2000
|
|
Ezkontza lege politiko batzuek arautzen dute, ez lege zibil eta naturalek. Aspaldiko usadioan, Erromako herritar batek baimena zuen
|
bere
emaztea beste bati maileguan emateko, seme alaba hobeak izatekotan; horra hor lege politiko hutsa.
|
|
Vienara itzultzerakoan komunista izatea leporatu zioten; hori izan zela-eta, Holandara abiatu zen, eta bertan Ikus hezkuntzarako Nazioarteko Fundazioa izeneko erakundea ordurako eraikita aurkitu zuen. Fundazio honetan berak egindako ikerketaren emaitza ISOTYPE sistema izan zen (Errepresentazio Tipografikoen bitarteko Hezkuntzaren Nazioarteko Sistema),
|
bere
emazteak ipinitako izena, berau baitzen sistemaren garapena sutsuki defendatu zuena, ikusmenarekin arazoak zituelako47.
|
|
" Haurrek hain gogoko duten imajinazioaren printzipio berberak eraman ditu beste herri batzuk jaiotzaren antzezpena norbait seme edo alabatzat hartzeko bide gisa erabiltzera, are hildakotzat jotzen dena berpizteko prozedura gisa ere. (...) Horregatik, Diodorok dioskunez, Zeusek
|
bere
emazte jeloskor Hera konbentzitu zuenean Herkules semetzat har zezan, jainkosa oheratu egin zen eta, heroi handia bere bularraren kontra estutuz, bere jantzien azpitik bultzatu eta lurrera erortzen utzi omen zuen, hartaz benetan erditu izan balitz bezala; historialari horretxek eransten du behiala barbaroek gauza bera egiten zutela umeak seme alabatzat hartzeko. Gaur egun hala egiten omen da oraindik ere Bosnia eta Bulgariako turkiarren artean.
|
2005
|
|
Honela, bada, bere kuriositate intelektuala ez doa hainbeste giza-bitxikerien edo giza-berritasunen atzetik, baizik eta gizabanakoaren natura original eta izaera transferiezin horren atzetik. " Gizakiengan eta gauzengan berria dena", idazten dio
|
bere
emazteari," ez da niretzat erakargarria objektu berri, interesgarri edo atsegin bezala, baizik eta egiaz objektu indibidual bezala" 18 Ideia hau, hain zuzen, era honetan garatzen du lagun bati idatzitako beste eskutitz batean:
|
2006
|
|
bere haserrea erakusten dio Zeusi eta iragartzen, Troia bizirik uztea erabakitzen badu gainerako jainkozkoek ez dutela onartuko72 Sumindu egin zaio Zeus, orduan, baina ezin izan du Heraren gainetik inposatu bere erabakia. Aitzitik, amore eman du Zeusek Heraren aurrean,
|
bere
emaztea ere botere handikoa dela onarturik:
|
2013
|
|
Bestalde, orfismoa Orfeoren mitotik eta literatura orfikotik eratortzen da. Mitoak kontatzen duenez, Orfeo,
|
bere
emaztea hil eta gero, infernura joan zen haren bila, eta, azkenean, musika lagun, emaztea bizidunen mundura itzultzeko baimena lortu zuen. Antza, Misterio Eleusistarrak (K.a.
|
2014
|
|
13 Walkiria ren bigarren ekitaldiari bistadizoa egiten badiogu, erabat berretsiko dugu Nietzschek Wagnerren emakume heroiei buruz egin zuen iruzkin eztenkaria, alegia, guztiak direla Madame Bovaryren bertsioak: ez al dago zerbait benetan komikoa, heroien gizagaindiko batailen ostean, Wotanek beldurra izatean
|
bere
emaztearen kolerari aurre egiteko. Eta ez al du gauza berak balio Jainkoen ilunabarra n, non Siegfried jausten den familiako iskanbila batengatik?
|
|
Gunther ek, Gutrune k, araua bikain betetzen dute: emaztea eta senarra bilatzen dute ‘arauzko’ trukearen bidez. Batak bortizkeriaren bidez konkistatuko du
|
bere
emaztea, besteak topaketa bidezko senarra hartuko du. Ados; baina magiaren onurarako gertatzen da, zeren ez batak ez besteak ez dirudi bikotekidea aurkitzeko gai.
|
|
dominaziorako objektua da beti. Alberichek ipotxak dominatzeko eta esplotatzeko erabiltzen du, Siegfriedek
|
bere
emaztea dominatzeko. Hobe engaina daiteke ikusten ez gaituztenean...
|
2016
|
|
doktrina kristauari, sinesgabeak eternitate guztirako infernura kondenatuz bere aita, anaia eta adiskide hoberenetarik asko infernura kondenatzen dituenari," doktrina gaitzesgarri" onartezina zeritzon(" a damnable doctrine"). Darwin inoiz ez da mintzo Jainko Salbatzaileaz,
|
bere
emaztearen gutunek egiten duten bezala. Jainko Kreatzaileaz bai behin eta berriro, eta munduko izakiak, bizidunak bereziki," Jainkoaren kreaturak" dira.
|
2021
|
|
Gizon langileak, berriz, honakoak bermatu zituen: familiaburu eta subjektu (zapaldu) gisako aitortza soziala; enplegu aitortuenen monopolioa; soldata familiarra eta horren gaineko erabakimena;
|
bere
emaztearen lanaren eta gorputzaren gaineko kontrola; eta parte hartze politiko eta aisiarako denbora liberatzea (Mies 2019: 349).
|