Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Hau dela eta, Saharar Herriarekin Elkartasun Taldeak eskerrak eman nahi dizkie herritar eta udal guztiei, beraien parte hartzeagatik.
2008
‎lehenago esan dugunez, erabiltzaileak bere kontsumoak pertsonalizatu ahal ditu edukien ugalketa eta eduki lineal eta ez linealen garapen bat gauzatzen delako sarean. Bideratzen diren eduki eta zerbitzuek hamaika baliabide eskaintzen dizkiete erabiltzaileei beraien parte hartzea bermatzeko: elkarrizketa digitalak; edukiekin erlazionatutako Chat, blog eta Foroak; inkestak; zerrendak egiteko eta antolatzeko aukerak; lehiaketak eta zozketak; zundaketak edo galdeketak, eta, iradokizunak, zalantzak eta eskakizunak egiteko aukerak.
2009
‎2007ko otsailean euskal Y proiektuak kaltetzen dituen udalerrietan bizi diren biztanleei inkesta bat egin genien. Gure asmoa zen azpiegituraren inguruan herritarrek eskuraturiko informazioa, beraien parte hartzea eta iritzia ezagutzea. Behin horiek geureganatuta, orri hauetan emaitzen interpretazio kritiko bat egiten dugu.
‎Trantsizio hastapenetatik daramagu aldean, eta UCDk, PSOEk eta PPk egin zituzten hainbat erreforma gorabehera guztiek oinarrian akats bera zuten: ikasleei eta beraien parte hartzeari bizkar ematea, eta, unibertsitatea mundu hobe eta zuzenagoa lortzeko tresna izan zedin nahi zuten irakasleak kontuan ez hartzea.
2010
‎Ez da murriztapen ideologiko hori bide egokia, luze zabaleko gazte atentzioa indartzeko. Halako mugarik tartean ez denean ere tematikak berak murrizten du, sarri, gazteentzako eskaintza eta beraien parte hartzea. Ezin aste guztiak bospasei kantari talderen disko berak entzuten, trikiti jaialdira joaten eta bertsolari saioak entzuten pasako dituzte gazteek.
2011
‎Ikusten denez, euskaltzale talde egituratu gisa agertzen da Elizaren ingurua, abade, apaizgai eta fraideekin. Oraindik beraien parte hartzea euskararen aitzineratzeprozesuan segurtatuta bazegoen ere, laster, horietako asko sekularizatu ziren.
‎Bide bi bereizi ziren, labur esateko. Batetik, zientzialari euskaldunena, zientzia edo jakintza arloren bateko adituak izanik, zientziarako euskaran beraien parte hartzea eta ekarpena aldarrikatzen zutenak; eta, bestetik, hizkuntzalariena, hizkuntzan adituak izanik, edozein jakintza arlotako zientziarako euskararen gaineko proposamenekin, jatortasunaren izenean. Bi sektoreen arteko urruntasuna oso nabarmena zen, eta urteekin gotortu dela esan daiteke.
2013
‎kultur azpiegitura erraldoiak, lurralde antolamendua... Eta udalaren erabakigune normalduetan (Osoko Bilkura, Komisioak, Erakunde Autonomoak,...) hiritarren beraien parte hartze normaldua lege mailara eraman Udal Erregelamendu Organikoaren (UEOren) baitan sartuz, parte hartzearen kultura bultzatuz eta herritarrak horretan heziz.
2014
‎Gaur egun eraikin bi horietan familia euskaldun asko bizi dira eta beraien parte hartzea handituz doa herrikoekintza kulturaletan... Adibidez, haietariko asko udalak antolatzen dituen euskara eskoletan matrikulatuta daudeberaien seme alabei eta ilobei euskaraz hitz egin ahal izateko eta eguneroko bizitzan lagundu ahal izateko, apurka apurka gune horretan ere euskararen presentzia nabarituz doalarik.
‎Puzgarriaren inguruan, jolasak egongo dira. Horiek heldu zein umeentzat diseinatuta daude beraien parte hartzea sustatu eta edukiontzi berde eta oro har birziklapenaz hitz egiteko. Jolasetan parte hartzen duen herritar oro, jarraian berak egindako beirazko bitxia, zein txapak zein imanak egiteko aukera izango du, kanpainaren oroigarri gisa.
2015
‎Gaur Amasa Villabonan, edozer gauza galdetu eta erabaki dezakete herritarrek, modu ordenatu batean, hori kudeatuko duen herri batzorde independente baten gainbegiradapean. Herritarrak informatzen eta beraien parte hartzea sustatzen ahalegin berezia egin dugu. Orain horretan sakontzea dagokigu eta hurrengo lau urteetan ere bide beretik jarraituko dugu.
2016
‎Material hori sortzeko, irakasleen ikuspegia funtsezkoa izan da, behar errealetatik abiatzeko, egunerokoan ikastolan bizi eta ikusten duten horretatik. Sorkuntza prozesuan, beste hainbat bidelagunen iritzia ere garrantzitsua izan da adibide bat jartzearren, Antiju Morik herriko talde feministak materiala gainbegiratu du, genero ikuspegitik eta jakina, haurren beraien parte hartzean oinarritu dute materiala: egin ahala, gaztetxoei galdetzen eta aholkuak eskatzen joan dira, haien ikuspuntua txertatuz.
‎umeekin elkarlanean eraldatutako jolas parkeak eta guneak dira filosofia horren isla. Txikiark kolektiboak ere, haurren ikuspegia txertatzen du espazioetan, beraien parte hartzea sustatuz.
2021
‎Onartu du «Goizueta bezalako herri batentzat anbizio handiko proiektua dela», baina herritarrentzat aukera ona izan daitekeela sinetsita daude eta han eta hemen ate joka hasiak dira: «Nafarroako Gobernuarekin eta beste instituzioekin harremanetan jarriak gara eta argi dugu beraien parte hartzea ezinbestekoa izanen dela. Dirulaguntzarik gabe proiektu hau aurrera ateratzea ezinezkoa izanen da».
2022
‎Eta dirulaguntzen truke bertan amaituagatik, talde lan saioan bildutako emakume askok errepikatu zuten ideia bera: emakumeak beraien parte hartzea kontuan ez hartzeko jarri dituzten kasuetan, emakume horiek parte hartze eskubidea ezin badute baliatu jartzen dizkieten trabengatik, handik joatea zilegi da, nahikoa lan dute eta. Kasu horietan, horren ondorioz elkarteak dirulaguntzarik gabe gelditzen badira ez da emakumeen errua:
‎Niri gertatu izan zait emakume nekazarien partaidetzaren inguruko ikerlan bat entregatu eta beste aldetik jasotako erantzuna izatea gaiarekin zerikusirik ez duten kontuak aipatzen direla, lekuz kanpo daudela iradokiz, emakumeekin egindako saioetan adierazi dutelako (eta nik hala jakinarazi) sektoreko prezioak kontuan hartuta ezinezkoa dela egun dauden egiturak existitzea horien mantentze kostuekin, dagoen pertsonal kopuru handi eta soldata altuengatik, haiek hilabete amaierara heltzeko komeriak dituztenean; edota proposatu dutelako ezin dela zenbait kargutan egon lehenago sektorean modu profesionalean esperientzia izan ez duenik, egoera ulertu ezean ezinezkoa delako erantzun aproposak ematea. Niri ulergarriak egiten zaizkit aldarriok, eta zerikusi zuzena dute beraien parte hartzean: egituretan konfiantzarik izan ezean, aldeko elementu beharrean bizkarroi gisa hartuz gero, lehendik ere parte hartzea liluragarria iruditzen ez bazitzaien horrek eragiten dielako errefusa.
‎Esnatzeko garaia iritsi zaigu. Nekazaritzak bizi aukera bat izan behar du, emakume nekazariek beraien jarduna aurrera eramateko modu berrituak topatu, bideragarritasun ekonomiko eta bitalaz gain, beraien parte hartze soziopolitikoa ere ahalbidetuko duena. Liburu hau jaio den munduko toki honetan, egunean hiru otordu egiteko aukera dugu askok; elikagaiei, paisaiei eta (bizi) moduei ez zaie bakarrik eusten.
‎Sistema patriarkal honen beste edozein esparrutan aurki daitezkeen eragozpenei landa eremuak eta nekazaritzak bereak dituen konplexutasunak gehituz, irakurleak erraz deduzi dezake emakume nekazariek ez dutela erraz erraza beraien parte hartze eskubidea gauzatzea. Duela hogei urte Millanek esan zuen nekazaritza erakunde sozioekonomikoetan, nekazaritza sektoreari eta landa garapenari eragiten dieten neurriak benetan hartzen diren eremuetan, emakumeen presentzia eta parte hartzea oso urria zela, eta horrek erabakiak hartzeko unean oso maskulinizatutako sektorea dela ondorioztatzea ekar lezakeela, egunez eguneko landa lanean hala izan ez arren.
‎Eta are gehiago apaltzen da honakoa ikustean: lehenik, titular edo titularkide gisa agertzen diren emakume askok ez dutela ustiategietako benetako gerentziarik egiten; eta, bigarrenik, beraien parte hartze eta ordezkaritzari dagokionez, nekazaritza erakunde eta elkarte gehienetan emakumeek ordezkaritza txikia dutela (ez dago datu zehatzik). Hau da, titular edo titularkide gisa azaltzeak ez du esan nahi erabakiak hartzeko foro horietara doazenik.
2023
‎Getxoko Emakumeentzako Jabekuntza Eskola sareko proiektu bat da eta, horren bidez, emakumeen ahalduntzea bultzatu eta beraien parte hartzea sustatu gura dute politikan eta gizartean, jendarte justuagoa eta askotarikoagoa sortzeko asmoz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia