2013
|
|
Urdin urdinak ziren, urdin arin eta argia, adimen bazen begi horietan eta, erran zitekeen, kemena ere bai. Baina irakur liteke ere ilundurako itzali bat, bizitzak zerbeit suntsitu balu bezala
|
bere
ariman. Egun goxoa Zuberoan, esan zion Frantxoak behardunari.
|
2017
|
|
Animaliak, animalia bakoitzari
|
bere
arima
|
|
Torturaren pean, sorgina bizitzen da drogarenpean bezala, infernuan balitz bezala. Aitortzen du ez ezik inkisidoreak entzun nahi duena baina ere
|
bere
arimaren deabruek imajinatzen dutena. Torturaren pean, sorginak, gezur zentzugabe eta handienak, esaten ahal ditu. Jadanik irakurri dut hori.
|
2018
|
|
Menditar gaztea ikustean, birjinaren ezustea bere bihotz zimikoa bezain indartsua izan zen. Haren gain ezarri zituen amodiozko soak eta bere zentzuak bahitzen zituen xarmak, zalutasun handiz, berehala
|
bere
arima eraman zuen grina horrenak diren delirio itsura, ezin eutsizko mozkorrera. Ikara parrastan, burua galdurik, liana zenbaiten bila joan zen, artzain dohatsua lotzeko.
|
2021
|
|
Irikinean, galduak ziren. Otto 14eko gerlatik itzuli zen etxerat, gazatua, markatua bere gorputzean eta
|
bere
ariman. Gaixoa; herritarrek" Verdun!" izengoitia emana zioten.
|
|
Ez du arima saldu gaurko Euskal Herriak. Euskal Herri abertzale, borrokari, pentsalariak... ez du
|
bere
arima saldu nahi, baizik atzeman.
|
2022
|
|
Legezko nafar erregeak Ortesetik alderantzizkoa erantzuten dio azaroaren 25ean: Nafarroa osoa itzul diezon kristau zuzenbidez,
|
bere
arimaren ez galtzekotan. Carlosen erasoak helburu bat bederen beteko du:
|
2023
|
|
Funtsezkoena da mirestea bakarrik gure arima guziaz mirets dezakeguna. Nork mirets dezake Alejandro
|
bere
arima guziaz, arima eskasa ez badu?
|
|
obra horiek egin zituzten poetak 227 saindutasunaren estatuan zeudela; poesiaren ikuspuntu bakarretik, beste ezer kontuan hartuz, infinituki hobe da Asisko San Frantsesen kantikaren edertasun perfektuaren joia hori konposatu izana, ezen ez eta Victor Hugoren obra guzia. Racinek, konbertsioak
|
bere
arima iraultzen ari zelarik, idatzi du greziar obra nagusi handienen parean jar daitekeen literatura frantses guziko obra bakarra. Baina saindutasunetik urrun zegoen beste obrak idatzi zituelarik, eta horregatik edertasun urragarri bera ez dugu haietan atzematen.
|
|
Frantses literaturan, araztasunaren korronte bereizgarri bat dago. Poesian Villonekin hasi behar da, lehena eta handienarekin; deus ez dakigu bere bekatuez, ezta egin duen bekaturik ere; baina
|
bere
arimaren araztasuna nabarmena da zorigaitzaren adierazpen urragarriari esker; azkena edo kasik azkena Racine dugu, Phedreri esker, eta kantu izpiritualei esker; bi horien artean aipa ditzakegu Maurice Sceve, d’Aubigne, Theophile de Viau, hiru poeta handi eta arima goratasun bakaneko hiru izaki izan zirenak; XIX. mendean, poeta guziak guti edo aski literaturako idazleak izan ziren, eta alde h...
|
|
Gizakiak
|
bere
arima gogoeta propioz eta pertsonalez betea edukitzea onartzen dueno, bere beharren hertsadurari eta indarraren joko mekanikoari erabat menderatua dago bere pentsamenduen une intimoraino; eta uste badu horrela ez dela, makur dago; baina dena aldatzen da noiz eta egiazko arreta bati esker, bere arima husten duen zuhurtzia betierekoaren pentsamenduak sartzera uzteko. Orduan, indarrari agintzen dioten gogoetak berak bere baitan darabiltza.
|
|
Gizakiak bere arima gogoeta propioz eta pertsonalez betea edukitzea onartzen dueno, bere beharren hertsadurari eta indarraren joko mekanikoari erabat menderatua dago bere pentsamenduen une intimoraino; eta uste badu horrela ez dela, makur dago; baina dena aldatzen da noiz eta egiazko arreta bati esker,
|
bere
arima husten duen zuhurtzia betierekoaren pentsamenduak sartzera uzteko. Orduan, indarrari agintzen dioten gogoetak berak bere baitan darabiltza.
|
|
Hitler zigortzeaz hitz egiten dugu; baina, egiatan, ezin dugu Hitler zigortu; izan ere, Hitlerrek gauza bakar bat nahi zuen, historian gelditzea alegia, eta hori jada lortua du; Hitler, hil, tortura, preso egin, edo umilia dezakegu, baina orai historia beti hor egongo da
|
bere
arima sufrikarioaren eta heriotzaren pairamen guzietatik babesteko; Hitlerri inposatuko diogun guzia beti izango da heriotza historiko edo sufrikario historiko; baina Hitlerrentzat berarentzat azkenean beti zerbait historiko izanen da; Jainkoaren amodio perfektura iritsi denarentzat gertakari guzia Jainkoarengandik datorren ongia den bezala; izan ere Hitler historiaren idolatra da, eta harentzat ... izan ere, Jainkoaren amodio aratza arimaren erdian bizi da; eta kolpeen kontra gure sentsibilitatea babesik 219 gabe uzten du; ez digu armadura bat osatzen.
|
|
izan ere, Jainkoaren amodio aratza arimaren erdian bizi da; eta kolpeen kontra gure sentsibilitatea babesik 219 gabe uzten du; ez digu armadura bat osatzen. ...riman sartzetik babesten du; horregatik, edozer ere pairarazten diogun Hitlerri, ez diogu eragotziko bere burua izaki handios sentitzea; gehiago dena, hogei, berrogeita hamar, ehun edo berrehun urteren buruan ez diogu eragotziko mutiko tipi ameslari eta bakarti bati, aleman izan ala ez, Hitler izaki handios bat izan zela pentsatzea, hastetik bururaino bizitza handios bat ukan zuela pentsatzea, eta
|
bere
arima guziaz antzerako patua irrikatzea; kasu horretan, hainbat gaisto mutiko horren garaikideentzat!
|
|
...errien arteko gorroto nazionalek eragin duten zentzugabekeria da sinestea posible dela Hitlerri handitasuna kentzea, gaurko jendearen baitan handitasunaren kontzepzio eta zentzuaren erabateko eraldaketa hori lehenik egin gabe; eta eraldaketa kolektibo horretan parte hartu ahal izaiteko, behar dugu geuk eraldaketa hori jadanik egina izan geure baitan; norberak Hitlerrentzako gaztigu bera has lezake
|
bere
arimaren barruan, handitasunaren zentzuaren banaketa modifikatuz; urrun da erraza izaitetik, zeren aldaketa horren kontra presio sozial bat sargoria bezain pizua eta itogarria jartzen baita. Aldaketa horretara iristeko, gizarte honetatik izpirituz atera behar gara.
|
|
" Norbait niregana etortzen bada, eta aita, ama, emaztea, haurrak, anaia arrebak baita
|
bere
arima bera ere ez baditu hastiatzen, ezin da ene dizipulua izan" 126 Hori guzia hastiatu behar baldin bada hastiatu aditzaren zentzu jakin batean, seguraz ere debekatua da bere herria maitatzea maitatu aditzaren zentzu jakin batean. Izan ere, amodioaren objektu propioa127 ongia da, eta" Jainkoa da bakarrik on".
|
|
Beldurraren eta izu ikararen kontrako gizakien babesak ez du arriskuaren kentzea inplikatzen; aitzitik, inplikatzen du arrisku kantitate jakin baten presentzia jarraitua bizitza sozialaren alde guzietan; izan ere, arriskuaren erabateko absentziak adorea ahulduko lioke gizakiari,
|
bere
arima behar orduan beldurra kontrako den mendren barne babesik gabe uzteraino; izan ere, arriskua onartu behar da halako moduan non ez den ezinbestearen sentimendua bilakatzen.
|
|
Ardura horretarako baitezpadakoa da interes pasionatua izaitea edozein gizakirentzat eta
|
bere
animarentzat; bere burua jendeen egoeran jartzeko gaitasuna izaitea; jendeen gogoeta seinale mutuei kasu emateko gaitasuna izaitea; martxan den historiaren senezko zentzu jakin bat izaitea; baita idatzien medioz ñabardura delikatuak eta erlazio konplexuak adierazteko gaitasuna izaitea ere.
|
|
Guk bizitzen ditugun garai hauetan kontzepzio hori Arabiarrengan aurkitzen da, eta T.E. Lawrencek ikusi izan zuen oraindik; Espainian ere, herri dohakabeak Louis XIV. aren semea pairatu behar izan zuen arte, eta horrela
|
bere
arima galdu arte; Loire ibaiaren behereko herrietan Frantziak konkistatu arte eta geroago ere, zeren senti baita oraindik Teophile de Viauren baitan. Frantziar erregeak luzaz zalantzan egon ziren kontzepzio horren eta kontzepzio erromatarraren artean, baina bigarrena, erromatarra, hautatu zuten, eta horregatik ezin da orain Frantzian erregea berrezarri; sobera zoriontsu izanen ginateke, erreinu zinez legitimo baten aukera izango balitz guretzat.246
|