketen ordena berriak ahalbidetu egin dio herrialde bakoitzari, gainerako munduari bere etxeko baliabideen kopuru positibo gehiegizkoak eman beharra geldieraztea. Hemen proposatuko den planak irabazi netoa ekarriko luke, eta hori herri bakoitzak bere zorra behin soilik zerbitzatzeko posibletasunetik etorriko litzateke (hau da, bere kanpo zorra efektiboki gutxitzeko posibletasunetik, bera zerbitzatzen duenean).
‎Sistema egoki batean, herrialdea bitartekari moduan aritu behar da bere egoiliarren eta gainerako munduaren artean; hain zuzen ere, egoiliarren kanpo zorra herrialdeak berak eraman behar duela eta herrialdea bere egoiliarrekiko hartzekodun bilakatu behar dela esan nahi du horrek. Beraz, bitartekari gisa arituz, herrialdeak gainerako mundutik maileguz hartuko luke bere etxeko egoiliarrei maileguz emateko, eta gero bere kanpo zorra zerbitzatuko luke beraien izenean. Hortaz, plan berriak gaur egungo nazioarteko ordainketen ez sisteman kanpo zorraren zerbitzua karakterizatzen duen barne baliabideen galera baztertzen du, eta horrek mozkin baliokidea gauzatzea ahalbidetuko lioke zorpeko herrialdeari H.
‎Analiza ditzagun, p0 epealdian egindako nazioarteko ordainketak, A k bere kanpo zorra eskuratzen duenean.
‎Kasu bietan, Mexikoren kanpo zorraren ordainketak asimetria baten menpe daude, eta asimetria horrek halabeharrez herrialdearen nazioarteko baliabideen galera partzialera eta zor berri baten menpe jartzera eramaten du. Pesoa finkaturik egonen balitz nahiz eta gero presio debaluatzaile handiagoa jasan, Mexikok maileguz hartu lituzke atzerritar monetak truke merkatuan, bere kanpo zorraren zerbitzurako, bere kanpo zorra handituko lukeen eragiketa eginez; edo gero eta prezio baxuagoan saldu lituzke bere etxeko baliabideak, horrela, bere kanpo zorraren hazkundea jasanez. Hortaz, alternatiba gauzagarria izan barik, dolarren kontra pesoa flotatzen uztea, Mexikok bere kanpo zorra garapen ekonomikorako duen gaitasuna ahulduz soilik ordain dezakeela onartzea da.
‎Kasu bietan, Mexikoren kanpo zorraren ordainketak asimetria baten menpe daude, eta asimetria horrek halabeharrez herrialdearen nazioarteko baliabideen galera partzialera eta zor berri baten menpe jartzera eramaten du. Pesoa finkaturik egonen balitz nahiz eta gero presio debaluatzaile handiagoa jasan, Mexikok maileguz hartu lituzke atzerritar monetak truke merkatuan, bere kanpo zorraren zerbitzurako, bere kanpo zorra handituko lukeen eragiketa eginez; edo gero eta prezio baxuagoan saldu lituzke bere etxeko baliabideak, horrela, bere kanpo zorraren hazkundea jasanez. Hortaz, alternatiba gauzagarria izan barik, dolarren kontra pesoa flotatzen uztea, Mexikok bere kanpo zorra garapen ekonomikorako duen gaitasuna ahulduz soilik ordain dezakeela onartzea da.
‎Kasu bietan, Mexikoren kanpo zorraren ordainketak asimetria baten menpe daude, eta asimetria horrek halabeharrez herrialdearen nazioarteko baliabideen galera partzialera eta zor berri baten menpe jartzera eramaten du. Pesoa finkaturik egonen balitz nahiz eta gero presio debaluatzaile handiagoa jasan, Mexikok maileguz hartu lituzke atzerritar monetak truke merkatuan, bere kanpo zorraren zerbitzurako, bere kanpo zorra handituko lukeen eragiketa eginez; edo gero eta prezio baxuagoan saldu lituzke bere etxeko baliabideak, horrela, bere kanpo zorraren hazkundea jasanez. Hortaz, alternatiba gauzagarria izan barik, dolarren kontra pesoa flotatzen uztea, Mexikok bere kanpo zorra garapen ekonomikorako duen gaitasuna ahulduz soilik ordain dezakeela onartzea da.
‎Pesoa finkaturik egonen balitz nahiz eta gero presio debaluatzaile handiagoa jasan, Mexikok maileguz hartu lituzke atzerritar monetak truke merkatuan, bere kanpo zorraren zerbitzurako, bere kanpo zorra handituko lukeen eragiketa eginez; edo gero eta prezio baxuagoan saldu lituzke bere etxeko baliabideak, horrela, bere kanpo zorraren hazkundea jasanez. Hortaz, alternatiba gauzagarria izan barik, dolarren kontra pesoa flotatzen uztea, Mexikok bere kanpo zorra garapen ekonomikorako duen gaitasuna ahulduz soilik ordain dezakeela onartzea da. Bere kanpo zorra zerbitzatuta edukiz, Mexiko oraingoz pesotan lehen bezain zordunduta egonen da dolarren kontrako pesoaren debalua zioa dela kausaeta, beraz, bere zorra interesak barne konstante edukitzea rren, soil soilik, lehen bezainbeste barne baliabide topatu ditu.
‎Arazoa ez dagokio politikari, zeren herrialde batek bere kanpo zorra behin soilik zerbitzatu balu, horregatik herrialdeak ez luke kalterik jasoko. Nazioarteko kapital espekulatzaileak bere hazkunde jatorrietan gutxitze bat jasanen luke, noski, baina hori ez da faktore negatiboa mundu ekonomiaren garapen orekaturako.
‎Berriro ere, ondorioa honako hau da: H herrialdeak kanpo zor berri baten bidez soilik topa ditzake bere kanpo zorraren zerbitzu korronterako beharrezkoak diren baliabideak.
‎Ikusitakoaren arabera, badirudi Hegoak bere etxeko errentan galera bat jasaten duela bere kanpo zorra zerbitzatzen duen bakoitzean; gure analisiaren arabera, Hegoak kanpo monetan (dolarretan) sufritzen duen galera, ez da gertatzen inolako kasutan. Zernahi gisaz, hurrengo atalean ikusiko den bezala, preseski kanpo monetan gauzatzen da Hegoaren galera.
‎5.3.3 Azkenik, bere kanpo zorra zerbitzatzen duen bakoitzean, zorpeko herrialdeak galera baliokidea sufritzen du kanpo monetan
2010
‎Pakistanek 2.900 milioi dolar ordaindu behar ditu aurten bere kanpo zorra ordaintzeko (55.000 milioi dolar). Nazioarteko komunitateak, 1.500 milioi dolar, hitzemandako kopuruaren bikoitza da hori, uholdeek eragindako kalteak konpontzeko eta kaltetutako eremuak berreraikitzeko, Nazio Batuek hondamendiaren hasieran eskatu zuten diruaren heren bat.
‎Hala ere, azken ekitaldietan ia herrialde guztiek ez dute eredu hori bete. Era berean, aukera ematen du estatu batek bere kanpo zorra porrotean deklaratzeko. Kontzeptu hori herrialde batek atzerriko entitateekin dituen zorren multzoari dagokio.
2022
‎Mendebaldea Errusia zigortzen hasi zenetik herrialdeak bankarrot egiteko mamua beti egon da airean. Hori nabarmen indartu da azken asteetan, bereziki Errusiak energia errubloetan pagatzeko exijitu duenetik; erosle batzuek ez dute hala egin, baina Errusiak bai, errubloetan pagatu du bere kanpo zorra. Hala egin zuen aurreko astean, eta, Standard and Poor en arabera, hartzekodunek ez dute onartu.
2023
‎Atakatik ateratzeko, NDFren atea jo zuen Sri Lankak, baina hori egin aurretik NDFk eskatu zuen Txinak, beste batzuek bezala, urrats bat egitea, haren Exim bankuari 4.100 milioi dolar zor dizkiolako Sri Lankak, bere kanpo zorraren %11 Presio askoren ondoren, martxoaren hasieran Pekinek iragarri zuen parte hartuko zuela zor horren berregituraketan. Ez du zehaztu nola, baina nahikoa izan da NDFk 2.900 milioi dolarren mailegu bat emateko, ohikoak dituen baldintza gogorren truke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia