2000
|
|
3 Hirugarrenik DEIAren kasua dugu: esan dugun legez, ia egunkari probintzial gisaaritzen da
|
bere
eguneroko jardueran. Baina bere ideologia nazionalista nabarmengeratzen da, Euskal Herri osoarekin zerikusia duten albiste ugari argitaratzenbaititu.
|
|
eginzuen topo elizgizonekin. Hierarkiak ezaguna zuen Monarkiarekiko menpeko tasuna (urteetako Diozesi Buletina irakurri besterik ez dago hori jakiteko), bainabeti ere eliz sistemari
|
bere
eguneroko oinezko autonomia ukatzen ez zitzaion bitartean.Mz. Anido k hizkuntz debekua ezarri nahi zuelarik, botere autonomiaren lege horihautsi egin zen, eta, kolpe txar horrekin batera, herrian eta apaiz artean ongi errotutakohizkuntz tradizio errespetagarria ere, hots, elizgizonen herriarenganainoko zubi naturala.
|
2001
|
|
Era berean, aldez aurretik hizkuntzak komunikatzeko eskaintzen dizkigunaukera guztiak klasean lantzeko aukerarik inoiz izango ez dugula aitortu beharbadugu ere, ikasleari
|
bere
eguneroko harremanetan komunikatzeko behar dituentresna guztiak eskaini behar zaizkio; eta, gainera, aukera eskaini behar diogu, emandako tresnekin bere arlo sortzailea garatu ahal izateko.
|
|
Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu,
|
bere
eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
|
|
Metalezko piezak ez ezik, zeramika eta beirazko ontziak ere agertzen dirahilobietan. Zeramika eta beira hileta deposituaren zati dira; hau da, sinesmenekindute erlazioa, hots, heriotzaren ondoko bizitzarekin, aurreko piezak ostilamendupertsonalaren elementuak izanik, hildakoak
|
bere
eguneroko bizitzan erabilitakoak.
|
|
Nafar lapurtarrez (Minaberri, Zamora, Aire, Arkotxa, Etxezaharreta, Borda, Jon Casenave...) edo euskalki zehatzez (Legorburuk Hendaiako lapurtarrez, Etxamendik Ezterenzubiko garaztarrez...) idazten darraitenek, artean erabilera estandarraren eremuetan ehizatzen dutela, argi daukate Iparraldean literaturaren alorrean, autismo kultural, aren arrisku handiak dituztela. Ez da erraz irakurlegaiari ulertaraztea, literatura
|
bere
eguneroko hitzekin idazten ahal dela; funtsean oraindik ere, lehenago bezala, euskara kultua, idatzia, biztanle arruntaren ezpainetarik kanpodagoela dirudi. Tragedia errepikatzen dea?
|
|
Ez genuke liburu hau amaitu nahi, usaimena, usaina eta perfumearekiko zaletasuna nola landu ahal diren azaldu gabe, eta autore honek
|
bere
eguneroko bizitzan pairatu behar izan duen, entrenamendu, berezia aipatu gabe.
|
2007
|
|
termino zientifikoak, aurrerapauso teknikoak... Azaldu egin behar dira eta horrek sekulako balioadu, batez ere, publiko hartzaileak ulertu behar duenean, egin den aurkikuntzaedo delako abantaila horrek zer suposatuko duen
|
bere
eguneroko bizitzan, zertan eragingo dion.
|
|
Euskal kulturari buruzko diskurtso nagusi horrek hainbatbaliabide ematen dio jendeari euskalduntasunaz hitz egiteko, kontu emateko etaargudiatzeko. Baina bere hegemonia edo nagusitasuna ez da erabatekoa izan.Agian bai diskurtso mailan, hau da, jendeak definizio eta baliabide diskurtsibohoriek erabiltzen ditu bere irudikapenetan eta euskal kulturaz eta nortasunaz kontuematean, baina
|
bere
eguneroko bizimoduan ez du gauzatzen diskurtsoan ezarritakoeredua. Oztopoak ditu gauzatzeko, egikeran diskurtsoari hitzez hitz jarraitzeko.Anbiguotasun batean bizi gara; eta anbiguotasun hori areagotzen denean gatazkaiturri izan daiteke.
|
|
esateko zailtasunak atzo bertan arte), kontzeptuen sistematizazioak, definizioak egiteko sistema, eta abar, forma linguistiko grekoak emanak direla. ...zen duten apriorizko kategoriak, hau da, zerbait zer den definitzeko eta zer horri buruz zernahi predikatzeko modua, unibertsoa ezagutzen eta ordenatzen diharduen pentsamenduaren azkeneko forma omenak, grekeraren formak dira zehatz mehatz589 Benveniste k erakusten du nola Aristoteles-ek, pentsamendu huts unibertsalaren analisi logiko eta ontologiko errotikoa egiten zuelakoan, ez duen besterik egin
|
bere
egunoroko hizkuntza arruntaren analisia baino. Gauzatzat hartu duena, bere hizkuntza zen.
|
2009
|
|
Tokiko hedabidea nagusiki tamaina txiki edo ertaineko giza komunitate batizuzentzen dena da, lur eremu jakin batean,
|
bere
eguneroko esperientziei buruzkoedukiak, bere kezka eta arazoei buruzkoak, bere hizkuntza, arte zein kultur ondareeta bere memoria historikoa jorratzen dituena (Mendizabal, 2005: 138).
|
|
Informazio lokala taxuz lantzeko, kazetariak iturri ezberdinak erabiliko ditunagusiki
|
bere
eguneroko jardunean. Idoia Camachoren (Camacho, 2006:
|
2011
|
|
Erabiltzaileen adikzioari buruz hitz egiten dute autore askok komunikazioaren eta informazioaren gizartea deskribatzean. Portaera adiktiboa ez dago bakarrik lotuta erabileraren maiztasunarekin, ezpada erabilera horrek zenbateraino hartzen duen bere mendean erabiltzailea, subjektua; zenbateraino egiten zaion subjektuari derrigorrezkoa erabilera, eta zenbateraino behar duen delako subjektu batek teknologia komunikatiboen esparru zabal eta ireki hori
|
bere
eguneroko jarduerak antolatzeko eta bizitzeko.
|
|
Pertsona batek nahaste obsesibo konpultsiboa duen susmoa eduki daiteke: 1) Pertsona horrek egiten dituen erritualak eta jokabide errepikakorrak ondoeza eragiten diotenean, 2) jokabide horiek etenez gero haserretu egiten bada, eta 3)
|
bere
eguneroko bizimodu arrunta aurrera eramateko oztopo bat direla uste bada. Azter dezagun zertan datzan nahaste hori.
|
|
Zortea izateko egurra ukitzea edo behatzak gurutzatzea, ezer txarrik ez gertatzeko etxea edo kotxea bedeinkatzea, eta antzeko beste hainbat jokabide tipikoak izaten dira. Desberdintasuna da, nahaste obsesibo konpultsiboa pairatzen duena oso gaizki sentiarazten dutela obsesio eta konpultsioek, obsesio eta konpultsio horietan pentsatzeko eta horiek aurrera eramateko egunero ordubete baino gehiago behar izaten duela, eta egoera horrek guztiak
|
bere
eguneroko errutinan, laneko edo eskolako errendimenduan, edota besteekin dituen harremanetan eragin nabarmena duela. Ruscio et al. ek (2010) egindako ikerketa batean aditzera ematen denaren arabera, nahaste obsesibo konpultsiboa duten pertsonek batez beste egunero 5,9 ordu igarotzen dituzte obsesioekin eta 4,6 ordu konpultsioekin.
|
2012
|
|
Horrenbestez, mintzagai duguna da klase borroka Euskal Herriaren baitanerradikalizatzeko joera, baita bi Estatuen aurka zuzendutako askapen borroka ere, hau da, mintzagai duguna da klase borrokaren esparru autonomoaren garrantzigero eta handiagoa, goitik ikusita, eta, beraz, Euskal Estatuaren errebindikazioarenigoera geldiezina. Herri langileak ikusi eta sentitzen badu
|
bere
eguneroko bizimoduahobetu dezakeela, bere kontrabotereko, botere bikoitzeko eta herri boterekoespazioak areagotuz, neurri horretan galdetuko dio bere buruari zergatik ez oteduen gehiago aurreratzen noranzko horretan, zergatik ez ote dituen konkista horiekeuskal gizarte osoarengana hedatzen. Eskuratutako esperientziak estatua izatekoeskubide/ beharraren kontzientzia igoaraziko du, batez ere ezker abertzaleak indarantolatu gisa jarduten badu herriaren baitan, berezko kontzientziatik berarentzakokontzientziara azkar pasatzea ahalbidetuz.
|
|
Indigenak behar beharrezko baliabideak ustiatzeko eskubideak baldin baditu,
|
bere
eguneroko segurtasuna bermatzeko nahikoa badu, epe luzerako igurikimena eta ikuspegia hobetu eta ingurumenaren gainean presioa askatu egingo da. Beste abantaila bat honako hau dugu:
|
2014
|
|
– Sariak gero eta txikiagoak eta iraupen gutxiagokoak izan arren, mendetasun portaera egiten jarraitzen du pertsonak,
|
bere
eguneroko bizitzan interferentzia larria eragiten badu ere.
|
2015
|
|
Birritan elebitasun naturalarenalde agertu izan da. Naturalaren inguruan zehaztapenik ematen ez duen arren, pentsatzekoa dagizarteak
|
bere
eguneroko jardunean esku hartu barik eraikitako elebitasuna gura izatea PPk; orain arteko joerak mantenduz gero, elebitasun faltsua litzatekeena.
|
2019
|
|
Beti Melissa Barkat Defradas eta kideen arabera (4), ADak komunikazio arazoak ekarriko ditu, etahorrek, pertsona zailtasun egoera baten aurrean emanen du
|
bere
eguneroko behar sozial edota emozionalen adierazteko. Komunikatzeko arazo horiek usu pertsonaren haserrealdia sortuko dute eta gehienetan frustrazio handi bat, pazientearen nahiak edo beharrak gaizki ulertuak izanen direlako.
|