Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 91

2000
‎Herri horiei buruzko koordenatuak ematerakoan, badago zer bat den-denetankomuna dena. Alegia, beste batzuen koordenatuen arabera kokatu behar ditugu herrihoriek, mapa-mundietan, kartetan edo mapetan berak bizi diren lekuen errepresentaziografiko internazionalik ez dagoelako.
‎Datorkidan beste irudi bat Txillardegi aita da: seme-alabekiko harrotasuna, etaJoseba barruan egon zeneko sufrikario jasanezina, berak bizi izandako gabezia etaezbehar guztiak baino jasanezinagoa.
‎Ardia hiltegira bezalaxe prestatu zen Bonilla jauna elkarriz  ketarako. " Armando Bonilla", esan zuten behin eta berriz hiru aurkezleek mikrofonoetatik, izenak berak bizi ezinago zorigaitzekoa iragarriko balu bezala. " Armando Bonilla", eta hark bere izena entzuten zuen bakoitzero" zuen zerbitzurako" erantzuten zuen apal eta umil, gutxiagotasun-konplexu argi eta garbiz.
2001
‎Maitatzea maitagogoak bere gogoko den jardunari ematen dion izena da. Bizidunak ematen dio izena berak bizi izanari eta egiteari. Hitz hori, izen hori da ondorengo kontzeptu guztien oinarria, areagoko kontzepturik ez duena.
‎Eta itxuratuak kontsolatu ninduen: bakarretan, desesperantzak berak bizitzera haiatzen gintuen. Gaueko ibilaldiaren segundoak oro halatan, navajo, anjou zein txeroki neurtitzen konpainian gozarazi nituen.
2002
‎Batetik, 1995ean Berrezarkuntza-garaia betebetean hartzen zuen lan garrantzitsua kaleratu zelako, Manuel Gonzalez Portilla-renzuzendaritzapean (1995). Bertan, Bilboko bilakaera ekonomikoa, aldaketa demografikoak, familia-egitura eta estrategiak, hirigintzaren arazoak eta garraioarengarapena landu ziren, XVIII. mendearen bukaeratik frankismoaren hasierara arte.Azken urte hauetan, bestetik, Bizkaiko hiriburuarekin lotutako argitalpenek hazkunde nabarmena izan dute34 Bi dira fenomeno horren atzean dauden arrazoiak: Bilbok berak bizi izandako indartze-prozesua (Metroa, Guggenheim, Euskalduna) da bat, eta, bestea, bere udalak Bidebarrieta liburutegiaren inguruan kultura arloanegindako aldaketa. Kulturgune horretan, eta Joseba Agirreazkuenagaren eskutik, urtero kongresu bat ari dira antolatzen Bilbo, historia eta kulturaren inguruan.
2003
‎Kristau fedea bera ordea, aipa daiteke bai esentziaren aldetik, bai fededunak berak bizi duen existentziaren eta esperientziaren aldetik. Guk hemen azken ikuspegi hau dugu hautatzen:
2004
‎Baina berak ez zuen isildu nahi, beldur baitzen isilduz gero hilko ez ote zen. Eta espainieraz eta aleman kaskarrez behin eta berriro erran zion Schenkerri berak bizi egin nahi zuela.
‎PATXI SARRIEGI umaian (Gipuzkoa) 1934an jaioa, Iñaki Beobi de euskal kulturgintzari eta bereziki kultur susta penari lotua bizi izan da. Elkarrizketan zehar bere bizitzaren garai desberdinei errepaso sosegatua eman nahi izan diogu, eta aspaldiko pasarte ezezagu nak bezala, hain urrutikoak ez diren gertaerak ere eka rri ditugu gogora, berak bizi izandakoak gogoratzeko asmoz.
2006
‎Brodskyk hauxe dio berak bizi izandako garai komunistari buruz: «Amesgaiztohura bizi izan genuen askorentzat, eta batez ere amesgaiztoaren aurka borrokatuzutenentzat, kontsolamendu moral handi samarra izan zen hori:
2008
‎Kirola mundu, eskubaloia pasio, Lasarteko ATC fabrika hornizio. Ez gintuen mundu berak bizitzen. Nazional eta erregional eremuak genituen su, garai hartako federazioko frankistak sugai.
‎Alemaniarenganako erakarmena, ordea, Frantziak berak bizi eta barreiatzen zuen Europan. Hola, Ernest Renan eta Maurice Bàrres frantses autoreak, biak ere oso nazionalistak eta antialemanak baziren ere, hain zuzen horregatixe Alemaniara begira jarri ziren nazio garaile haren alderik eredugarrienak imitatzeko asmoz, zehazki haren zientzia eta unibertsitate eredua.
2009
‎Katu edo sugeren baten erantzuna, buztana zapaldutakoan, bizia izaten bada, biziagoa izan zan Txotxopinena. Otso diabru haren atzaparretan berak bizitzea emon. Nork esan eban?
‎Zertzelada autobiografikoak be ez dira gitxi kontakizunetan barrena, idazleak ipuinean gurata eta irudimenez mendau dituanak, batzuetan bere senide edo ezagunen bati jazo balitxakoz lez edo berak bizi izan balitu lez bestetzuetan. Bestaldeko lapikoa hobe?
‎Ez fraidearen edo poetaren identitatea. Baizik abituaren edo eskolatuaren azpian bera den, euskaldunarena?, euskalduntasuna berak bizitzen eta sentitzen duen moduan. Bera den eta, orain, izan gura duen (garai batean desizandu nahi izan zuena) lehen-gizon primitiboaren onarpena.
‎Gazteszenako agertokian, beste gogoeta pertsonal baten emaitza etorri da Mirella Carbone perutarraren eskutik. Carbone, dudarik gabe, heziketa klasikoa duten artista menderakaitz horietariko bat da, eta bere hogei minutuko performance-an arte eszenikoen hizkera ia guztiak erabili ditu-objektuen maneiua, mimoa, transformismoa, ikusleekiko harreman zuzena eta ausarta, kalitate handiko gorputz-mugimendua... -0, perfekzio handiz erabili ere, eta emanaldian zehar berak bizi izandako tentsio izugarria gugana igortzea lortu du.
‎Kapitalismoa odolean daramagu, protesi psikiko dugu, barneraturiko bizi-jarrera eta mentalitate. Ez da hor kanpoan bizi, berak bizi gaitu. Horregatik du kapitalismo globalizatuaren indarkeriak uste baino tamaina handiagoa:
‎Gizarte hark gizakien artean antolaturiko inongo egintzarik gauzatzeko ezgauza zirudiela, taldeen arteko borroken zama eskergaren azpian galdurik, historiako maisu agertzeko ekimenik inork hartzen ez zuela, Sartrek zioen gizakia libre dela baina jokoaren arauak finkatuak daudela; bere proiektuaz jabetu zenerako proiektua hantxe bertan zela; formulatzen denerako, adierak bere erronka latzekin hertsi baldintzatzen duela. Kasu horietan denetan, nekez egin zitzakeen inork itsuarenak berak bizi izanikoaren aurrean. Nola arbuia liteke subjektua askatasuna bide bakarra daukan munduaren preso erakusten duen analisia.
2010
‎Gazteei, berriz, zaharragoekiko tolerantzia eskatuko nieke... Badakit batzuetan amona-burruntzi bilakatu gaitezkeela batallitak kontatuz etengabe, baina, zer egingo diogu, zahartzen ari gara eta bakoitzari berak bizi izandakoa kontatzea gustatzen zaio... Baina tira, pazientzia pixka batekin...
‎Cascanteko seme hau fraide agustindarra izan zen, eta ordena horretako komentuetan eman zuen bizitza, Cascante-tik irten (c. 1550) eta Salamacan 26ren bat urterekin abitua hartu zuenetik aurrera15 une horretatik aitzina ez dugu ezagutzen nafarroan berak bizi izandako egonaldirik, tuterako udaletxeak eskatuta 1586ko garizuman eskaini zuen prediku-aldikoa izan ezik. itxura guztiz, ez zitzaion suertatu erreinu nafarreko zereginetan ibiltzea16 azken buruan, nafarroatik kanpo egindako gizona izan zen Malon etxaide, dakigunaren arabera. ia hirurogei urteko bizialdian zenbait toki ezberdinetan bizitzea egokitu zitzaion. beraren lehen ikasketei buruz e... 1550-1569). baina Salamanca-ko ikasketen nondik norakoa ez dago batere ongi agiriztaturik, eta gerora bere gain hartuko zituen erantzukizun akademikoetatik ondoriozta daiteke zerbait:
‎Galduta. Leku berean nahi zuen, aitonaren pistola zen berak bizi zuèn espazioaren ikurra?, baina ez zegoen leku berean jada. Ama, aita ez bezala, elizkoia genuen, auzoko luterotar elizako fededuna?, eta Jainkoaz mintzatzen zitzaion, niri bezalaxe, zauritu nindutèn garaian?, baita, tarteka, elizako artzaina ekartzen ere:
‎Egin dituztenikerketen arabera, hiru faktore dira gazteengan eragin zuzenadutenak: a) lehen eta behin faktore indibidualak, hots, berak bizi duen bizitzako gunea, sentimenduak eta abar; b) faktore mikrosozialak edo norberaren inguru hurbilekoak (familia, koadrila, lagunak, eskola, lana, bikotea); c) faktore makrosozialak, guztiontzat berdintsuak (komunikabideak, testu-inguru politikoa?). Hizkuntza bat edo bestea erabiltzeko hartzen duen hautua, beraz, guzti horren emaitza izango da.
‎Gauero, herriko biztanleak harekin elkartzen ziren. Bakoitzak zituen kezkak kontatzen zizkion eta nahiz eta galderak beti berdinak izan, berak bizi izan zuen edo entzundako istorio batekin erantzuten zien.
‎Erremonteko jokalariek eta epaileek diotenez" pena" da enpresak bere jarduna uztea eta baita gaur egun erremonteak berak bizi duen egoera ere. Baina, hala ere, egitasmo berriren bat sortuko den esperantza ez dute galdu, eta erremonteak aurrera egingo duela uste dute.
‎Galduta. Leku berean nahi zuen —aitonaren pistola zen berak bizi zuèn espazioaren ikurra—, baina ez zegoen leku berean jada. Ama, aita ez bezala, elizkoia genuen —auzoko luterotar elizako fededuna—, eta Jainkoaz mintzatzen zitzaion —niri bezalaxe, zauritu nindutèn garaian—, baita, tarteka, elizako artzaina ekartzen ere:
2011
‎Gertaera hauen aurrean, Linoren amak, Karmenek berak bizi izan zuen alderdia erran zidan:
‎" Sistema" deitzen den hori ez da soilik hor kanpoan bizi den zerbait, berak bizi gaitu. Protesi psikiko bihurtu zaigu, onartu behar genuke bere gordinean eta sakonean.
‎Aurkariak osagarri dira, eta ez diote elkarri uko egiten. Hutsik dagoena zuloa dauka barruan, eta beterik badago, fardela baina, nolanahi ere, gauzak guztiak, baita kaka-plasta bat ere esaten du-Zhuang maisuak (dao) berak bizi du, eta presentzia horri M (de) on, onura esaten zaio.
2012
‎Gero, berak bizi izaniko esperientziatik, otoitzaren eta otoitz graduen irakaspen sakon eta miresgarria emotera jotzen dau; Jainkoak egiten eutsazan grazia mistikoen kontaketak betetzen ditu gainerako orrialderik gehienak; parte onekoak, txarrekoak edota bere begitazioak ete ziran bereizteko kezkak; aitor-entzuleekin, teologo eta gai espiritual eta erlijiosoetan adituak ziranekin izan zituan amai bako hartu-... Grazia mistikoak kontatzean eta bere ariman jazotzen zanaren kontu emotean, askotan, berba edo adierazpen egoki barik ikusten dau bere burua, zer eta zelan esan ez dakiala.
‎Eta hori erakustearren irakasle baten esperientzia ematen zen jakitera txosten horretan. Horrela esplikatzen zuen irakasle horrek berak bizi izandakoa: " otsailaren erdialdean amaitu nuen nire sei hilabetekoa matematika irakasten Londreseko institutu onenetako batean eta erabaki nuen jendeari erakutsi behar niola benetan zein gogorra den horrelako lan batean aritzea.
2013
‎Requiem, heroirik gabeko poema bildumaren amaieran egileak azaltzen du bertan ageri den guztia ez zela bizipen pertsonala izan. Annak berak bizi izan zituen jazapenak eta irainak, baina Errusiako herriak sufritu zuen errepresioa:
‎edo dena delakoak eragindakoa baizik? nahiz eta berak bizi izandako esperientzia batek ere bazuen hartan zeresanik, beharbada?
‎Idaztea, zuretzat, memoriaren liburua ez ixtea da.Bolivian, Txilen, Errumanian ibili zara azken urteotan, gaurko gizartearen makurrekin harrituta beti, dena digeritzen. Eta liburu hau, nahiz eta duela 80 urteko kontuez izan, harridura horrek berak bizi du; egungo munduaren bidegabekeriek sortutako ezinegonak, amorruaren ozpinarekin maneatuta...
‎Beti biltzen zituen zale asko Luis Marianok. Gaixotasun luze baten ondoren, 1970ean hil zen, Parisen, eta Lapurdiko Arrangoitze herrian ehortzi zuten, berak bizitzeko aukeratu zuen herrian.
‎Bertzetik, beldur zen traktorea zoritxar iturri gertatuko ez ote zitzaion: ez zen sentimendu arrazional bat, senak... edo inkon-tzienteak... edo dena delakoak eragindakoa baizik... nahiz eta berak bizi izandako esperientzia batek ere bazuen hartan zeresanik, beharbada...
2014
‎Bordaxuri antzerki politikoa da. Kontatzen du, galerianoaren bertsoek ekartzen dutenarekin libertate handia hartuz, fait divers bat, baina indar dramatikoa berak bizi izan, gurutzatu edo berrikiago entzun beste galarrotsa anitzetan hartzen du. Moldez klasikoa da idazkia, axalez, galarrotsen sua barne erregaia du ordea.
‎Magherini Federika sozialdemokrata bezala ikusia denak ere konpondu beharko du lehendakari kontserbatzaile ekarria denarekin, so egile batzuk diotelarik haatik bigunegia agertua dela naski hau, orain arte segurik, Errusiaren aldera... Ez direla kargu berritze erretxak hauk biak ere, ikusiz Europak berak bizi dituen hainbeste arrangura sozio-ekonomikoak zertaratuak diren gero ta gehiago. Eta batzutan zer kexuarekin!
2015
‎Omenaldi liburu honen bidez gure Herri gizon handi baten ibilbidea eta berak bizi izan dauen aldia, batez be gure Euskal Herri honetan, hurretik ezagutzeko era apartekoa dogu. Egileari eskeini leikion eskerrik onena eta liburu honen eragile izan dan Labayru Fundazioarentzat gauzarik pozgarriena litzateke, eskuetan hartu eta txiri-txiri berau leidutea.
‎Izena eta lanbidea asmatzen hasita, gustua hartzen hasi zaio beste bizimodu bat irudikatzeari. Toki hartan egin zezakeen onena horixe dela konturatu da, identitate berri bat asmatzea eta berak bizi izan ez duena benetan bizi izan balu bezala kontatzea. Neskak berearekin segitzen zuen, oraingoan lehen baino ausartago, eta eskuarekin hankartea igurzten hasi zaio, horrela bezeroa berotuko duelakoan eta ohera eramango duelakoan.
‎Hamar urteko ibilbidearen buruan argi ikusi zuen hori Atxagak, baina hamar urte lehenago ez zeuden hain argi gauzak, ezen jada ikusia dugunez, Hego Euskal Herrian 1976an Zeruko Argiak Euskal Kazetaritzaren Urtea aldarrikatuta euskara hutsezko prentsaren estrategikotasuna berretsi zuen bitartean, hilabete batzuk geroago Garaia, Berriak eta Punto y Hora sortu ziren, eta Deia eta Egin 1977an, eta Ere 1979an. Horrek guztiak kinka larrian utzi zuen euskara hutsezko prentsa (publizitatea, kazetariak eta irakurleak ebatsi zizkiolako, besteak beste); esanikoaren erakusgarri, Goiz-Argi eta Anaitasuna handik urte gutxira desagertu izana, eta baita Zeruko Argiak berak bizi izandako trantze larria ere, harik eta, jabez aldatuta eta kooperatiba-egituraren aldeko hautua eginda, Argia bihurtu eta burua altxatzen hasi arte.
‎Hau ere Teresak berak bizi izandako esperientzia da: Bizitza 40, 1 -4.
‎Garai hartan otoitzari buruz pil-pil zegoen eztabaidari dagokio pasarte hau; konpara bedi Perfekzio Bidean 20, 2an esandakoarekin, berak bizi izandako egoeren oihartzun argia baita.
‎Teresaren nortasuna osatzen duten bi ezaugarri dira: batetik, kontenplazioari oso-osoan emana dagoen emakumea; bestetik, berriz, berak bizi zuena besteei eskaintzeko irrikaz dagoena.
‎Baina haren Jainko-maitasuna ez da beraren baitan agortzen. Alderantziz, berak bizi zuena besteengana zabaldu beharra sumatzen du; altxor hori ezin du ezkutuan eduki. Ez zaio eman berarentzat soilik, partekatu dezan baizik.
‎3 Gotzaina tarteko ez den arazoan tarteko egitea eta laguntza ematea, horren alde egingo bailuke berak bizi balitz.
‎Baina haren Jainko-maitasuna ez da beraren baitan agortzen. Alderantziz, berak bizi zuena besteengana zabaldu beharra sumatzen du; altxor hori ezin du ezkutuan eduki. Ez zaio eman berarentzat soilik, partekatu dezan baizik.
‎Ez dago Egiarik, egiak baizik. Fededun bakoitzak, horrezkero, bere egian du fedea, berak bizi duen horretan. Egia partikular hori da, edozein delarik, desertuari aurre egiteko behar den jaki eta edaria.
2016
‎Gizon horiek jaiotzatik zeukaten harremana indarkeriarekin, eta nik indarkeria planteatzea oso potentea izan zen. Te doy mis ojos filmeko eszena batzuk ipini nituen eta tipo bat izugarri haserretu zen eta joan egin zen, berak bizi izan zuelako indarkeria hori, eta orain berak egiten zuelako.
‎Pentsatzen badut hau edo hura egin nuela, errudun sentitzen naiz. Beraz, ikasi behar dut beste era batera pentsatzen».Morenok ere aipatu zituen emozioak Argia-n, berak bizi izandakotik: «Oro har, ez da erraza espazio politizatu baten erdigunean dimentsio emozionala jartzea(...) Sentipenak mahai gainean jarri izan ditudanean deserosotasuna sortu da, batetik, emozioak gune politikoetan arrotzak direlako, eta, bestetik, emozio horiek azaleratzen dituena biktima bihurtzeko joera dugulako».
‎Ez da munduko gauza mugatuak egiaz jainkozkoak direlako, mistikoak Jainkoaren eta gauza guztien artean dagoen barrengo lotura ezagutzen duelako baizik, eta honela, gauza guztiak Jainkoa direla sumatzen du?. Mendi baten handitasuna miresten badu, ezin du hori Jainkoagandik banandu, eta berak bizi duen barneko miresmen hori Jainkoagan jarri behar duela konturatzen da: –Mendiek badituzte goraguneak, ugariak, zabalak, eta ederrak, edo bitxiak, loretsuak eta usaintsuak.
2017
‎Baina asko falta da: oraindik 135.000 hildako daude errepide bazterretan».Egungo egoerari berak bizi izandakoaren trazak hartzen dizkio Ortizek. «Siriako errefuxiatuekin gertatzen dena ikustean, gerrako iheslariez oroitzen da.
‎Lindari amorrua ematen zion onartzeak batzuetan Beire izatea gustatuko litzaiokeela. Beirek eskolan zuen oihartzuna berak bizi nahiko zuen, egun batez bada ere. Baina oso tarteka sentitzen zuen hori.
‎Eguaztenean Olaran txiki geratu zen, herritar ugari bertaratu baitziren Jon Maia Soria bertsolariaren berbaldia entzuteko. Gazteleraz izan zen saioa, eta etorkinen seme eta bertsolari bezala berak bizi izandako esperientziak kontatu zituen Maiak. “Nire ama lau urte zituela etorri zen Extremaduratik Euskal Herrira, eta aita, berriz, 19 urterekin, Zamoratik”, azaldu zuen hasieran.
2018
‎Duela hogei urte argitaratu zuten lehen aldiz, eta, orain, Pepitas de Calabaza argitaletxeak berrargitaratu du. Colomek Guatemalako EGP gerrillan izandako bizipenen berri ematen du bertan, baina berak bizi izan zuena askorekin partekatu zuela gogorarazi du. Aste honetan, Iruñean, Donostian eta Bilbon izan da liburua aurkezten.Gerrillan bizi izandakoa kontatzen duzu liburuan.
‎Orain hobeki konprenituko dugu, gisa berean, zergatik loriatzen zen hainbeste tigrea jangelako mahaiaren azpian topatzean ikaratu ez zen maiordomoaren istorioaz; hain zuzen, senez bazekielako istorio horretan nonbait bazela egiazko duintasunaren muina. Eta zilegi bekit proposatzea maiordomo baten duintasuna hertsiki lotuta dagoela berak bizi duen izate profesionala ez alboratzearekin. Maiordomo apalagoek probokaziorik txikienaren aurrean ere alboratzen dute beren izate profesionala, pertsonalaren mesedetan.
2019
‎bere sexu identitatea mutilezkoa dela adierazi dit ikasle batek, baina arauekin ez dator bat, eta bere burua genero fluidotzat aldarrikatzen du. Diskurtsotik ari banaiz gauza bat esango diot, baina berak bizi duen moduan espresatzen uzten badiot, aukera ematen diot den bezalakoa izateko. Nahia Rojok dioen moduan, pertsona eta nortasun adina sexualitate baitaude, eta ez ditugu ikastaroak egiten sexualitate sanoa edo egokia irakasteko, sexualitateen arteko sinergiak aztertzeko baizik, ez dago finkoa den ezer.
‎Esan gabe doa Saizarbitoria ere lan horretan ibili zela buru belarri. Euskaraz idazten hastea garaiko euskal literaturaren txirotasuna ikusirik harturiko erabakia izan zen, alde batetik euskaltzaletasunak eta bestetik berak bizi zuen mundu errealitatea euskaraz islatua ikusteko behar horrek bultzatu baitzuen idaztera.
‎Nahiz eta guztiz ez ulertu, denborarekin Asier amaren jarrera errespetatzera iritsi zen. Nahiago zuen infernua berak bizi, eta ez bere amak jasatea.
‎Kidetasun bat baino ere estuagoa da lotura hori; emakumea eta lurra asimilatzea da zuzenbide naturalaren erregimenaren ezaugarri nagusia; bietan mamitzen da, hainbat gorabeheraren bitartez, biziaren iraupena, eta bizia, funtsean, generazioa da. ...zein diren lurraren aberastasunak; nekazariak, ostera, miretsi egiten du lur-ildoen eta amaren sabelaren emankortasunaren misterioa; badaki bera ere azienda eta uztak bezala sortua dela, eta nahi du bere klanak beste gizon batzuk sortzea, klana iraunaraz dezaten, soroen emankortasuna ere iraunaraziz; ama moduko bat iruditzen zaio natura guztia; lurra emakume da, eta emakumeari lurraren indar ilun berak bizi zaizkio barrenean. Neurri batean, horrexegatik arduratzen da emakumea nekazari-lanez:
‎Maurixiok ez zekien zer puntutaraino zen bost urteko mutiko bat hitz haietaz kontziente, baina ezin uka buru-buruan sartuak geratu zitzaizkiola. Geroztik, zenbat aldiz sentitu eta zenbat aldiz errepikatu zuen Telmok esaldi hura, ahoz nahiz gogoz, berak bizi izan zituèn hainbat golen estasian!
‎Aste batzuk behar izan nituen nire beldurrak uxatzeko, eta bera ikusteko nire burua animatzeko, nik berak baino urte bat gehiago daukat, eta berak dio ni gogorra naizela. Beti errudun sentitu naiz berak bizi eta gozatu ezin dituen gauzak bizitzeagatik eta gozatzeagatik. Ahalegintzen naiz bera bere burua pertsonatzat sentitzen, eta ez munstrotzat, batzuek horrela ikusten duten arren.
‎Bazen bat eserita eta bonbillatzarraren azpian eskuko atrilean eutsitako egunkari zatiak nekez irakurtzen zituena ere, gizon zahar eta zimurtua, gerretan, konspirazioetan parte hartua zela eta arrazoi sakratu berarengatik kartzelan egona zela esan zuena. Bibliako patriarka, entzundako edo gogoratu edo berak bizi izandako gertaerak azaltzen zituen. Bat-batean atzera piztu dira sable eta ezproi zarata, bolboraren usaina eta zaldien irrintzi asaldatua, otordu-deia jotzen ari den korneta baten kirrinkarekin nahasian.
‎Gero, parcelariatik zihoala, lasaiago, aurrean zeukana hartu zuen begietan: bere auzoa, berak bizi ziren blokea, auzoko beste etxeak, eliza baten dorrea. Urrunean, eskuinetara, ospitalearen eraikin zuria.
2020
‎Zumaburuko eraikin berean bizi izan dira hirurak solairu bakarreko aldearekin. Harreman oso estua izan du gazteak amonarekin," hezur eta mami izan gara", eta depresioaren hastapena berak bizi izan zuen. " Ni jabetu nintzen eta ama konfidente izan nuen.
‎Oso gogoan zuen Telesforok gerraren lehen egunetan, Gipuzkoako Diputazioan, Irujok eta berak bizi izan zutena, biak ere Gipuzkoako Defentsa Batzordeko kide izaki. Trintxerpeko miliziano erdaldun batzuek nafar karlista euskaldun batzuk ekarri zituzten preso Diputaziora.
‎Ondoren, bigarren garai batean," askotan etortzen da, zoritxarrez, urraduraren maitasuna". Letek aitortu zuen berak bizi izan zuela maitasun urratu hori, eta interesgarria da ikustea, azalpen mailan, literatur adibideak jartzen dituela; Dostoievskiren Karamazov eta Tolstoiren Karenina, nabarmen. Leteren kasuan, maitasun urratu horrek, desleialtasunaren bizipenak, ondorio zuzen bat dauka:
‎Ipuina irakurritakoan hobeto ulertu nuen zergatik kostatu zitzaion hainbeste Cianiri ipuina bidaltzea. Han zeuden koadroetako igelak, han zegoen errota, han zeuden neska baten maitasunagatik etsaitu ziren bi gizonak, Vicenzo Vicenzik berak bizi izandakoen ispilu izan zitezkeenak batzuk, alegoriaren galbahetik pasatutakoak gainontzekoak. Ipuineko Pietro di Capria Vicenziren beraren proiekzioa baldin bazen, nolabaiteko aitorpen erdi disimulatua egiten zuen Vicenzi ezizenaren atzean ezkutatzen zen margolariak, Sandra Cianiren ustea aintzakotzat hartuz gero bere aitonaren osaba Angelo Ciani izan behar zuenak.
‎Mutil batek aipatu du euskara EAEn erabiltzeko aukera izateaz gain Frantzian erabiltzeko ere baliagarria izan daitekeela. Beste gazte guztiek uste dute euskara soilik EAEn erabil dezaketela, eta eremu soziolinguistiko euskaldunetan, eta berak bizi diren herriak ez dituzte errealitate soziolinguistiko horretan sartzen.
2021
‎behar den bezala kontutan hartzen, beste kudeaketa bat beharrezkoa litzatekeela adierazten zuen. " Gurea" gunea erosteko berak bizi izan duen esperientzia kontatu dauku. Herriak ez bakarrik finantza kargu hori bere gain hartzeko eta Euskal Elkargoaren ahalmenetan ekonomia saila izanez, aldi bat baino gehiagotan laguntza eskatu du.
‎Horrela, ikasleei literaturak eskaintzen duen" bizi esperientziarekin" topatzen lagundu behar zaiela uste du EIAE3-k, eta, zeregin horretan, haien errealitatetik eta haien errealitatera joan-etorria eta horrekin loturak egiten dituzten prozesuak eskaini behar zaizkiela. Hau da, bizi duten eta bizi dezaketen esperientziak hurbiltzea ahalbidetuko duten ikas-prozesuak eta" paralelismoak aurkitu berak bizi duen eta irakurri nahiko lukeenaren artean. Hor dago motibazioa; hor dago nik uste sua; hor dago literaturzaletasunaren lehen txinpartatxo hori" (IEE1).
‎Eta besoak beheraturik zituztenez, prokuradoreak erran zuen Gilles Du Mesnil, hilaren aitarena zela bat; zeren ongi baitzekien hura bizi zen bitartean etengabe esetsiko zuela. Eta besoak behera zituen emakumeetarik bat Alençoneko dukesa anderea zela, Erregeren arreba, hainbertzeraino maite baitzuen Du Mesnil zerbitzari zaharra eta hainbertze gauzatan ezagutu baitzuen haren gaiztotasuna, non, hura hiltzen ez bazen, ezin izanen baitzuen berak bizi. Besoak behera zituen bigarren emakumea emaztea zuen, hura baitzen haren gaitz guzien erruduna, eta segur baitzen nehoiz ere ez zuela zuzenduko bere bizimodu okerra.
‎Lehen hitzak idatzi ondoren, idaztearen arrazoia azaldu zuen. Gutxi ziren berak bizi izan zuena zekitenak. Bere ustez zerbait garrantzitsua kontatu behar zien etorkizuneko irakurleei.
‎Razkinek uste du Euskal Herri luze-zabalean ere oihartzuna izan dezakeela: «Jende asko identifikatua sentituko da, berak bizi izan duelako, edo lagun batek, edo familiakoren batek. Euskal Herrian 5.000tik gora kasu daude egiaztatuak, eta gureak balio dezake beste toki batzuetan ere gai honi heltzeko eta aitortza lortzeko, helburu izanda berriz ez errepikatzea».
‎«Hamarkada batean, iheslariak Iparraldeko karriketatik desagertu ziren». Bat dator Imatz, baina berak bizi zuen egoera du gogoan, garai horretan bizi zuten presioa adierazteko: «GALen garaian, jendea desagertu egin zen, baina gu umeekin-eta, ikastolara eraman beharra genuen.
‎Zaletasun intelektualak zituzten: Ptolomeo I.ak, esaterako, berak bizi izandako abentura handiaren historialaria izan nahi, eta Alexandroren konkisten kronika bat idatzi zuen; Ptolomeo II.ari zoologiarekiko interesa piztu zitzaion; Ptolomeo III.ari, literaturarekikoa; eta Ptolomeo IV.a antzerkigilea zen bere denbora librean. Gero, sua itzaliz joan zen pixkana-pixkana, eta Alexandria bikain hura zartatzen hasi zen.
‎Begitartea argitu zitzaion. Cervantesen eta Marxen tandema ez zen inprimaketa akats exotiko bat, liburu klandestino bat baizik, nire aitaren gaztaroko oroitzapen bizi bat, berak bizi izandako urte, giro, xuxurla eta trikimailuetatik iritsitako mamu bat. Ehunka oroitzapen ttiki etorri zitzaizkion ustekabean.
2022
‎Anak, berriz, adiskidearen pairamenak berak biziko balitu bezala sumatu zituen, aita horren bortizkeria, ankerra bezain koldarra, ukaldien gogorkeria, gizonak bere ezintasunaren mugak marrazteko lez, behin eta berriro larru biguna joka markatzeko ahalegina; horiek denak irakur zitzakeen Anak begiratu batean. Eta une labur hartan, begirada urdin gris horren iraute laburrean, finkatu zen bi haurren arteko lotura, sekretuaren korapiloak bermaturiko lokarri tinkoa.
‎Lehen hitzak idatzi ondoren, idaztearen arrazoia azaldu zuen. Gutxi ziren berak bizi izan zuena zekitenak. Bere ustez zerbait garrantzitsua kontatu behar zien etorkizuneko irakurleei.
‎Haren erdiraketa bat buruz errematatu du Muniainek, eta gutxigatik joan da baloia kanpora. Williamsek berak bizi utzi ditu atzean Bartzelonako atzelariak, eta gelditu bikaina egin dio Ter Stegenek. Gainera, lehen zatia amaitzear zela, korner batean, golaren arrastoan atera du Raul Garciaren burukada atezain alemaniarrak.
‎«Esaten da haren heriotzak itzalpean utzi zituela haren bizitza eta lana, eta klixeetatik urrundu eta arreta haren obran jartzea aldarrikatzen du autoreak [Heather Clark]. Zeren, Plathek bisitan joan zitzaion lagun bati behin esan zion bezala, berak bizitzeko berunezko borondatea zeukan, nahiz eta gero ezin izan zion eutsi».
‎infinitutasunak berak bizi baitu,
‎Zeure burua beste konturik ez duzu, Malika. Aztarrenik ere ez duzu nik benetan bizi izan dudanaz, Ahmedek berak bizi izan duenaz. Heriotza, eguna joan, eguna etorri.
2023
‎Une zaurgarria da, baita ere, umeak berak bizi duelako: " Oraindik uste dugu umeak ez duela hau guztia sentitzen, ez dela jabetzen, eta justu aldrebes da, zenbat eta txikiago, orduan eta kalteberago.
‎Catherine Meurisseren La Legerete (Arintasuna; Hardcover, 2016) komikiak autoreak berak bizi izan zuen egoera kontatzen du. Bikotekideak utzi ostean, gaua negarrez pasa zuen eta goizean lokartu egin zen:
‎Rappard-i ere ordaindu beharra zuela. Egoera ilunagotzeko, horri guztiari berak bizi zuen bakardadea erantsi behar zitzaiola: bere loneliness-a, ez bere solitude-a; paria bat izatearen sentipena zuela.
‎Kartzelatik irten eta gero datorrena zer den ongi daki Larrañagak, berak bizi zuelako. Gogoan du atera zenean hainbat pertsonak eta elkartek bere bizitza «bideratzen» lagundu ziotela.
‎Maciek Hamela zuzendariaren In the Rearview lanak jaso du saria, baita 12.000 euro ere. Ukrainako gerratik ihesi, Poloniara furgonetan ihes egindakoan Hamelak berak bizi izan zituenak bildu ditu filmean. ZIFF Gazte Epaimahaiaren Saria, berriz, Tamara Garcia Iglesiasen Zarata euskal filmak jaso du.
‎Lehenbizikoan, batik bat, tokia hartzen dute Kanpezuko kanpaldia abian jarri zeneko testuinguru historikoak eta gauzatze prozesuak, Kanpezu udalerriaren eta Kanpezuko Santa Kruzeko kuadrillaren kokapen geografikoak, bere historiak zein ondare historikoak eta natur balioek. Aldi berean, mendi erdian kanpamentuko azpiegituraren (kanpin-dendak, sukaldea, jolas lekuak…) ikuspegitik kanpaldiak berak bizi izan duen garapena, zein aisialdiko ekintzak (lan-ardurak, mendi irteerak, jolasak...) kontatzen ditu.
‎arrazakeria sistemikoaren egiturari zer dagokion eta bazterkeriak dakarren traumaren ondoriozko erreakzioa zer den bereizteko borroka bat. Emakume zuriek beren ekintza indibidualetatik harago ikusi behar dute, eta ulertu behar dute berak bizi diren kategoriak boterea eta pribilegioa dakarzkiela, baina, era berean, koloreko feministek ere utzi egin behar diote gaizki ateratzen diren interakzioak patologizatzeari. Erraza da elkartasun zintzoa ezinezkoa delako paranoian erortzea eta gure arraza-kategorietan babesa bilatzea; puskaz zailagoa da, ordea, kaltetuak garelako sentipenari uko egitea eta elkarrekin aritzeko asmoz lan egitea.
‎...k ikasketak eta lanbide onak dituztela eta pozaren pozez bizi dela orain berea den etxe horretan bizitza osoan izan duen altxorrik preziatuena horrelaxe amaitu du bere mintzoa azken mahaikidearen hitzaldia bukatu ondoren entzuleen txanda izan da emakume adinduaren ezagun batek eskua altxatu du zorionak eman dizkio erakutsi duen kemenagatik guztiok gaude zurekin esan dio eta gogotik sentitzen duela berak bizi izandakoa, senar onik ez izana eta horren gaizki pasatu izana berehala moztu dio ondo baino hobeto dakit neure bizitza ez dela erraza izan ondo baino hobeto dakit zuk senar ona izan duzula baina hori ez da berez zorion bermea zuri esaterako, jarraitu du, ez zaizu hori batere lagungarri izan gaizki zaude orain, senar ona izanik senarra faltan ez baituzu bakarrik bizitzen ikasi izan eta horixe... Basaurin izan da, Bilbo Handian, euskaltasunaren ertzean euskararen azentu eta ahoskera (omen) desegokiak nekez onartuko zaizkigun inguru berean ezpain-margoa hortzetan txikia, argala eta ile eskasduna da ahotsa ozta-ozta ernatu zaio hitz egiten hasi denean burua sorbaldetan sartua baimen eske bailitzan nazionalek aita hil izanak ondorio latzak ekarri zizkiela etxekoei guda ondokoak direla bere bizitzako lehen oroimenak hastapen tristeak, harrotasunez beteak bi esaldi besterik ez eta isiltasunak zapaldu du aretoa amak eta amonak, aspaldi joanak, familia aurrera atera zuten aberatsen arropak garbitzen, bata, patatak saltzen, bestea, bi emakume horien oroimena dela bera urte haietako onena, ahizpa nagusiarekin partekaturiko sekretuak eta jolasak izan zirela igande arratsaldeko dantza herriko enparantzan oraindik neskatila herabe bat besterik ez zela bertan ezagutu zuen laster Euskal Herrira lan bila etorri behar izan zuen mutil laguna jabetzerako haurdun eta ezkondu berri zegoen urte gutxitan ugalduz joan ziren etxe orratz horietako baten zortzigarren solairu batean ume zain senar zain etxekoengandik urrun handik herri honetara etorri zela baina herri honetara iritsi baino lehen bazela hemengoa ez diela bere sorburuari uko egin nahi baina hemengoa dela errepikatu du isildu eta txanda pasatu dio albokoari gogora datorkit osasun-zentrora etorri zen lehen aldia hamabi bat urte badira alaba nagusiak lagunduta, behartuta gizonarekin arazoak zituela horixe da orain gogora ekar dezakedana hori eta bera bezalako emakume zorigaiztokoak kontsultatik irteten zirenean haien destino petrala bizi ez izateagatik hitza hartu du berriro baina oraintxe esaten ari dena ezaguna zait lau seme-alaba izan zituela gizon horrekin bi mutil eta bi neska baina ia hasieratik jakin zuela ez zela izango bere bizitzako gizona holakorik balego, gehitu du gizon horrekin gelditu zen seme-alabak nagusitu arte eta gauzek txarrera egin zutenean etxeak eta atariak garbitzen jarri senarrarengandik apartatzerakoan pisu berean bizitzen jarraitu zuen seme-alabekin laster gizonak etxe erdia eskatu zion baina beste erdia eta aurreztuta zeukanarekin pisu txiki bat erosteko adina diru bildu zuen gaur egun berea duen etxebizitza seme-alabek ikasketak eta lanbide onak dituztela eta pozaren pozez bizi dela orain berea den etxe horretan bizitza osoan izan duen altxorrik preziatuena horrelaxe amaitu du bere mintzoa azken mahaikidearen hitzaldia bukatu ondoren entzuleen txanda izan da emakume adinduaren ezagun batek eskua altxatu du zorionak eman dizkio erakutsi duen kemenagatik guztiok gaude zurekin esan dio eta gogotik sentitzen duela berak bizi izandakoa, senar onik ez izana eta horren gaizki pasatu izana berehala moztu dio ondo baino hobeto dakit neure bizitza ez dela erraza izan ondo baino hobeto dakit zuk senar ona izan duzula baina hori ez da berez zorion bermea zuri esaterako, jarraitu du, ez zaizu hori batere lagungarri izan gaizki zaude orain, senar ona izanik senarra faltan ez baituzu bakarrik bizitzen ikasi izan eta horixe da ikaskuntza nagusia emakumeon bizitzan goizago edo beranduago ikasi beharreko lezioa nik aldiz larrutik baina betirako dut ikasia ez zaitez nitaz errukitu, errukitu zaitez zeure buruaz eta hori esandakoan sorbaldak zuzendu zaizkio eta haren burua beste mahaikideenen artean gailentzen ikusi dut ezusteko gehiago ditu guretzat prestaturik bere entzule umil eta mireskor bihurtu gaituenontzat plazer sexuala ere izan du hizpide berak ez duela horretarako sekula arazorik izan ez senarrarekin ezta ondorengo maitaleekin ere eta alboan eserita dagoen belaunaldi gaztearen testigantza eman duenak jauzi txiki bat egin du aulkian oharkabean, ia lurrera eroriz saioa amaitu ostean mokadutxo bat eskaini digu udalak jardunaldietako izar, guztiek hitz egin nahi dute harekin halako batean ikusi nau eta niregana hurbildu da zorionak eman dizkiot hitzaldiagatik eta haren bizitzaren kontakizunarekin jarraitu du ez dago ubera geldiarazterik senarrarengandik dibortziatzera ailegatu ez zenez hura hildakoan pentsioa gelditu zitzaiola eta gaur egun zoriontsu bizi dela asteburuetan lagunekin ateratzen da erretiratuen egoitzako dantzaldira joateko neskatilatan bezala, dio irribarrez, hori bai, ezkontzeko premiarik gabe ama-keinu batez atzamarra pasatu dit aho ingurutik ezpain-margoa ezpainetatik kanpo atera omen zait berari ere antzera gertatu ohi zaiola haginak zikintzen dituela behin eta berriro senarrak ezin zuela hori jasan esan du irribarre lotsati eta maltzurraz etxetik alde egiteko agindu zion egunean bertan andregai berriak, bai, harek bazekiela ondo janzten eta haren burua apaintzen bota zion aurpegira ez bera bezala, ezpainak ere behar den moduan margotzeko gai ez zela eta barre egin du berriro, erruz oraingoan eder eta dotore nagoela esan dit gero beno, beti bezala, gaineratu du baina aurrean ispilurik ez izan arren ezabatu ezinean nabilen neure irribarrea harenaren aldean metalezkoa dela sumatu dut bisitak semearekin joan naiz jaio nintzen herrira gure lehen etxea bisitatu dugu herriaren goiko partean trenbiderik ez duen geltokiaren alboan hantxe izan da semea pozarren kamera eskuan paretak zeharkatzen dituen huntzari denboraren usaina erretratatu guran bigarren etxe atzeko errekastoa eta aurreko zelaia txikitu egin dira urte hauetan guztietan amaren eskolak herri osoa besarkatzen du bere tronutik inoiz bukatu ez zen Engañako tuneleraino ere iritsi gara gure aitak eskolak eman zizkien beharginen umeei erdi eraitsitako etxeak alaitu dira gu ikustean argazki honetan bi gorputzen itzalak azaltzen dira sarrerako lokatzaren gainean, iluntasunari begira barruan gordetako sekretuak asmatzeko ahaleginean uda gorri honetan Zamorara eraman ditugu seme-alabak eta ilobak haurtzaroko paisaiak eta jabetzak ikustatzera
‎Basaurin izan da, Bilbo Handian, euskaltasunaren ertzean euskararen azentu eta ahoskera (omen) desegokiak nekez onartuko zaizkigun inguru berean ezpain-margoa hortzetan txikia, argala eta ile eskasduna da ahotsa ozta-ozta ernatu zaio hitz egiten hasi denean burua sorbaldetan sartua baimen eske bailitzan nazionalek aita hil izanak ondorio latzak ekarri zizkiela etxekoei guda ondokoak direla bere bizitzako lehen oroimenak hastapen tristeak, harrotasunez beteak bi esaldi besterik ez eta isiltasunak zapaldu du aretoa amak eta amonak, aspaldi joanak, familia aurrera atera zuten aberatsen arropak garbitzen, bata, patatak saltzen, bestea, bi emakume horien oroimena dela bera urte haietako onena, ahizpa nagusiarekin partekaturiko sekretuak eta jolasak izan zirela igande arratsaldeko dantza herriko enparantzan oraindik neskatila herabe bat besterik ez zela bertan ezagutu zuen laster Euskal Herrira lan bila etorri behar izan zuen mutil laguna jabetzerako haurdun eta ezkondu berri zegoen urte gutxitan ugalduz joan ziren etxe orratz horietako baten zortzigarren solairu batean ume zain senar zain etxekoengandik urrun handik herri honetara etorri zela baina herri honetara iritsi baino lehen bazela hemengoa ez diela bere sorburuari uko egin nahi baina hemengoa dela errepikatu du isildu eta txanda pasatu dio albokoari gogora datorkit osasun-zentrora etorri zen lehen aldia hamabi bat urte badira alaba nagusiak lagunduta, behartuta gizonarekin arazoak zituela horixe da orain gogora ekar dezakedana hori eta bera bezalako emakume zorigaiztokoak kontsultatik irteten zirenean haien destino petrala bizi ez izateagatik hitza hartu du berriro baina oraintxe esaten ari dena ezaguna zait lau seme-alaba izan zituela gizon horrekin bi mutil eta bi neska baina ia hasieratik jakin zuela ez zela izango bere bizitzako gizona holakorik balego, gehitu du gizon horrekin gelditu zen seme-alabak nagusitu arte eta gauzek txarrera egin zutenean etxeak eta atariak garbitzen jarri senarrarengandik apartatzerakoan pisu berean bizitzen jarraitu zuen seme-alabekin laster gizonak etxe erdia eskatu zion baina beste erdia eta aurreztuta zeukanarekin pisu txiki bat erosteko adina diru bildu zuen gaur egun berea duen etxebizitza seme-alabek ikasketak eta lanbide onak dituztela eta pozaren pozez bizi dela orain berea den etxe horretan bizitza osoan izan duen altxorrik preziatuena horrelaxe amaitu du bere mintzoa azken mahaikidearen hitzaldia bukatu ondoren entzuleen txanda izan da emakume adinduaren ezagun batek eskua altxatu du zorionak eman dizkio erakutsi duen kemenagatik guztiok gaude zurekin esan dio eta gogotik sentitzen duela berak bizi izandakoa, senar onik ez izana eta horren gaizki pasatu izana berehala moztu dio ondo baino hobeto dakit neure bizitza ez dela erraza izan ondo baino hobeto dakit zuk senar ona izan duzula baina hori ez da berez zorion bermea zuri esaterako, jarraitu du, ez zaizu hori batere lagungarri izan gaizki zaude orain, senar ona izanik senarra faltan ez baituzu bakarrik bizitzen ikasi izan eta horixe da ikaskuntza nagusia emakumeon bizitzan goizago edo beranduago ikasi beharreko lezioa nik aldiz larrutik baina betirako dut ikasia ez zaitez nitaz errukitu, errukitu zaitez zeure buruaz eta hori esandakoan sorbaldak zuzendu zaizkio eta haren burua beste mahaikideenen artean gailentzen ikusi dut ezusteko gehiago ditu guretzat prestaturik bere entzule umil eta mireskor bihurtu gaituenontzat plazer sexuala ere izan du hizpide berak ez duela horretarako sekula arazorik izan ez senarrarekin ezta ondorengo maitaleekin ere eta alboan eserita dagoen belaunaldi gaztearen testigantza eman duenak jauzi txiki bat egin du aulkian oharkabean, ia lurrera eroriz saioa amaitu ostean mokadutxo bat eskaini digu udalak jardunaldietako izar, guztiek hitz egin nahi dute harekin halako batean ikusi nau eta niregana hurbildu da zorionak eman dizkiot hitzaldiagatik eta haren bizitzaren kontakizunarekin jarraitu du ez dago ubera geldiarazterik senarrarengandik dibortziatzera ailegatu ez zenez hura hildakoan pentsioa gelditu zitzaiola eta gaur egun zoriontsu bizi dela asteburuetan lagunekin ateratzen da erretiratuen egoitzako dantzaldira joateko neskatilatan bezala, dio irribarrez, hori bai, ezkontzeko premiarik gabe ama-keinu batez atzamarra pasatu dit aho ingurutik ezpain-margoa ezpainetatik kanpo atera omen zait berari ere antzera gertatu ohi zaiola haginak zikintzen dituela behin eta berriro senarrak ezin zuela hori jasan esan du irribarre lotsati eta maltzurraz etxetik alde egiteko agindu zion egunean bertan andregai berriak, bai, harek bazekiela ondo janzten eta haren burua apaintzen bota zion aurpegira ez bera bezala, ezpainak ere behar den moduan margotzeko gai ez zela eta barre egin du berriro, erruz oraingoan eder eta dotore nagoela esan dit gero beno ...k ikasketak eta lanbide onak dituztela eta pozaren pozez bizi dela orain berea den etxe horretan bizitza osoan izan duen altxorrik preziatuena horrelaxe amaitu du bere mintzoa azken mahaikidearen hitzaldia bukatu ondoren entzuleen txanda izan da emakume adinduaren ezagun batek eskua altxatu du zorionak eman dizkio erakutsi duen kemenagatik guztiok gaude zurekin esan dio eta gogotik sentitzen duela berak bizi izandakoa, senar onik ez izana eta horren gaizki pasatu izana berehala moztu dio ondo baino hobeto dakit neure bizitza ez dela erraza izan ondo baino hobeto dakit zuk senar ona izan duzula baina hori ez da berez zorion bermea zuri esaterako, jarraitu du, ez zaizu hori batere lagungarri izan gaizki zaude orain, senar ona izanik senarra faltan ez baituzu bakarrik bizitzen ikasi izan eta horixe...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 77 (0,51)
berak 14 (0,09)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia