Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2012
‎Munduan ezaguna da Emmi Piklerren Moverse en libertad liburua eta lan horretan zehatz eta mehatz azaltzen du zein den jarduteko modu horren funtsa. Piklerren hitzetan, mugimendu autonomo librean hazten den haurrak bere gorputzaren eta gaitasunen ezagutza osoa lortzen du, bere mugak ondo ezagutuz eta bere buruarengan konfiantza edukiz.
‎Baina haurrak bere buruarengan konfiantza izan dezan, aurretik, harekin dagoen harreman egonkorreko pertsonak bere gaitasunetan konfiantza duela erakutsi behar izan dio. Nahitaez sentitu behar izan du hori psikologikoki.
‎Nolako funtzionamendu autonomoa izan duen ezagutzen du pixkanaka, zer nolako estrategiak erabiliko dituen independentea izateko, sozializatzeko... Eta, zalantzarik gabe, bere buruarengan konfiantza lortzen joango da: –Ni hori egiteko gai naiz?, pentsatuko du.
‎Ohiko jardueretan, pixkanaka, autonomia handiagoa hartzeko, bere buruarekiko konfiantza eta ekimena gara ditzan.
‎Haur eskolako irakasle taldearen eginkizun garrantzitsuenetako bat konfiantzazko eta segurtasunezko giroa sortzea da, haurra giro horretan babestua eta onartua senti dadin. Horrek aukera emango dio bere buruarengan konfiantza sortzeko, bere ingurua arian arian ezagutzeak sortzen dizkion erronkei aurre egiteko, eta baita ezagutza hori lortzeko tresnak eta estrategiak eskuratzeko ere.
‎Horregatik, arazo horiei garrantzia kentzen zaie, zahartzearen gertaera saihestezinak direlakoan; alabaina, ondorio garrantzitsuak dituzte ezintasunera edo heriotzara eraman dezaketen alderdi guztietan: fisikoak (hausturak eta, ondorioz, hilkortasuna areagotzea, kalteak ehunetan, hipotermia, deshidratazioa, tronbosia, etab.), psikikoak (erori ondorengo sindromea edo berriro erortzeko beldurra; horrek berekin dakar narriadura funtzionala eta jardueraren murrizketa, antsietate egoera iraunkorra, nork bere buruarekiko konfiantza galtzea eta gizarte isolamendua), ekonomikoak eta sozialak (gizarte isolamendua, instituzionalizazioa edo gehiegizko babesa senitartekoengandik).
2016
‎Prestakuntzaren helburua salmenta taldeari ezaguera eta gaitasun profesionalak ematea da. Horrekin, enpresa lehiakorragoa lortzen da, saltzaileak salmenta prozesuko etapa guztiei aurre egiteko trebetasunak landuko dituelako, eta bere buruarengan konfiantza handiagoa izango duelako.
‎Nork bere buruarengan konfiantza izatea eta ondo sentitzea, besteen errespetua eta estimua izatea
2017
‎Garapen emozionala. Haurraren garapen emozionalerako oso garrantzitsua da haurrak bere buruagan konfiantza hartzea, ezinbestekoa izango baitzaio familiagandik bereiztu eta mundua esploratzera irteteko. Urrats hau azkartu egiten da bi urtetik aurrera, eta autonomia nahiak gain hartzen dio zaintzaile baten babesa sentitzeko beharrari.
2018
‎Horrez gain, alderdi sozioafektiboak ere oztopo izan daitezke jarduera fisikoan: bakartze sentsazioa, nork bere buruarengan konfiantzarik ez izatea edo mugitzeko beldurra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia