2007
|
|
Ikusi, oi, mirariaren mirarizkoa?
|
bere
burua ikusi zuen», dio Novalis en distikoak297 Novalis mehatzetako ingeniaria da, baina. Fichte-ren idealismo filosofikoa idealismo magiko bihurtuz, naturan bi plano bereizten du:
|
|
Prentsa librea herriaren izpirituaren [Volksgeist] begi edonon zabalia da, herri baten bere buruan usteona gorputz hartua, lokarri bat hizketaria, horrek baitu gizabanakoa Estatua rekin eta munduarekin lotzen, kultura inkorporatua, zeinek ere dituen gatazka materialak gatazka izpiritualetan itxuraldatzen eta haien ekaiezko eitea idealizatzen(?). Da ispilu bat izpirituala, non ere duen herriak
|
bere
burua ikusten, eta jakinduriaren aurreneko baldintza da norbere buruaren begiratzea. Da Estatuaren izpiritua, edozein egilorretan bana daitekeena, merkeagoa gas materiala baino.
|
2011
|
|
Eztabaida taldeetan ere, nerabeen artean nork
|
bere
burua ikus entzule aktibotzat hartzen zuen eta, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalen kontzientzia zuten egiaztatzea genuen helburu. Horretarako, ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean, parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasunari erreparatu genion gazteen diskurtsoetan.
|
|
Audientzia eta errezepzioa. Nork
|
bere
burua ikus entzule aktibotzat hartzea, bereziki, parte hartzea eta elkarreragina ahalbidetzen dituzten teknologia digitalak erabilita; ikus entzunezko mezuak jasotzean eta balioestean parte hartzen duten emozioak, arrazoibideak eta testuinguruak ikuspuntu kritikotik baloratzeko gaitasuna.
|
|
Manipulatzeko joera horren sustraia egon liteke haren autoestimu baxuan edo pertsona berezia den ustean. Terapeuta ez da askotan konturatzen mugako nortasuna duenaren manipulazio gaitasunaz, egin ezin diren gauzak egiten
|
bere
burua ikusi bitartean. Konturatu ordurako, praktika terapeutikoan egin ezin diren gauzak egiten ikusten du bere burua.
|
2014
|
|
Nork bere genero, sexu eta sexualitatearengainean gogoeta egiteko gogoa? Sistema hegemonikoan, heteropatriarkalean, «normaltasun»aren barruan
|
bere
burua ikusten ez duenak, jakina, gatazka biziduenak. Horregatik ez dago goi erdiko klaseko gizon zuri heterosexualik bere (haragiztatutako) subjektibotasunari arrakalak edo zirrikituak aurkitzen dizkionik.Besteak definitzen du beti nia eta bestearen kontzientzia hartzea beti da gatazkatsua.
|
|
Espazioari ere garrantzia ematen dio esanez, espazio marjinaledo irrealak besterik ezin duela atzeman, heterotopikoak (kartzela, ospitalea, komentua, autobusa) edo utopikoak (ametsetako paradisua eta oroitzapen gozoak), bere identitatearen egoerarekin lotuta daudelako. Era berean, bere emakume izaeraridagokionez, ispiluak
|
bere
burua ikusi eta ezagutzeko aukera emango diola esaten du, esentzia, existentzia eta ekintza bezala, eta horrekin batera, emakumeak marjinalizatueta objektu bihurtzeko xedearekin jasaten duten biolentzia ere agertzen dela argitzendu. Ireneren izaera hurrengo esaldian laburtzen du:
|
|
gizon bat emakume janzten da. Emakume jantzita
|
bere
burua ikusteak sexualki aktibatzen du (autoginefilia). Emakume jantzien bilduma bat gordetzen du eskuarki, eta jantzi horiek erabiltzen ditu tarteka trabestitzeko.
|
|
Autoskopia: pazienteak
|
bere
burua ikusten du kanpoko munduan, irudi bikoitz baten moduan, eta badaki bera dela. Ispiluko irudi mamua da.
|
|
Eskizofrenian, depresioan edo toxikoen eraginpean gerta daitekeen ikusmeneko haluzinazioa da. Haluzinazio horrekin batera sentipen zenestesiko eta somatikoak gertatzen dira, eta horiek berretsi egiten dute
|
bere
burua ikusten duela.
|