2004
|
|
Behin baten,
|
bere
buruaren kontzientzia ukan zuen ipuin batek. Pertsona sentitu zen ipuina.
|
|
Ipuina
|
bere
buruaren kontzientziaraino jaitsi zen eta haren erdi erdian eseri. Kontzientzia buelta guztian zituen irudiek inguratzen zuten.
|
2007
|
|
Azken hauen jarraipen eta garapenak dira herri arima eta herri izpirituen kontzepzioak. Hauek, dio Dilthey-k, beste modelo atomista mekanikoaren aurkako erreakzio gisa badute justifikazioren bat, baina, herri arimari
|
bere
buruaren kontzientziaren eta egintzaren batasuna falta zaio, zeina arima kontzeptuan adierazten dugun? 974 Hots, zehaztasuna bilatzen badugu, ez dira kontzeptu aproposak: herriaren arima edo izpiritua ez da errigoroski arima edo izpiritu batez ulertzen duguna (bere buruaren kontzientziaduna).
|
|
Txanpon erromatar bilduma horretan badira Afrikaren, etab., irudikapenak ere). Erromak
|
bere
buruaren kontzientzia modu diferenteak ditu eta errepresentazio ezberdinekin adierazten ditu horiek.
|
|
Gizakiak ez du beti jakin gizakia dela; eta, dirudienez, gaur ere ez daki:
|
bere
buruaren kontzientziara bidea, hori da gizakiaren historia, historia unibertsala. Ez da gizakiak bere askatasuna deskubritzea, edo bere kontzientzia deskubritzea, betidanik ukan izango lukeena askatasun edo kontzientzia metafisiko baten antzera, baizik eta bere askatasuna egin egitea, ez zeukana, eta bere kontzientzia egitea, hori ere ez zeukana, berak bere izpiritua egitea.
|
2009
|
|
Sekularpena errealitate bat da, ez gizartean bakarrik, gutako bakoitzaren barruan ere bai. Gaurko gizakiak ezin du pentsatu mundua eta
|
bere
burua kontzientzia arkaikoaren kontzeptu haiekin. Eta hauen balioa, guztiz galdu ez denean ere, zentzua aldaturik bakarrik gelditu da zentzuzkoa guretzat.
|
2012
|
|
Baldiduraz konkorturik geratu zen, jada
|
bere
buruaren kontzientziarik gabe zainetako taupadengatik beste, zeinak ihes egiten entzun uste baitzituen landa betetzen zuen musika burrunbatsu baten gisa. Zola, bere oinen pean, uhin bat baino begatsagoa zen, eta ildoak egundoko olatu arreak iruditu zitzaizkion, zapartaka.
|
2014
|
|
(ezta nazionalismoak ere), baizik biltzen. Nazioa egon dago,
|
bere
buruaren kontzientziarik gabe, sakabanaturik; monarkiak batu egiten du (erregea nazio inkontzientearen kontzientzia da). Hori da Renanen interpretazioan nazio frantsesaren historia.
|
|
Meineckeren terminologia, gaitzulerpenak errazteko txarra suertatu ez bada ere, sinplea da berez, eta ez dauka zerikusirik Renanekin. Frantzia, Estatu Nazio objektiboa izatetik, Iraultzarekin Estatu Nazio subjektiboa izatera etorri da (bere gogarakoa, etc.); Alemania, Kultur Nazio objektiboa izatetik Kultur Nazio subjektiboa izatera etorri da(
|
bere
buruaren kontzientziaz, Estatu burujabe eta librearen nahiaz, etc.), eta Estatu aleman batuarekin, Estatu Nazio subjektiboa izateratu da. Kultur Nazio aleman objektiboa ez dago osoki Estatu Nazio aleman batuan sartua (hainbat suitzar, austriar, etab., Kultur Nazio aleman objektiboko kide da); eta, era berean, Estatu Nazio aleman subjektiboko kide guztiak ez dira Kultur Nazio aleman objektiboko kideak (daniarrak, eslabiarrak, etab.). Meineckek Estatu modernoen bilakabide historikoaren tipologia bat eraiki gura zuen, nazioaren eta Estatuaren bi poloei jaramon eginez; bilakaera hori nabarmen diferentea izan baita Espainia edo Frantzian, batetik, eta Alemania edo Italian, bestetik.
|
2017
|
|
Txepetxen behinolako ustea erdia ustela ez bada, oro har, euskaldunak ez du bere hizkuntzaren zoria nazioaren patuarekin lotzen. . Euskal Herrian
|
bere
buruaren kontzientzia, edo bere buruaren pertzepzioa duen komunitate bakarra erdalduna da. Erdaldunek lotzen dutelako hizkuntza eta nazioa.
|
2018
|
|
Ugazaba eta esklaboa autokontzientziaren sorreran ageri dira. Hegelek dioenez, norbere buruaren kontzientzia izateko, beste izate baten kontzientzia ere izan behar da nahitaez, hau da, norbere buruaren kontzientzia izateak esan nahi du autokontzientzia bat izatea beste norbaitengan islatua, eta beste horrek, berriz, zuregan islatua izatea
|
bere
buruaren kontzientzia. Bada, elkarri izate propio hori aitortzea eta berrestea posible da, soil soilik, baldin eta bi izate horiek estatus berekoak badira.
|
2019
|
|
gizartean, espeziea existentzia gisa mamitzen da; gizarteak bere burua transzenditzen du mundurantz eta etorkizunerantz; haren ohiturak ez dira biologiatik segitzen; banakoak ez dira sekula utziak beren naturaren mende, baizik eta banakoek beren bigarren naturari obeditzen diote, alegia, usadioari, eta usadio horretan desirak eta beldurrak islatzen dira, banakoen jarrera ontologikoen ispilu. Subjektuak
|
bere
buruaren kontzientzia hartzen du, eta bere burua mamitzen, ez gorputz den aldetik, baizik tabu eta lege batzuen mendeko gorputz bat den aldetik: zenbait balioren arabera balioesten da subjektua.
|
|
Maiz, gizona seme alabei askoz ere lotuago dago ilobei baino; bere burua berresteko aukera duenean, aita gisa berretsiko du. Horregatik jotzen dute gizarte guztiek molde patriarkal batera, hain zuzen, eboluzionatu ahala gizonak
|
bere
buruaren kontzientzia hartu eta bere nahia inposatzen duenean. Baina nabarmendu beharra dago gizonak sekula ez diola uko egin bere botereari, ezta Biziaren, Naturaren, Emakumearen misterioak ikusita nahasirik sentitzen zenean ere; emakumearen magia arriskutsuaren beldurrez emakumea esentzialtzat jotzen duenean ere, gizonak egiten du hori, eta, beraz, bere burua esentzial gisa mamitzen du onartzen duen alienazio horretan; nahiz eta emakumeak bertute emankorrak dituen barrenean, gizona da haren nagusia, lur emankorrarena den bezala; emakumearen patua menderatua izatea da, norbaitena izatea, ustiatua, hala nola den Natura, zeinaren emankortasun magikoa hezurmamitzen baitu.
|
|
Gizonak asmatu dituen idolo guztiak, beldurgarrienetan beldurgarrienak izanik ere, haren mende daude egiaz, eta horregatik deuseztatu ahal izango ditu. Gizarte primitiboetan, mendekotasun horretaz ez dira jabetzen eta ez da planteatzen, baina hor da, zuzen zuzenean eta berez; errazagoa da hura mediatizatzea gizonak
|
bere
buruaren kontzientzia argiagoa hartu duenez geroztik, bere burua berresten eta kontrajartzen ausartu denez geroztik. Eta, egiaz, gizona transzendentzia gisa mamitzen da, proiektu gisa, baita emana zaion zerbaiten moduan hautematen baldin badu ere bere burua, pasibo moduan, euriaren eta eguzkiaren gorabeheren mendeko; orduan ere, espiritua eta borondatea berresten dira gizonarengan, bizitzaren nahasmenduaren eta kontingentziaren kontra.
|
|
Lesbianek ez dute modurik beren egoera naturaltasunez bizitzeko, eta horregatik da hain probokatzailea eta itxuratia haien jarrera: naturaltasunak esan nahi du ez dagoela norberaren buruaz gogoeta egin beharrik, antzeztu gabe joka daitekeela, baina besteren jokabideak etengabe bultzatzen dio lesbiana
|
bere
buruaz kontzientzia hartzera. Adinekoa izateak edo gizartean itzal handia edukitzeak baino ez dio modurik ematen ezaxola lasai batez segitzeko bere bidean.
|
|
Lawrencek higuin ditu emakume modernoak, kontzientzia bat aldarrikatzen duten kreatura zeluloidezko eta kautxuzko horiek. Emakumeak sexualki
|
bere
buruaren kontzientzia hartzen duenean,, guztiz modu hotzean jokatzen du bere bizitzan, borondate mekaniko baten aginduak betez?. Sentsualitate autonomo bat izatea debekatzen dio Lawrencek; emakumea bere burua emateko egina dago, ez hartzeko.
|
|
Sintomatikoa da, berez, osagai femeninoa ñimiñoa izatea edo halakorik ez izatea obra oso batean; hori munta handikoa da Bestearen alderdi guztiak osorik laburtzen dituenean, Lawrenceren lanetan bezala; eta munta handikoa da, orobat, emakumea soilki beste gisa hauteman eta idazleak interesa duenean haren bizitzaren abentura indibidualean, Stendhalen tankeran; garrantzia galtzen du, ordea, norberaren arazoak bigarren mailan dauden garaietan, hala nola gure honetan. Nolanahi ere, emakumeak rol bat betetzen du orain ere beste gisa, gizon bakoitzak oraindik premia baitu
|
bere
buruaren kontzientzia hartzeko, bere buruaz harago jotzeko bada ere.
|
|
horrela agertzen saiatu zen, baina segurtamen handirik gabe; tesi horrek, ordea, ez du heldulekurik. Egia da sexuen araberako lan banaketak eta haren ondorio den zapalkuntzak gogora ekartzen dutela zenbait kontutan klaseen araberako bereizketa, baina ezin dira nahasi bata bestearekin; klaseen arteko zatiketan ez dago inolako oinarri biologikorik; lanean, esklaboak nagusiaren kontra hartzen du
|
bere
buruaren kontzientzia; proletarioak, berriz, beti sentitu izan du bere kondizioa matxinadan, eta horren bitartez esentzial bihurtzen da, eta arrisku iturri bere zapaltzaileentzat; klase gisa desagertzea du xede. Sarreran esana dugu zenbateraino den desberdina emakumearen egoera, gizonarekin solidario egiten duen bizi eta interes komunitatea dela kausa bereziki, eta gizonak emakumearengan aurkitzen duen konplizitateagatik:
|
|
emakumeari, gainera, ez dakarkio duintasun sozial konkreturik, ez bizimoldean askatasunik, ez autonomia ekonomikorik; naturala da lanerako eskubidea obligazio bat iruditzea emakume obrero eta enplegatu askori, eta ezkontza, berriz, hartatik libratzeko bidea. Nolanahi ere,
|
bere
buruaren kontzientzia hartu eta lanaren bitartez ezkontzatik ere libra daitekeela jabetzen denean, emakumeak ez du hain otzan onartzen mendekoa izatea. Nahiago luke familia bizitza eta lanbidea uztartzeko akrobazia akigarriak egin beharrik ez balu.
|