Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2002
‎Gaiak sakonak dira, eta gero, Bergamin poeta zen, baina antzerkia ere idatzi zuen, eta bere antzerki lana, jakina, garai hartakoa zen, neurri batean dena ikurrez eta sinboloz betea. Eta nahiz Unamunoren garaian eta Bergaminen garaian pil pilean zeuden gauzak oraingo berak izan, agian gaur egun ematen du gure gizarteak hizkera mota hori eta kezka horiek baztertu egin dituela.
‎Kontxu hunkituta azaldu zen Azpeitiko Musika Eskolako 40 haurrek osatutako abesbatzak bere antzerki lan ezaguneneko abestia eskaintzean, Ama begira zazu antzezlanekoa. Hala ere, hau ez zen izan haurren emanaldi bakarra, omenaldiaren erdi aldera Goenkale telesaileko abestia entzun baitzen.
2004
‎Baina olerkiak eta ipuinak ere egiten zituen. Sari asko jasotzen zituen eta legezkoa zen bere antzerkiak ere editatzea, gure desberdintasun guztien gainetik. Bera oso irekia zen, eta askotan edukietan bat ez etorri arren, euskara eta aberria ziren beretzako ere garrantzizkoenak.
2007
‎" Gorputzaren adierazkortasuna landu nahi dut. Gainera norberak bere lengoaia, bere antzerkia bilatzea da eskolaren xede nagusia eta horrek asko erakartzen nau. Dogmak baino, lanerako tresnak eskuratzeko".
2009
‎Adak baietz esaten zien aitari eta Teofilo Mariari, baietz esaten zion izebari, baietz Maria Bibianari, guztiari esaten zion baietz; bazirudien, beraz, arrastoan sartzeko bidean zegoela; Adak, gainera, damututa zirudien, zinez: damuak antzerkitik zerbait izan zezakeen, bai, baina Adak bere antzerkian sinesten zuen; ongi portatuko naiz, esan zien aitari eta nebari; ongi portatuko naiz, izebari; ongi portatuko naiz, Maria Bibianari, erabaki ustez ezin irmoagoan; etxekoen lehen egunetako presiopean, halaxe ikusten zuen Adak, menturaz, etorkizuna, bere ahaleginaren ahaleginez eta borondate sendo baten bitartez, bere iraganaren itaxurak estaltzeko prest; are gehiago:
‎Adak baietz esaten zien aitari eta Teofilo Mariari, baietz esaten zion izebari, baietz Maria Bibianari, guztiari esaten zion baietz; bazirudien, beraz, arrastoan sartzeko bidean zegoela; Adak, gainera, damututa zirudien, zinez: damuak antzerkitik zerbait izan zezakeen, bai, baina Adak bere antzerkian sinesten zuen; ongi portatuko naiz, esan zien aitari eta nebari; ongi portatuko naiz, izebari; ongi portatuko naiz, Maria Bibianari, erabaki ustez ezin irmoagoan; etxekoen lehen egunetako presiopean, halaxe ikusten zuen Adak, menturaz, etorkizuna... bere ahaleginaren ahaleginez eta borondate sendo baten bitartez, bere iraganaren itaxurak estaltzeko prest; are gehiago: estali ere, estali zuen zementu plaka batez iragana, halaxe irudituko zitzaion Adari, ausaz, memento batzuetan:
2010
‎Hurbilekoa. Augustin, bere antzerkiari eta artikuluei esker, herriaz eta herriarentzat idatziko zuen lehen idazle ondarrutarra izan zen.
‎Hori da gogoratzen dudan guztia. Eneko Olasagasti, Mikel Antza eta Iñaki Uria oso teatrozaleak ziren garai hartan (jakina denez, Enekok bakarrik eutsiko zion bide horri bere antzerkiekin, telebistako saioekin eta filmekin, baina auskalo nolakoa izango zatekeen Mikelen ibilbidea, ETAn sartu ez balitz). Nire aulkitik eszenatokiraino zegoen tartea oso luzea iruditu zitzaidan, kilometro askora zegoela sentitu nuen.
2011
‎Gainera, antzezlanak ikusleen parte hartzea eskatzen du une batzuetan. Hala, ikusleek bere antzerkirako dohainak erakuts ditzakete jendaurrean! Hortaz, bakarrizketa izan arren, ez zaude hain bakarrik, ezta. Hori da. Baina ez dakit irakurleek hau jakiterik nahi dudan, jendea beldurtu eta agertokitik oso urruti eseriko delako, kar kar.Petit comité egoeran gehiago gozatzen al duzue aktoreek. Toki guztietan gozatzen da.
‎–Hago isilik, baboa!?, bota zion, eta bere antzerkiarekin segitu zuen.
‎Benetako sentimenduak agertu ordez, fikziozkoak edo behartuak agertzen ditu. Sarritan bere antzerki lanean hainbeste murgiltzen da histerikoa, ezen ez baita konturatzen fikziozko sentimenduak agertzen ari dela.
‎Txekhovekiko zorrak kitaturik, Gloriak atseden eman zion bere antzerki zuzendari karrerari. Lazkano ez zen sekula Francoren tapizarekin zer gertatu zen galdetzera ausartu, eta KM ko erakusketa inauguratu zen egunean ulertu zuen dena.
‎" Fatxa" zen Gloriak bere familiari buruz mintzatzean gehien errepikatzen zuen hitza. Bizitza nahiko espartarra zeraman, bere antzerki esperientzia ahaztu eta artista bilakatzeko asmoz Bartzelonara ihes egin zuenetik. Antzerki taldean elkarrekin ibili ziren garaian taldeak zuzentzen gaitasun handia zuela erakutsiagatik, bakarrik lan egiten zuen orain beti.
2012
‎Lehenengoaren adibide gisa Arestik bere poema batzuetan txertatutako T. S. Elioten ingelesezko aipuak ekar genitzake gogora, Jon Juaristik goianeman dugun aipuan seinalatzen dituenak, edota bere antzerki lan batean sartu nahi izan zituen galizierazko poemak:
‎Ez dü haatik historia bat edo bizitze bat idazten, bere egitekoa beita horien antzeztea. Ordüan bere antzerkia behar bezalakoa bilakatzen da eta ez dü ikusentzüleen zentzüa zaurtzen. Idazlan eder bat agertzen da bere osotarzünean, oraiko ikusmoldeari barnatik lotürik.
‎Oso ezaguna da Arrabal literaturaren munduan bereziki bere antzerki lanengatik. Hemen inguruan gehiago ezagutzen da pertsona bere lana baino.
2013
‎Shawk hamasei urte zituela, amak bera eta aita bakarrik utzi eta Londresera alde egin zuen. Gerora, Shaw Londresen elkartu zen amarekin, baina, hala ere, bere antzerki obra askotan agerikoak dira guraso eta seme alaben arteko harreman gatazkatsuak.
‎Euskararen eta euskal literaturaren —poesiaren— erreferentzi gune garrantzizkotzat zeukan Arestik Arantzazu. " Poeta bikaintzat" dauka Salbatore Mitxelena, eta esker oneko zaio, bere antzerkiren bat defenditu zuelako (Aresti: Gutuna, in:
2014
‎Benetako sentimenduak agertu ordez, fikziozkoak edo behartuak agertzen ditu. Sarritan bere antzerki lanean hainbeste murgiltzen da histerikoa, ezen ez baita konturatzen fikziozko sentimenduak agertzen ari dela.
‎Ezen pertsonaiak dira horiek, edozein antzerkitan bezala bereizten baitira papera eta aktorea, pertsona eta pertsonaia. Mattin nigarrez ikusi dut bertsoetan, Xalbador pertsona Mattin pertsonari mintzo zaio, ez bere antzerki kideari. Bihotz bigunekoa zela kantatu du Xalbadorrek berak.
‎Libertimenduan berriz. Dario Fok bere antzerkiak, Italiera ez baita Espainola edo Frantsesa bezain bateratua, idazten zituen tokiko lengoaian, Kalabrekoa edo Toskanakoa. Aktorearen lana da egokitzea, profesionala bada.
‎Eta beste orbita batean ezartzen. Landarti behin baino gehiagotan entzun diot bere antzerkiaren iturria arratsalde horietako esketx moralistetan dagola. Aihen ahula n beste gisan ere dio mezan jostatzen zela eta jabetua zela erritual horrek zeukan mise en scene hortaz oso gazte.
‎Bizpahiru aldiz entzun diot Landarti bere antzerkiaren jatorria parrokiako aretoetan egiten ziren antzerkiño horietan ikusten duela berak. Barbier, Leon Leon, Lafitte eta ezagutzen ez ditudan hainbeste apezen izenak ditu orduan zerrendatzen, eredu honen autoreengandik filiazioa errebindikatuz.
‎Manex Fuchs Hiru Punttuko antzezle ohia da eta bereziki Petit theñtre de pain eko horiek Georges Bigot ek ditu formatu, honek bere antzerki jakintza parte handian Theñtre du soleil etik atera zuen. Beraz Manexek bi arrazoi ezberdinengatik talde teoria hori estereoan entzuna du.
‎Bere bizi propioaren bizitzeko. Berak irri egiten zuen bere antzerkiei so zegoelarik. Lardartek pertsonaia kortxilatzen du egitura batean, plano tinki batean, honen errana zaindu nahi du, bere beharren arabera.
‎Hau guzia eta biziki gehiago oraino, abilezia handienean menturaz herri antzerkiaren irenstea bezala bere antzerki garaikidean, sarri ikusiko dugu, jendearen inkontzienteari mintzatuz, publikoaren sakelaratzeko giltza hor ere ikus baitaiteke.
‎Sorkuntza artistikoa egiten du aktoreak interpretapenean. Hor ulertzen dut hobeki zergatik ez zizkien bere antzerkiak aise prestatu denboran gu bezalako mukizu batzuei Landartek. Brustek fraseologia oso berezi eta aberatsa du.
‎Inguru gunea ttipiago eta ihes leku gutxiago, beraz, arriskua handiago. Jokalaria bere antzerkiarekin solidario izan behar baita kontsentsua lortu behar da eta dimentsio politiko oso handia dauka. Hor sortzen den espazioak Oteizaren mairu baratzeen hutsarekin badauka egite, suaren partea da.
‎68. Larzabal, Piarres: ikus bere antzerkietan, Merkatutik, Eiherazainaren astoa, Okilomendi jaun mera.
‎testu klasikoa edo testu klasiko plagioa, pastixean finkatzen baitu bere estrategia. Oso zaila da mugaren atzematea herrikoia eta horren artean, antzerki txarrenak ere bere antzerki partea baitu eta hoberenari ere xarma urtzen zaiolako emanaldien erdian ardura, erlojuari behatzen dugun mementoan da agerian. Ez da hau auzi trenka erraza, ez ordea bazterrera uzten ahal.
‎• Bai baina nahi baduzue, Larazabalen pertsonaiak, hasten bagira familiaka sailkatzen, 16 dira orotara. Ez da hain hain guti, ondoko idazleetan ezagutzen dut bat, Robert eta Bernadetterekin idazten baititu bere antzerki guziak. Bada aita gozatzaile eta astakilo hau, ikusi berri duzuen Pattin hau, mota hortakoak dira ere Dragon Sarako lorean, sans culotte eta gillotinaren alde baina kotzilo hutsa, badira ttipiak.
‎" A' ments" antzerkia Urriaren 24an, ostiral arratseko 8ak 30etan, Gabadiko gelan, Irisarriko antzerki talde berriak bere antzerkia eskainiko du Kitzikazank Amikuzeko taldeak gomitaturik. Belaunaldi orotarik da elkartzen antzerki taldean:
2015
‎Aresti ahaztua ote zegoen galdegiten zuen Hernandez Abaituak, aurreko urteetan ateratako berredizio eta estudioak aztertuz. Bere ustez, Arestirengan ahaztuen zegoena bere antzerkia zen: " Teatro honen azterketa interesanteagoa da segur aski haren poesia sozial guztiarena baino, eta beronen irakurketa berdin".
‎Horrela joan zitzaizkion ondorengo urteak. Idaztea ez zen bere ekintzetan nagusia izan, gertakari askotan parte hartzera eramana izan zen, erresistentziako partaide izan zen eta gerla bukatu arte, bere antzerki lan jarraikirik ez dago.
‎Eremu zehatz hori adierazten du hitzak. Forma bereko antolakuntzak zeudela aitortu zidan Alfonso Sastrek, garai berean, Espainian zehar, eta bertan bere antzerkiak ematen zirela.
‎Piarres Larzabalen lana dagokion testuinguruan kokatu ondoren, bere antzerki argitaratuei errepaso laburra eman die Patri Urkizu Literatura Ikerketa batzordeko kideak.
‎Izugarri maite zituela herri kontaerak, eta horregatik ibili zela" oiñez eta jakin miñez" halakoen bila. Eta badakit zer egon zen Literatura OralEuskerica delakoaren oinarrian ere, Manuel Lekuonak berak aitortu baitzidan, 1965ean edo 1966an Andoainen bere antzerki lana, Eun dukat, entseatzen ari ginela:
2016
‎(1954) eta Menéndez Garc� ak (1963) egindakoekin batera, adierazi zuten, soziolinguistikari lotutako apunte laburrez baliatuz, tokiko hizkera bizirik zegoela eta gaztelania ofizialarekin lehian zeuden Oviedoko influentziak zeudela. Askotan, gaztelania erregistro itxuratitzat hartu zen, Marirreguerak bere antzerki lanean erakutsi zuen antzeko moduan.
‎Irunetik Hondarribira eta handik Astigarragara eta Hernanira nola joan zen kontatzen zuen gero. Txikitan Gipuzkoan bizi izan zela jakinda, ez zen hain harrigarria bere antzerki famatu bateko protagonistari Hernani izena ipini izana, nahiz eta hura aragoitarra izan. Aurrerago, Donostia ere aipatzen zuen, non zenbait egun eman baitzituen bertako ostatu batean.
‎(Hortaz ohartzen naiz Armendaritzeko taldearen emanaldietarat zer jende mota hurbiltzen den ikustearekin). Halaber, badakit badela ere ene obrak astiatzen dituen publiko kategoria bat, ez baitu komedia aski bere antzerki gosearen asetzeko.
‎Herrietan beste animaziorik ez zegoen, antzerkiak hartu zuen animazioen tokia, herri bakoitzean apeza eta serora zeuden gazteez arduratzeko. Hau zen Espainian ere Alfonso Sastrek kontatu digunaren araberan Espainiako herrietan bere antzerkia biziarazi zuen oinarrizko egitura.
‎Ez dira jendearen alderdi goragarriak bilatzen, goraipatzen, baizik eta errazkeriak. Arrakasta itzela izaten dute bere antzerkiek. Antzerki komikoak dira, komediak.
‎Testu horiek landuak eta gai garaikideak lantzen dituzte, taularatzaile adituekin lan egin izan du. Leporatu zaio testu ulergaitzak idazten zituela, bi zentzutan, euskara publikoarentzat ulergaitza gelditzen dena, publikoaren euskararen ulermena okertu denez, bere antzerkien ulertzeko behin entzunez ez dela nahikoa erraten denaz jabetzeko. Bigarren kritika erabiltzen duen kultura erreferentziei lotua izaten da, alegia, ez direla euskal kultura estandarizatuari lotuak gelditzen, erregistro desberdinak zailagoak direla, hiztegia frantses hizkuntzatik hartutako hitz batzuekin osatzen duela eta horrek ulermena zailagoa egiten duela.
‎Elkarrizketa askotan kanpoko erreferentziak aipatzen ditu, kanpoan egiten den antzerkia baliatzen du egiten duena gogoetatzeko, Ipar Euskal Herrian jarrera berria da, euskal antzerkia leial gelditu baita tradizioari. Leporatu zaiolarik kanpoko antzerkia ez ezagutzea, Lukuk bere antzerkietan erakusten duen bilaketaren bidez, jorratzen dituen bideen bitartez tradizioari ekarpenaren gaitasuna gehitu nahi izan dio. Baina funtsa bera nabari da, publikoarekin komunikatzeko nahikeria, publiko mugatu batekin gogoetatzeko urratsak.
‎Eta egoera desberdinen irudikatzeko aukera ematen zuen. Izan ere, telebistarik ez zegoelarik, bizitzako gai nagusiak eta gehiago oraindik aipatzen zituen Larzabalek bere antzerkietan, ikusgarri horietan ageri ziren egoerek mundua irekitzen zien ikusleei, eguneroko bizitzako gertaeretatik at joateko aukera eskaintzen zien, askatasun bidea irekitzen ere. Egoera larrietan zer aterabide aurki daitezkeen, zer nolako harreman zailak konpondu eta horrelako egoera anitz lantzen baitzituen.
‎Domingo Soubelet bera ere antzerki idazlea, horietako bat zen. Gerla bukatu eta, Piarres Larzabalek, gazteekin eta Jeunesse de l. Action Catholique ekoekin (JAC), lan egin zuen gisa berean eta sare hau baliatu zuen bere antzerkien ezagutarazteko.
‎Etxahun pertsonaia inportantea zen Larzabalentzat, horrela adierazten du bere antzerkia aurkezterakoan.
‎Teatroa zen irri egiteko aitzakia, eta gero armatu zituen bere antzerkiak.
‎Milesker beraz, Matalazen muntatzaile guzieri eta partikulazki Larzabal Jaun Apaizari, bere antzerkiaren bidez eginarazi baitauzkigu hainitzeri gogoeta balios zonbait.
‎2.3 Larzabalen mundutik bere antzerkira......................... 137
‎Ez zen festarik antolatu Elissalde Euskaltzaindian sartzearen ospatzeko. Egoera aldatu zen, Azkaineko inguruetan Larzabal ezaguna zen bere antzerkiengatik, bere lanarengatik eta baita ere gerla garaian erakutsi zuen kemenarengatik. Larzabal Euskal Herriko inguruetan norbait zen.
‎Erran dezakegu bere antzerkia ezagutua eta preziatua zela, Larzabal pertsonalitatea zela garai hartako euskal kultura munduan, baina zituen jardun politikoek hoztasun zerbait sortu zutela. Ezagutza bazeukan garai hartako aitzindaritzarengandik.
2017
‎Sartreren pentsamendu filosofikoa bere obra literario osoan zehar agertzen da. Eta begiradari buruzko erreferentziak ere, beraz, han hemenka agertzen dira bere antzerki, eleberri eta biografiagintzan. Baina, alderantziz ere, Sartrek sarritan filosofia idazteko literaturara jotzen du.
2018
‎Aipatu behar da bere antzerki testuak sarituak izan direla; besteak beste, Serantes saria, Donostiako Hiria antzerki saria, eta Toribio Alzaga Euskaltzandia saria.
2019
‎Marguerite Yourcenarrek grekotik itzuli zuen (laguntzarekin), eta En attendant barbares izenburua eman zion frantsesezko itzulpenari. Samuel Beckettek En attendant Godot izena jarri zion bere antzerki lan ezagunenari, eta Beckettek berak itzuli zuen ingelesera, Waiting for Godot izenburuarekin.
‎Azkenaldian badago norbait, zorionez, bere ametsetan ateratzen nauena eta, berari esker, hil aurretik uste nuena baino hobeto bete ahal izan ditut nire asmoak; zuzendari batek bere antzerkia oholtza gainetik bertatik gobernatuko balu bezala. Nire adineko jaun isil bat da.
2020
‎Izatekotan, jarrera batekin identifikatzen dute trapa: " Badago joera bat, harro antzekoa, erakustekoa zenbat diru daukazun, ze kotxe puskarekin zabiltzan… baina bakoitzak hauta dezake bere antzerkia". GAZ Limbokoentzat trapa da" lehen kanpamendua", baina gero beti" beste leku batean" amaitzen dute.
‎Argazkian, Iosune Etxebeste eta bere antzerki taldekoak.
‎Maialenek bere antzerki irakasleak estreinatuko zuen lana ikustera laguntzeko eskatu zidan.
‎Entsegu orduak amaigabeak egin zitzaizkidan. Aurreko egunean, Maialenek bere antzerki eskolakoekin egindako emanaldi batera gonbidatu ninduen Zazpi Katura eta nik larunbat goizean Maiatzaren Biko kaleko merkatura joateko gonbitea egin nion. Gainera, amak laguntza eskatu zidan galerian.
‎Kazetaritzan lizentziatua, Donostiako Arte Eszenikoen tailerrean burutu zituen bere antzerki ikasketak. William Layton laborategian ere ikastaro trinko bat egin zuen.
‎Batu bere antzerkietara.
2021
‎102 1925ean irabazi zuen Literatura Nobel saria eta 1938an Oscarra, Pygmalion izeneko bere antzerki lanean oinarritutako pelikularen gidoiagatik.
‎Epaiketa ospetsua izango zen. Valle Inclánek berak aipatuko du gertatua bere antzerkietako batean (esperpento kutsu handiagoa emanez, eta kanibalismoa aipatuz):
‎Ilunabarra joan eta ilunabarra etorri, atzeratu egiten zuen Mae gonbidatzea. Behin eta berriz errepasatu zuen bere antzerkia, zehatz jakin arte non geldituko zen Mae, nola begiratuko zuen, zer esango zuen. Esan zezakeenaren aldaera asko bururatzen zitzaizkion.
2022
‎Eta bazen azpian, ikusten ez zen egarri bat. Enbatak bere hazia bota zuen; katixima euskaraz nahi zuen ‘Mende Berri’ izeneko elkarte bat ere bazen; Donibane Lohizunen eskolan egiten zuten orduren bat euskaraz; Daniel Landart hor zen bere antzerkiarekin; errefuxiatuak etorriak ziren... Lurra prest zegoen, eta Seaskak lur horren gainean hazi ttipi bat jarri eta ateratzen zen, plast!".
‎Ezen antzerkiak ezin baitu gogoan baizik iraun. Antzerkilari benetako batek ez du bere antzerkia bideoaz jasaten. Bideoak egin nahi zuena lehertzen baitu, hiru edo lau dimentsiokoa bira ekartzen eta beraz esanahi guziak xaflatan pikatzen, turbinak xametak nola.
2023
‎Heptameron lanean Margaritak bere bizia kontatzen du, bere antzerkiek bere al darrikapenak eta bere penak plazaratzen dituzte. Lasaitasuna, otoitz egitea, bakardadea preziatzen bazituen ere, bere garaiko gizartean behar ziren al daketen beharrak partekatu nahi zituen eta huraxe zen bere antzerkiarekin helbururik behinena.
‎Heptameron lanean Margaritak bere bizia kontatzen du, bere antzerkiek bere al darrikapenak eta bere penak plazaratzen dituzte. Lasaitasuna, otoitz egitea, bakardadea preziatzen bazituen ere, bere garaiko gizartean behar ziren al daketen beharrak partekatu nahi zituen eta huraxe zen bere antzerkiarekin helbururik behinena.
‎Alfonso Sastrek erran zidan bere antzerki emanaldiak debekatzen zituztenean apaizek beren lokaletan egiten uzten ziotela. Herrietako antzerki taldeak dramaturgo zein apaiza zen Lartzabalengana joan eta taldean zenbat antzerkilari ziren esan ondoren, obra bat idaztea enkargatzen zioten.
‎Baina Zuberoa bereizi behar dugu: Zuberoak bere antzerkia du, eta Lartzabalen obrak, adibidez, ez ziren bertan egiten, Lapurdin eta Nafarroa Beherean baizik.
‎2000 urteko udan Bizkaiko Aldundiaren beka bat lortu eta Eugenio Barbaren lana hurbiletik ezagutzeko aukera izan nuen. Bere liburu guztiak irakurrita nituen eta irrikan nengoen Barbaren lan metodologia bizitzeko, bere antzerki lanak ikusi eta taldearen ekarpena hurbiletik jarraitzeko. Aspaldiko amets bat betetzen zen.
‎Gurekin BilbaoArten pasatutako uneez aparte, Alfonsoren teoria liburuetan gogoeta interesgarriak aurkitu izan ditut, baita bere antzerki testuetan ere.
‎2004an Varsoviatik trena hartu eta Polonia hegoaldean dagoen Krakovia hirira joan nintzen helburu konkretu batekin, Cricoteka ezagutzea. Cricot 2 izan zen Tadeusz Kantor eszena zuzendari, margolari eta eszenografo poloniarraren antzerki taldea eta Cricotekan eraiki zuen bere antzerki lan guztia. Hiriko zentral elektriko zahar bat zen, metal herdoilduzko eta beira beltzezko kanpoaldearekin, hiriaren eta Vistula ibaiaren ikuspegi bikainak zituena.
‎Heriotzaren antzerkia liburua irakurtzeak zirrara handia eragin zidan. Hura izan zen bere antzerkiaren jarraitzaile sutsu bilakatzeko estakurua. Nahiz eta, gutxigatik baina, ezin izan nuen bere obrarik zuzenean ikusi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia