2000
|
|
Liburu honetan azaltzen diren pertsonaiak kondenaturik daude, kondena hori zenbaitetan jatorritik datorkie umezurtzak izaten dira (I eta II atalean batez ere) eta heldutasunean badirudi, irtenbide bezala, suntsipena erabili behar dutela; erahilketa, suizidioa. Besteetan, pertsonaiek errealitatea, interpretapen eta bizipen distortsionatu batetik, desarroilatzen dute, eldarnioan murgildurik daude, giro etsai honek pertsonaiei oso baliabide urriak horni diezazkieke, beraz, kanpotik datorrena traumatikoa izan ohi da, edota pertsonaiak
|
berak
badu bere baitan zerbait traumatikoa dena. Beraiek harrapaturik daude, maiz planteatzen den egoera edo errealitatea itogarria gertatzen da, eta pertsonaiak emango duen irteera ez da bere kondena baino izango.
|
2002
|
|
Irakurleak hautematen duen gauza bakarra da protagonista zelatatzen duen arriskuaren presentzia etengabe eta zehazgabea. Kapitain Frakasa esaten dioten antiheroi horrek Commedia dell" Arteko izen bereko pertsonaiaren ezaugarri
|
berak
ditu: erdi mendekatzailea, erdi bufoia da.
|
2003
|
|
Haserre hori, azalekoa barik, sakonekoa zen agian: euskaraz literatura idazten zuten euskaldunberriei buruz
|
berak
zuen eritzia eta aldiko erakunde, administrazio eta euskalzale askok zutena bat ez zetozen inolaz ere, eta horrek eragina izan zukeen hartu zuen erabakian.
|
2005
|
|
Karmelo Etxenagusia geroztik Bilboko apezpiku laguntzale izendatuak idazten zuen 1975ekotzat" Eleizeak oraintxe eta hementxe zabaldu behar dau Barri Ona eta edozeinek ikusi lei, gure mundu hau ez da gure asabena, gure gurasoena, gaur gaurkoa da, guztiz, eta bizkor aldakorra.2"(
|
berak
du azpimarratu)
|
|
Ez garela zenbaitek nahiko luketen bezain a normalak. Gure norma
|
berak
dituzten besteak ere badirela. Besteak ere badirela gure bide berean ibilki, sineste berarekin, bide zuzenean, bide hoberenean dabiltzala segur eta fida.
|
|
Gizona eta emaztea. Gizonak eta emazteak, biek eskubide
|
berak
dituzte. Bat ez da bestea baino gehiago.
|
|
Sexua zuzenenik jokoan den punduan liteke sexurik ez balitz bezala egin behar? Homoek eta heteroek eskubide
|
berak
dituztela. Bai, futbolari eta eskubaloi jokolariek ere.
|
2009
|
|
Kontuan hartzen bada orduko giro politikoa eta euskararen eta euskal kulturaren egoera, isilpean eta erdi gordeta, bertsolariok ikusleen ikuskera bera dute, mundua ulertzeko modu eta balore
|
berak
dituzte. Ez daukate aparteko sorkuntzarik egin beharrik entzuleak bereganatzeko, euskaraz jardutea bera nahikoa dute euren artean lotura sendoa sortzeko.
|
2017
|
|
182 Honelaxe dio Kepak Finlandiara alde egin aurreko asteetan Teresak erakutsi zuen haserrea oroitzean: "[...] niri ez zidan kasurik egin nahi egun osoz, pentsatzen baitzuen (eta gerora, urteetan zehar, hamaika aldiz otu izan zait, erbestean nengoen bitartean,
|
berak
zuela arrazoi osoa eta ni oker jokatzen aritu nintzela) neu bakarrik nintzela errudun bakarra eta ez, nik erantzuten nion bezala, anaien arteko gerra hura edota eguneroko gertakizun itsu eta ekidinezinak[...]." Izua hemen, 73 orr. la" bezalako aurkakotasunek beren barne mugari tinko ezin eutsi diotela ohartuta, bere mundu ikuskera berregituratu eta bere maitasunak ere, edozein maitasune... Kepak ez du ez errealitatea ukatzen, ez ideal ezinezkorik desiratzen, gauzak diren modukoak onartzen baizik.
|
2018
|
|
Egia esan behar badut, ez naiz esandako ezerekin gogoratzen; mutil gaztearen dotoretasunarekin zurturik, beste deusekin konturatu gaberik. Nahiz eta frantses tonuz, gazteleraz ari zen,
|
berak
zuen ele egitea guztiz erakargarri egiten zitzaidalarik. Nire maitaleak berak ere bazekien, zuen hizkera eta frantses jatorriak ematen zion glamour berezia zituela sedukziorako armarik onenak.
|
2019
|
|
Egiantzekotasunari ez zaio guztizko lehentasuna eman, sinesgarri izan ala ez kontaketak
|
berak
baitu garrantzia. Bestalde, eleberrian zehar pertsonaien gurutzaketa ausazkoak ez dira gutxi (Beltran/ Senarra/ Hanbre, Bioleta/ Mikele, Senarraren Aita/ Mikele, Samuel/ Mikele, Bioleta/ Senarra, Bioleta/ Adolfo, Flora/ Adolfo....).
|
2021
|
|
Horregatik, bere ustetan, horrelako bisitak zabaldu lirateke, baina, batez ere, beste denboralizazio bat eskainita formatua egokitu eta dituen balio pedagogikoetan sakondu. Bide horretan, literaturak
|
berak
duen balioan sinestea funtsezko motibazio eragilea dela dio LIR1 ek, dela IEE1ek aipatutako potentzial pedagogiko horretan, dela bizi esperientziak zein esperientzia artistiko literario estetikoak sortzeko indarrean:
|
|
Dator eredu bat jorratu dutena urte askoan, eta beraz, zuk filologia hispanikoa ikasi baldin baduzu, literatura hispanikoa asko jorratzen duzu, eta beraz, irakaslea baldin bazara, eredu batzuk transmititu zaizkizu eta transmititzen dituzu. Oso nabarmena da gaur egun ikasleei ere galdetuta, nire eredu
|
berak
dituztela euskaran eta espainolean. Ni literaturzaletu nintzen askoz gehiago espainoleko ikasgaiarekin euskarakoarekin baino.
|
|
Bere ikastetxean ere horrela gertatzen dela onartzen du; are gehiago:
|
berak
duen zaletasunagatik eta bokazioagatik, ikasleei literaturaren balio estetiko, kultural eta soziala transmititzen saiatzen dela.
|