Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 69

2000
‎Diskurtso operatzaile edo diskurtso markatzaileei buruzko bibliografia irakurtzeak ezdigu askorik lagunduko bi izenen artean aukeratzeko orduan, izan ere, bati buruz lekubatean esaten den gauza bera esaten da besteari buruz beste leku batean. Badirudi, bada, autore bakoitzak bere terminologia eta azalpenak darabiltzala.
‎Protagonistak ezagututa, badirudi Ondarroan Aranguren eta Lasak emandakoMisioa (Arakama parroko zegamar karlistaren gidaritzapean) euskaraz eman zela (1941eko azaroan); eta are segurtasun osoagoarekin gauza bera esan daiteke D.Garmendiak San Ignazioko Parrokian emandako Sortzez Garbiaren bederatziurrenaz.Egia Atotxan ere bederatziurren bera goizeko elizkizunean euskaraz egin zen, databerean (1941eko abenduan) (Cronica: I, 558).
‎Estatuak izan behar zuen hezkuntza sistema antolatzearen ardura.67 Zentzu horretan, adibidez, irakaslearen aukeraketak izugarrizko garrantzia izango zuen Condorcet en iritziz, ez baitzuen uste, beste arrazoien artean, irizpide, lokalek? inongo baliorik izan behar zutenik; Estatua arduratu litzateke oposizio sistemaren bideaz, irakasleek funtzionario estatusa izango luketelarik (noski, irakasleek Estatuaren kontrolpean egon lukete) 68 Gauza bera esan daiteke herritarren irakaskuntzari buruz (berdina oinarrizko eskoletan) edota erabili beharreko liburuei dagokionez (irakaskuntzaren lehenengo hiru mailetan); horrek guztiak ere botere publikoaren pean luke izan.
‎Gauza jakina da, edozein hezkuntza politikak ikuspegi ideologikoari erantzuten diola, eta orduan jokoan zegoena eliteen formazioa zen, gizarte berriaren eraikuntzarako funtsezkoa zen klase nagusiarena hain zuzen. Beste modu batean esanda, Estatu modernoaren eraikuntzaren erronkari erantzuteko, burgesiaren oinarri politiko ideologikoak finkatu behar ziren, eta Estatuak kontu handia izan zuen hori horrela gertatu zedin (kontuan izan behar da institutuek Estatuaren aldetik jasotako mimo berezia) 217 Gauza bera esan daiteke goi mailako irakaskuntzari dagokionez, izan ere aurrenekoak, oraintxe bertan genioenez, funtsean zubi funtzioa betetzen du.
‎Ez luke zentzurik izango oinarrizko irakaskuntzari heltzeak, etorkizunari begira ematen den aurre pausoa ez bada behintzat, bigarren mailakoarekin lotuko ez balitz; eta gauza bera esan genuke, unibertsitate mailako irakaskuntzari dagokionez. Edo, beste era batera esanda, ez dago eraikuntzarik edifizio osoa eraikitzeari heltzen ez bazaio.
‎Op.; 383). Gauza bera esan daiteke Cossio ren lanaz ere (COSSIO, M.: Op.; 58).
2001
‎Planteatu eta baieztatu den ereduak erakusten duen bezala, euskararen erabilera bultzatzeko, euskararen presentzia edo euskaldunen trinkotasuna ziurtatzeada oro har funtsezkoena subjektuen testuinguruan. Horrekin ez dugu ezer berririkesaten, euskal testuinguruan eta euskararen egoerari buruzko ikerketek eten gabehori bera esan dutelako, batez ere azkeneko epealdian burutu direnek.
‎Fisikaren ikuspuntutik aztertuta, kolorea eta uhin luzera baliokidetzat har daitezke. Gauza bera esan genezake entzumena deskribatzean, hots, musika notari bibrazio bat dagokio, eta, beraz, frekuentzia eta energia bat. Deskribapen fisikoa nahiko zehatza daukagu.
2002
‎erabiltzean (Clavero, 1986), garaiko egitura politikoakgaraiko errealitateari dagozkion kontzeptuen bidez aztertzeko beharra ikusaraztendigu. Gauza bera esan dezakegu, gizarte hartan gertatzen ziren talde ezberdinenarteko harremanak ikertzeko Jose Maria Imizcoz Beunza k proposatzen dituenperspektiba berriez (Imizcoz, 1995).
‎Horixe bera esan daiteke aniztasun geografikoari buruz. Asiako mugimenduantikolonialista baten barruan agertzen den nazionalismo batek zer ikusirik otedauka faxismoaren ideologia nazionalista zanpatzaile eta totalitarioarekin?
‎...dute oraindik azterketa sistematikorik ezagutu, baina nahiz eta lan sakabanatuak izan, eremu horrekin lotura zuzena duten gai batzuk ikertuta daude, hala nola zenbait inprentaren sorrera, zenbait pertsonaia ospetsuren liburutegiak, Leizarragaren itzultzaile eskola, Larramendiren lan literarioaeta euskararen aldeko lana, alfabetatze mailak Oñatin (protokolo notarialetatik abiatuta) 8, etab. Gauza bera esan daiteke haurtzaroaren historiari buruz, nahiz eta argitaratu diren Valverde-ren (1994) eta Ramos Martrnez en (1989) lan garrantzitsuakaipatu behar diren, bietan haurtzaro abandonatua ardatz nagusitzat hartu delarik.
2003
‎Zer esan parte hartzeari buruz? Espainiar Estatuaren ibilbide demokratikoanoso erreferendum gutxi egin dira (frankismotik trantsizioa bideratu zuen ErreformaPolitikoarena 1976an; Konstituzioa onartzekoa 1978an; OTANen segitzekoa1986an) eta denak oso egoera berezietan, honekin alderatze aldera, behintzat.Gauza bera esan daiteke Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) Autonomia Estatuaonartzeko egin zen erreferendumaz (1979an). Hala ere azpimarratzekoa da parte hartze elektorala ikertzerakoan ikusten dugula OTANen inguruko erreferendumak (kontsulta tematiko bat, erabaki zehatz bat eskatzen duena) ehuneko ia baxuenaduela (%59, 42) bitarteko serie elektoralean, 1989ko europar hauteskundeek soilik parte hartze baxuagoa eduki zuten (Astorki Hualde, 1994).
‎–Euskal Herri osoa maite dut, Boroa aipatu dizut hemengoa naizelako baina ez dutzentral termikorik nahi, ez hemen, ez inon. Ezkerraldean gauza bera esaten dute?. (E1)
‎Energia sortzeko modu guztiak ez dira berdin ateratzen egoera liberalizatuan.Hidroelektrikak eta nuklear zaharrak (Zorita, Garoña...) kostu aldakor txikiakdituztenez alde ederra hartzen diete adibidez lur azpiko ikatza erretzen dituztenei.Eta gauza bera esan daiteke inbertsioen aldetik instalakuntza berrietan, non ziklokonbinatuko zentralak adibidez merkeago ateratzen diren haize errota eolikoen parean, 50 milioi pzta/ MW lehengoetan eta 120 milioi/ MW azkenengoetan.
‎Horixe bera esan daiteke Euskadiko eta Nafarroako Autonomia Erkidegoetakogobernuen jokabideaz. Eusko Jaurlaritzak 1996an 3E Plan Energetikoa idatzizuen, non beste gauzen artean hauxe aipatu zen:
2004
‎Eta denak substantzia dira. Gauza bera esan dezakegu bestelakokategoriei buruz: beltza eta gorria koloreak dira...
‎Duchampcn Fountain beste objektu batekin erkatzen da, giz.onezkoen komun batekin, cta bcgi bistarako biak bcrdinak dira, berciziczinak. Dakigunez, Duchampena artelana da, baina cz genuke gauz.a bera esango komunaz, bcstcla taberna askok bertan lukcte erakusketa interesgarria, Gobernuko Osasun Sailaren agindupean bada erc. –Zer da, orduan, objektu bat artelan egiten duena??.
‎–erlijioarcn fiiosofiaren iz.acra, dio? metafisikan garatzen da; are gehiago, ongi uicrtuz gcro, metafisikabera da?, Gauz.a bera dio P. Tillichek: –erlijioaren filosofiarik gabe ezin daiteke metafisikaren muinaargitu?.
‎Icnomenologian oiñarritua dclako. baina dcsbcrdina, MirccaEliade izango genuke. Lan garrantzi handikoak eta oso ezagunak idatzi ditu, hah historiannola hcrmeneutikan; esate baterako, Morfalogia cle lo xugrado deritz.ana edo La xagraclo ylo profano. baita Lhennenenlicpte ere.Gauza bera esan behar da oso ezaguna cgin den Raimon Panikker i buruz. Horrcnfilosofia lanak teologia, historia cta I' ilosofiari loturik daudc.
2005
‎–Kazetari berriaren akats gordinenetakoa honakoa da: ikus entzulea ikusten ari dena, huraxe bera esatea?.
‎Sinonimo erabilerak aberastasuna eta bizitasuna ematen dizkio testuari. Hizkuntzaren aberastasunaz jokatu behar dugu eta neurri beretsuan erabiliko ditugu gauza bera esateko dauden modu guztiak, bat ere baztertu gabe. Jakina da sinonimoen artean hitz batzuk besteak baino ezagunagoak direna eta hitzik hedatuena erabiliz kazetariak errazago lortzen duena komunikazioa.
‎Bestalde, animalia batzuk ez dira mugitzen, esate baterako, lanpernak, muskuiluak, ostrak, belakiak, koralak... helduak direnean behintzat. Eta sentikortasunari dagokionez, gauza bera esan behar da. Kasurako, landare batzuen hostoak, mimosenak adibidez, itxi egiten dira ukitzen ditugunean; hau da, suposatzekoa da zerbait sentitu egiten dutela.
2006
‎Publizitatearen Lege Orokorraren artikulu horri (3.a. ri), bestalde, kritika egin zaio babesten duena Konstituzioak berak ere babesten duelako (EK 20.4 art). Gauza bera esan liteke PLOren 3.1.e. artikuluak dioenaz, arau berezien aurka doan publizitate debekatua jasotzen baitu. Izan ere, debeku horiek izaera tautologikoa dute, publizitatea ezin baita inolaz ere Konstituzioaren eta legearen aurkakoa izan («legezkotasun printzipioa») (EK 20 art.). Beraz, esan den bezala, bi artikulu horiek (3.1.a. eta e.) soberan daude zenbaiten iritziz, zeren legeak eta ordenamendu juridikoak horiek babestu nahi dituztenak babesten baititu (Fernández Novoa, 1989:
‎Eta, publizitate politikoari dagokionez, gauza bera esan genezake, publizitate formekin aurkezten delako eta kasu gehienetan publizistek egiten dutelako; baina, kontzeptu ideologikoei dagokien publizitatea da eta ez ondasun edo zerbitzu bati dagokiona, alegia, xedetzat duten publikoarengandik alderdiaren zein bere hautagaien onespena lortzeko helburuekin egindakoa. Beraz, egintza politikoari aplikatzen zaizkion harreman publikoen eremuan izaten den komunikazio konbentzigarriaren prototipoa izango litzateke publizitate politikoa.
‎telebistako eragile batek saio batean publizitate zake, publizitatea beraren euskarrian iragartzen bada. Horixe bera dio 1994ko Tehelburua izango duela, baldin pertsona, ondasun edo zeinu bereizleen aurkezpena egiteagatik edozein izaeratako ordainsaria jasotzen badu. Beraz, telebistaren sustapen helburua enpresaburuaren xede publizitarioari lotuta geratzen da; enpresaburuak telebistari ordaintzen badio, legeak aipatzen duen ordainsari hori izango dugu (Tobío, 2000:
‎Aipatu bezala, gauza bera esan daiteke entitate edo pertsona babesleaz. Egia da, haren obligazioa ematea denez (dirua edo ondasunak), babestuak ezin diola ezetz esan ordainketa erlazio horretatik kanpo dagoen hirugarren alderdi batetik kontraprestazioa jasotzeari; zor den prestazioaren izaerarengatik, babeslea erabat ordezkagarria baita.
‎25 De la Cuesta k horixe bera dio: enpresaren zeinu bereizleak enpresaren ondasun ez materialak direla eta balio erantsia emango diotela enpresari, eta, ondorioz, horren izen ona indartuko da.
2007
‎Gure arrakastaren gakoa non dagoen galdetzen digutenean, beti erantzuten dugu gure konpetentzia nuklear guztiek pertsonekin dutela zerikusia. Bai kanpora, bai barrura begira, gauza bera esaten dugu.Baina, oro har, enpresetan desoreka egoten dela uste dut, beharbada, komunikazioari ez zaiolako ematen behar duen garrantzia. Barne komunikazioaleku askotan ez da existitzen.
‎Hala, espainiera izango litzateke Irungo bizimodusozialaren baitako osagarri eraikitzailea, bertako herritarren bizimoduaren euskarri, herri horren funtzionamendua eta jardun soziala pentsaezinak direlako hizkuntzahori gabe. Eta, bistan denez, gauza bera esan genuke Hendaiari buruz, mintzaira aldatuta.
‎agintzen digutena) ontzat hartzea, gustura onartzea eta horretara egokitzea, erronkari aurre egiteko modu bat erebada. Gauza bera esan genezake, noski, ñabardurarik gabe, guztiz aurka egonik, luddita antzera ezer ez onartzeaz eta geldiarazten edo oztopatzen saiatzeaz ere.Beraz, saia gaitezen aurreiritziak, ahal den neurrian eta oraingoz behintzat, aldebatera uzten eta erronka horren hainbat arlo bereizten eta aztertzen.
‎Nabarmenki Montesquieu-ren «nazioaren izpiritu orokorra»ren ideia bihurtzeko ahaleginetan hain zuzen, beste asko bezala bera ere espresio baten bila, Volkheit berba asmatu du (herritasuna Volksgeist izanez bukatuko duenaren aurresaioa inondik ere) 1057 Pedagogoak, dio, haurtasunari entzun behar dio, ez haurrari (haurrak, haurkeriak nahi ditu eta esaten ditu); eta legegileak herritasunari entzun behar dio, ez herriari (herriak, nahiaren nahiz, ez daki, zer nahi duen ere). Herritasunak, aldiz (hots, izpiritu nazional orokorrak, nabariki), «beti gauza bera dio, arrazoizkoa da, egonkorra, garbia eta egiazkoa(?). Eta zentzu honetan legeak izan ahal eta behar du herritasunaren nahikun orokorki espresatua, nahikun bat, masak sekula espresatzen ez duena, baina entzun egiten duena burutsuak, eta asebetetzen dakiena zuhurrak, eta gogoz asebetetzen duena onak»1058.
‎Konkluditzeko: «Le même mot, dans toutes les langues, peut donner des idées différentes, parce que tout est métaphore, sans que le vulgaire s, en aperçoive» (ene azpim.) 1042 Gauza bera dio Humboldt-ek, luze arakatu eta gero, «Gizadiaren izpirituari buruz» fragmentoan1043 Izpiritua beti «zera ezezagun hori» da («dies unbekannte Etwas») 1044, zerk ere duen gizadia moral eta kulturalki bizkortzen, handitzen, duintzen1045, eta zer ere «deus mekanikoa» ez den («nichts Mechanisches») eta ez arauen betetzea soil ere, baina indar bizi bat1046 Izpiritua, etimologikoki:... hatsa; hortik, arima, bizia?, askatasuna eta kreatibitatea da, berria sortzeko ahalmena.
2008
‎Bigarren KGNZ galdetegian haurrak ekoizten duena bakarrik markatzeko eskatzen zaie gurasoei, ez ulertzen duena. Baina hitzaren ahoskatzearen zehaztasunaren inguruan, Lehen KGNZrako esandako gauza bera esaten da: haurrak ekoizteak ez du esan nahi helduek bezala esaten duenik.
2009
‎Adierazgarria da Nafarroan sortu ziren kasino, elkarte eta zentroerrepublikanoak, 1931n (75 erakunde errepublikano sortu ziren) eta 1932an (beste26). Gauza bera esan daiteke erakunde abertzaleei dagokienez, baina berezitasunbatekin, tradiziozko eragin eremuetan karlismoak eta, hein txikiagoan, Bizkaikosozialistek partekatzen zutena?, hau da, makrokosmos ideologiko eta bizipenekobat osatzen zuten, eta ez alderdiko militantzia hutsa.
‎Eredu horrek ekarpen oso inportanteak egin dizkio giza osasunari eta gizateriari. Gaixotasun kutsakorren tratamenduak, esate baterako, milioika pertsonenbizitza salbatu du, eta gauza bera esan genezake egungo kirurgiaz. Nolanahi ere, ikuspegi horrek muga handiak izan ditu ere, erredukzionismo kimiko fisikoakkanpoan uzten baititu osasunaren beste determinatzaile nagusiak:
‎Adin horretako gazteek (18 urte) aldaketa garrantzitsua pairatzen dute; batxilergoko ikasketak amaitueta maila goreneko ikasketei heltzea zenbaitetan, edota lan merkaturako saltoabesteetan. Horixe bera diote Christensen eta beste zenbaitek (2000), eta Diez etaGuisasolak (2002), hots, bat datozela kirola uztea eta bizitzan gertatzen direnaldaketa pertsonalak, dela ikasketen goragoko maila baterako saltoa, dela lan mundurako igarotzea, eta aldaketa horiek bateraezinak gertatzen dira kirolarekin (Cecchini eta beste, 2005). Halako kasuetan gurasoen jarrerak eragin zuzena izatendu.
‎Kazetari profesionalak, ordea, esanguratsuak diren adierazpenak erabili lituzke soilik; hots, partidaren gakoak azalarazten dituzten adierazpenak, porrota edo garaipenazertan oinarritu den argitzen duten esapideak. Dena den, eta kontuan izanikkirol kazetek lau bat orrialde betetzen dutela egunero Bizkaian Athletic iburuzko berriekin eta Gipuzkoan Realekoekin, argi dago edozein adierazpen berri bihurtu beharra dutela, eta garrantzitsua dela askotan, orrialdeakbetetzearen alde, kirolaria luze mintzatzea nahiz eta ezer interesgarririkadierazi ez; gauza bera esan genezake entrenamendu saioei buruz; egunerojarraitu beharra dago eta edozein huskeria (entrenatzaileak luze hitz eginduela jokalari batekin, beste bat zertxobait lehenago erretiratu dela, hirugarren bat berandu iritsi dela lan saiora.) berri bihurtzen da. Antzeko zerbaitgertatzen ari da telebisten kasuan.
‎Tokikoetan euskararen presentzia bermatzeko neurriak hartu ziren, beraz, EAEn (izan zen neurrioi eskasegi iritzi zienik ere). Ezin gauza bera esan Nafarroari buruz: bost barruti ezarri zituzten bertan (Iruñea, Tutera, Lizarra, Tafalla eta Zangoza).
‎Beste berrikuntza batzuk gurera berandu samar iritsi ziren arren, ezin dugu gauza bera esan irrati bidezko komunikazioari dagokionez. Egin kontu Guglielmo Marconi-k 1897an patentatu zuela hari gabeko telegrafia (baita Wireless Telegraph Signal Company sortu ere) eta 1920ko hamarraldia hasierarako irrati entzuleen elkarteak sortu zirela Bilbo eta Donostian, Marconiren asmakizuna ezagutarazteko eta komunikabide berriaren hedapena hauspotu guran.
‎Perl malgua da eta espresio forma ezberdin asko onartzen ditu, hau da, gauza bera esateko modu bat baino gehiago daude (ia) beti.
2010
‎Hots, abertzaleen arteko eztabaidakziren, gordinak, baina denek onartu abertzaletasunaren estalki pean haurrideakzirela. Epalza zaharra gogor mintzatzen omen zen aliatuen alde ziren gazteirrealisten aurka; gauza bera dio Oihanburuk Alberro bere aitaginarrebari buruz, eta leku bertsuetan entzuna, familia edo lagunarteko bazkari eta bilkuretan.
‎Egia esan, Europar Batasuneko industri politikaren ildo zehatz batzuk arrakastatsuak izan diren neurrian, ezin da gauza bera esan industri politikak behar zituen egiturazko aldaketei buruz. Arrazoi politiko, instituzional, sozialak, etab. direla medio, beharrezkoak ziren egiturazko funtsezko aldaketa batzuetan mugimendu sendorik egin gabe geratu da Europa.
‎Erregutze errekurtsoa aztertzean ikusiko denez, berraztertzea ebazten duten zenbait egileren kontra bai jar daiteke helegitea (LPLren 189.2 eta 4 art.). Gauza bera esan daiteke erregua ebazten duten zenbait egileren gainean, eta beren kontra kasazioa jar daiteke (LPLren 204.2 eta 3 art.).
‎Izan ere, bere soldata bizi euskarri bakarra duen langileak, ezin baitu itxaron denbora luzez haren gaineko uzi bat ebazteko. Enpresaburuen alderdian gauza bera esan daiteke. Pentsatu, esaterako, nola baldintza dezakeen enpresaburu baten kudeaketa kalte ordain batzuk ordaindu behar dituen edo ez jakiteak.
‎Horrela jasotzen du García de la Cruz Herrero, J. J. k,. La nueva Ley de Enjui, op.citciamiento civil desde la perspectiva sociológica?, ZZAA (Koor. Martínez Abascal, V.A.), Nueva ley de enjuiciamiento civil y proceso laboral., 19 or. Egile horrek gauza bera dio beste lan batean,. La calidad de los Tribunales de lo Social: valoración realizada por los abogados habitualmente litigantes en esta jurisdicción?, Revista de Derecho Social, 2003/ 21 zk. Antzean, Nabal Recio, A.,. Crítica de nuestro sistema procesal?, Revista de Poder Judicial, 1999/ 53 zk.
‎Zentzu horretan, garrantzitsua da azpimarratzea akzio eskubidea, herritarren eskubide multzo bat baino gehiago, epaileen jarduera eta erabakiei jartzen zaien muga multzo bezala ulertzen dela522 Horrela, eta epaileak asmatzea bermatua ez dagoenez, nahiz eta lan ordenan helegiteak egotea derrigorrezkoa izan ez, izan badira, legeak aurreikusten dituen kasuetan, eta pertsona batek ebazpen bat helegiteko aukera du baldin kaltetzen duela uste badu523 Era berean, aski frogatuta geratu da adierazpen prozesuari bukaera ematen dion epailearen erabakia alderdiek borondatez betetzen ez badute, kaltetutakoak berriro joan daitezkeela epaitegira aurreko erabaki judizialaren betearazpenaren eskean. Hori horrela da, nahiz eta gai honetan LPLk PZLra egiten duen igorpena eta betearazpenezko lan prozesuaren konplexutasuna gaitzesten diren524 Gauza bera esan daiteke kautelazko babesei buruz. Nahiz eta LPLk oso gainetik arautu, izan bada (LPLren 79 eta 178.1 art.), eta lan ordenak puntu honetan ere manu konstituzionala zintzo zintzo betetzen du.
‎Alde batetik, legezkotasun printzipioa gogora ekarri behar da: ...koa gailentzen da158 Bestalde, nahiz eta LPLk lau printzipio horiek erabat autonomo eta independenteak balira bezala aurkeztu, zalantzarik gabe, ahozkotasun printzipioa garrantzitsuena da, eta beste hirurak haren ondorio dira159 Gainera, eta nahiz eta LPLk aipatutakoekin publizitate printzipioa jaso ez, azkenak ere informatzen du lan prozesua (EKren 24.2 eta 120.1 art. eta BJLOren 232 art.). Gauza bera esan daiteke prozesuaren abusua eta maula ekiditea helburu duen fede on prozesalari buruz (PZLren 247 art.). Azkenik, azpimarratu behar da printzipio horiek lan prozesu arrunta eta prozesu aldaerak arautzen dituzten arauak interpretatzeko eta aplikatzeko gidari direla (LPLren 74.2 art.). Printzipio horiek banaka aztertuko dira.
2011
‎Gauza bera esan liteke Eitb.com eko erredaktoreek gainerako hedabideetanegiten duten ekarpenari buruz. Salbuespen gutxi batzuez gain, ez dago elkarlanerakokultura barneraturik eta elkarlana denean norberaren borondatez edo erredaktoreenelkar ezagutzearen ondorioz gertatzen da:
‎Horixe bera esan zion Txillardegik Intxaustiri eskutitzean: «Beraz, bi gauza bear ditugu derrigor:
‎Edo behintzat eskubide horiek «berezkotzat edo ziurtzat» jotzen dituzte. Ezin gauza bera esan, aldiz, hizkuntza gutxituetako hiztunen kasuan, eta eskubide horiek indartu beharra dagoela aldarrikatzen du Skutnabb Kangasek (ibid.).
‎Ildo horren baitan, eztabaida taldeko lagun batek bere buruari egin ohi dion galdera mahaigaineratu du: «beste gai batzuk tapatzeko izango al da denek gauza bera esatea?» Beste batek erantzun dio: «herriari benetan interesatzen zaizkion gauzak estaltzeko egiten dute».
2012
‎Eta bestelako kontua da, Katalunian adibidez, nazio katalana egoteaz gain, nazioespainola ere badelako; izan ere, nahikoa da biztanleen zati batek, handia zein txikiaizan, haren parte dela uste izatea, eta azken horiek etnikoki besteak bezain katalanakdiren gorabehera. Gauza bera esan genezake Euskal Herriarena, edo beste lurraldebatzuena.
‎Lurralde komunitatepolitikoaren egituratze juridikoak agintearen zedarritzea dakar halabeharrez, etaaginterik gabeko eremurik ez dagoen neurrian, estatu berri baten eraikuntzakindarrean dagoen «beste» estatu baten aginte eremua ezbaian jarriko du.Horrela, estatugintza ibilbide liskartsua izango da beti. Gauza bera esan daiteke, naziogintzari buruz, lotura sentimendu sendoena duten komunitate politikoen artekotalka gaindiezina den neurrian. Euskal estatugintza, ondorioz, mobilizazio liskartsugisa definitu genuke:
‎...rik diren eskumenak zerrendatzen dituen 149 artikuluanlurralde antolamendua aipatzen ez denez eta Euskadiko Autonomia Estatutuak10.31 artikuluan «Euskadiko erkidegoak lurralde antolamenduaren, itsasertzarenantolamenduaren, hirigintzaren eta etxebizitzaren gaineko eskumen esklusiboak»dituela dioenez, testu horiek aztertuta ondorioztatzen dugu eskumen hori autonomiaerkidegoari dagokiola, eta gauza bera esan dezakegu Nafarroako Foru Erkidegoaridagokionez.
‎Azken hiru hamarkadetan, gure industriak aurre egin dio europar merkaturakozabalpenari eta, ondoren, europar moneta unitatearen sarrerari, gainera, lehenmailako nazioarteko lehiari aurre eginez. Zoritxarrez, ezin gauza bera esan guregabezia sozial eta instituzionalei buruz. Diktaduraren ekologia hondamenak zatibatean besterik ezin izan dira konpondu.
‎Ildo beretik, gauza bera esan behar da enpresa kooperatiboek komunitateaninbertitu behar dituzten funtsei buruz, kooperatibek zerga gutxiago ordaintzearentruke egin behar dituzten inbertsioak?, alegia, funts horiek talde kooperatiboareninteresen alde inbertitu izan dira beti, beraren baldintza ekonomiko, teknologikoeta sozialen erreprodukzioa bermatzeko. Gainera, ez da diferentzia kualitatiborikantzematen enpresa multinazionalen dinamikaren aldean, zeren horiek ere berenikastetxe propioetan eta beren garapenera zuzendutako zentro teknologikoetaninbertitzen baitute lehentasunez.
‎Publizitatearen Lege Orokorraren artikulu horri (3 art.), bestalde, kritika egin zaio babesten duena Konstituzioak berak ere babesten duelako (EK 20.4 art.). Gauza bera esan liteke PLOren 3.1.e artikuluak dioenaz, arau berezien aurka doan publizitate debekatua jasotzen baitu. Izan ere, debeku horiek izaera tautologikoa dute, publizitatea ezin baita inolaz ere Konstituzioaren eta legearen aurkakoa izan («legezkotasun printzipioa») (EK 20 art.). Beraz, esan den bezala, bi artikulu
‎Hedabideak produktu bat sustatzea onar dezake, publizitatea beraren euskarrian iragartzen bada. Horixe bera dio 1994ko Telebistaren Legeak 3.d) artikuluan (egun, 7/ 2010 Ikus entzunezko Komunikazioaren Lege Orokorra, martxoaren 31koa, 32 artikulua): telebistako eragile batek saio batean publizitate helburua izango duela, baldin pertsona, ondasun edo zeinu bereizleen aurkezpena egiteagatik edozein izaeratako ondainsaria jasotzen badu.
‎Aipatu bezala, gauza bera esan daiteke entitate edo pertsona babesleaz. Egia da, haren obligazioa ematea denez (dirua edo ondasunak), babestuak ezin diola ezetz esan ordainketa erlazio horretatik kanpo dagoen hirugarren alderdi batetik kontraprestazioa jasotzeari; zor den prestazioaren izaerarengatik, babeslea erabat ordezkagarria baita.
‎25 De la Cuesta k horixe bera dio: enpresaren zeinu bereizleak enpresaren ondasun ez materialak direla eta balio erantsia emango diotela enpresari, eta, ondorioz, horren izen ona indartuko da.
‎Eta, publizitate politikoari dagokionez, gauza bera esan genezake, publizitate formekin aurkezten delako eta kasu gehienetan publizistek egiten dutelako; baina, kontzeptu ideologikoei dagokien publizitatea da eta ez ondasun edo zerbitzu bati dagokiona, alegia, xedetzat duten publikoarengandik alderdiaren zein bere hautagaien onespena lortzeko helburuekin egindakoa. Beraz, egintza politikoari aplikatzen zaizkion harreman publikoen eremuan izaten den komunikazio konbentzigarriaren prototipoa izango litzateke publizitate politikoa.
2014
‎Larringan eta Ozaetak (2011) ahozkoaren eta idatziaren nozioak argitzeahelburu izanik, bi instantzia horien arteko diferentzia ez dela erregistro kontua diote; hau da, ez direla gauza bera esateko bi erregistro, esanahia eraikitzeko eta sortzekobi historia, bi molde, bi forma, bi sistema baizik (arestiko Sarasolaren ildo bertsuan).
‎Horretaz gain, Nafarroa izan arren, gipuzkeraz hitz egiten omen den eremuetan, alegia, Araitz Betelun orduko lekukotasunik bada, ongi aztertzekoak dira, baigipuzkerarekin eta bai nafarrerarekin zein harreman duten zehazteko, kontuanizanda, gainera, XVI. mendeko gipuzkera artean ondo definitu gabe egon zitekeela.Gauza bera esan liteke Zuazok (2008) zubi hizkeratzat hartzen dituen Gipuzkoakoipar ekialdeko, Basaburuko, Larraungo eta Imozko mintzoez. Horren adibide izanlitezke, esaterako, Aresoko erlijio testuak edota Leitzako 1626ko auzi agiriak, nahiz eta azken horiek herri hizkeratik aski urrun egon daitezkeen.
‎Askotan galdetu diot neure buruari. Berri Txarrak edota Anestesiakoabeslariei gauza bera esango al diete. bestalde, ni sortu ohi den sexu, drogak etarockandrollaren imajinario horretatik oso urrun sentitu naiz beti. Eta asko sufritudut.
‎Adibidez, demagun haurtxo bat bozgorailu baten aurrean dagoela; pertsona bat izango du bere eskuinean, eta beste bat, ezkerrean, baina bietako batek bakarrik hitz egiten du. Pentsa dezagun ezkerrera eta eskuinera dauden gizona eta emakumea ezezagunak direla haurtxoarentzat; bai gizonezkoa baita emakumezkoa ere gauza bera esaten ari dira, baina bietako baten ahotsa baino ez da entzuten bozgorailutik. 3 hilabetera bitartean, haurtxoek ez dute ikasi ahots femeninoak eta maskulinoak elkarrengandik bereizten; hortaz, era berean begiratuko dute ezkerrera edo eskuinera, une horretan entzuten den ahotsa zein den axola gabe.
2015
‎dira, eta gauza bera esan daiteke
‎Oro har, Kc k unitateak izan ditzake adierazpen matematikoaren arabera. Esate baterako, 3.1 adibideko oreka konstantearen unitateak mol/ L dira eta 3.1 ariketa ebatzian, aldiz, (mol/ L) 2 Dena den, oreka konstanteen (aurrerago ikusiko dugun Kp ri buruz gauza bera esan baitaiteke) unitateak ez idaztea onar daiteke, definitu diren bezala (kontzentrazioen arabera), eduki ditzaketen arren.
‎Facebook, Twitter, Youtube bezalako erabilera nitxoetatik datozkien ahozko zein idatzizko testuetan, lehentasunezko lekua izan ohi dute tokian tokiko hizkera bernakuluek, informalek, ez kodifikatuek eta «ez estandar» gisa sailkatuta diren horiek (Androutsoupoulos, 2010). Gauza bera esan daiteke offline/ online komunikazio jardunak uztartzen dituzten medio ekimenen emaitzezko testuez: horiek ere arras aldatu dute erabilera bernakuluen ikusgarritasuna medioetan, eta media diskurtsoaren informaltasun parametroan biziki eragin dute.
‎Gauza bera esan daiteke Twitter eta Facebooken Gazteak zabaltzen dituen edukien inguruan ere. Audientziaren profil eleaniztuna aurreikusten du Gazteak Facebook eta Twittter bezalako sare sozialen txertatze ekintzetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia