Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Gizakiari norbera zaio maitagogorik gogokoena. Gizakiak maitasunari uko eginez, bere buruari egiten dio kalterik handiena. Maitatuz, norberari egiten dio onik gehien.
2004
‎Poesiaren eta etikaren hizkuntzari uko egiten dionak bere buruari uko egiten dio. Mistikaren hizkuntzari muzin egiten dionak bere buruari egiten dio muzin, ohartuko ez bada ere. Zientziaren itsaso bakarrean murgiltzen dena benetako jakintzaren ozeano amaigabearen atarian geratzen da ezinbestean.
‎Azken batean, ohartuki nahiz ohartzeke," aukeran, hau egingo dut" esanez bezala jokatzen ohi dugu. Aukeraren aukeraz eta hautatzearen hautatzez gizakiak bere burua egiten du. Eta bere burua eginez bere buruaz jabetzen da, hots, bere buruaren jabe egiten da.
‎Aukeraren aukeraz eta hautatzearen hautatzez gizakiak bere burua egiten du. Eta bere burua eginez bere buruaz jabetzen da, hots, bere buruaren jabe egiten da. Eta jabetze horri errealitate etiko edo morala deritza, Zubirik maisuki irakatsi zigunez.
2005
‎Nire lehenengo kezka izan da zenbait froga erakustea, zuzenbide naturalari zer dagokion azaltzeko. Horretarako erabili ditudan irizpideak inork ere ezin ditu ukatu, bere buruari kontra egiten ez badio bederen. Arean ere, ondo hausnartuz gero, zuzenbide horren printzipioak kanporatu egiten dira eta begi bistan daude, zentzumenen bitartez antzematen dugun guztia bezalaxe.
2007
‎" Gizakia ez du jada biologikoa denak definitzen, baizik eta kulturala denak: hark bertan egiten duenak eta bere buruaz egiten duenak" 66 Kontua da, eta hau da guretzat orain garrantzitsuena," eboluzio biologikotik"" eboluzio kulturalerako" pausoa gizarte batean edo bestean gauzatzen dela eta, Gervilla ri jarraituz, hezkuntza prozesua horrela" balio kultural batzuen edo besteen jabetzearekin" 67 dagoela lotua. Hori dela eta, hezkuntzaren aniztasunaren aldarrikapen bat egiten du Spranger ek:
‎Lehenengoak, jada aipatutakoaren haritik eta Beorleguiren hitzetan," giza naturaren berezko izaera etikoarekin" 72 du zerikusia: " Animaliarekin gertatzen ez den bezala", honela zioen jada Zubirik," gizakiaren bizitza irekia da osaeraz" 73 Gizakia izaki aske eta adimendun bat da —ez dago jaiotzez programatua— eta, horregatik, bere burua egin egin behar du eta erantzukizunez hartu behar ditu bere erabakiak. Horren haritik, hain zuzen, hitz egiten du Lopez Arangurenek" gizakiaren egiturazko izaera moralaz":
‎bere berezko gaitasunen garapena bere eginkizuna izan daiteke" 18 Askatasun horrekin batera, baina, gizakiaren hezia izateko eta hezteko" obligazioa" dator: " Gizakia, existitzerakoan", honela dio Zubirik," ezinbesteko zeregin batekin topatzen da, alegia, bere burua egin beharraren zereginarekin" 19 Kontua da giza askatasuna erlatiboa dela ze, aipaturiko hezkuntzaren beharraren eta posibilitatearen haritik, gizakiak nahi eta nahi ez ekin behar dio bere burua osatzeari. Sartrek dioen bezala:
‎Kontua da hezkuntzak, zentzu" paidetiko" horretan, gizakia gizaki bezala ezaugarritzen duela eta, horrenbestez, fenomeno antropologiko propio bat osatzen duela: gizakiak, animaliak ez bezala, bere burua egin egiten du eta egin egin behar du —bere dimentsio biologikoan baino gehiago bere dimentsio gizatiarrean—; eta, besteak beste, horregatik hitz egiten dugu autoerrealizazio prozesuaz edota errealizazio pertsonalaz. Giza ibilbide hori aztertzerakoan, baina, ez da nahikoa gizabanakoen eta gizataldeen gaitasunak, ezaugarriak eta lorpenak kontuan hartzea, alegia, ezinbestekoa da ere erreferentziazko hainbat auzi kontsideratzea, ze, egiaz, noranzkorik gabe prozesu oro itsu da.
2009
‎Teoria mailako krisiak praktika jakin baten krisira garamatza, azken horretan berrikuntza eta hastapen berri baten iturria bilatu ahal izateko. Kapitalak jokoa zuzentzen duen bitarte guztian, teoriaren krisiari eman dakiokeen erantzuna, etortzekotan, praktika iraultzailetik, eta behar izanez gero, komunismo" baztertu" baten heterodoxiatik etorriko da49 Ezein krisi teoriko ez da teoriaren ukapen eklektiko edo pragmatikoren baten bidez konpontzen, teoriak bere buruaz egindako ahaleginaren bidez baizik. Modu berean, hizkuntzaren krisia ez da hitzak esateko erraztasunarekin konpontzen.
‎Platon ikusi dugunean agertu zaigu nola Nietzschek berak Platonen lan hori, ideien" sorketa" hori, gizakiaren espezifikotasuna zela zioen. Hau da, gizakia bere burua egiten hasten da eta hori da bere espezifikotasuna: bere buruaren egile bihurtzea, edo, Pico della Mirandolak dioen eran:
2011
‎Daseinaren izateko modu espezifikoa da existentzia. Ex istentziak Heideggerrengan besteren baitan izatea esan gura du(" han dagoena" besteren gainean dago; ez da bere buruan oinarritzen); hots, bere baitatik at izatea, izaera finko aldaezinik puntu batean errotua ez izatea(" esentzia"), baizik eta zabalik egotea posibilitate guztietara, horien artean berak erabakitzen duenaren arabera bere burua egiten diharduela. Askatasuna, alegia, eta kontingentzia, mugatutasuna.
2021
‎" Hona hemen gizonaren definizioa: aldez aurretik zehaztu gabeko izaki bat, bere burua egiten duena, hain zuzen, den bezalakoa" (I: 53).
‎Dena dago erlazionatuta[...] Gizakiak ez zuen josi bizitzaren sarea, soilik horko harizpia da. Sareari egiten diona bere buruari egiten dio" (Seattle buruzagiaren gutuna, Mies eta Shivak aipatua, 2014: 192).
2022
‎Eta gizadiak berak ere eginkizun hori du harrezkero: bere burua egitea. Unibertsoaren antzera, infinitua den eginkizuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia