Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Liburu honetan azaltzen diren pertsonaiak kondenaturik daude, kondena hori zenbaitetan jatorritik datorkie umezurtzak izaten dira (I eta II atalean batez ere) eta heldutasunean badirudi, irtenbide bezala, suntsipena erabili behar dutela; erahilketa, suizidioa. Besteetan, pertsonaiek errealitatea, interpretapen eta bizipen distortsionatu batetik, desarroilatzen dute, eldarnioan murgildurik daude, giro etsai honek pertsonaiei oso baliabide urriak horni diezazkieke, beraz, kanpotik datorrena traumatikoa izan ohi da, edota pertsonaiak berak badu bere baitan zerbait traumatikoa dena. Beraiek harrapaturik daude, maiz planteatzen den egoera edo errealitatea itogarria gertatzen da, eta pertsonaiak emango duen irteera ez da bere kondena baino izango.
2002
‎Irakurleak hautematen duen gauza bakarra da protagonista zelatatzen duen arriskuaren presentzia etengabe eta zehazgabea. Kapitain Frakasa esaten dioten antiheroi horrek Commedia dell" Arteko izen bereko pertsonaiaren ezaugarri berak ditu: erdi mendekatzailea, erdi bufoia da.
2003
‎Haserre hori, azalekoa barik, sakonekoa zen agian: euskaraz literatura idazten zuten euskaldunberriei buruz berak zuen eritzia eta aldiko erakunde, administrazio eta euskalzale askok zutena bat ez zetozen inolaz ere, eta horrek eragina izan zukeen hartu zuen erabakian.
2005
‎Karmelo Etxenagusia geroztik Bilboko apezpiku laguntzale izendatuak idazten zuen 1975ekotzat" Eleizeak oraintxe eta hementxe zabaldu behar dau Barri Ona eta edozeinek ikusi lei, gure mundu hau ez da gure asabena, gure gurasoena, gaur gaurkoa da, guztiz, eta bizkor aldakorra.2"( berak du azpimarratu)
‎Ez garela zenbaitek nahiko luketen bezain a normalak. Gure norma berak dituzten besteak ere badirela. Besteak ere badirela gure bide berean ibilki, sineste berarekin, bide zuzenean, bide hoberenean dabiltzala segur eta fida.
‎Gizona eta emaztea. Gizonak eta emazteak, biek eskubide berak dituzte. Bat ez da bestea baino gehiago.
‎Sexua zuzenenik jokoan den punduan liteke sexurik ez balitz bezala egin behar? Homoek eta heteroek eskubide berak dituztela. Bai, futbolari eta eskubaloi jokolariek ere.
2009
‎Kontuan hartzen bada orduko giro politikoa eta euskararen eta euskal kulturaren egoera, isilpean eta erdi gordeta, bertsolariok ikusleen ikuskera bera dute, mundua ulertzeko modu eta balore berak dituzte. Ez daukate aparteko sorkuntzarik egin beharrik entzuleak bereganatzeko, euskaraz jardutea bera nahikoa dute euren artean lotura sendoa sortzeko.
2017
‎182 Honelaxe dio Kepak Finlandiara alde egin aurreko asteetan Teresak erakutsi zuen haserrea oroitzean: "[...] niri ez zidan kasurik egin nahi egun osoz, pentsatzen baitzuen (eta gerora, urteetan zehar, hamaika aldiz otu izan zait, erbestean nengoen bitartean, berak zuela arrazoi osoa eta ni oker jokatzen aritu nintzela) neu bakarrik nintzela errudun bakarra eta ez, nik erantzuten nion bezala, anaien arteko gerra hura edota eguneroko gertakizun itsu eta ekidinezinak[...]." Izua hemen, 73 orr. la" bezalako aurkakotasunek beren barne mugari tinko ezin eutsi diotela ohartuta, bere mundu ikuskera berregituratu eta bere maitasunak ere, edozein maitasune... Kepak ez du ez errealitatea ukatzen, ez ideal ezinezkorik desiratzen, gauzak diren modukoak onartzen baizik.
2018
‎Egia esan behar badut, ez naiz esandako ezerekin gogoratzen; mutil gaztearen dotoretasunarekin zurturik, beste deusekin konturatu gaberik. Nahiz eta frantses tonuz, gazteleraz ari zen, berak zuen ele egitea guztiz erakargarri egiten zitzaidalarik. Nire maitaleak berak ere bazekien, zuen hizkera eta frantses jatorriak ematen zion glamour berezia zituela sedukziorako armarik onenak.
2019
‎Egiantzekotasunari ez zaio guztizko lehentasuna eman, sinesgarri izan ala ez kontaketak berak baitu garrantzia. Bestalde, eleberrian zehar pertsonaien gurutzaketa ausazkoak ez dira gutxi (Beltran/ Senarra/ Hanbre, Bioleta/ Mikele, Senarraren Aita/ Mikele, Samuel/ Mikele, Bioleta/ Senarra, Bioleta/ Adolfo, Flora/ Adolfo....).
2021
‎Horregatik, bere ustetan, horrelako bisitak zabaldu lirateke, baina, batez ere, beste denboralizazio bat eskainita formatua egokitu eta dituen balio pedagogikoetan sakondu. Bide horretan, literaturak berak duen balioan sinestea funtsezko motibazio eragilea dela dio LIR1 ek, dela IEE1ek aipatutako potentzial pedagogiko horretan, dela bizi esperientziak zein esperientzia artistiko literario estetikoak sortzeko indarrean:
‎Dator eredu bat jorratu dutena urte askoan, eta beraz, zuk filologia hispanikoa ikasi baldin baduzu, literatura hispanikoa asko jorratzen duzu, eta beraz, irakaslea baldin bazara, eredu batzuk transmititu zaizkizu eta transmititzen dituzu. Oso nabarmena da gaur egun ikasleei ere galdetuta, nire eredu berak dituztela euskaran eta espainolean. Ni literaturzaletu nintzen askoz gehiago espainoleko ikasgaiarekin euskarakoarekin baino.
‎Bere ikastetxean ere horrela gertatzen dela onartzen du; are gehiago: berak duen zaletasunagatik eta bokazioagatik, ikasleei literaturaren balio estetiko, kultural eta soziala transmititzen saiatzen dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia