Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 169

2000
‎Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
‎Ondorengo esperientzia eta bizipenak lehen oinarri horren gainean finkatuzjoango dira bizitzan zehar, subjektuak bere buruarekiko duen ideia, mundua etabesteekikoa, harreman dialektiko honen ondorioz osatuz doala.
‎Ai, gure aitak jakin izan balu, Senekak erranaren bidetik, ezen ez dela gizonik ahaltsuena bertze guztiak bere menerat dituena, baina bere burua duena...!
‎Zeren, nola gorputzaren begiak kanporat beha ditugun, hala iduritzen zaigu ezen etsai guztiak kanpoan ditugula, ohartu ere egin gabe ezen etsairik handiena nork bere burua duela. Zeren, begiak kanporat ditugula, erakargarri zaigun guztia desiratzen baitugu, eta, desiraren desiraz, ekiten diogu sare baten egiteari, gure desiraren objektu zein pertsonen ehizatzeko.
2001
‎Emazteak adarrak jarri dizkiola jakitun denetik, deliriora eramango duten obserbazio eta antsietateak guztiz ezkutagaitzak suertatuko zaizkio protagonistari. Desiratutako objektuak ihes egiten diola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazle ditugu bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez dio somatzen bere buruari (linimento eta sardin usainaren nahasmendutik eratorria, 86) eta zakur deslai baten modura abandonatzen da etxean (121).
‎Emazteak adarrak jarri dizkiola jakitun denetik, deliriora eramango duten obserbazio eta antsietatea areagotuz joango zaizkio. Desiratutako objektuak ihes egiten diola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazle ditugu, bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez dio somatzen bere buruari (linimento eta sardinusainaren nahasketatik eratorria) eta zakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121).
‎Sormenezko joko atsegin gisa hartzea litzateke aukera on bat: bakoitzak bere gorputza ahalik eta bilgarri atseginen bihurtzea eta aldi berean, bere buruaz duen irudiarekin koherente izatea.
‎Gustura ez egoteak, pertsonak bere buruaz duen irudia eta barneratu dituen estandar sozialak bat ez datozela adierazten du.
‎Eta nork bere buruaz duen irudia moden eta gorabehera sozialen menpe egoten da.
‎XIX. mendetik aurrera berealdiko ardura hartu zuen nobelak bere gain: errealitatea irudikatu beharra. Egia da XIX. mendean burgesiaren mundu etaantolamendu moralaren berri eman zigula nobelak, edo, aproposago esanda, gizarte hark bere buruaz zuen irudikapena. Ezin ukatu nobelaren garrantzia gizartemodernoaren imajinarioa elikatzeko orduan:
‎Biktimak izango dira bi emakumeok, gizonezko baten biktimak hain zuzen, eta, narratiboki, Floraren kasua suertatzen zaigu nobela honetan garrantzizkoena.Emazteak adarrak jarri dizkiola jakitun denetik, deliriora eramango duten obserbazioa eta antsietatea areagotuz joango zaizkio. Desiratutako objektuak ihes egitendiola pentsatzeak beragan sortzen duen urrikaltasun eta ziurtasunik ezaren adierazleditugu, bere buruaz dituen irudi penagarriak. Protagonistak kiratsa besterik ez diosumatzen bere buruari (linimentu eta sardin usainaren nahasketatik eratorria) etazakur deslai baten modura abandonatzen du bere burua (121).
‎Lehenik, eztabaida baten baitan eta eztabaidaren baitatik sortzen da: pentsalaria ez da bere buruarekin duen bakarrizketa bati esker munduaz jabetzen, teoria alternatiboekin duen eztabaida bati esker baizik; filosofia elkarrizketa bat da. Eta lorpen hori eskuratzeko baldintza batzuk bete behar dira, eztabaida orok ez baitu ezagutzara bideratzen.
2002
‎– Ikasleak bere buruarekiko duen konfiantza areagotzen du prestatutako lanak. Irakurketan landu beharrekoak aukeratzean eta prestatzean, bat batekotasunak duen porrot egiteko arriskua ekiditen da.
‎BALORAZIOA Nork bere buruarekin duen ziurtasuna adierazten
‎Aldi berean, beste historialari batzuek. Jose Maria Portillo-k, adibidez. Gipuzkoan eta Bizkaian botere publikoak bere buruaz zuen irudia aztertu zuten.Historialari horiek Aro Berriaren arloan lan egin badute ere, haiek behatutakoprozesuen sustraiak Berant Erdi Aroan kokatu beharra dago. Euskal kontzejuetanfinkatu ziren oligarkiek, beren lehentasuna justifikatzeagatik, XIX. mendera arteiraungo zuen gizartearen irudia zabaldu zuten.
‎Alegia, arrisku egoerak ezin daitezke kanpotik aurreikusi. Mehatxuei aitzin egin behar izan zien aurreko kultura eta garapen sozialaren aldietan ez bezala, gaur egungo gizarteak, arriskuekin harremanetan, bere burua du eztabaidagai.
‎Gaur egungo gizarte modernoan, hartzaileak berak bere interesen arabera eta bere gustuek gidaturik hautatzen du zein mezu iturri kontsultatu, baita kontsulta noiz egin ere, edo harengana zertarako jo. Norberak bere buruaz duen uste eta konfiantzaren araberakoa ere bada hedabideen eragina.
‎Patologia hori arazo piloa izan daiteke nerabeentzat; izan ere, nerabeen erdiek baino gehiagok antsietatea izaten dute, eta bost depresiotik batek aknea, Espainiako dermatologoek atzo aurkeztutako ikerketa baten arabera. Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko katedradun eta Espainiako Dermatologia eta Psikiatria Elkarteko kide Santiago Estaun doktoreak dioenez, “akneak alderdi pertsonala baldintzatzen du eta gizabanakoak bere buruaz duen irudia eta besteei ematen diena aldatzen du”. Aditu horren arabera, funtsezkoa da psikiatrek edo psikologoek aknea dutenen tratamenduan parte hartzea, dermatologoak nahaste emozionalaren edo jokabide obsesibo eta konpultsiboaren aztarnak ikusten dituenean.
‎3. Egun petrolioa eta energia iturrien inguruan ematen diren kontraesan geopolitikoen eta Mendebaldeak une honetan bere buruaz duen eta historian zehar Islamari buruz izan dituen ikuspegien txirikorda bat da gure munduak herrialde musulmanei buruz duen ikuspuntu sinkronikoa. Irizpide hauen bilakaera diakronikoa pixka bat arakatzea nahikoa litzateke ordea interpretazio hori zein koiunturala den ohartzeko:
2004
‎hemengo gerrilarien finantzazio iturria drogaren komertzializazioa delako teoria oinarritzat hartuta, drogen labore, produkzio eta merkaturatzea errotik suntsitzea du helburu plan honek. Eta Kolonbiak bere buruarentzako duen Nazio Garapen Plana delakoaren barruan itsatsi zuten.
‎sekulako kaltea egiten dute horrelakoek, besteak bere buruaz duen irudia suntsitu egiten dutelako.
‎Hortaz, posible da teologia bat garatzeaondorioz? Jainkoa pentsamendu soila da, bere buruaz du egiten gogo.2.3 Fisikaren baitanIkusi dugu Aristotelesen ontologiaren helburua higiduran den Izatearen azterketadela, eta higiduraren esperientziatik teologiara helarazi gaituela, Jainkoa urrun dagoelarik; hortakotzinetafisikaren eta fisikaren arteko muga ez da batere garbia. Haatik, argi eta garbiesaten digu filosofoak diren gauzen kausak lau direla:
‎Semaforo gorrian gelditu da eta ezpainak lehor eta pinturarik gabe dituela ikusi du bere buruaren gainean duen ispilura lepoa tente jarrita gerturatu denean. Arratsaldean lantokiko komunean jarritako margo gorria aspaldi desagertu da.
‎Munduarekiko eta bere buruarekiko duen ardurari (eginbeharraren matrizeari, alegia) uko egin diezaioke gizakiak eta ez gutxitan hala egiten du; baina hori egitean, bere arduragabeziak bere izatea kolokan jartzen du, gizakiak abiarazia zuen izate proiektutik urrunduz. Nortasun guztiz egolatriko eta patologikoak ez badira, askatasunaren eta arduraren arteko dialektika tentsio handiz bizi ohi dute gizakiek, tentsio hori maila eta era askotakoa izan daitekeelarik.
2005
‎Norbait gutxiesteko, psikologikoki mintzeko, bere buruarengan duen konfiantza urritzeko eta bere auto estimazioa suntsitzeko helburuz, asmo txarrez egin eta botere jarrera batetik exekutaturiko jokaeretan oinarritzen da tratu txar psikologikoa.
‎Gatazka pertsonala: norberak bere buruarekin duena.
‎Plaken artean osatutako bikote bakoitzaren mugimendu erlatiboa berezko Euler-en poloak definitzen du, E AB,. BEC= E CB, etaE CA. Euler-en polo bakoitzak dagokion abiadura angeluar erlatiboa izango du, AB, BC eta CA. Puntu hirukoitzaren inguruko edozein ibilbidek plaken arteko hiru mugak zeharkatuko ditu. Hiru muga horietako abiadura erlatiboaren batuketak zero izan behar du, azken batean, batuketak plaka batek bere buruarekiko duen abiadura islatzen baitu. Beraz, abiadura angeluar erlatiboetarako,
‎Guk, aurrerantzean, eskubide deituko diogu, modurik zehatzen eta hertsienean. Horretan sartzen da nork bere buruaren gainean duen ahalmena, askatasuna izenekoa, eta beste batzuen gainekoa, gurasoena nahiz jaunarena. Jabaria da osoa, edo, osoa baino gutxiagokoa, gozamen, bahi eta kredituaren kasuan bezalaxe, azken horri zorra kontrajartzen zaiola.
2006
‎Everesten egon nintzenean ohartu nintzen espedizio bat kirol abentura bat izateaz gainera abentura pertsonal bat ere badela, norberak bere buruarekin duen abentura bat.
‎Nik neuk idazteko izan ditudan zailtasunak protagonistaren bidez kontatu ditut. Maitasun nobela da, baina protagonista idazteko grina sentitzen duen gizona da, eta, bere buruarekin dituen borrokaldien erruz, idazteko ezinduta sentitzen dena. Eta beste pertsona batek beregan duen konfiantzak bere barruko mamuak uxatzen laguntzen dio.
‎Bertzenaz, egina egon balitz ez nukeen egingo. Nire ustez, herri honetan izugarrizko leizea dago egiten den ikerketaren eta jendeak, oro har, bere buruaz duen jakintzaren artean. Alde handi hori orekatu behar da, eta hor kokatu dut nik lan hau:
‎Autoestimu baxua: nerabeak bere buruaz duen irudia uste baino gehiagobaldintzatzen dute bere gurasoek transmititzen dizkioten mezuek. Horregatik, oso garrantzitsua da haurrei argi uztea bikotearen hausturak ez duelazerikusirik eurekin eta euren jokabidearekin.
‎Barkatu neure buruaz hitz egitea, baina, hitz egin ote dezakegu idazleok besteezertaz? Nork bere gatazkaz, nork bere buruarekin dugun borrokaz, tentsioazharago. Beti bidelagun bat izatea komeni da, ordea, eta Joseph Brosky hartu dutgaur gidari.
‎gizakiak aktibo bizi behar du etengabe, bere duda eta inpotentzia sentimenduak gainditu ahal izateko. Ahalegin eta jarduera mota hori ez da nork bere buruarekin duen konfiantzaren emaitza, ez da norberaren baitatik sortutako zerbait; aitzitik, angustia egoerari ihes egiteko modu desesperatua da(?) Jarduera eta lanarekiko jarrera berri hau, biak ere, berez, helburutzat hartuta?, Erdi Aroaren amaieratik gizakiak nozitu duen transformazio psikologiko garrantzitsuentzat jo daiteke (Fromm, 1993: 102).
‎Baina azken batean, alabatzat hartzen zintuen, bere modura. Nirekin ezarri nahi zuen harremana bere buruarekin zuena bezain itogarria zela iruditzen zait. Ziurrenik, halakoa behar zuen izan maitasunak berarentzat.
2007
‎Gaur egun, asko mintzatzen da hizkuntza ekologiari buruz, betiere, nire aburuz, adigai hori ez da modu zehatzean erabiltzen, eragin handiko elementuak topatzen ditugulako arlo honetan. Horretara, bada, indarra, izen ona eta nork bere buruaren gainean duen estimu txikia izaten dira eremu honetako baldintzagarriak. Berbarako, elkarren ondoan bizi diren hizkuntza erkidego biren jazokizun bat azaldu nahi dut oraingoan, hau ere adibide batez emanda.
‎Askotan, askatasunaren akuilatzaileago da tirania eta errepresioa, tolerantzia baino. Kontzientziaren (izpirituaren) historia, kontzientziak bere buruarekin dituen borroken historia da, kontzientzia unibertsalak hainbat eta hainbat kontzientzia partikular eder sakrifikatu behar izan duelarik bere bidean. Andre gizonak bortizkeria artean ikasten du askatasuna.
‎Izan ere, beste pertsona bat deskribatzeko garaian, gizabanakoakkontuan hartzen du pertsona horrek berarengan duen eragina; nork bere buruadeskribatzean, aldiz, ez ditu erreferentziatzat hartzen beste pertsonak. Ostera, gizabanakoak bere buruaz duen iritzia izaten da deskribapenaren ardatz nagusia (Damon eta Hart, 1988).
‎Barajasko aireportuko T4 terminala, eta Valentziako eta Bilboko aireportuak. Oro har, korporazioak AENAk, Espainiako aireportuak kudeatzen dituenak, bere burua du ordainpeko wifi sarea, eta beste konpainia batzuek debekatuta aireportuetan zerbitzu hori eskaintzen dutenak. Enpresentzat bakarrik ‘ADSL WI-FI gunea’ zerbitzua erabiltzaileentzat bakarrik da Telefónicarekin WiFi ADSL konexio bati alta eman diotenak eta enpresa gisa.
‎–" Nork bere buruarekin duen idilioak bizitza osoa irauten du". –Kanutoari azken xurgada hartu zion?.
2008
‎Gabezia horrek konfiantza galarazten dio pertsonari, eta horrek are gehiago okertzen du bere buruaz duen ustea.
‎gillotina halabeharrezko ondorioa izan zen, aurrera egin behar zuenak (zientziak eta askatasunak, adibidez) aurrera egin zezan, XVIII. mendeko biztanleak ezin bizi baitzitezkeen Erdi Aroan baleude bezala. Aurrerapenak bere burua du, baina atzerapenak ere berea du?
‎Ohar egitekoa da Arana Goirik uste zuela Azkueri katedra «entxufez» eman zitzaiola, Larrazabal lekeitiar diputatuak erraztuta, hasieran Diputazioko gehienak abandotarraren alde omen zeudenean7 Diputazioan egon ziren eztabaiden aktak aztertuz nabarmen ageri da Arana Goiriren uste hori guztiz okerra zela, diputatuentzat zalantza Azkue eta Unamuno artean egon baitzen, Arana Goiri hasiera beretik baztertuz. Eta Larrazabalek Azkueri lagundu bazion ez zen izan Arana Goiriren aurrean baizik Unamunoren aurrean8 Nolanahi ere anekdotak argi erakusten du Arana Goirik bere buruarengan zuen uste sendoa.
‎Gorputz eskemak gorpuztasunean ditu bere sustraiak. Horregatik, haurrak bere buruaz duen ideia haren biologiak baldintzatuta dago nagusiki. Gorputz eskemak pertsonaren alderdi psikoafektiboak eta mugikorrak biltzen ditu.
‎gillotina halabeharrezko ondorioa izan zen, aurrera egin behar zuenak (zientziak eta askatasunak, adibidez) aurrera egin zezan, XVIII. mendeko biztanleak ezin bizi baitzitezkeen Erdi Aroan baleude bezala. Aurrerapenak bere burua du... baina atzerapenak ere berea du... baina eta aurrerapenak aurrera egin nahi badu, atzerapenari moztu behar dio burua, bata ala bestea... horixe gertatu baitzen, horixe baizik ez, frantses iraultzan! Baina aizu:
‎" Bere burua egoera tragikoan aurkitzeagatik beragatik, ustekabean egin du bekatu, argi gelditzen da errudun dela, ez egin duen bekatuaz, baina bai beste batez: hybris bekatuaz errudun da; bere buruarengan duen konfiantza erabatekoa, zeinaren bidez sinesten baitu, bere aretearekin, inork sufriaraziko ez duen jainko bat dela. Batzuetan hybrisa bere ekintzetan ageri da:
‎Mundua entzutegi unibertsala bihurturik. Juzgatzaileak ez dakiena da, besteak salatzen ari delakoan, bere burua duela salatzen eta saltzen, erakutsiz besteri egozten dion gaitz horixe berori dela bestek berari egoztea galarazi nahi lukeena, eta, juzgatzea auto agiraka gisa harturik, gaitz horixe berori dela azken buruan bere buruari barkatzen ez diona.
‎Esparru horretan, autoulerkuntza horrek berezko autogobernu moduren bat baldin badago bakarrik izan dezake adierazpen politikoa. Autogobernurik gabe ezin da komunitate politiko batek bere buruaz duen ulerkuntza mantendu eta garatu. Horrenbestez, nazio minoritarioetan egiten den immigrazio kudeaketaz dihardugunean, autogobernu aldarriak legitimatzen dituzten oinarrietako batez ari gara.
2009
‎Etxeak sakabanatuta egotea ohikoa da hemengo paisaian eta isurialde atlantiko osoan. Jurgi Oteiza eskultore ospetsuak euskaldunak bere buruarekin duen konfiantzari egozten zion etxeak bakartuta eraikitzeko ohitura zaharra1.
‎Esaldi batzuk saihestu egin behar dira, halako edo bestelako zara eta gisakoak, arriskua izaten baita haurrak bere buruaz duen irudiari lotzeko aipu horiek.
‎Bukatzeko, talde kultural bakoitzean irudikapenak nola finkatzen diren ezagutzeko asmoz, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen, berriz ere ezaugarri prototipikoen irizpidea erabiliz. Hauek emandako hitzen% 50 osatzen dute.
‎Talde kultural bakoitzean Irudikapen hauek zein puntutaraino sustraiak botatzen dituzten jakiteko, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen. Alde batetik, diskurtso menderatzailea erreproduzitzen duten narratiben elaborazioa aztertzen da.
‎Era berean, mugikortasuna galtzeaz gain, trauma psikologiko handia eragiten diote gaixoari. Batetik, anputazioak beste pertsona batzuen onarpena murriztuko ote duen beldur da.' Gorputzaren zati bat galtzeak, bestalde, aldatu egiten du pazienteak bere buruaz duen irudia, eta, beraz, haren autoestimuan eragina izan dezake. Egoera horrek dakartzan eragozpenak gainditzeko, FABIO proiektuak pazienteen bizi kalitatea hobetzeko beharrezkoak diren inplante eta elementuen diseinu eta fabrikazio katearen erabateko integrazioa lortu nahi du.
‎Nork bere buruarengan duen konfiantzaren ikurra da zuzen esertzea. Aldiz, bizkarra okertuta denbora batez edukitzeak segurtasunik eza eta asperdura adierazten du.
‎Gizakiaren bere buruarekiko harremanaren antzaldaketa erradikalak gizon eta emakumearen arteko harremanen aldaketan aurkitzen du bere egiaren froga. " Emakumearekiko harremanetan, emakumea atseginzaletasun kolektiboaren ehiza eta zerbitzaria baita, gizakiak bere buruarekiko duen degradazio mugaezina adierazten da. Zeren harreman horren sekretuak, ekibokorik gabeko adierazpen erabatekoa, agerikoa eta desestalia aurkitzen du gizonak emakumearekiko dituen harremanetan eta generikoa, naturala eta zuzena den harremana atzemateko moduan.
‎Gaur egun modakoa omen da klaseak deseginak daudela aldarrikatzea. Egiaztapen hori lanaren organizazioaren mutazio handiaren, eta proletalgoak bere buruaz zuen irudiaren lausotzearen gain oinarritzen da. Klase baten identitatea ez da esentzia aldaezina, esperientzia historikoen, borroka eta lorpenen emaitza baizik.
2010
‎Elizaren antzeko egitura bat nahi zuen, non bera izango baitzen aita santu. Kristoren gorputz mistikoaz mintzatzen zitzaidanean, berriz, bere burua zuen buru ezinbestekotzat, jakina: –Eta gorputz bati, ilea luzatuz gero, moztu egiten zaio; azazkalak luzatzen direnean, moztu egiten dira; eta soberan diren elikagaiak kaka bihurtzen dira?
‎Izan ere, iraultzaile baten helburua errealitatea aldatzea bada. Marxek, Engelsek, Leninek eta iraultzaren aldeko teorialari guztiek horixe aldarrikatzen dute bederen?, errealitatea ezagutu behar du lehenik eta behin. Eta lehen errealitatea da bakoitzak bere burua duela: bere errealitate psikikoa, alegia.
‎...peoples unitate kolektiboa kontsideratzea (Rawls, 1993); halaber, errepresentazio kolektiboen kontzeptua arrazionala da eta ikuspegi politikotik sortzailea izan daiteke (Pettit, 1997); ikerketa kulturalei loturiko erlatibismoaren arriskuak gainditzeko bitarteko egokia izan daiteke, egitura instituzionalen zilegitasuna funtsatzeko baliagarria baita (March eta Olsen, 2005; Kimlycka, 2004); eta, nork bere buruaz duen irudi narratiboa eta besteekin osatzen duen irudi kolektiboa ulertzeko bitartekari moduan tresna eraginkorra da. Baina, proposamen instituzional normatiboa oinarritzeko agerian geratu da, gizarte unitate kolektiboen (Social selves) osaketa deskribatzeko gaitasuna duen proposamen teoriko baten beharra (Calhoun, 2006).
‎Banakoa oinarri duen proposamen ontologikoaren, epistemologikoaren eta instituzionalaren ondoan, errepresentazio kolektiboen (Durkheim, 1912), sozialen (Moscovici, 1979) edo irudikarien (Anderson, 1983) definizioak sortzen dituen zailtasunek bide eman diote diziplina anitzeko eztabaida garaikideari. Autoerrepresentazioen dimentsio indibiduala, erlazionala eta kolektiboa bereizteak agerian utzi du hiru dimentsioek duten eragina banakoak bere buruaz duen errepresentazioa osatzeko prozesuan (Chen eta Boucher eta Tapias, 2006; Turner eta Whitehead, 2008; Pentland, 2007; adibidez). Are gehiago, banakoak dituen harreman sistema sozialen eta kulturalen testuinguruan, agente kolektibo sozialki integratuek erakutsi dute banakoen agregazioan agortzen ez diren jarrera proposizional intentzionalak garatzeko duten gaitasuna (Pettit, 2001); eta horrez gain, testuinguru sozial eta kulturalean osaturiko kolektibitateen errepresentazioa aintzat hartzea beharrezkotzat jotzen dute hainbat autorek; mundua deskribatzeko (Calhoun, 2006; Goldman, 2009; Olive, 2000; adibidez) eta instituzionalki antolatzeko (Krauss, 2004; March eta Olsen, 2005; Miller, 2004).
‎Izan ere, iraultzaile baten helburua errealitatea aldatzea bada —Marxek, Engelsek, Leninek eta iraultzaren aldeko teorialari guztiek horixe aldarrikatzen dute bederen—, errealitatea ezagutu behar du lehenik eta behin. Eta lehen errealitatea da bakoitzak bere burua duela: bere errealitate psikikoa, alegia.
‎Elizaren antzeko egitura bat nahi zuen, non bera izango baitzen aita santu. Kristoren gorputz mistikoaz mintzatzen zitzaidanean, berriz, bere burua zuen buru ezinbestekotzat, jakina: " Eta gorputz bati, ilea luzatuz gero, moztu egiten zaio; azazkalak luzatzen direnean, moztu egiten dira; eta soberan diren elikagaiak kaka bihurtzen dira... alfer jende bazter nahaslea hori besterik ez baita:
‎" Lehen itzulpena gauza garrantzitsua da. Aldatu egiten du norberak bere buruaz duen ideia. Zorionak.
2011
‎X. erronka alor guztietan dago. Irakasleen formakuntza funtsezkoa dela aipatu dugu. herri batek bere buruaz duen ezagutza zabaltzearen esparrua estrategikoa da. eta hemen ahal den moduan lantzen da gai hori. herri normalizatu batek ondo finkatzen du eta hobeto transmititzen duezagutza hori; bermatuta dago diruz, formazioaren bitartez kurrikulumean, komunikabideen bitartez, eta abar. horiek guztiek transmititzen dute herri horren irudia eta hizkuntza komunitate horren sendotasuna eta parte izatea... ideiak ez dira falta, baina izugarrizko dirutza behar da gauzak ongi egiteko.
‎Hiztunak bere buruaz duen irudia eta iritzia bere hizkuntzaren egoerari omen dario hein batean. Hizkuntzaren zoria nolako, hiztunaren tasunak eta keriak halako.
‎–Hiztun taldearen identitatea eta nortasuna ere taxutu behar da, ezen, hiztun talde batek bere buruaz duen irudia hizkuntza horren bitartez bereganatzen baitu. Ondorioz, dena delako hizkuntza zapalduta gertatzen denean, taldearen izaera bera ere zapaldu egiten da.
‎Jomuga garbi eta espezifikoak jarri behar dira mendeko nortasunaren nahastea duenaren terapian. Jomuga horietako bat lortzen duen bakoitzeko, argudioak dauzka terapeutak pazienteak bere buruaz duen pertzepzioa aldatzeko, hots, ezgauza izatearen sentimenduari kontra egiteko. Bere pentsamendu automatikoen arabera, pazienteak ez du trebetasunik hainbat helburu lortzeko.
‎Baina, nerabeak besteengandik aske jokatzen ikasi behar du, haiekin harreman estuak garatzeko gai izanez (Beck, Freeman, Davis eta lankideak, 2004). Nerabeak poliki poliki bere guraso eta irakasleengandik independizatu egin behar du, bere buruarengan duen konfiantza eta autoeraginkortasun sentimendua gehituz. Esate baterako, mendeko nortasuna dutenek besteei eta besteek esaten dutenari mugak jartzen ikasi behar dute.
‎Bere buruaren irudi ideala edukita, irudi horrekin bat ez datozen datuak distortsionatu egiten ditu. Nartzisistak bere buruarekiko duen irudi puztua zauritzen bada, haren autoestimua jaitsi egiten da eta egonezina sortzen dio. Egoera hori gainditzeko drogak kontsumitzera jotzen du sarritan.
‎Amaren sabelean dagoen haurrak libido guztia beregan kokatua dauka. Nia eta zera bereizi gabe dauzka, ingurunearekin harremanik ez du eta amodio objektu bakarra bere burua du; kanpoko objektuak aukeratu aurretik, eta libidoa kanpoko objektuetan jarri aurretik gertatzen da. Nartzisismo sekundarioan norbere niarengana itzultzen da objektuetan kokatua zegoen libidoa; besteekin identifikatuz gertatzen den niaren eraketa prozesuarekin lotua dago.
‎Errituaren estetika, komunitatearen ethosari buruz mintzo da, jokaera komunitario desiragarriari buruzko ikasbide metaforikoak diren keinu eta jarreren bitartez, gernikarren irudikarioan desiragarriak diren balioei buruz (erresistentzia, konpromisoa). Azken finean, bere buruaz duen ideiaz mintzo zaigu, estetika eta estilo konkretu batean zehazten den ideiaz.
‎Errazagoa da kanporakoentzat lotsati batentzat baino", erantsi du Pena. Zenbat eta garrantzi handiagoa eman beste pertsona batzuen pentsamenduei, batez ere pertsona horiei balio handiagoa ematen zaienean, bere buruaz duen ideiaren gainetik. Hori gertatzen da" haurtzaroan horretarako hezi gaituztelako.
2012
‎Eromenaren inguruko istorio batekin ekin dio Itxaso Martin kazetari eta idazleak (Donostia, 1981); lehen eleberria du ni, Vera. Bi emakume, Vera eta Martina, eromenaren zurrunbilo ikaragarrian harrapatuta, fobiaz eta beldurrez beteak, errealitatea eta fantasia ezberdintzeko gai ez direla. Lehen eta bigarren pertsonak erabili ditu Martinek, elkarrizketak bereizteko gidoirik gabe, eta protagonistak bere buruarekin dituen bakarrizketak islatzeko tipografia ezberdinak tartekatuta. «Ez da kontaketa garbia.
bere burua baitu salatzen, sala dezaten beldurrez.
‎zeinaren bortiztasunak bere burua baitu galtzen
‎Izan ere, norbanako edo nortasun bakoitza tentsio eta jakintza kontraesankorrez osatzen da (generoa, klasea, ogibidea...). Ondorioz, testu bat ongi aztertu ahal izateko, irakurleak ongi ulertu behar du lan hori nola erlazionatzen den bere buruarekiko duen kontzeptu pertsonalarekin. Nork bere buruaz duen pertzepzio horrek izugarrizko garrantzia du norberak testu baten zentzuaz egiten duen interpretazioan.
‎Ondorioz, testu bat ongi aztertu ahal izateko, irakurleak ongi ulertu behar du lan hori nola erlazionatzen den bere buruarekiko duen kontzeptu pertsonalarekin. Nork bere buruaz duen pertzepzio horrek izugarrizko garrantzia du norberak testu baten zentzuaz egiten duen interpretazioan. Bigarrenik, autoreak bere testuari eman asmo dion zentzua bigarren mailakoa da irakurleak hautematen duen zentzuaren alboan.
‎eta, eternal? gisa aurkeztu dituzte beren itzulpenetan, eta estereotipatze horrek izugarrizko eragina izan du ez soilik zibilizazio mendebaldarrak Hirugarren Mundua ulertzeko moduan, baizik eta baita sorburu kulturak berak bere buruaz duen pertzepzioan ere. Hori horrela izanik, baliorik gabe gelditzen dira, Niranjanaren ustez, guk postmoderno gisa deskribatu ditugun hainbat teoria, besteak beste Gideon Touryk proposatutakoa, 46 zeina itzulpenak xede hizkuntzaren eta
‎Autokontzeptuak pertsona batek hainbat arlo edo alderditan bere buruarekiko dituen pertzepzioen eta sinesmenen multzoa adierazten du; hau da, faktore intraindibidualak dira. Norberaren esperientziatik eta guretzat garrantzitsuak diren pertsonek egiten diguten atzeraelikaduratik datorren informazioa balioetsi, aztertu eta integratzeko prozesuaren emaitza da.
‎Autoestimua subjektu batek bere buruarekiko duen estimutzat har daiteke, eta onarpenekoa edo errefusekoa izan daiteke. Honako faktore hauek bultzatzen dute autoestimu txikia edo handia:
‎Informazioa hobeto prozesatzen du, ezagupen gehiago eskuratzeko gauza da eta bere pentsamenduari buruz pentsa dezake (metaezagutza). Etapa honetan, bere buruarekiko duen irudi psikologikoa eta fisikoa berregituratzen da.
‎Autore horiek, zortzi pentsaera distortsionatu mota bereizten dituzte, depresioa duten pertsonei aplika dakizkiekeenak: ...ero gauza bera egiten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko duen irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark. Ziur begira ari zaidala gero bere lagunei kontatzeko inozo bat naizela eta haiekin nitaz barre egiteko» gisako pentsamenduak izatea edozein delarik ere beste pertsona begira egotearen arrazoia); 7) kontrol gabeziaren ustea, hau da, banakoak uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa bere emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
‎Nahiz eta pentsatu Ezker abertzale ilegalizatuaren estrategia irrealista dela, erakutsi nahi izan dut ez dela formazio politikorik gabeko heldugabeen koadrila. Tradizio kontzeptual eta estrategiko luze batean txertatzen da, bere buruaz duen errepresentazioak erro sozial eta intelektual azkarrak ditu, eta, egoeraren aldaketei egokitzeko gaitasun handia erakutsi du: oinarri militantea atxiki du, eszisio estrategiko eta etikoak mugatu ditu, eta gogo oneko jendearen ingurumena ez du etsi.
2013
‎Mainatia, kexua duelako harremanean hasteko hautaturiko protokoloa. Eta kosmetikoa, Lenin edo Rosa Luxenburgokotzat bere burua duenak ere dozena erdi bat profesionalengana jotzea normaltzat hartzen duelako adibidez, dela psikologo, depilatzaile, karta astral irakurle, dietista, begi nini aztertzaile, erretzeari uzten laguntzeko aditu, garitxu kentzaile... Iraultza egitea ongi dago.
‎Beti. Gizakiak, ondorioz, bere burua du lehentasun, eta horrek berekoia izatera darama, ezinbestean, baina hara: gizaki berekoiak baditu, halaber, bere lehentasunak eta bere asmoak bideratzeko moduak?
‎Aurrekoarekin erlazio estuan, esan genezake kapitalak laguntzen duela kooperatibak bere buruarekin duen konfiantza indartzen eta sendotzen. Kapitalak segurtasuna ematen du eta jardueraren bideragarritasunari laguntzen dio.
‎Beste adierazle batzuk dira marrazkiak oso txikiak izatea orriari dagokionez, lotsatia edo inhibizio sintoma izan baitaiteke, edo marrazkiak handiak izan behar dute, gehiegi, folio horretatik ia irten gabe, «muga falta adieraz dezaketelako», gehitzen du. Bestalde, giza irudiaren irudiak arrasto asko ematen ditu norberak bere buruaz duen kontzeptuari buruz. «Batzuek irudi bat marrazten dute, eta berehala ezabatu, itsusia dela diotelako.
‎Baina etxekoandreak bere familia, senarraren familia, bizilagunak, dendariak eta abar ditu eguneroko kritikarien artean. Bere gorputzari buruz jasotzen duen balorazioa funtsezko elementua da ikusteko moduan, bere ongizate sentimenduan edo bere buruarekin duen egonezinean. Horregatik, pare bat kilo gizentzea iruzkin ironikoa, «zer utzi den» dioen begirada, mespretxuzko keinua, oraindik gutxiago baloratzen dela sentiaraziko duena.
‎Beti. Gizakiak, ondorioz, bere burua du lehentasun, eta horrek berekoia izatera darama, ezinbestean, baina hara: gizaki berekoiak baditu, halaber, bere lehentasunak eta bere asmoak bideratzeko moduak... gauza bat baita besteak erabiltzea, nork bere burua gizentzeko bidean, eta oso gauza bestelakoa, besteen alde egitea, horixe delakoan nor bere buruaren alde egiteko modurik onena eta atsegin emaileena.
2014
‎Dena dela, leku hark Y rentzat zuen garrantzi erraldoiaz ez nintzen konturatu harik eta pentsio batera sartu, Zuloari buruz galdetu eta esku artean hiriaren plano ezin turistikoago batekin irten zen arte, gurutze handi batekin markatutako kantoia altxor bat bailitzan astinduz nire aurrean. Y egoera hartara makurtu baldin bazen, alegia, prest egon bazen bere burua bilbotar dorpe eta ez connaisseur gisa erakusteko, are, publikoki Zazpi Kaleetako plano batekin Zazpi Kaleetan ikusia izateko, ezinbestekoa behar zuen izan, ZINEZ, gau hartan Zulora joateak, bere buruarekin zuen hil ala biziko erronka bat, nolabait. Ailegatu ginen eta baita sartu ere, Y ren aurpegiko irribarrea deskribatzeko hitzik ez dut uste inoiz ebakitzeko gai izango naizenik.
‎Terapia mota horrek eta sendagaien bidez egindako terapiak antzeko emaitzak eman izan dituzte (Hollon, Haman eta Brown, 2002). Terapia kognitiboaren bidez, pertsona batek gertaerez eta bere buruaz dituen iritziak aldatu nahi izaten dira. Pertsona depresiboek zerbait gaizki egiten dutenean, ezertarako ez dutela balio pentsatzeko joera dute.
‎Errendimenduarekin lotutako pertzepzioarekiko galde sorta (Garcia, 2011): tresna hau osatzen duten 8 itemak lotuta daude ikasleak bere errendimendu akademikoari buruz duen pertzepzioarekin eta, orobat, bere buruaz duen irudiarekin ikasle gisa (auto hautemate akademikoa). Galdetegi honetan ikasleak bere burua ebaluatzen du Likert eskala batean (1 ez nator bat inola ere/ 5 erabat ados).
‎4 Gau lehorretan zoriondu eta sariak ezarri. Ez haserretu adingabearekin, baina, lehor dagoenean, zorionak eman. Horrek berak bere buruarengan duen konfiantza indartzen du, eta arazo horri aurre egiteko elementu garrantzitsua da. Puntuen taulak erabil daitezke, egun lehorrak kolore desberdinekin markatzeko egutegiak, bai eta pisa egiten zaien egunak ere.
‎25 Erraza da demostratzea Nietzscheren eta Wagnerren arteko harremanen barne eszisioa, hau da, Wagnerri egin zizkion eraso lazgarriek frogatzen dutela Nietzschek ezin zuela gainetik kendu Wagnerren itzala; ordea, eszisio hori gorabehera (edo eszisio horrengatik, hobeki esan), Nietzscheren posizio subjektiboa amaierako Wagnerrek bere buruarengan zuen konfiantza baino askoz autentikoagoa zen.
‎Puntuazioa utz dezagun geroko. Epaileen arreñamendu ttipiak dira norberak bere buruarekin dituenak. Txapelketaren ondotik bertso afaria egin zuten Baigorrin.
‎Han jarri nintzen, burkoa bere buruaren gainean nuela baina ezin izan nuen egin.
2015
‎Noizbehinka, norbere buruarekin ondo gelditu beharra izaten du batek, norbere fantasmak uxatu beharra, norbere buruari, bestea? lortu duzula baieztatzea... eta hori ez da nork bere buruarekin duen gatazka baten alde borrokatu beharra besterik... sexua bakarrik egiten den zerbait da...?
‎Morengana hurbildu nau bere buruarengan duen konfiantza faltak, niri ere gertatzen
‎Era berean, frustrazioa agertzen da, nolabait itzultzen den pertsona ikusi nahi duten baina egokitzeko aldia onartzen ez duten lagunek eta lagunek; batzuetan harritu egiten dira tokiko berritasunak ez zaizkiolako interesatzen. 4 Norberaren gaineko pertzepzioa aldatzen du. Esperientzia baten ondoren, konturatu da bere buruaz zuen ikuspegia aldatu egin dela. Lehen garrantzitsuak ziren alderdi batzuk erlatibizatzen eta onartzen hasi zen.
‎Kirolak egiten du lehiakor. Aurkariarekin ez ezik, bere buruarekin du lehia Andoni Camposek –Orio, 1990– Beti hobetu nahi du, egunero egunero. Eta arraunak lehiatsua izateko diziplina ematen dio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia