Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎1933ko apirilean euskaltzaleek batzar erdi publiko bat egin zuten, non Pierre Amoçain eta Eugène Goyhenechek Eskual> Herriaren> lde> taldearen egitaraua aurkeztu zuten836; Piarres La, ttek, taldearen sortzailea eta gidaria izan bazen ere, adierazi zuen baietza ematen ziola mugimendu euskaltzalea sortzeari baina, apaiza zenez gero, jendaurreko ekintzetatik bazterturik izango zela. Talderako kideak lortzeko, La, ttek ideia abertzaleak bota zituen Apaizgaitegi Txikiko bere ikasleen artean, argiegi adierazi barik, jakinik ideiok norbaitengana helduko zirela eta irakaslearengana hurbilduko zirelako jakin minaz. Horrela jaso zuten pentsamolde euskalzalearen berri Pierre Amoçain, Fabien Dargains, Michel eta Xabier Diharce, Jean Hastoy, Jacques Mestelan eta Piarres Xarrittonek.
2008
‎Azkueren gramatikagintza lana 1888an hasi zen, katedrako lehiaketara apunte batzuk aurkeztu zituelarik89 Laster apunte horiek garatuz eta bere ikasleak gogotan zituela gramatika lan oso bat idatzi zuen, 1891ko Euskal­Izkindea. Liburu hori osatzeko erabili zituen ereduak hauek izan ziren:
‎Ordurako Azkuek euskarazko aldizkari bat sortzeko asmoak zerabiltzala dirudi. Antza denez asmo horretan bere ikasleek animatu zuten, 1888 urteko gutun batean hola esaten baitzioten:
‎Beraz, Azkuek katedrako irakasle izateak ematen zion autoritatea, bere ikasleei euskara mota bat irakasteko ez ezik Bizkai osoko herritarrei zuzentzeko erabili nahi zuen. Izkindearen unean asmo honen inguruko froga dokumental argiak daude.
‎«nuestro principal asunto, el que, Dios mediante, ocupará para su gloria la mejor y mayor parte de nuestra vida sacerdotal»258 Eta asmoa hurrengo urtean bertan, 1910ean, martxan jarri gura zuen: «Bien sería que la 1ª semana de Enero tuvieramos los primeros huerfanitos en Elgoibar, provisionalmente instalados en el antiguo convento de San Francisco ó en cualquiera otra casa»259 Eta gauzak aurreratuz joateko, Azkue Alemaniako hezkuntza eredua aztertzen aritu zen, bere ikasle potentzialentzat euskarazko testu-liburuak prestatzen hasiz:
‎Eta egia esan, Euzkadi-n agertutako artikulua generikoki euskaltzale ez jeltzaleei zuzenduta egon arren (eta beraz Azkueri adina Nazario Oleagari, Urkixori, Txomin Agirreri, agian Campioni eta halakoei zuzendu arren), testuaren egile zen. Jadarkak? (Keperin Jemein) Azkuerekiko gertutasunagatik (Bilboko institutuan bere ikasle izan zelako) eta euskaltzale «ez politiko» gisa ezagunena zelako bereziki bilbotar apaizarengan pentsatuz idatzi bide zuen. (cf.
2010
‎Oinarrizko irizpide horiei jarraiki honako neurri hauek hartu ziren: ...hengo eskubideak); bertako aztertzailearen figura (hots, lan egiten zuen euskaltegian soilik azterketak zuzentzen zituenarena) kendu egin zen; ABOko kideak bost (irekietako hiru eta HABEren bidezko itxietako bi) lurraldeen artean birbanatu ziren; azterketa itxietako eta irekietako aztermaterialak ABOko Zuzendaritzan bertan finkatuko ziren guztiak eta, ahal zen neurrian, aztertzaile batek ez zituen bere ikasle izandakoen azterketak zuzenduko, zoriz ez bazen.
‎Azterketa hori, gainera, gazteleraz egin behar zuten etxe eskoletako ikasle euskaldunek. Ondorioz, Zipitriak lan handia egiten zuen bere ikasleek azterketa gainditzeko eta gaztelerazko eskoletan arazorik ez izateko. Kontrakorik gertatuta, euskara izango litzatekeelako horren errudun, eta Zipitriak ez zuen nahi horrelakorik.
‎ikastolen xede instituzionalen adierazgarri, ikastolaren helburu komunak dira: Ikastolak bere ikasleak giza balorez eta gaitasunez hornitu nahi ditu.
‎Ikastolak bere ikasleak formazio euskaldunaz hezi nahi ditu.
‎Ikastolak bere ikasleak aniztasunean hezi nahi ditu.
‎Ikastolak bere ikasleengan jokabide demokratikoa landu nahi du.
2012
‎edo itzulpen lantegi bezala ezagutzen dira. Itzulpen lantegiaren aitzindarietako bat Harvard unibertsitateko Ivor Armstrong Richards irakaslea izan zen; Practical Criticism (1929) liburuan, bere ikasleekin egindako esperimentu baten berri ematen digu: ikasleei autore desberdinen hamahiru poema eman zizkien, baina poemen gaineko inolako informaziorik gabe.
‎Baina, betiko, baina? 209 madarikatua, Prai Bartolomek esango zukeen bezala? Vladivostoktarrak ez zuen behinere inongo gramatikarik ikasi eta bere ikasleak ez ziren behinere gauza izan rusoz ikasteko, atec, syn eta horrelako hitz banaka batzuez kanpora. (LIB II:
2013
‎Lau haietatik zaharrena zenJean Etxepare, eta hura zen lehenik ukan zuen ikaslea, beraz, 1889tik goiti.1895 aitzina Jean Saint Pierre eta Jean Elizalde ukan zituen, eta1901etik aitzina Jules Moulier Oxobi. Lau horiek Eskualduna n idazten ezarrizituen geroago, eta gerla lehertu zenean, bere ikasle ohi horiei. Oxobi-ri salbu, ez baitzen gerla tokira joan, hastapenean?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia