2003
|
|
Horietako asko pigmentu industrialak dira, eta ez dute homologaziorik pasatu erabilera kosmetikorako; beraz, ez dakigu zehatz mehatz zein den haien azken erreakzioa. . Batzordeak
|
berak
estatu kide guztiei eskatzen die beharrezko neurriak har ditzatela kontrolak indartzeko, jendea balizko arriskuez sentsibilizatzeko, debekatutako produktuen zerrenda bat sortzeaz gain, eta arrisku jakin bat duten pertsonengan tatuajeak edo piercingak egiteko arau zehatzak ezar ditzatela, hala nola, haurrengan, haurdun dauden emakumeengan eta bihotzeko edo biriketako gaixotasun kronikoak dituztene... Bestalde, txostena egin duten adituek guztiok hartu genituzkeen zenbait neurri nabarmentzen dituzte.
|
2005
|
|
Karga fiskala Nahiz eta erregaiak garestitu egin diren (2004ko urtarriletik %17 eta %25 bitartean, erregai motaren arabera), Gobernuak baztertu egin du haien gaineko karga fiskalen bat gutxitzea, argudio honekin: Europar Batasuna ez dator bat gai horretan
|
bere
estatu kideek dituzten “alde bakarreko ekintzekin”. Ekonomia eta Ogasun Ministerioak erabiltzen dituen kalkuluen arabera, Estatuak 1.450 milioi euro gehiago sartu ditu BEZaren bidezko prezioen igoeragatik (balio erantsiaren gaineko zerga).
|
2007
|
|
paradoxa dirudien arren, protokolo hori abian jartzean, asmoa auzien izapidetzan atzerapenak saihestea izan zen, auzitegira zuzenean jo zitekeelako, barne errekurtso guztiak agortu ondoren (Giza Eskubideen Europako Batzordearen iragazkia kenduta, etab.) eta, gaur egun, errekurtsoak biderkatu direnez, horiek jartzeko legitimazio zabala dagoenez eta Europako Kontseiluan bloke komunista zaharreko herrialdeak sartu direnez, Estrasburgoko Auzitegiari eta Espainiako Konstituzio Auzitegiari gauza bera gertatzen zaie babes errekurtsoaren kasuan: ezin diote eskaerari erantzun eta, bitxia den arren, GEEAk berak ezin du Hitzarmenaren 6.1 artikulua bete, nahiz eta
|
berak
estatu kideak sarritan kondenatu Hitzarmenaren artikulu hori urratzeagatik, prozedura judizialak ebazteko gehiegizko atzerapenak gertatzen direnean. Horrek guztiak Auzitegiko «ilarak» arintzeko presako neurriak hartzea eskatzen du, jardunaren eragingarritasuna bermatzeko.
|
|
...dira, eta Europar Batasuneko zuzenbideak babes indartsuagoa eman ahal izango die (52.3 art.). Azkenik, 53 artikuluan gutxieneko babes estandarraren klausula ezarri da, Agiriaren xedapen batek ere ezin izango baitu eman gainerako berme sistemek eskainitako babesa baino txikiagoa, horien kasuan kasuko aplikazio eremuetan (Europar Batasuneko zuzenbidea, nazioarteko zuzenbidea eta Europar Batasuna edo
|
bertako
estatu kideak alderdi diren nazioarteko hitzarmenak, GEEH eta estatu kideetako konstituzioak).
|
|
25 Europar Batasunak herrien kultur aniztasuna eta berezko ohiturak errespetatuko dituela aitortzen du, nahiz eta aldi
|
berean
estatu kideen nortasun nazionala eta beren herri aginteen antolaketa (estatu zein lurralde edo udal mailakoak) aintzat hartuko dituela adierazi. Horren guztiaren arabera esan daiteke Europar Batasunak kultur aniztasuna errespetatzeko konpromisoa hartu duela, baina konpromiso hori gauzatzeko orduan Europar Batasunak kontuan hartuko duela estatu kide bakoitzaren barneko araubide konstituzionala.
|
2008
|
|
Lan honetan, beraz, hiru irizpide kontuan hartu behar dira: lehenik eta behin, testua
|
bera
estatu kideen kontsentsuaren adierazpen autentiko gisa; bigarrenik, estatu kideen borondateen elementu subjektiboa eta, azkenik, tratatuen xedea eta helburua bera (Gonzalez et al., 2002: 307). Gure kasu honetan bateragarritasun eta bateraezintasunen identifikazio lanak aipatutako lehenengo eta azken interpretazio elementuei lehentasuna ematea aholkatzen du bigarrenaren aurretik; izan ere, bilatzen den helburuak justifikatzen baitu irizpide objektiboei lehentasuna ematea subjektiboen aurrean (López Martín, 2002:
|
2010
|
|
1.«Integraziorako erregio erakunde» gisa ulertuko da erregio jakin bateko estatu subiranoek eratutako erakundea, baldin eta
|
bere
estatu kideek eskumena transferitu badiote, konbentzio honek araututako gaiei dagokienez.Erakunde horiek, baieztapen ofizialaren edo atxikipenaren agirietan adieraziko dute euren eskumen maila, konbentzio honek araututako gaiei dagokienez.Gerogarrenean, gordailuzainari informatuko diote euren eskumen mailan izandako funtsezko aldarazpen oro.
|
|
Aitortuta nahiz aitortu barik, EBk, Europako Kontseiluak mugaz gaineko eskualdeen alorrean egindako urrats zuhurren bideari jarraituz, bere ibilbide propioari ekin dio,
|
bere
estatu kideen barruan dauden barne mugen fenomenoaren gaineko formulazio malguago batek gutxiengo nazionalen eta estaturik gabeko nazioen presioa laxatze aldera. Ikuspegi hori agerian geratu zen, modu bereziki esplizituan, Zita Gurmai (PSE) eurodiputatu hungariarraren hitzetan, 2006ko uztailaren 4an, Estrasburgon:
|
2017
|
|
Artikulu honetan Hego Euskal Herrian (HEH) politika ekonomiko autonomoaegikaritzeko dauzkagun lanabesak aztertuko dira. Abiapuntu gisa, aitortu behar dagastu publikoaren aldetik autonomia osoa dagoela, baina denboraren poderioz EuroparBatasuna esparru hertsiak ipintzen ari zaizkie
|
bere
estatu kideei eta, ondorioz, HEHnere murrizketak oso nabarmenak izaten ari dira. Sarrera publikoen ikuspegitik, ItunEkonomikoaren arabera, sozietateen gaineko zerga (SZ) erabilgarria da enpresainbertsioak sustatzeko, baina mugak berehala azaltzen dira estatu laguntzaren arloansar baitaitezke eta, ondorioz, debekatuak, zigorrik jaso nahi ez bada.
|
|
Azpimarratu behar da EBk ez duela eskumen zuzenik
|
bere
estatu kideetako zergengain. Estatu kideen aurrekontuen gain eskumena dauka, baina ez haien zerga sistemaaldatzeko.
|
2021
|
|
EBk ez du eskumen espezifikorik
|
bere
estatu kideetako hizkuntza nazional, erregional edo gutxituei dagokienez. Estatu kideetako agintariak dira horien erantzule nagusiak. galzorian daudela babestu eta sustatu ezean.
|
|
EBk ez du eskumen espezifikorik
|
bere
estatu kideetako hizkuntza nazional, erregional edo gutxituei dagokienez. Estatu kideetako agintariak dira horien erantzule nagusiak.
|