Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Antzerkiak arriskua dauka, aktorea behartuta dago emanaldi bakoitzean dena ematera, bere emozio memorian arakatu eta publikoari dena ematera.
2005
‎–Autolaguntza eta hazkunde pertsonala: Ikastaroak eskaintzen dira, pertsonak bere emozioak, gaitasun sozialak, sexualitatea edo espiritualtasuna aztertu eta aztertzeko. Gehien eskatzen diren ikastaroetako batzuk barrearen, biodantzaren edo laztanen lantegia dira.
2006
‎Betidaniko harreman sozialak galtzen ez uzteak eta senitarteko eta adiskideekiko kontaktuan jarraitzeak garrantzi handia du, besterik ez bada ere, tarte horiek bere emozioak lagun horiekin partekatzeko eta denbora pasatzeko.
2007
‎Enpatia hots, sufritzen ari denaren buruan jartzea eta berarekin, bere emozioekin eta bere sentimenduekin identifikatzea paziente terminala ongi zaintzeko oinarria da.
2008
‎Espainiako 33 ospitalek hartu dute parte lan horretan, eta arnas gutxiegitasunak eta alexitimiak duten harremanean jartzen du arreta. Desordena neurologikoa da, hain zuzen ere, pertsonak bere emozioak hitzez identifikatu eta transmititzeko duen ezintasuna. Arazo psikologiko horrek berebiziko garrantzia du, eta asma dutenen artean krisi hilgarriak eragin ditzake.
2009
‎Pertsona batek gauza txikiak opari gisa hartzen dituen neurrian, bere emozioari egindako oparitzat, eta entrenamendu gisa, bizitzarako prestakuntza gisa, aberatsagoa izango da psikiatria eta psikologia ikuspegitik.
‎Horrela, arrisku handiagoa dagoela ondoen ohartarazten duten aldagaiak hauek dira: pertsonaren gogo aldarteak eragin handiegia izatea elikaduraren, pisuaren eta gorputz irudiaren aldetik; autoestimua txikia izatea; eta, antsietate egoeretan, bere emozioak ez adieraztea eta oldarkor jokatzera bultzatzea. Emaitza horiek ondorio garrantzitsuak dituzte, batez ere elikadura nahasteei aurrea hartzeko programak diseinatzerakoan.
2010
‎“Gaixoa den bezalakoa eta sentitzen den bezalakoa onartzeak”, gehitu du. Kaltetuak bere emozio negatiboak onartu behar ditu. Oso gaizki zegoelako lanera joan ez delako zoratuta dagoela esaten badu, bere egoeran lanera ez joatea normala dela esaten zaio.
2012
‎Haurra zerk haserretzen duen jakitea funtsezkoa da bere emozioak kontrolatzen laguntzeko.
‎Lau hankako gure laguna gehiegi okertzea eragiten duten arrazoiak ulertzea da hori egiteari uzteko giltzarrietako bat, maitasunez. Txakurrak lapurren bidez adierazten ditu bere emozioak, hala nola asperduraren bidez. Asperraldia da adreilu konpultsiboen arrazoi nagusietako bat. Txakur aspergarriak ez ditu behar dituen estimuluak eta motibazioa, eta ohiz kanpoko portaera batzuekin froga dezake.
‎Hitz laburrak, txakurrari zaunka egin behar ez duela erakusteko Txakurrarekin komunikatzen ikastea tresna eraginkorra da lapurrak gutxitzen erakusteko. Txakurrak gurearen antzeko hizkuntza erabiltzen du bere emozioak transmititzeko. Horretarako, animaliak bere gorputza eta ahotsa erabiltzen ditu:
2020
‎Ezin dugu kontrolatu besteak pentsatzen eta egiten duena. Pertsona bakoitzak bere emozio eta pentsamenduen ardura hartu behar du. Gaitasun hori banakakoa da.
2022
‎Adingabe batek bere emozioak ezagutzen eta haiei izena ematen ikasteko abiapuntua da familiak bere sentimenduak ere adieraztea eguneroko bizitzan.
‎1 Gure emozioei izena jartzea Gure semeak edo alabak bere emozioak ezagutzen eta haiei izena ematen ikas dezan, hauxe da abiapuntua: guraso garen aldetik, kontziente izatea eta eguneroko bizitzan ditugun sentimenduak adieraztea:
‎Une garrantzitsu horietan, gure seme alabak entzun behar ditugu, aukerak aprobetxatzeko. Bere garaia nolakoa izan den kontatzea lortzen badugu, bere emozioen onarpena entrenatu eta bere emozio hiztegia aberastu ahal izango dugu. Entzun ondoren, galdera hau egin diezaiekegu:
‎Une garrantzitsu horietan, gure seme alabak entzun behar ditugu, aukerak aprobetxatzeko. Bere garaia nolakoa izan den kontatzea lortzen badugu, bere emozioen onarpena entrenatu eta bere emozio hiztegia aberastu ahal izango dugu. Entzun ondoren, galdera hau egin diezaiekegu:
‎Gaitasun hori haurtzarotik has daiteke entrenatzen. Haurrari bere emozioak eta beharrak errespetuz adierazten irakats dakioke, bere buruarekiko eta besteekiko errespetuz. Adibidez, bi eta hiru urtetik aurrera, txikiek beste aukera batzuk ikas ditzakete beren haserrea besteari erasorik egin gabe erakusteko, esanez “ez zaidala gustuko jostailuak botatzea” etiketatu ordez (adibidez, “gordina zara”).
‎Nola nago? Bakoitzak bere emozioaz jabetu behar du —haserrea, tristura, haserrea…— eta hitzez adierazi. Lehenengo anaia bat eta gero bestea.
‎Estatu Batuetako adituek aipatu argitalpenean aitortzen dutenez, horrek ez du esan nahi irakasleak entzun egiten dionik, baina baliteke haurrak bere portaeraren aurrean dituen erreakzioak bere pertsonarekiko sentimendu hori duela interpretatzea. Sakon hitz egin arazoari buruz Ikasleak irakaslearekin duen arazoa entzun eta bere emozioak baliozkotu ondoren, irtenbide bat bilatu behar da. Baina lehenago, Amaya Pradok adierazten dituen puntu hauek garrantzitsuak dira:
2023
‎15 urte inguru bizi da, eta bi hamarkadak arreta egokiarekin bete ditzake. Oso animalia azkarra eta sentibera da, eta bere emozioak eta gogo aldarteak adierazten ditu garrasi edo mordiskito maitagarrien bidez. Izan ere, maitekor agertzen da, bereziki hura zaintzen duten gizakiekin, haiekin lotura iraunkorrak ezartzen baititu. Zoriontsu izateko, lasaitasun pixka bat behar du, eta, horregatik, aukera desegokia da etxean haur txikiak daudenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia