Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2000
‎Ai, gure aitak jakin izan balu, Senekak erranaren bidetik, ezen ez dela gizonik ahaltsuena bertze guztiak bere menerat dituena, baina bere burua duena...!
‎Zeren, nola gorputzaren begiak kanporat beha ditugun, hala iduritzen zaigu ezen etsai guztiak kanpoan ditugula, ohartu ere egin gabe ezen etsairik handiena nork bere burua duela. Zeren, begiak kanporat ditugula, erakargarri zaigun guztia desiratzen baitugu, eta, desiraren desiraz, ekiten diogu sare baten egiteari, gure desiraren objektu zein pertsonen ehizatzeko.
2004
‎Semaforo gorrian gelditu da eta ezpainak lehor eta pinturarik gabe dituela ikusi du bere buruaren gainean duen ispilura lepoa tente jarrita gerturatu denean. Arratsaldean lantokiko komunean jarritako margo gorria aspaldi desagertu da.
2007
‎Askotan, askatasunaren akuilatzaileago da tirania eta errepresioa, tolerantzia baino. Kontzientziaren (izpirituaren) historia, kontzientziak bere buruarekin dituen borroken historia da, kontzientzia unibertsalak hainbat eta hainbat kontzientzia partikular eder sakrifikatu behar izan duelarik bere bidean. Andre gizonak bortizkeria artean ikasten du askatasuna.
2008
‎gillotina halabeharrezko ondorioa izan zen, aurrera egin behar zuenak (zientziak eta askatasunak, adibidez) aurrera egin zezan, XVIII. mendeko biztanleak ezin bizi baitzitezkeen Erdi Aroan baleude bezala. Aurrerapenak bere burua du, baina atzerapenak ere berea du?
‎gillotina halabeharrezko ondorioa izan zen, aurrera egin behar zuenak (zientziak eta askatasunak, adibidez) aurrera egin zezan, XVIII. mendeko biztanleak ezin bizi baitzitezkeen Erdi Aroan baleude bezala. Aurrerapenak bere burua du... baina atzerapenak ere berea du... baina eta aurrerapenak aurrera egin nahi badu, atzerapenari moztu behar dio burua, bata ala bestea... horixe gertatu baitzen, horixe baizik ez, frantses iraultzan! Baina aizu:
2010
‎Elizaren antzeko egitura bat nahi zuen, non bera izango baitzen aita santu. Kristoren gorputz mistikoaz mintzatzen zitzaidanean, berriz, bere burua zuen buru ezinbestekotzat, jakina: –Eta gorputz bati, ilea luzatuz gero, moztu egiten zaio; azazkalak luzatzen direnean, moztu egiten dira; eta soberan diren elikagaiak kaka bihurtzen dira?
‎Izan ere, iraultzaile baten helburua errealitatea aldatzea bada. Marxek, Engelsek, Leninek eta iraultzaren aldeko teorialari guztiek horixe aldarrikatzen dute bederen?, errealitatea ezagutu behar du lehenik eta behin. Eta lehen errealitatea da bakoitzak bere burua duela: bere errealitate psikikoa, alegia.
‎Izan ere, iraultzaile baten helburua errealitatea aldatzea bada —Marxek, Engelsek, Leninek eta iraultzaren aldeko teorialari guztiek horixe aldarrikatzen dute bederen—, errealitatea ezagutu behar du lehenik eta behin. Eta lehen errealitatea da bakoitzak bere burua duela: bere errealitate psikikoa, alegia.
‎Elizaren antzeko egitura bat nahi zuen, non bera izango baitzen aita santu. Kristoren gorputz mistikoaz mintzatzen zitzaidanean, berriz, bere burua zuen buru ezinbestekotzat, jakina: " Eta gorputz bati, ilea luzatuz gero, moztu egiten zaio; azazkalak luzatzen direnean, moztu egiten dira; eta soberan diren elikagaiak kaka bihurtzen dira... alfer jende bazter nahaslea hori besterik ez baita:
2011
‎Hiztunak bere buruaz duen irudia eta iritzia bere hizkuntzaren egoerari omen dario hein batean. Hizkuntzaren zoria nolako, hiztunaren tasunak eta keriak halako.
‎–Hiztun taldearen identitatea eta nortasuna ere taxutu behar da, ezen, hiztun talde batek bere buruaz duen irudia hizkuntza horren bitartez bereganatzen baitu. Ondorioz, dena delako hizkuntza zapalduta gertatzen denean, taldearen izaera bera ere zapaldu egiten da.
2012
bere burua baitu salatzen, sala dezaten beldurrez.
‎zeinaren bortiztasunak bere burua baitu galtzen
2013
‎Beti. Gizakiak, ondorioz, bere burua du lehentasun, eta horrek berekoia izatera darama, ezinbestean, baina hara: gizaki berekoiak baditu, halaber, bere lehentasunak eta bere asmoak bideratzeko moduak?
‎Beti. Gizakiak, ondorioz, bere burua du lehentasun, eta horrek berekoia izatera darama, ezinbestean, baina hara: gizaki berekoiak baditu, halaber, bere lehentasunak eta bere asmoak bideratzeko moduak... gauza bat baita besteak erabiltzea, nork bere burua gizentzeko bidean, eta oso gauza bestelakoa, besteen alde egitea, horixe delakoan nor bere buruaren alde egiteko modurik onena eta atsegin emaileena.
2014
‎Dena dela, leku hark Y rentzat zuen garrantzi erraldoiaz ez nintzen konturatu harik eta pentsio batera sartu, Zuloari buruz galdetu eta esku artean hiriaren plano ezin turistikoago batekin irten zen arte, gurutze handi batekin markatutako kantoia altxor bat bailitzan astinduz nire aurrean. Y egoera hartara makurtu baldin bazen, alegia, prest egon bazen bere burua bilbotar dorpe eta ez connaisseur gisa erakusteko, are, publikoki Zazpi Kaleetako plano batekin Zazpi Kaleetan ikusia izateko, ezinbestekoa behar zuen izan, ZINEZ, gau hartan Zulora joateak, bere buruarekin zuen hil ala biziko erronka bat, nolabait. Ailegatu ginen eta baita sartu ere, Y ren aurpegiko irribarrea deskribatzeko hitzik ez dut uste inoiz ebakitzeko gai izango naizenik.
2015
‎Noizbehinka, norbere buruarekin ondo gelditu beharra izaten du batek, norbere fantasmak uxatu beharra, norbere buruari, bestea? lortu duzula baieztatzea... eta hori ez da nork bere buruarekin duen gatazka baten alde borrokatu beharra besterik... sexua bakarrik egiten den zerbait da...?
‎Morengana hurbildu nau bere buruarengan duen konfiantza faltak, niri ere gertatzen
2016
‎Nik ez dudala azken urtebete honetan ordenagailurik etxetik atera ez sartu esan diot epaileari, egun horretan autoa aparkatu eta beharbada egunkariren bat gordeko nuela besapean, ez dudala hori ukatzen, eta beharbada hasiko nintzela korrika ere, emakumearengandik ihesi sarritan ibili ohi naizelako, eta saiatu naiz argitzen lekukoak bere buruarekin dituen arazoak, esan diot telebista ikusten ari delarik edo kaletik barrena doanean nola nahasten duen gaurko jendea orain hogeita hamar urte bere semearen heriotzarekin zerikusia izan zezakeenarekin eta nola neu ere heriotza horren eragileen artean kokatzen nauen. Baina berehala ohartu naiz alfer samarrik ari nintzela.
‎nondik gatoz eta nora goaz». Eskisabelen esanetan, ordea, nork bere buruaz duen ikuspegia aldatu egin da. «Eta feminismoaren zenbait proposamen hobeto uztartzen dira horretara.
2017
‎Micaelarekiko hurbiltasun erabatekoaz jabetzeko nuen aukera patuak emandako dohain gisa hartu beharrean, gabezi larritzat jo nuen arazoren bat edo besterengatik bakardadearen hoztasunera bultzatzen ninduen haren ukapena. Eta Micaelaren amodioaz zoratzeko betarik ez nuenean, maistrak bere buruarekiko zuen autonomia miresten nuen, zeren neure etengabeko irrikiak preso mantentzen ninduen, etxe, kotxe, arratsaldeko beila eta gaueko besarkaden lokarria apurtu ezinik.
‎–Garenaren zati hori kentzen zaigunean, identitate borroka hasten da, etiketa profesional horietatik haratago nor garen aurkitzeko. Langabeziak kalte egiten dio bai norberak bere buruarekiko duen irudiari, bai besteek hari buruz dutenari ere?.
2018
‎Horrenbestez, bere menpeko izan litezke beste gizon batzuk ere, hala egokituz gero. Beste zerbait ere ikusten du, badaki heldua dela zalantzarik gabe unea eta ez duela handik aurrera ihes egiterik izango bere buruarekin dituen halako betebehar batzuetatik. Eta amak ez duela deus ere jakin behar, ezta nebek ere, egun hartantxe jakin zuen hori ere.
2019
‎–Fife? Pfeifferren determinazioa, bere buruarekin zuen segurtasuna eta nahi zuen hori lortzeko odol hotza. Sigrid Undseten moldeak hausteko atrebentzia eta jendearen esanen aurreko axolagabetasuna.
‎Heideggerren ustez, giza errealitatea heriotzara kondenatua dago bere finitutasuna dela kausa. Sartrek zehaztu zuen pentsa litekeela existentzia finitu eta denboraz mugagabe bat; hala ere, giza bizitza ez balego heriotzak hartua, hainbesteraino aldatuko litzateke gizonak munduarekin eta bere buruarekin duen harremana, non argi ikusten baita, gizona hilkorra da, definizioa egia enpiriko bat baino askoz gehiago dela:
‎erreinatu egin nahi du; etxekoandreen mundua pribilegiatua iruditzen zaio, eta horregatik izan nahi du etxekoandrea; nolanahi ere, harremanek, ikasketek, jolasek, irakurketek amaren ingurutik urrun eramaten dutenean, konturatzen da gizonak direla munduko nagusiak, ez emakumeak. Horretaz ohartzeak aldarazten dio, erabat aldatu ere, bere buruaz duen kontzientzia, zakila deskubritzeak baino askoz gehiago.
‎Zintzotasun halako batez jokatzen du antzerki hori. Izan ere, berriro hasten ari dela pentsarazten diote bai bere buruaz duen interes berri horrek, bai errutina zaharretatik ateratzeko eta hutsetik abiatzeko duen grinak.
‎Alde izugarria dago beti pertsonaia horren eta gurasoek eta lagunek ezagutzen dioten begitarte objektiboaren artean. Horrenbestez, neska guztiz sinetsirik dago bera konprenituko duenik ez dagoela; bere buruarekin duen harremana gero eta suharragoa da; bere bakartze horrek horditu egiten du, eta desberdin sentitzen da, gainetik, aparta: zin egiten du etorkizunean mendekua hartuko diola oraingo bizimoduaren erdipurdikeriari.
‎denek ondorio berberak ekarriko lizkigukete. Emakumea definitzean, idazle bakoitzak bere etika orokorra definitzen du, eta bere buruaz duen ideia singularra: askotan, emakumearen bitartez adierazten du zer distantzia dagoen munduaz duen ikuspegiaren eta bere amets egotisten artean.
‎Arima suharregia zuen bizitzaren errealitatearekin kontentatzeko?. Mathilde de la Mole ez da Clélia edo Madame de Chasteller bezain egiatia; bere buruaz duen ideiaren arabera zehazten du zer egingo duen, ez amodioaren, zorionaren ebidentziaren arabera: harrotzeko motibo handiagoa ote da, bikainagoa ote da nork bere burua gordetzea ezen ez galtzea, maite duen horren aurrean nork bere burua umiliatzea ezen ez gogor egitea?
‎Barkamena eskatzen dizut gehiegizko zorion honengatik!?. Ulertzekoa da nolako horditasunak betetzen duen nartzisistaren bihotza zeru guztia ispilu bilakatzen zaionean; haren irudi jainkotua infinitua da Jainkoa bera bezala, ez da behin ere itzaliko; eta, aldi berean, Aita gurgarriak sortu, salbatu eta maitatzen dion arima sentitzen du bere bular kartsu, pilpiratsu, maitasunez itoan; horixe du doblea, bere burua du beso artean hartzen, Jainkoaren bitartez ezin gehiago goretsia. Santa Angela da Folignoren testu hauek esanguratsuak dira oso.
2021
‎Nork bere buruari egiten dizkion tranpak. Nork bere buruarengan duen boterea. Inoiz postalen bat ere erosi zuen.
2022
‎Sexuak ausazkoa eta erraza dirudi, beti eskura dagoen zerbait. Patek bere buruaz duen irudiarentzat oso garrantzitsua da; Alan Rubinentzat, ordea, ez horrenbeste. Mutilen arteko" Egin duzu hau egin duzu hori egin duzu hura?" elkarrizketa irrikatsuak satirikoki gogoratuz, haren lehen txortaldiari buruz honakoa dio:
‎Emozio horiexek elikatzen dituzte gizonen artean gerora azaltzen diren erreakzioak. Jokaera horien artean daude maitasun objektu gisa sozialki beherago dauden emakumeak hautatzeko joera, bai eta emakumeek beren buruekiko duten errespetuari modu aktiboan azpiak jateko ohitura, betiere," ‘gizon arruntak’ bere buruarekiko duen errespetu beti ezegonkorrari" eusteko14.
‎Bazkalondoko lo sustaren ondoren, Zhilin errudun sentitzen hasi zen. Errudun sentitzen zen emaztearen, semearen eta Anfisa Ivanovnaren aurrean, eta samin jasanezin batek hartzen zuen bazkalorduan gertatutakoa gogoratze hutsarekin, baina bere buruarekiko zuen estimua handiegia zen, eta ez zeukan sentimenduak zintzoki adierazteko adinako ausardiarik; horregatik jarraitu zuen zapuztuta eta purrustadaka.
2023
‎Perfekzioa. Lehen ere aipatu dugu nork bere buruarekin duen lehia dela maiz astunena, eta gehiegizko perfekzioa bilatzen duenak krisiak izaten ditu; ez baita ez erraza eta, esango nuke, ezta egingarria ere, beti burutzea aurrekoa baino lan hobea, borobilagoa, apurtzaileagoa. Hori onartzeak lasaitasuna ematen du, baina ez zaitu krisietatik salbatuko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia