Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Perls en arabera psikoanalistarentzat ametsak joko intelektualak dira; berakzatikatu eta interpretatzen ditu, esanahi asoziatiboa erabiliz. Labur esanda, Freudeta bere ikasleentzat ametsak inkontzientea ezagutzeko bide bat dira, debekatuzkodesioen plazaratze imaginarioa direlako. Gizabanakoaren gatazken dinamikaargitzeko iturri dira.
‎Perls en esanen ondorioz, bere ikasleek, kontaktua/ erretirada zikloan oinarritzenden metodologia sortu dute. Konstrukto teoriko hau J. Zinker ek garatu zuen etaoso garrantzitsua da talde zein gizabanako mailan, autorregulazio organismikoaren prozesuan gertatzen diren etenak lantzeko orduan.
2001
‎Hirugarren urratsetik aurrera hasiko gara jarrera funtzioen arloa lantzen.Helburu bakoitzean erraz txerta daitezkeen bizpahiru jarrera funtzio proposatukoditugu, bere ikasleek dituzten gabezien arabera irakasleak hautaketa egin dezan.
‎Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...n zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak, bere ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
‎Prozesuaren porrota uxatzen. Irakasleak hasieratik bere ikasle bakoitzarenikas estiloaren sendotasunak eta makaltasunak ezagutzen baditu, badakizein bide eta estrategia proposatuz lor dezakeen errazago ikasle bakoitzakbere helburua, eta ikasle bakoitzaren kasuan zein diren emaitza eskasekoestrategiak.
2002
‎Gogoaren askatzeko, Unibertsitate euskaldunak bere ikasleari zer sarrera eredu ezarri gura dion erabakiko du. Agian, Unibertsitate euskaldunak nahiagoditu ikasle frantses batzuk espainiar batzuk baino, edo amerikarrak beste barik! Eta beste hau ere bai:
‎Irakasleak. Irakasleen kopurua bere ikasle kopuruarekin alderatuz, erlazioaez da 1/ 25 baino txikiagoa izan behar. Bestalde, mailari dagokionez, irakasleriamota honetakoa izan behar da gutxienez:
2005
‎Aste honetan, Naturako irakasleak Sofiari esan dio ez diola azterketagehiago atzeratuko. Baina, hortik bi egunetara Karlosek Mikelen bisita jaso du.Mikel bere ikaslea da eta gurasoak langabezian ditu. Mikel pizzeria bateanlanean hasi berri da, eta askotan ezin da eskolara ez azterketara etorri.
2006
‎Kristau hispaniarren artean oso hedatua zen izena, Eulogio Kordobakoaren idatziak eta eginak jasotzen dituen bere ikaslea ere Alvaro zen, adibidez.
2007
‎Halaber, adorea izan behar dute onartzeko ez direla ezinbestekoak; izan ere, irakasle onak lortzen du bere ikasleak beraren menpe ez egotea.
‎Filosofo handi horren lan idatzia hiru multzo nagusitan banatu ohi da: dibulgazio lanak (elkarrizketa moduan idatziak, gehienbat), eskuliburu tankerakoak (Lizeoko bere ikasleentzako materiala), eta bere tratatu filosofiko eta zientifiko nagusiak.
‎Aipatu bere saioan, hor helburua hori baitu? ...Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en modu berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da bere ikasleak baino: hizkuntzan berak ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
‎Ideia berriak eta ezagutza berriak eskuratuz joan ahala, hizkuntza handituz eta aberastuz doa. «Les langues sont en proportion avec les idées, comme cette petite chaise, sur laquelle vous vous asseyez, est en proportion avec vous,, azaltzen dio bere ikasle Parmako Printze haurrari. En croissant, vous aurez besoin d, un siège plus élévé; de même les hommes, en acquérant des connoissances, ont besoin d, une langue plus étendue»730 Herri basatiek, ideia gutxi dituzte, teknika eta zientziarik ez dute ezagutzen, haien hizkuntza eserleku txiki bat da, esplikatzen dio printze txikiari:
2008
‎Zorionez, Madrilen zegoen beste eibartar batek fidantza ordaindu, eta zortzi egunetara aske gelditzea eta armak berreskunean, baina kontua da hori eginda, etxerako lehen diligentzia hartuta itzuli egin zela. Honaino heltzen da bere ikaslearen testigantza, eta hauxe zen, azken finean, errebolberraren asmatzaileak Madrilen izandako gorabeherei buruz genekiena.
‎Garateren pentsaera adierazten digun anekdota bat biltzen du Sarasketak. Hilean pare bat errebolber baino ez zituela egiten ikusirik, bere ikasleak behin, ea zergatik ez zituzten errebolber gehiago fabrikatzen galdetu zion. Eta hara Garateren erantzuna:
‎Erkideren batek salatu ote zuen Garate, bere asmakuntza garrantzitsuaren merkaturatze autonomoa moztu nahian? Susmo horiek indartzen ditu Garatek berak Madrilen gertatutakoa argitzen ahalegindu ez izanak, bere ikasleak Sarasketari emandako bertsioaren hutsune eta akats nabarmenak maisuarengandik jasotakoak baziren behintzat. Hasteko, ez zituen hiru errebolber eraman, sei eta eskopeta bi baizik.
2011
‎Egoitza nagusia Madrilen kokatu zen, zentro asoziatuen bidez Espainiako lurralde osora hedatuz. Zentro horietan UNEDek bere ikasleei eskaintzen zien tutoretza zerbitzua. Euskal Herrian lehen delegazioa Gasteizen ireki zuen 1975ean eta hurrengo urtean Bergaran (Gipuzkoa) beste bat kokatu zen.
2012
‎Mundu modernuko jainko-aizunak, jainko estatua, jainko progressa? maitarzunaren, tolerantzaren etsaiak dira(.) Der Wille zur Machtpheredikatu zuen Nietzschek eta bere ikasleek gudua kategetu dute. Zorigaiztokohyper gizonek?
‎Baina Orixe ezinbestean bere ikasle abantailatutzat zuen Andimari idazterabulkatu zuena ez zen soilik eztabaida hori; horretaz gain, beste heterodoxia batzukbazeuden. Nemesio Etxanizek «Griñen loa» izeneko olerkia idatzi zuen 1953an, ezzen argitaratu, argitaratuz gero eskandalagarri izango baitzen, baina banatu bai Orixemaisu miretsitzat zutenen artean, eta Orixerengana heldu ere bai, eta honek halaziotson Zaitegiri:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia