2019
|
|
Norbait balego Biblia irabazi zuena. Baina, bai zera, Walters apaiza saiatu zen ezker eskuin
|
bere
ikasleekin. Alferrik.
|
2020
|
|
Sí, creo que sí erantzun zuen totelka, buruari eraginez gogoratzen ahalegintzeko ea Koldori aipatu ote zion
|
bere
ikaslearen izen abizenak, ala ez. ¿ Por qué?
|
|
Teo, lasai, nahasten zara eta nahasten dituzu Iagok hobeto ezagutzen zuen belaunaldi hura eskola garaitik, eta haien ulermen maila noraino iris zitekeen bazekien. Esan nahi dizueguna
|
bere
ikasle ohiei zuei ordaintzen jarraitzeko moldatu gaitezkeela gu. Baina lasaitasun handiagoa emango dizuen beste lanen bat bilatu nahi baduzue, ulertuko dugu.
|
2021
|
|
Sergy beti izan da irakasle aparta, bere bertuterik handiena aipaturiko egonarria, benetan goraipatzeko modukoa musikarien, eta batik bat musika irakasleen, ezaugarri bitxiak ondo ezagututa, edota errusiarren piura malenkoniatsu zein asmaezinaz gain, berarekin ezkontzeraino liluratu ninduena. Orain inoiz baino ziurrago nago irakaslerik onena ez dela musika gehien dakiena, musika gehien buruan sartuta duena,
|
bere
ikasleekin sekula amore ematen ez duena baino. Sergyk ez du amore ematen ia ia gauza guztietan, besteak beste, eta beti irakaskuntza alde batera lagata, amodioan ere bai.
|
|
Doi doi belarrira oihuka dudan Iñaki irakaslea da, klasea bukatu orduko nireganatu egin dena errieta egitera. Noski, gaixoak ezin izan du pairatu
|
bere
ikasle kutuna eta, gutxi balitz bezala, zenbait alorretan gaituena ere bai aspaldi hautatutakoaren arreta bere hitz jario adimentsu eta, batik bat, superjator eta hiperkontzenziatuari ikastordu osoan jaramonik egin ez izana.
|
|
Faisal, beira lantzeko maisua zen eta Jalil bere laguntzailea berrikuntzetarako gauza zen. Jusuf maisuak kalitate handiko lurrin eta xaboiak egiten zituen eta Hasan
|
bere
ikasle aurreratua zen. Artisau guztiek eramango zituzten eskulanak aukeratu edo egin zituzten.
|
|
Une horretatik, Jon, bizkar eta bizkar luma gris nasaik inguratu zuten, zeina, antza denez, egintza horrek ez zuen sobera hunkitu, doi doi Kontseiluko Hondartzaren gainean atondu zituen
|
bere
ikasleak helburu gutiziatsuen lortze lanetan.
|
|
Horregatik, hartu bi ikasleekin batera handik gertuko mendi baterako bidea, eta paraje bakarti zoragarri bat aurkitu zutenean, bertan egur pilo bat prestatu zuen eta su sakratuaz irazeki zuen; eta liburu miresgarri haren orriak, oihanetako piztiei, larreetako abereei eta zeruetako hegaztiei irakurri ahala, sutara botatzen zituen
|
bere
ikasle atsekabetuen begien aurrean, bertan kiskaltzeraino erre zitezen. Erregu eta erregu jardunez lortu zuten azkenik olerkietako bakartxo bat gorde zezan, ehun mila bertsotan Naravahararen menturak kantatzen zituena.
|
2022
|
|
" What is Life?" galdetu zien irakasle batek
|
bere
ikasle nerabeei, Newark hiriko institutu batean, 1960ko hamarkada hasieran. Ikasleetako batek Merry Levov erantzun zuen:
|
|
Habusek eta biok hamabi bat urte genituenean Hayyuy gramatika maisuarekin ikasi genuen. Ben Nagrella eta ben Hazm ere
|
bere
ikasleak ziren. Orduan ikasi nuen sakonki arabiera.
|
2023
|
|
Saxonia albertotarreko Jorgek eta Saxonia ernestotarreko Frederikok beren lurraldeetan induljentziak predikatzea debekatu zutenean, mugako herri batzuetatik Brandeburgora joaten hasi zen jendea, induljentziak erostera (Elton, 1964; García Villoslada, 1973). Horrelako jokaeren ondorioz jarri zen Lutero Aita Santuaren kontra, nahiz eta aurretik ere
|
bere
ikasleen aurrean induljentzien kontra agertua zen (Oberman, 1992). Luteroren esanetan, benetan damu denak ez du induljentziarik bilatzen; bere gain hartzen du gurutzea; induljentziaz baliatzen denak zigorra ekiditen ikasten du bekatua ekiditen baino gehiago (Brecht, 1985).
|
|
Herkomer ek bere arte eskola irekitzean esan zuenaz pentsatzen zuela:
|
bere
ikasleei esan zien berak pintatzen zuen moduan ez, baizik barnetik irteten zitzaien moduan pintatzeko; orijinaltasunean libre utzi nahi zituela; ez zituela jarraitzaileak errekrutatu nahi; artea eskuek bakarrik ez zutela egitean; gure arimen barneko iturritik irteten zela; naturarekin zenbat eta harreman gehiago eduki, orduan eta erakargarritasun gutxiago ikusten zuela teknikaren trikimailuetan....
|
|
Theoren bidez ezagutu zituen Vincentek Degas, Monet eta Cézanne; haien teknika batzuk eskuratu zituen eta idazle ezagunekin (Catulle Mendès edo Jean Jaures) asko eztabaidatu zuen Montmartreko kafetegietan. Vincenten hasierako asmoa Cormonekin hiru urte egitea baldin bazen ere, hiru hilabete barru aspertu zen; Cormonen
|
bere
ikasleei eskatzen zien aurrean zutena zehazki kopiatzeko, baina Vincentek atzealde handituak, aurpegi olertuak, soinadar lerrokatu gabeak egiten zituen; Cormon en eskola utzi eta bakarrik pintatzen hasi zen; bodegak, modeloak, paisaiak eta Parisko aldiriak pintatzen jardun zen (Naifeh eta White, 2011).
|
|
Vincentek bazuen bere buruan nahiko konfiantza; espero zuen horrela jarraituz gero, arrakasta izango zuela. 1884ko azaroaren erdian (386) Nuenendik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion Gennep en ur errota baten estudioa egin zuela eta lagun berri bat egin zuela, pintatzen ikasi nahi zuena; denbora eta dirua zeukan larrugin bat zela, berrogei bat urtekoa; Vincentek
|
bere
ikasleei diruaren ordez pintura tutuak eskatzen zizkiela; azkenaldian gastu handiak egiten ari zela pinturetan eta hileko 20 frankoko ohiz kanpoko dirua eskatzen ziola Theori. Ez zuela bere obra onar zezaten hainbesteko irrikarik; alderantziz, alaiago zegoen Mauvek eta Tersteeg ek baztertu zutelako, alderantzizkoa gertatu izan balitz baino; sentitzen zuela barnean bazuela azkenean irabazle ateratzeko adina indar.
|
|
Horiek eta arrautza frijitua. Miretsirik gogoratzen zuen Maitanek, hogei urte lehenago Gasteizen egindako parranda haietako baten ostean, nola gosaldu zituen arrautza frijitu parea, baldosa urdineko
|
bere
ikasle pisuko sukalde txiki hartan, goizaldeko orduak maindire artean elkarri katramilatuta igaro ondoren. Kontua ez zen gosaltzeko arrautza frijitu parea jatea, baizik eta haiek jateko modua:
|