Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Oraindik orain, ordea, beldurrei eta estutasunei aurre egiteko saioek berekoikeriaren harritzarrarekin topo egiten dute. Azkenaldian nazioarteko foroetan ikusi den bezala, herrialde bakoitzak bere estatu zilborrera begira jarraitzen du; edo zientifiko batzuk eginahalak egiten dituzte teknikoki ziurtatu gabeko eta etikoki mugak jarri gabeko auzietan aurrera jarraitzeko; edo, munduko ehunen bat enpresa elektrikok (Iberdrola tartean) administrazioei energia nuklearraren aldeko eskutitza helarazi die...?, 21 etab.
‎Hori batetik; eta, bestetik, jakin genuke, Europak ekoitzitako beste %30 ekoizpen herrian bertan baino ez dela ezaguna hein handi batean; alegia, produktu frantsesa Frantzian baino ez dela ezaguna edo italiarra Italian baino ez. AEBetako produktuak Europa inbaditzen duen bitartean, produktu europarrak ez du bere estatu mugak gainditzen asmatzen. Estatubatuarrak telebistaz dio; europarrak, ostera, esan ere, ia ez dio.
2006
‎Egilea Maurice Berthe Toulouse le Mirail Unibertsitateko irakaslea da. Taula hau bere estatu tesia deitzen den lanean egindako ikerketaren partea da. Bere lanik gehienak Behe Erdi Aroko nekazari munduaren historiaz eta demografiaz egin ditu.
2012
‎Gure kasuasalbuespena da. Izan ere, gurea, bere estatua eraiki duen eta Erromatar Inperioarenhondamendiaren ondorioz gertatutako inbasioetatik ez datorren herri bakarrenetakoada Europan. Litekeena da gure herriaren oinarrizko zutoinetako bik sustraiakeuropar neolitikoan izatea.
‎Euskal kultura sozialaren ezaugarrietako askokirudikapen politikoa izan dute prozesu historikoan, baina beste batzuek ez. EuskalHerriko kultura politikoa, hein handi batean, bere estatuak. Nafarroak, egindakonazionalizazio lanetik dator (Lacarra, 1976).
‎Euskal Herriak bere estatu propioa behar du eta horren bila dabil aspaldi. Ezdakigu ondo zein bidetatik zabalduko den aukera.
‎Bi printzipio horiek talka egiten baduteere, azpimarratu behar da nazioarteko erkidegoak zein nazioarteko erakundeeklurraldetasunaren printzipioa zokoratzen dutela autodeterminazio kasuetan. Halagertatu da Bangladesheko independentziaren aitorpenaren kasuan, Singapurrekoindependentziaren kasuan, zein Belizeko independentziaren kasuan (Guatemalaksezesioaren zilegitasun eza defendatzeko bere estatu lurraldetasunaren bermeaalegatu bazuen ere, erreparo horrek ez zuen arrakastarik izan).
‎Bi hitzetan, entitate ez estatalak, estatuakbezala, nazioarteko zuzenbideak ezartzen dituen betebeharren menpe izan behardirela argudiatu da, estatu lurraldetasuna bermatzeko printzipioa barne. Entitateez estatalak bere estatu lurraldetasunaren aurka egitea nazioarteko zuzenbidearenaurkako erasotzat jotzen du teoria horrek.
‎Portugaldarra da, alde batetik, portugaldar izateko baldintza administratiboak betetzen dituelako; eta bestetik, behineta berriro hainbat bidetatik adierazi eta gogoratu diotelako (komunikabideetan, sinboloetan, konstituzioan eta legerian...). Nazio sentimendu hori bidera dadin, eta naziokideak bere nazioarekin eta bere estatuarekin bat egin dezan, badirahainbat aukera bizitzaren momentu askotan, eguneroko bizitzan modu oharkabeantxertatuak (erabilitako hitzak, sinboloak, kirola...) Billig ek erakutsi zuen bezala (1995). Nazio estatuan, hortaz, herritarrak ez du nongo herritar den galdetzen, horiaurretik erantzunda baitago.
‎Baina ez soilik zapaltzen gaituzten estatuenaldetik, baita estatu horietatik askatzeko asmoz garatu diren diskurtso abertzaleenaldetik ere. Izan ere, Letamendiak azaltzen duenez (Letamendia, 1997), estatuzapaltzaileari aurre egiten dion talde etnikoak ispilu moduan jokatu ohi du harenaurrean, bere estatu propioa aldarrikatuz ez ezik, bere nazio komunitatea ereeraikitzen ahaleginduz. Eta horretarako berak ere behar du bere kultura nazionalpropioa, kultura zapaltzaileez bestelakoa, eta bere bazterketa saio propioari ekitendio:
‎Bukatzeko, eta konklusio gisa, uste dut liburu honetan bildutako edukiak ekarpeninteresgarri eta beharrezkoak direla agerian uzteko, politika sozioekonomikoarenoinarrietatik, bere estatu propioa EBren barnean eraikitzeko Euskal Herriak dituenaukera errealak; agerian uzten dute, halaber, Euskal Herriak europar eraikuntzan
‎Irudikatu dezagun zazpi herrialdeko Euskal Herri independente eta subiranoa, bere Estatu propioarekin, Europar Batasuneko estatu kide gisa. Gorago ikusi dugunEuropar Batasunaren eta estatuen arteko eskumen banaketa gauzatuko litzateke, EBren eta Euskal Herriaren artean.
‎Autodeterminaziorako eskubide orokorra plano abstraktu batean mugitzenda, baina eduki sozioekonomiko edo politikorik gabe; izan ere, eduki hori herrilangileak berak bere estatua eraikitzeko duen beharretik soilik etor daiteke. Gureerantzuna argudioaren lehenengo zatira soilik mugatzen badugu, zati orokor etaabstraktuan geratzen bagara, ez dugu jakingo proiektu independentista edukizbetetzen, eta, hortaz, ezabatuko dugu argudio konkretu, arrazoitu eta bideragarribezala, sektore zabalak konbentzitzeko eta beharretik askatasunera doan jauziaegiteko beharrezkoak diren indar demokratiko eta aurrerakoiak batzeko gai denargudio bezala.
‎Kapitalismo mundializatuan bizirik iraun ahal izateko bere estatu independenteaeratu behar duen nazio zapaldu orok estrategia bateratu bat aurkitzen du aurrezaurre, hasteko. Estrategia horrek gero eta erresistentzia handiagoa aurkitzendu, baina horrek ez du ahultzen; aitzitik, indartu eta gogortu egiten du, EuroparBatasunean ikus daitekeen bezala, botere ekonomiko politikoa zentralizatzeko etakontzentratzeko prozesu trinkoak erakusten duen moduan.
2017
‎Artikulu honetan Hego Euskal Herrian (HEH) politika ekonomiko autonomoaegikaritzeko dauzkagun lanabesak aztertuko dira. Abiapuntu gisa, aitortu behar dagastu publikoaren aldetik autonomia osoa dagoela, baina denboraren poderioz EuroparBatasuna esparru hertsiak ipintzen ari zaizkie bere estatu kideei eta, ondorioz, HEHnere murrizketak oso nabarmenak izaten ari dira. Sarrera publikoen ikuspegitik, ItunEkonomikoaren arabera, sozietateen gaineko zerga (SZ) erabilgarria da enpresainbertsioak sustatzeko, baina mugak berehala azaltzen dira estatu laguntzaren arloansar baitaitezke eta, ondorioz, debekatuak, zigorrik jaso nahi ez bada.
‎Azpimarratu behar da EBk ez duela eskumen zuzenik bere estatu kideetako zergengain. Estatu kideen aurrekontuen gain eskumena dauka, baina ez haien zerga sistemaaldatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia