Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2023
‎BEZ. Gisa bertsuan, Tributu administrazioak tributuen itzulketen ordainketa edo berak egin beharreko gainerako itzulketak atxiki ditzake.
‎Behin betebeharpekoak, berariaz ala isilbidez, proposamena baieztatu eta gero, Administrazioak behin behineko likidazioa eman behar du zenbatekoa itzuli, ordaindu edo konpentsatzeko. Gure ustez, Bizkaiko arauketa zehatzagoa eta egokiagoa da zorra kalifikatzeko eta zenbatzeko eragiketak Administrazioak berak egiten dituelako bere esku dituen datuetan oinarrituta. Hortaz, proposamena ez da" autolikidazio" batena, ezpada" likidazio" batena42.
‎Inorentasuna fruituetan badela agertzen duen zantzu ohikoetako bat da langileak enpresaburuaren esku uztea edo horri ematea berak egindako produktuak edo zerbitzuak [1997ko martxoaren 31ko (3555/ 1996 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎★ Bigarrenez, LELTBren 42.2 artikuluarekin bat etorriz, enpresaburu nagusiak, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo urtean, kontratariek euren langileekiko hartu dituzten alokairu izaerako betebeharren gainean erantzukizun solidarioa izango du. Halaber, enpresaburu nagusiak erantzukizun solidarioa izango du, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo hiru urteetan, kontratak indarrean iraun bitartean, kontratariek Gizarte Segurantzari begira hartutako betebeharren gainean.
‎★ Bigarrenez, LELTBren 42.2 artikuluarekin bat etorriz, enpresaburu nagusiak, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo urtean, kontratariek euren langileekiko hartu dituzten alokairu izaerako betebeharren gainean erantzukizun solidarioa izango du. Halaber, enpresaburu nagusiak erantzukizun solidarioa izango du, berak egindako enkargua amaitu eta hurrengo hiru urteetan, kontratak indarrean iraun bitartean, kontratariek Gizarte Segurantzari begira hartutako betebeharren gainean. Egia esan, arestian esan bezala, erantzukizun solidario horrek katea eratzen du; izan ere, enpresaburu nagusiak erantzun behar du kasuan kasuko azpikontratariak bere gain hartutako betebeharren gainean ere.
‎Estatutuan udalaren zinegotzien aukeraketa demokratikoa ezarri arren, korporazioen heren bat ordezkaritza korporatibotik etorriko da, kazikismoarekin bukatzeko tresna bezala jaio bazen ere. Alkatea Gobernu zentralaren ordezkaria zen eta administrazioaren zuzendari bezala jardun behar zuen, nahiz eta administrazio horren aukeraketa udalbatzak berak egin. BALLEsTERos FERNaNDEZ jaunari jarraituz:
‎Ez da egokia, nire ustez, sailkapen hori eta TAOLak berak egiten duen sailkapena egokiagoa ikusten dut. BALLESTEROS FERNANDEZen sailkapen horretan AFAren 215 artikuluak aipatzen duen eskumenen esparrua eta TAOLaren 66 artikuluak guztiz bateragarri egiten dira eta aurkaratze arrazoi bakarra dela uler daiteke.
‎Finantza jarduera bada eta kontrol neurria erabiltzeak aurrekontu irizpide bati loturik badago, ez litzateke finantza zaintzako organo eskudunak honen kargu egin behar? Ondareari dagokion eskumena autonomia erkidegoari dagokio eta horregatik kontrolak berak egin behar du?
‎" Toki erakundeen inguruan Estatuak gauzatzen dituen finantza zaintzaren ahalmenak Euskal Autonomia Erkidegoan eskumena duten erakundeei dagozkie; hala ere, horrek ez du esan nahi Euskal Autonomiako Toki erakundeek erregimen arruntekoek baino maila txikiagoa dutenik". Aurreko Kontzertu Ekonomikoaren (1990 urtean eraldatu zen 1988ko Estatuko Toki ogasunen Legera egokitzeko) 45 artikuluan du aurrekaria manu horrek, baina haren kokapena eta edukina aldatzen du (alderdietako bakoitzak berak egiten duen interpretazioa justifikatzeko erabiltzen ditu aldaketa horiek). Hori horrela izanda, hasteko Ekonomia Itunak aitortzen dituen" finantza zaintzaren ahalmen" en edukina interpretatu behar dugu.
‎Orduan, zergatik egon da toki ogasunen inguruko arauketa bat EAEn? eta nork egin du ETELk berak egiten ez badu?
‎Azpimarratu behar da, autonomia erkidegoentzako eta toki erakundeentzako finantza autonomiaren aitorpen konstituzional desberdinarekin gertatzen zen bezala, Konstituzioari dagokionez, autonomia erakunde batzuek eta besteek izan behar dituzten baliabideen zerrendari dagokionez, komeni da honako hau adieraztea: Autonomia erkidegoetako ogasunei dagokienez, Konstituzioak berak egiten du 157.1 artikuluan, eta toki ogasunentzat gordetako arau maila, berriz, lege arrunta da (zehazki, Toki Ogasunak arautzen dituen abenduaren 28ko 39/ 1988 Legea) 103.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia