2002
|
|
Soilikkoordinatzaileari jakinaraziko zaio hauen berri. TratuPertsonala: Nork
|
bere
buruarekin egiten duen tratua da. Idatzizko tratuhorretan (orain bai idatzizkoa, nahitaez) zehaztuko du eguneroko jardueranzertan eta zein mailatan erabiliko duen euskara.
|
|
Hizkuntza idatziak erabiltzen duen hizkuntza autonomoa da, idazlearengandik bereizia. Ahozkoak ez bezala, idatzizkoak bere testuinguru propioa sortzendu eta testuak
|
bere
buruari egiten dio erreferentzia (Vigotsky, 1934, 1984). Idatziaikusi eta erakutsi egin daiteke.
|
|
Mekanismo horiek diskurtsoaren azaleko egituren rola betetzen dute, diskurtsoari berari lotura emanez. Azaleko isotopiak, beraz, emisio kate bereko programa batean beste programa bati buruzko erreferentziak eginda, telebista katea bakoitzak
|
bere
buruaz egiten duen iragarkiak aireratuta, edo aurkezleen lanean bilatzen du bere lekua.
|
|
Laukiaren beheko aldean, lagunen arteko komunikazioa edo norberak
|
bere
buruarekiko egiten duena ditugu. Lagunen arteko komunikazioan, mintzakideen kopurua txikia da, hurbil daude, era guztietako zentzumenak erabil daitezke komunikatzeko (ikusmena legez, ukimena edo usaimena), eta elkarreragina berehalakoa da.
|
2007
|
|
Horrela, hizkuntzaz espainiarra izan arren bera sentieraz ez dela espainiarra dioena oraindikez bide da ohartu nazio identitatea ez dela sentimen kontu hutsa. Identitate nazionalak oinarri materiak eta objektiboak dauzkalako, nork
|
bere
buruaz egin dezakeenautodefinizio sentimentalaz harago. Gizakia baldintza historiko eta nazional jakinbatzuen baitan determinaturik dagoen neurrian, baldintza sistema horrek eraiki diobere nortasun izaeraren moldea.
|
|
nork bere burua beretik sortzen du, autopoiesis osoa bereganatu du (behar du) subjektuak, hori baita zu zeu izatekobidea. Onar dezakegu, Touraine rekin batera, nork
|
bere
buruaren alde egin beharduen lana, bere burua, kanpotik mugatu eta egituratu duten indarren kontra aritzeadela, batez ere (baina ez bakarrik) indar horiek pertsona egoera subordinatuankokatu dutenean, Foucault-ek zioen bezala, indar horiek subjektua bere buruarenbitartez, subjektu?
|
|
Azkenik, Nire espirituala autokontzeptuaren aldeegonkorrenei eta barne barnekoenei dagokie; esate baterako, pentsamenduak etajudizio moralak. Nirea espiritualak izaera erreflexiboa du, eta pertsonak pentsalarigisa
|
bere
buruaz eginiko gogoetak biltzen ditu.
|
|
Bestalde, Fichte-ren nia oso pertsonala ere bada, gizaki bakoitza da (eta, gehiago, filosofiatik kanpora batik bat hala ulertu da): nor bere buruaren erantzulea, berak egiten du bere burua, eta
|
bere
burua eginez bere bere mundua egiten dizu, horixe da eta horretantxe datza giza askatasuna292 Gizon eta emakume bakoitza munduaren sortzaile bat da, bere buruaren egile izaki. Fichte-k bakoitzaren nia predikatu egiten du, exijitu egiten du.
|
2009
|
|
Botere eremu bakoitzari lotutako ezaugarri emozionalak sexu bakoitzari dagozkion rolak bete ahal izateko egokienak izango dira, alegia: gizon/ autonomo/ heldu/
|
bere
burua egin duenari beldurrik gabezia, oldarkortasuna, lehiakortasuna, borroka eta ausardia dagozkio; emakume/ ama/ zaintzaileari, berriz, maitekortasuna, babes emozionala, oldarkortasun kontrolatua eta emoziogoxoak. Emakumeak amatzat eta gizonezkoak asketzat jotzen dituen errepresentazio sozial hauek lehenik eta behin familiak transmitituko ditu (hori bai, familiabakoitzak bere ezaugarri partikularretara egokituko ditu) eta, ostean, lagun, eskola, komunikabide, ipuin, harreman, eta abarretan baieztatu eta indartu egingo dituzte.Ikus ditzagun, lehenik eta behin, familiaren barnean jazotzen diren gertaerak.
|
2011
|
|
Ildo horren baitan, eztabaida taldeko lagun batek
|
bere
buruari egin ohi dion galdera mahaigaineratu du: «beste gai batzuk tapatzeko izango al da denek gauza bera esatea?» Beste batek erantzun dio:
|
|
Bestalde, haurrak txikitan jasandako tratu txarrak eta helduaroan bere burua zauritzea korrelazionaturik daude. Gurasoek eragin dizkioten abusu sexualak eta haurra txikitan zaindu gabe utzi izana lotuta daude haurrak
|
bere
buruari egiten dizkion erasoekin (Dubo, Zanarini, Lewis eta Williams, 1997). Mugako nortasunaren nahastea jasateko arrisku faktoreen artean honako hauek kokatzen dira:
|
2017
|
|
Ez dagoela esplotatuak elkartu eta esplotatzailearen aurkaegiteko aukerarik ere entzuten da, norbera dela bere bakardadean bere egoeraren erantzule bakarra sinetsiarazten zaionean. Langilea, langile eta enpresari bihurtzean, hau da esplotatu eta esplotatzaile, egoerakorapilatsu eta kontraesankorrean aurkitzen da, eta
|
bere
buruaren aurka egiten amaitzen du. Ereduneoliberalean, lanak ez duela bat aske egiten ondorioztatu daiteke hortaz, ezta arte praktikari lotutako autoerrealizazioaren promesarekin datorrenean ere.
|
|
gehienetan norberak
|
bere
buruari egindako eta hausnarketa kutsua duen galderetan ezartzen da; beste bati zuzendutako galderetan ere agertzen da baina hiztunak uste duenean ez duela erantzunikjasoko entzulearengandik;
|