Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 350

2000
‎Eta argi horren bidetik eta egiaren bidetik, gizonak aitzina egin zezakek, aitzina eginen dik... Eta, bere arimaren geografian mundu berri hori sortuz eta osatuz doala, mundu zaharra eta mundu zaharraren gezurra baztertuko ditik, ezinbertzez. Baina mundu berriak, bertzalde, hipotesi eta oinarri berriak behar ditik, zeren eta teoria hilemorfikoak ez baitu, praktikan, deusetarako balio jadanik.
‎Eta, segidan, eni beha paratzen zela, kapitainak erran zidan nola lau urte lehenago itsasoa utzi zuen, eta nola, handik gutirat, gure amaren bisita izan zuen, gutien igurikitzen zuenean... zeren gure amak baitzekien orduko ezen ni harekin ibilia nintzela hango eta hemengo itsasoetan barrena hainbat urtetan, eta zeren ene berri jakin nahi baitzuen, bere arimaren osasunarekin loturik zegoen kontu ezin seriosago batek hartarat bulkaturik...
‎...zion, eta, jupiterrek zaintzen zuenean, berriz, beheiti, zeren ez baitzion jaten emaiten... baina Antoniok ihardesten zidan ezen indiarren historia hark hiru argi agertzen zituela, eta hirutasun hark Trinitate Saindua sinboliza zezakeela, edo arimaren potentziak, edo, hobeki, Kalbario mendiko hiru biktimak, zeren Kristo bi ohoinen artean guritzifikatua izan baitzen, eta ohoinetarik batek eman zion bere arimaren argi guztia —ilargia ere argiz betetzen zuena—, eta bertzeak bere maradizinoen iluntasuna baizik ez, zeinak iluntzen baitzuen arras ilargia bera ere.
‎Eta segidan kontatu zidan ezen bera zuria eta indiarra sentitzen zela, biak baterat, zeren aita zuria izan baitzuen eta ama indiarra, eta bere ariman ere bi kolore haiek igartzen zituela, eta ez zuela nahi kolore batek bertzea uka zezan eta irents, baina eskutik joan zitezen.
‎Galileo aipatu dizut, jaun André, eta hemen geldialdi bat egin beharra dut, zeren, erran berri dizudanaren arabera, osaba Joanikotek ere, bere Digneko maisuak bezala, gizon ezin handiagotzat baitzuen Pisako jakintsu Erromak pertsegitua, baita etsenplutzat eta jarraibidetzat ere, halako moldez, non erran bailiteke ezen Galileoren liburuen artean ediren zuela osabak bere arimaren hatsa eta goi arnasa.
‎Eta maite dudalako gorrotatzen dut, hain zuzen ere! —eta, bere hitzetan urrunegi joan balitz bezala, eta arima oharkabean biluztu, noraezean geratu zen, harik eta bertze hitz batzuetarat jo zuen arte, bere arima biluztuaren janzteko eta maskaratzeko, bihotzak hain gordin adierazia adimenduz eta arrazoin hitzez estali nahi balu bezala—: Zeren, ona maitatzeko, gaitza gorrotatu behar baita.
‎3 Mary Landford bere arima eta bideo bat sartzen ari da garbigailuan.
2001
‎Oraingo zenbaiten ustez, beraz, ni ni naiz eta besteak beste, eta nire nirezko dudana ikara eta nahigabe hutsa den bakartasun tristea. Besterik aurkitu zuen horratik gure Lizardik bere arimaren leizean," nork gere muñean dugun itzalera" jaitsi zenean. Bere baitan eta beretzat adina besterengan eta besterentzat bizi behar du gizonak eta besteengandik, hurkoenengandik ere, bereizten duen osin zabal hondogabea begien aurrean ez daukanean, bere baitan sumatzen du garbiro besteren bizia eta izatea.
‎[Leizarragak (Lk. 12, 19) toka mintzarazten du aberatsa bere arimarekin ari dela: " Arimà ¡, badituc on handiac anhitz vrthetacozat bilduac...".
‎Hiz kuntza ren alde politikoa bi mugen artean kokatua dago. Batzuentzat euskara euskal nazioaren izaerarenfroga da, edo beste era batez esanda, bere arima. Beste batzuentzat etsaia da, Euskal Herria deitzen dioten hori gorpuzten duelako.
2002
‎Aurkezpena Akarregi zintzuak euzkeraz egin eban. Izlarijak erderaz, laterrikeri" socialismo" tzaz itz egiñaz asijera emon eutson bere arimari. Zozolistuen dotriñia ankaz gora jaurti eban; jayotzatik be errena zala esanaz, Bermeo" n jazoten dana eztala bakana iñuan Pasaya" n, Andoain" en eta abar jazoten dan berbera baño.
‎Itsasoa baitzen, apika, ez berak uste zuen olagarro ankerra, baina berak bizitza osoan bilatu izan zuen amorante bakarra, dei egiten ari zitzaiona, berarekin bat egin zezan: bere arima bikiarekin, alegia. Sara aurrera egiten ari zen, beraz, eta Karmelek ez zuen sinesten ikusten ari zena.
‎Letra mekanografiatuak garunera amiltzen zaizkizun balak dira. Biharko egunkariek zure argazkia erakutsiko dute, hil oharra, bere arimaren alde otoitz egin eta gaur, hilak zortzi, gorpuarreango mezatara joan zaitezela eskatuten deutsuee, iloba, lehengusu eta beste senideak, bere samin agurra bialdu eutseenei esker beroenak emoten deutsuez... gazte jatorra ematen zuen. Eta ondoan, behin eta berriro hiltzen zaituzten letra mekanografiatuak.
2003
‎Gazteleraz halako maila altua zuen pertsonari, bere hizkuntzan mutu izatea egokitu zitzaion, ordea. «Oteizaren obra bere ariman integratzeko desioa da» dio Urbeltzek, «baina bere hizkuntza ukatzen zitzaiolako, eten handi bat zuen hor Jorgek. Horregatik bilatu zituen beste hizkuntza batzuk; burdinaren, harriaren bidez, euskaraz hitz egin nahi zuen».
‎Haurdun geratzean, ume osasuntsua izan nahi duen emakumeak kontu handiz zaindu behar du bere gorputza, eta are gehiago bere arima. San Ramon Nonatori meza batzuk atera behar dizkio eta limosna eta karitate ekintzak egin behar ditu.
‎gizon edo emakume batek izendatzen ere ausartzen ez den bekatu ikaragarri bat egin zuen gaztetan; behin eta berriz joaten da aitortzera, baina bekatu hori inoiz ez du esaten; bizimodu kristau zintzoa eta gogorra eramatea nahikoa izango dela uste du, eta –exempla askotan– komentuan igarotzen du bizitza osoa. Hala egin arren, hil  tzen den gauean norbaiti agertzen zaio bere arima kateatua, infernuko sutan aieneka. Hona exemplum tipiko bat:
‎euren testamentuac cumplitu gura eztirealaco, aguindu cituezan mezaac, limosnac, edo beste obra onac atera gura eztirealaco" (Zabala, B: 180). Gainera, batek baino gehiagok hilzorian dagoenari bere arimaren lasaitasunerako laguntza eskaintzen dio, horrela herentzia utz diezaion, baina gero nahiago du auzitan sartu mezak atera eta bere hitza bete baino.
‎Eta horren nahikoa lekukotasun Peliasen alaba Alkestisek ematen die grekoei, bere gizonaren ordez hiltzeko prest bera bakarrik izanik, nahiz eta haren aita eta ama egon, Alkesc tisek maitasunagatik estimuan hain gainditu zituenak, semearekiko arrotzak zirela eta izenez bakarrik senide erakusteraino. Eta hori eginda, horren ekintza ederra burutu zuela iruditu zitzaien, ez gizakiei bakarrik jainkoei ere baizik, ezen jainkoek ekintza eder eta asko egindakoen artean gutxi batzuei eman zieten saria, arima Hadesetik atzera igoaraztea alegia, hari eman baitzioten bere arima igoaraziz, ekintzaz d liluraturik. Horrela jainkoek ere maitasunaren inguruko adore eta bertutea estimatzen dute gehien.
2004
‎" Gaur egun jendea arrakasta lortzeko edozer egiteko gai da. Telebistan segundo bateko gloriaren truke bere arima edo bere amarena behar izanez gero biluzteko prest dago jendea", dio Telleriak. Hala, antzezlaneko protagonistak, gogoz kontra sudur gorria jarri eta pailazoarena egiten jardun du, noizbait musiko lez duen balioa errekonozituko diotelakoan.
‎Asier orain dela bi egun sortu da mundura Euskal Herriko ospitale publiko batean. Bi egun bai, eta dagoeneko ezagutu behar izan ditu bere arima eta izerdia zupatu nahiko dizkioten hiru mamuak. Ospitale publiko batean jaio da »oso ondo atendituta, dena esatera», baina, Eliza, bankuak eta prentsa gelako aterik jo ere egin gabe sartu dira barrura.
‎Batek bere arima formatzen du hogei urtetik hogeita bostera, eta nik gazteei esango nieke beren oporretan, oso ongi dokumentatuta, baina bakarrik bidaiatzeko. Ez dezatela ekipaia gehiegirik hartu, ez badira bertako leku eta historiari buruzko liburuak.
‎Maitek maite du euskara; ez ordea euskaraz solas egitera behartzerik. Horrela, eskola aroko oroitzapenetan murgildurik, herra dario, horrek bere arimari kalte egingo badio ere: –Es curioso cómo hay docentes que olvidan que es ilegal, e inmoral?
‎Einsteinek musika izan zuen beti narkotiko, ezinbesteko droga. Baina inongo melodiak ez zuen lehen bezala hipnotizatzen bere arima lehertua.
‎Stalinengana berarengana jo zuen Landau aska zezan. Baina bai, harrezkero bere ariman zerbait hautsi zen. Edozein presio politikok dardaraz jartzen du.
2005
‎Zenbait idatzi esoterikoren arabera, norberak izen ezkutu bat du; zeinek bere izen ezkutuaren letrak bizitzako esperientzien bitartez zizelkatzen ditu, denbora joana berreskuratzeko ahaleginean, horrela arimarako atea zabalduko dion kode ezkutuaz jabetu nahirik. Aitak halako gertaerak kontatzen zizkigunean, bere arimaren sarrera kode ezkutuaren zati bat erakusten zigun, bere izen ezkutuaren zati bat; alta, letra giltzarri batzuk falta ote ziren susmoa hartzen nion.
‎Jung ek Psicologia eta alkimia liburuan dio jendeak gauzarik absurdoenak praktikatzen dituela bere arimatik ihes egiteko: yoga ariketa hinduak egiten dituela, barauak egiten dituela, buruz ikasten duela teosofia, munduko idatzietako testu mistikoak hartzen dituela otoitz egiteko... eta hori guztia egiten du, ez omen delako gai bere buruarekin aurrez aurre jartzeko, eta ez duelako uste bere arimatik ezer baliagarririk irten dakiokeenik.
‎Jung ek Psicologia eta alkimia liburuan dio jendeak gauzarik absurdoenak praktikatzen dituela bere arimatik ihes egiteko: yoga ariketa hinduak egiten dituela, barauak egiten dituela, buruz ikasten duela teosofia, munduko idatzietako testu mistikoak hartzen dituela otoitz egiteko... eta hori guztia egiten du, ez omen delako gai bere buruarekin aurrez aurre jartzeko, eta ez duelako uste bere arimatik ezer baliagarririk irten dakiokeenik. Jung en hitz horiek, haatik, ez dira Adelarentzat, ezen hura ez zihoan forma hutsen atzetik, hura ez zihoan bere burutik ihesi; alderantziz:
2006
‎Tenplu hau berritua izan da, Vigila (no) presbiteroak, San Erroman eta San Ziprianoren omenez, bere arimaren alde. Aroa 977 urtea.
‎Puntuazioa, gehiena gerora gehitua da eta kontrakziozko laburdurak ditu (sancti hitzean). Oroitzapenezkoa edo konmemoratiboa da epigrafea, azalduz zer egin zen (elizaren zaharberritzea), nork egin zuen (Vigilanok), bere kargua (presbiteroa), noren omenez (adbokazioa San Erroman eta San Ziprianoren izenean eginez), eta zergatik egin zuen( bere arimaren salbamenaren alde) eta datazioa (urtea bakarrik Era edo Aro bidez jarria eta egunik gabe: Aroa 977, K. o.
‎Leguntia kondesak ere eman zituen Garai (Garaio) izeneko herrian bi serna, bata eliza berriaren eskuin aldean eta bestea ezkerraldean, eta lau behi busto: bata Lope Ahotarrez jaunak bere arimaren onerako eman zuen bustotik, eta Albaro Albaroz Arroitakoak bere jabego osoa, eta berdin. Nunutto Miottaco, jaunak bere emazte Urrana Vitacoz ekin batera jabego osoa, eta Antso Telluez Olabehezaharrekoak bostena eta erdi bere jabegotik, eta bere seme Munio Santxezek ere berari zegokion partea jarri zuen.
‎586 Ib., 497 Oroit Ortega-ren tesia, herri bakoitzak bere arimari dagokion lurraldea hautatzen ei duela: bisigodoen arima ja basamortu bat zen, haiek Espainiara heldu direnean.
‎Orobat, epelduxeak ziren garai bateko gora nahiak. Kezka zuen, bertzalde, halako lekualdatze batek kalte eginen ote zion bere arima bekataria behin betikoz erredimitzeko proiektu behin eta berriz geroratuari. Arrazoi potoloak, denak, Saran gelditzeko, baina bat potoloagoa han ez gelditzeko:
‎Occurrite Angeli Domini, suscipientes animam eius, otoitz egin zuen bere artean. Zeruko aingeruek eskua eman ziezaiotela bere arima izutuari, horrenbertzez.
‎Gora begiratu nuen, Bernaten berri jakiteko asmoz. Aurpegiko buztinak ez zidan bere arima ikusten utzi. Sinets ezina zirudien handik jaitsi beharra!
‎Haatik, Joek pasadizoa kontatzen duenean aireportua hutsik zegoela ematen du. Egon ere, bere arima zegoen hutsik legez. Haatik, aireportuak leporaino beterik egon behar zuen.
2007
‎Nire arima nire estiloa da, beste arimarik ez daukat. Orduan, kultura guztiek periodo berdinak korritzen dituzte, baina bakoitzak bere estilo edo formarekin ibiltzen dizu, bere arimaren arabera, sortu eta hil arte, bide guztia. Denak formen kaos baten prehistoriatik altxatzen dira; erlijio baten pizkundeaz hasten dira denak:
‎Garapide politikoaren kapituluak kultura guztietan berberak dira. Mota diferentetako bi landarek, diferentzia guztiekin ere zertzeladetan (bakoitzak bere arima, estiloa, manifestatzen duen heinean), biek biografia berdina duten bezala, halaxe kulturek ere.
‎inolako eskrupulurik gabe mintzo ohi da. Espainiak ere bere bere arima du, eta Espainiaren arimaren meditazio bat da aipatu testu hori. Espainiaren arima ezaugarritzen duena oldarra duzu, sugarra, mistizismoa, nahikundearen gehiegizkoa eta zoroa, zertarakogabea(, kixotekeria?).
‎Gizadia bere osoan, halaber, izaki izpiritualek bidatua beti, goraketako maila suzesiboetan Izpiriturantz doa. Baina ez gizadia dena masa bat, baizik herri bakoitza bere arimaren aiurri eta erritmoen, erlijio edo mitologiaren, arabera.
‎Gizakiak bere arimaren premiamendu bidez hertsatzen ditu bere tresna gorporalak hots artikulatura, hitz egite ororen oinarri eta esentzia, eta abereak beste hainbeste egin ahal izango luke, ariman premiamendu berdina sentituko balu. Hizkuntza hain dago bere lehenbiziko eta ezinbesteko osagarri honetan ja osoki eta soilki gizakiaren natura izpiritualean zimendatua, ezen hots aberezkoa artikulatu bihurtzeko haren barrentzea aski, baina ezinbestekoa, bailitzateke.
‎Idatzirik dagoena irakurriz, hemen esaten dena da, esentzialismoetatik asago? herri bakoitzak berak egin duela bere arima, bere nortasuna. Baina, egin badu, egin du; eta egin duenak (historiak), egiten du orain bera.
‎Eta urrats bat gehiago egiten da giza aberearen baitara: iritzi zuzena izan nahi duenarentzat, unibertsoaren eta polisaren arrazoimen komuna aurkitu nahi duenarentzat, ezinbestekoa da, bizitza osoan zehar, bere arimaren ordena aurkitzen saiatzea. Heraklitoren bidea da:
‎Eskuineko bazterrean gelditzeko agindua eman zien bietako batek eskuarekin. Gidariak, beldurrak airean, Ogun, Chango eta Lemanjaren eskuetan utzi zuen bere arima errukigarria.
2008
‎Han, ordea, inortxo ere ez zen ohartzen, osaba ere ez, jakina? Nazariori barruan gertatzen zitzaionaz, mila bider aitortuko zuen Nazariok xehetasun hura ere bere bizitzan?, honi burua joan egiten baitzitzaion sarri askotan, bere arima suaren besoetan kulunkatzen zuela: gizonak bezatu eta hezitutako su hura, errealitate gordina ematzen eta eztitzen ziona, sua bera balitz bezala sutondoko suaren inguruan kontatzen zirèn ipuin guztien protagonista nagusi.
‎ez, haatik, garrasiarekiko mendekotasuna erakusten zuèn isiltasunarekin, beste isiltasun batekin baizik (isiltasun sortzaile bat, bestela esanda), isiltasun hark bai baitzuen bihotza eta bai baitzituen besoak, noranahi zabal zitzakeenak eta noranahi zabaltzen zituenak, espazio berri abegikor bat sortuz, aurkariaren bihotzak ere bere tokia izan zezan?, Ernestinak Jainkoarengan jarria baitzuen bere uste osoa, halako moldez, non sinetsia baitzegoen, berak berea bideratu ondoren, Jainkoak bideratuko zuela gainerako guztia; edo, egoerak inoiz gainditzen zuenean, gogoko zituèn hitzak ahapeka errepikatzeko ohiturari ekiten zion, solo Dios basta, solo Dios basta, solo Dios basta? behin, bi aldiz eta mila aldiz, hura letania bat balitz bezala, edo mantra bat, bere arima lasaitzen eta orekatzen zuena.
‎–Egunez kristauak gara, gauez animistak. Gauza bizidun bakoitzak bere arima dauka, babestu beharrekoa, horregatik denok daramatzagu grigriak, umeek bereziki, gauez arriskutsuak izan daitezkeen izpiritu asko dabil eta.
‎Hemen Orlando monstruoekin eta genio gaiztoekin borrokan ageri zaigu. Baina bere arima sinpleak, kastitateak eta ezjakintasunak amodio kontuetan Anjelikaren eskuetan jostailu bide bilakatuko du, honen edertasun zerutiarrak barne hotz eta kalkuluz betea estaltzen baitu. Eta idazle ospetsuenetarikoa den Ariostok Orlando> (1532) moldatu zuen, non amodioak zoratu egiten duen heroia.
‎" Soy especial" da protagonistaren ametsa. Eta antzezlana bere arimatik egindako sarraldia da, bere desioak bisitatzen dituena, haietariko handiena Ilargira teletransportatzea dela. Bidaia humorearen bitartez egingo dugu, nahiz eta protagonistak ez jakin.
‎Batzuetan, begirada haiei oihu egiteko gogoa etortzen zitzaion: ...k Jainkoarengan jarria baitzuen bere uste osoa, halako moldez, non sinetsia baitzegoen, berak berea bideratu ondoren, Jainkoak bideratuko zuela gainerako guztia; edo, egoerak inoiz gainditzen zuenean, gogoko zituèn hitzak ahapeka errepikatzeko ohiturari ekiten zion, solo Dios basta, solo Dios basta, solo Dios basta... behin, bi aldiz eta mila aldiz, hura letania bat balitz bezala, edo mantra bat, bere arima lasaitzen eta orekatzen zuena.
‎Nazariok atsegin baitzituen memento haiek, gauaren izarak baserriaz eta inguruaz jabetu eta izeba Ursula –ipuinlari aparta zen, buruan ipuin entziklopedia bat zeukana– kontu kontari hasten zenean, etxeko mutilek inguratuta. Han, ordea, inortxo ere ez zen ohartzen –osaba ere ez, jakina– Nazariori barruan gertatzen zitzaionaz –mila bider aitortuko zuen Nazariok xehetasun hura ere bere bizitzan–, honi burua joan egiten baitzitzaion sarri askotan, bere arima suaren besoetan kulunkatzen zuela: gizonak bezatu eta hezitutako su hura, errealitate gordina ematzen eta eztitzen ziona, sua bera balitz bezala sutondoko suaren inguruan kontatzen zirèn ipuin guztien protagonista nagusi.
‎Kasua aztertu zutenek bere nortasunean aldaketa bat izan zela baieztatu zuten, eta aldaketa hori lobulu frontaletan izandako kalteen ondorioa zela. Geroztik milaka kasu ezagutzen ditugu sindrome frontala izenpean, agerian jartzen dutenak garuneko lesio batek, pertsona baten izaera, bere arima, eralda dezaketela, zintzoa zen hura zitala bihurtuz askotan. Alderantziz ere gerta liteke.
2009
‎Laminek baietz: gogotik eginen zutea, eta gau-erdiz geroztikako lehen oilar kantua gabe oraino, baldin eta Jaunak bere arima emaiten bazioten saritzat. Eta Laustaneko jaunak baietz hitzeman zioten.
‎Bere mutil lagun eszeptikoak ez du egoera ulertuko. Honenbestez, Christinek Rham Jas igarleari laguntza eskatuko dio bere arima betiereko zigorretik salbatzeko.
‎Hamaika aldiz entzun dugu, Inazio Loiolakoak Frantses gazteari esaten omen ziola Parisen: . Ecen cer probetchu du guiçonac baldin mundu gucia irabaz badeça, eta bere arima gal badeça, edo cer emanen du guiçonac bere arimaren recompensamendutan??, azkenean giputzak nafarra konbertitu zuen arte arima galtzeko beldurrez.
‎–Ecen cer probetchu du guiçonac baldin mundu gucia irabaz badeça, eta bere arima gal badeça? edo cer emanen du guiçonac bere arimaren recompensamendutan??, azkenean giputzak nafarra konbertitu zuen arte arima galtzeko beldurrez. San Mateoren ebanjelioko pasarte hori bera Elizen arteko Bibliaren euskal itzulpenak beste honela dio gaur, jatorrizko zentzuari leialago:
‎Aurkitu duena, Gandiaga dela, ez portzelana zahar puska batzuk bakarrik. Gandiagak hor bere burua sentitzen du, artzain eta laborari lurrezko bere soina, gizon emakume primitiboaren bere arima; bere intuizioa aurkitzen du egiaztatua, bere mendiumetasuna berretsia eta loriatua. Bai, egia da, orain berriro izan nahi duen gizon primitibo hori dela, badela?
‎estiloagatik diot), reprobatuéc Deabruequin Iaincoaren hira eta mendequio(!) iustoz eta bidezcoz suffritzen eta perpetualqui suffrituren dutén punitionea eta tormentà: lehenic, bere arimetan, gorputzetaric partitu direnean: guero resuscitaturik, gorputzetan eta arimetan?
‎Herria, masa informea, deus ez da, ez du balio ezertarako. Basterrak goi goitik behera begiratzen du herrijende ezaxola hori, handitasunen irrikarik gabea, behialako Inperioaz ahaztua, bere arima bulgarean ez duena ohartzen/ sufritzen oraingo, larga noche popular que nos pesa/ a los puros de España, hori.
‎–Nirearen truke bere arima saltzera etorri zitzaizun. Eta hartu egin zenion.
‎–Ez dut ulertzen. Elias nirearen truke bere arima saltzera joan zen eta orain hilda dago. Zuk ez baduzu hil, zergatik??
‎Bazekien, haren historia ezagutu baino lehen, argazki inposiblea atera berri zuela eta bidegurutzeko gaixoak ingelesez baino ez zekiela. Bazekien hamabost urte zituela aurretik, ipuinez beteak, eta gero, bere arimarik gabe, zerurik gabeko heriotzara kondenatua zela.
‎Martinen pentsamendu guztiak izotzak etengo ditu. Ordurako jakingo du bere arimaren salbazioa lortu duela baina horrek ere ez du kontsolatuko. Bezperan Elias etxetik kanpo ibili zela gogoratuko du, eta nondik zetorren galdetu zionean billarretik esan ziola.
‎Zer zurrunbilo zen emakume hura, Adaren arima bere arimaren inguruan dantzan jartzen zuena! Adak atsegin zuen haren ausardia, atsegin zuen haren hitz jario fundamentuzkoa, eta atsegin zituen haren loreak, Greta Garborekin konparatu ez zuen, bada!
‎–Gure bizitzaren une jakin batzuetan geure burua berrasmatzen dugun moduaz, fantasiak berrasmatze horretan jokatzen duen rolaz eta horrek duen arriskuaz hitz egiten du pelikulak?, azaldu zuen Egoyanek. Bi emakumeen arteko harremanaren bidez,. Catherinek lortzen du bere senarra eta bera ere berriz izaki erotikotzat ikustea, eta Chloek bere arima duindu eta babesteko modua aurkitzen du Catherineren alboan; horregatik maitemintzen da?. Gizakia, oso misteriotsua eta oso konplexua?
‎Biramonean izan zan bere animaren aldeko eleizkizuna, Azpeitiko San Sebatian parrokia jendez gaiñezka zala; apirillaren 2an, Euskadi guztiko jendea ikusten zan Azpeitin eta zer gutxiago. Nolako gizona, alako oore!
‎Zer zurrunbilo zen emakume hura, Adaren arima bere arimaren inguruan dantzan jartzen zuena! Adak atsegin zuen haren ausardia, atsegin zuen haren hitz jario fundamentuzkoa, eta atsegin zituen haren loreak, Greta Garborekin konparatu ez zuen, bada!
‎–Ondo asko dakizu zergatik. Zure eskuetatik igaro ondoren, inork ezin duelako esan bere arima berea denik. Indarra kendu zenidan, borondatea, nire burua defendatzeko sena.
‎Darioren hitzek sortzen zuten bake aura hura behar zuen. Batzuetan maltzurki saiatzen zen askatzen medikuak bere ariman ezartzen zuen boteretik, eta, horretarako, 1920an zen bezala gogoratzen zuen, kasualitate baten bidez, edo Ange Martinelliren bidez, han azaldu baitzitzaion aurreneko aldiz oheburu ondoan sasimediku atzerritar ziztrin hura, jaka maiztu eta ukondo distiratsudun harekin, urduri antzean eta begi gose.
‎Aspalditxotik amaitua zen gaua. Izuturik, itsuturik, dardaraka, bere arimak berriro aurkitu zuen bere lekua gorputz latz, nekatu, izerditu eta egarritu hartan; berriro etorri zitzaion akordura zenbat diru galdu zuen zorte kolpe haren aurretik. Sufritu egiten zuen horrekin:
‎Etengabe pasatzen zuen eskua goitik behera aurpegitik, oso ezaguna egiten zitzaion keinua eginez. Nahiago zukeen semeari pasatu izan ez balizkio bere oinazetu hazpegiak, bere larruazal beltzarana, ezta bere arima ere.
‎–Gizakiak, hasi zen Bruno erdi errezitatzen, aspaldiko ikasgai bat gogora ekarriz? saihestu egiten du bere buruari buruz pentsatzea, tristura ikaragarria baita bere arimarentzat. Hortik dibertsioak eta denbora pasak; denak ere, denboraren joan etorria ez sentitzeko asmakizunak dira.
2010
‎James Blunt estudioko hirugarren lanarekin dator aste honetan, Some kind of trouble izeneko diskoa. Lan berri honetan aurreko diskoetan nagusitu den alderdi nostalgikoa alde batera utzi du, bere burua askatuz, eta bere arima ireki du, modu horretan erritmoa eta baikortasuna helaraziz. Jendeak musikagile britainiarraz duen iritzia alda dezake Stay the night single berriarekin.
‎–Ez dakit zergatik ez genuen bataiatu: txakur hark, izan ere, bere arima zuen, inortxok ere ez dit hori burutik kenduko, hain zen argia eta azkarra?, esaten zuen beste batzuetan.
‎Horixe baitzuen izeba Ernestinak, irri ulerbera hura, gure mailan jartzeko ahalegina erakusten zuena, bere arimaren magal zabalari lotzen ninduèn zilbor hestea bezalakoa zitzaidana eta harekin bat sentiarazten ninduena, haren planteamendu teorikoekin bat egiten ez nuen arren?
‎Eta, hala ere, izebarekiko bikoiztasun batean bizi nintzen: izeba, izan ere, emea zen eta etxekoekin zuèn tratuan noiznahi erakusten zigun bere arimaren emetasuna: gorputzarena, baina, nekez, ez zituen ez hautsak eta ez kremak erabiltzen, zimurrak ezkutatzeko, ama baino zaharragoa zen arren?, emakumetasunaren ezaugarriak bere janzteko era hartan diluituko balitzaizkio bezala, izaki ia sexugabe bihurtzeraino?
‎" Ez dakit zergatik ez genuen bataiatu: txakur hark, izan ere, bere arima zuen, inortxok ere ez dit hori burutik kenduko, hain zen argia eta azkarra..." esaten zuen beste batzuetan. Hurrengoan, berriz, Lupusek egindako balentria izango zuen mintzagai:
‎Horixe baitzuen izeba Ernestinak, irri ulerbera hura, gure mailan jartzeko ahalegina erakusten zuena, bere arimaren magal zabalari lotzen ninduèn zilbor hestea bezalakoa zitzaidana eta harekin bat sentiarazten ninduena, haren planteamendu teorikoekin bat egiten ez nuen arren...
‎Eta, hala ere, izebarekiko bikoiztasun batean bizi nintzen: izeba, izan ere, emea zen eta etxekoekin zuèn tratuan noiznahi erakusten zigun bere arimaren emetasuna: gorputzarena, baina, nekez —ez zituen ez hautsak eta ez kremak erabiltzen, zimurrak ezkutatzeko, ama baino zaharragoa zen arren—, emakumetasunaren ezaugarriak bere janzteko era hartan diluituko balitzaizkio bezala, izaki ia sexugabe bihurtzeraino... horregatik sentitzen nuen, beharbada, izeba izaki osatu gabe bat bezala —zergatik bizi behar zuen, baina, gizon batekin, gizonen beharrik ez bazuen, itxura batean? —, eta horregatik jarri nintzen, denborarekin, Adaren gorputza eta izeba Ernestinaren arima batuko lituzkeèn neska bati begira, neska eredu baten ametsetan jartzen nintzen bakoitzean... anaiok ere jarduten baikinen gai hartaz, bakanetan bazen ere:
‎Modu horretan aurkitu zuen Akilesek bere aurreko maitale guztien edertasuna Alisiaren figura bakarrean. Pentsatu zuen orduan ez ote zuen azkenean ere bere arimak, uharte hartako egunetako ukoak garbitua ordurako, merezitako saria eskuratu. Horregatik esan zuen ahopean:
‎Itsuak ere ikus bailezake haritzenbor bihurrian baino behartuagorik sartua dagoela Iru Bigaen Zerga ezaguneko leienda horren sarreran. Begira erne, begira, eta entzun ongi, horren ondotik datorren Azkeneko Olagizonaren tirikitaukia ere, beste inork ez bezala, On Manuelek apropos egin eta sartua, euskaldunon poema guzizkoa izan behar zuen hartan bere arima betikotzeko irrikaz edo, asma ezazu.
‎Pentsaezina zen. Bera Ameriketan bizi zen, baina bere arima Obabako nekazariena bezalakoa zen horretan, antzinako lege bati jarraitzen zion: etxea ez zen auto bat balitz bezala saldu behar.
‎Ozen mintzatu zen gero: " Ziur nago bere arimak zerura egin duela, zoriontsu egon behar genuke". Segizioa hasi zain zeuden denak:
‎Hasieran doinu bakarra atera zuen Olatzek. Esango nuke bere arima gelan zehar zabaltzen sentitu genuela.
‎nor bizi izan ote duk orain arte hemen? Zeintzuk sufrimenduk zigortu ote ditek bere arima. Bizirik ala hilik atera ote ditek hemendik?
2011
‎Testamentugileak, bere arimaren aldeko arimakari eta erruki egintzetarako, bere ondasun guztiak edo batzuk xedatzen baditu modu zehaztugabean eta horien erabilera finkatu gabe, albazeek ondasunak salduko dituzte eta horien zenbatekoa banatuko dute; zenbatekoaren erdia gotzainari emango zaio, horrek arimakarietarako, eta Elizaren laguntza eta beharrizanetarako destina dezan, eta beste erdia gobernadore zibilari emango z...
‎–berriro ekin zion don Marianok?, baina jakin zenuke herriek ez dutela preziorik! Gure herriak, izan ere, bere arima du, ibaiari ezin estuago lotua dagoena. Zoaz Gaztelugoiko gainera, eta handik ibaia beso bat bezala agertuko zaizu, herria inguratu eta besarkatzen duena.
‎Don Marianok ez zuen zalantzarik izanen, hark izaki guztiek nork bere arima zuela sinesten baitzuen, baita herriek eta ibaiek ere, eta espirituaren arnasak lotzen zuela guztia.
‎Carl Gustav Jung, Gizakia bere arimaren bila, Gaiak, 1994, Luis Mari Larrañaga itzultzaile
‎Gizakia bere arimaren bila, II liburukia, Gaiak, 1994, Luis Mari Larrañagak euskaratua, 188 or.
‎Goioren osatzeak alde bi ditu: aurrenekoan, bere arima matazatua askatzea erdiesten du. Uriostetarren erietxea du kokagune, pilulak eta ariketa zozo batzuk sendabide.
‎Non zegoen jakitera iritsi gabe Heriok merkatuan egindako keinuaren benetako esanahia ulertzera iritsi zen. Hiltzen sentitu zuen bere gorputza, bere arima hausten hasia zen, baina ez Bagdadeko merkatuan, Ispahanen baizik, bere torturatzaileen eskutan. Hori zen Heriok goiz hartan keinu batez adierazi ziona, eta orduan baino ez zuen Dayoubek ulertu.
‎–Gaur, dena dela, Estatolatria betean, etnozidioa erabiltzen da. Herri bati, legez eta bere populuak orokorki hil gabe, bere arima kentzen zaio; bere berezitasuna, bere kultura, bere herri nortasuna erauzten zaio. Bestelakatu egiten da maltzurki, beste bilakarazten.
‎–Espazio sinbolikoa, Euskararen eta edozein hizkuntzaren arima da. Hizkuntza baten glotofagia, heriotza eta hilketa eragiten duena ez da bere azken hiztunaren suntsipena, bere arimaren lapurreta baizik. Eta lapurreta hori izan daiteke, eta normalean hala izaten da?
‎da bere arima.
‎PARESI. Otoitz egizu bere arimaren alde.
‎" Sorginek batzuetan begiak atera ohi dizkiete beren biktimei; arrazoia bikoitza da: alde batetik, begiak kenduz gero, hildakoak ezin du ikusi, eta bere arimak ezin ditu identifikatu bere hiltzaileak; beste alde batetik, biktimen begiak aterata, haien ikusmenaz jabetzen dira magiaren bidez, eta hildakoek ikusitakoa ikus dezakete beraiek ere. Azken hori lortze aldera, sorginak biktimaren begiak jan egin behar ditu".
‎Presondegitik alde egite aldera, bere buruaz beste egitea erabaki dezake, baina alferrik. Gizaki arruntak hori egiten duenean, bere arimak ezin du lortu zazpi esferak zeharkatzea, ez baititu ezagutzen arkonteak engainatzeko esaldi magikoak: gizaki arruntarentzat suizidioa ez da bidea; bai, ordea, gnostikoarentzat.
‎Bañan bere arima muñean bertan dauka Unamuno’k biotz ikara. Betirako ilko ba gera, zertarako dana?
bere arimaren ispilu bihurtu diren puska txikituei begira,
2012
‎Gizakia, gizajoa, beti tragedian korapilatua, bere arima salbatu behar duela pentsatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 118 (0,78)
Karmel Argitaletxea 37 (0,24)
Booktegi 34 (0,22)
Alberdania 26 (0,17)
Maiatz liburuak 19 (0,13)
Pamiela 18 (0,12)
Open Data Euskadi 17 (0,11)
Susa 15 (0,10)
Herria - Euskal astekaria 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Liburuak 8 (0,05)
Berria 5 (0,03)
UEU 5 (0,03)
Argia 5 (0,03)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
EITB - Sarea 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera arima galdu 9 (0,06)
bera arima saldu 7 (0,05)
bera arima bila 5 (0,03)
bera arima egon 5 (0,03)
bera arima eman 5 (0,03)
bera arima ez 5 (0,03)
bera arima lasaitu 5 (0,03)
bera arima salbatu 5 (0,03)
bera arima ukan 5 (0,03)
bera arima bera 3 (0,02)
bera arima egoera 3 (0,02)
bera arima gertatu 3 (0,02)
bera arima kontu 3 (0,02)
bera arima leize 3 (0,02)
bera arima otoitz 3 (0,02)
bera arima ardura 2 (0,01)
bera arima argi 2 (0,01)
bera arima bake 2 (0,01)
bera arima beltz 2 (0,01)
bera arima biluztu 2 (0,01)
bera arima dantza 2 (0,01)
bera arima emetasun 2 (0,01)
bera arima ere 2 (0,01)
bera arima ezin 2 (0,01)
bera arima guzi 2 (0,01)
bera arima itzuli 2 (0,01)
bera arima jabetu 2 (0,01)
bera arima jaungoiko 2 (0,01)
bera arima magal 2 (0,01)
bera arima osasun 2 (0,01)
bera arima oso 2 (0,01)
bera arima sakontasun 2 (0,01)
bera arima salbazio 2 (0,01)
bera arima sinple 2 (0,01)
bera arima su 2 (0,01)
bera arima zati 2 (0,01)
bera arima zer 2 (0,01)
bera arima zeru 2 (0,01)
bera arima zuzendari 2 (0,01)
bera arima aberastasun 1 (0,01)
bera arima ageri 1 (0,01)
bera arima aiurri 1 (0,01)
bera arima alaba 1 (0,01)
bera arima alarau 1 (0,01)
bera arima arazo 1 (0,01)
bera arima araztasun 1 (0,01)
bera arima argitasun 1 (0,01)
bera arima ari 1 (0,01)
bera arima arimakari 1 (0,01)
bera arima aringarri 1 (0,01)
bera arima arraintxo 1 (0,01)
bera arima asaldu 1 (0,01)
bera arima asteroko 1 (0,01)
bera arima atal 1 (0,01)
bera arima atseden 1 (0,01)
bera arima azken 1 (0,01)
bera arima baina 1 (0,01)
bera arima begiratu 1 (0,01)
bera arima behar 1 (0,01)
bera arima behe 1 (0,01)
bera arima bekatari 1 (0,01)
bera arima beldur 1 (0,01)
bera arima berak 1 (0,01)
bera arima berrerosi 1 (0,01)
bera arima berriro 1 (0,01)
bera arima beste 1 (0,01)
bera arima bete 1 (0,01)
bera arima betiereko 1 (0,01)
bera arima betikotu 1 (0,01)
bera arima bigun 1 (0,01)
bera arima biki 1 (0,01)
bera arima bilakatu 1 (0,01)
bera arima birsortu 1 (0,01)
bera arima bizirik 1 (0,01)
bera arima bizitza 1 (0,01)
bera arima bizki 1 (0,01)
bera arima deabru 1 (0,01)
bera arima deika 1 (0,01)
bera arima desolazio 1 (0,01)
bera arima doktrina 1 (0,01)
bera arima duindu 1 (0,01)
bera arima eder 1 (0,01)
bera arima edozer 1 (0,01)
bera arima eduki 1 (0,01)
bera arima egin 1 (0,01)
bera arima elizkizun 1 (0,01)
bera arima entzun 1 (0,01)
bera arima eragin 1 (0,01)
bera arima Obaba 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia