Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2008
‎Beste hizkuntzen kasuan ere, nabarmena da unibertsitate eta entitate akademikoen e (ra) gileeta garatzaile lana, instituzioen eta, hainbatetan, enpresa handien finantza laguntzaz. Sarritan (mundu batez ere), proiektu komertzial handiek ekarri dute corpus proiektu handiak abian jartzea (The Bank of English Cobuild, esaterako), batez ere baliabide linguistikoak eratzeko, nahiz eta oinarrizko baliabidea bera egitea ere helburu nagusi izan den ‘corpus proiektu nazionalen’ kasuan: ohikoak dira erreferentzia corpus, corpus nazional izendapenak.
‎C. koadroan ikus daitekeen bezala, telebistari buruzko euskararen erabilera tasak honako hau adierazten du, ehunekoetan: Zarauzko herritarrek telebista ikusten ematen duten denbora guztia zenbatu (batu) eta horren baitan euskarazko bi telebistak (ETB1 eta ZTB) ikusten zenbat denbora ematen duten. Prentsa idatziari buruzko euskararen erabilera tasak, noski, gauza bera egiten du prentsa idatziarentzat6.
2009
‎Beste hizkuntzabarietate bat hitz egiten duen botere batetik datozenez, hizkuntza edo barietate" zibilizatzailearen" aldeko desplazamendueta ordezkapenprozesuak izaten dira. Azkenean, herritar guztiek gauza bera egiten dutenean, bizi estilo bera badute, berdin antolatzen badira, modu berean dibertitzen badira, kultura produktu berberak kontsumitzen badituzte... guztiek berdin hitz egingo dute, hots, barietate bera erabiliko dute.
‎Eta identifikazioz identifikazio, Txillardegiren elkartzen da azken buruan, harekin bide bera egin nahian: " Gizon...
‎" Zeuk legez daukat/ arima gartsu bat"," Zeu legez nekatzen naz"," Zeuk legez, naikun biren,/ soka-tira daukat"," Zeuk legez esaten dot/ neure zori miña"... Eta identifikazioz identifikazio, Txillardegiren elkartzen da azken buruan, harekin bide bera egin nahian: " Gizon...
2010
‎Baina egoera jakin batzuetan beste zerbait behar dela edo beste erregistro batzuk egokiagoak direla iruditzen zaie, bestela ezin uler liteke hizkuntza jarduna" markatzeko" hainbestetan egiten den ahalegin hori. Izan ere, ETBko kamaren aurrean egindakoa adibide bat besterik ez da, baina ahalegin bera egiten da beste zenbait egoeratan, esate baterako hiztunaren solaskidea kanpotarra denean edo, agian, pertsona ikasia edo ustez ilustratua denean.
‎Euskararako joera duen askok, erdarazko etiketa indartsua daukanarekin, amore ematen du. Erdarazko joera dutenek gauza bera egiten dute maiz, baina alderantziz.
‎ahozko aurkezpenak, txostenak, debateak, foroak, irakurketak... Esan ere esan behar da gauza bera egin dugula konpetentzia digitalekin eta oinarrizko konpetentziekin (ikasten ikasi, talde lana, ikuspegi globala, lidergoa eta komunikazio eraginkorra). Horiek erabakitzeaz gain, lortu da batzuetan beste materia horietako tutoreek hartzea konpetentzia horien garapenaren ardura, eta beste batzuetan konpetentzia horien gaineko tailer espezifikoak egitea, alegia, ahozko aurkezpenen gaineko tailerra, txostenaren gaineko tailerra...
2011
‎euskaraz aritzen diren musika taldeei buruzko erreportajeak, abestien letrak lantzea, kontzertuen agenda eta kritikak, CD berrien aurkezpenak edo euskaraz aritzen diren musika taldeei egindako elkarrizketak. Gauza bera egin daiteke formatu digitalean ere, web orria martxan jarri eta era dinamiko batean kudeatu jendearen parte hartzea aisatuz.
‎euskal herrian euskaraz. Auzo herri beregain bakoitzak hizkuntza bakarrarekin aski baldin badu bere espazio demoterritorial eta soziofuntzional osoan, zergatik ez dugu guk gauza bera egin behar etxean, hala egitekotan, berriz, zertarako (denboraz eta espazio fisikoz) gero eta urrutiago gelditzen ari zaigun diglosiaren bila hasi, elebakartasun gardena hain erakargarri dugularik etxeondoan?" ez du inork hitzez hitz, dakidalarik, aurreko pasarte horretan esandakorik idatzi bere kritika oharretan.
2012
‎Honekin batera, kale erabilera altua duten herri txikietan kanpotarrek euskara erabiltzeko hautua egitea, kale erabilera baxua duten hiriburuetan hautu bera egitea baino errazagoa dela nabarmendu behar dugu. Euskara ikasi eta erabiltzeko motibazioa, integratzailea zein instrumentala, handiagoa da lehenengoen kasuan, Arkaitz Zarragak idatzitako hitz hauetan ikus dezakegun bezala:
2013
‎Orain, eman dezagun Peter Drucker euskararen erakundeekin bildu dela estrategia prestatzeko, eta galdera bera egiten duela: " Zergatik erosi nuke nik euskara?".
2015
‎— Erreferenteak ere eskaintzen dituzte: entrenatzaileak, jarduerak bera egiten duten partaide helduagoak, eta abar.
2016
‎HorreLorea Agirre Dorronsoro eta Idurre Esquisabel Larrañaga – Euskalgintza eta feminismoa: Identitateak berreraiki, demokrazia sendotu, boteretze kolektiboa bultzatu eta subalternitate eraldatzaile unibertsalak eraikitzeko proposamen bat gatik diogu euskararen normalizazioaren auzian ere identitatetik justizia sozialaren parametroetara trantsizio bera egitea interesgarria dela.
‎tartean lan mundura. Hizkuntza hori bera egiten duen bikotea aukeraturik, azkenik, hala mintzo diren seme alaben guraso bihurtzen dira biak. Etxeko transmisioa belaunez belauneko transmisio jarraipen bihurtzen da normalean, osasun oneko hiztun elkarteetan.
‎Noiz euskaraz egin, eta noiz erdaraz, euskarari bizirik eutsiko bazaio? Gauza bera egiteko, solaskide berarekin ingurumen berean solas modu bera aurrera eramateko, ez da hizkuntza bi edo gehiago behar izaten, code switching eta irri joko jakinetatik kanpora. Horrelako bikoiztapen erredundanterik ez da gertatzen, bereziki, belaunez belauneko perspektiba egonkorrean.
2017
‎Bistan da, eta ez gara horretan luzatuko, besteak beste ez baita azterketa honen gaia. Hala ere, gaur egun eta orain dela hamarkada batzuk hizkuntza eta politikaren arteko korrelazio bera egiten da. Alegia, abertzaletasuna
‎2.1.1 Kategoriak Mapa Soziolinguistikoetan aurrekariak aurrekari, mapa linguistikoen ibilera 1981ean hasi zela esan daiteke8 urte hartan, eusko Jaurlaritzaren ekimenez, gaitasunari buruzko galdera bat sartu zen eaeko zentsuaren galdetegian (bost urte geroago, gauza bera egin zen nafarroako erroldan). 1986ko datuekin argitaratu zen 1989an lehendabiziko mapa soziolinguistikoa:
2018
‎Hiztegiko sarrera guztietan ingelesezko encephalaurrizkia, euskarazko ordainetan entzefalaurrizki moduan agertzen da. Prozesu hori bera egin dugu zerrendetako 2.333 afixuekin.
‎Ikus daitekeenez, hiztegiko sarrera guztietan ingelesezko encephalaurrizkia, euskarazko ordainetan entzefalaurrizki moduan agertzen da. Prozesu hori bera egin dugu zerrendetako 2.333 afixuekin (lortu ditugun afixuen baliokidetzak http://ixa2.si.ehu.eus/neoterm/ web orrian daude eskuragarri).
2019
‎1 Txostena 2020an iraungiko da gomendioak testuinguru jakin batean egin dira, eta epe jakin batean indarra galduko du euren proposamenak. adostasun handia azaldu da 2020 urtea epemuga gisa jartzeko. 2020rako bete ez diren gomendioetatik abiatuta, elkarrizketatuek proposatzen dute txostenaren hurrengo edizioa egin litzatekeela, hori bai, txostena bera egiteko prozedura, helburuak eta abarrak berraztertuz.
‎Operazio bera egin da xede taldeak erronkalariarekiko izan duen portaera eta bere bilakaera aztertzeko, nahiz eta egitasmoaren helburu nagusia ez izan solaskidearen ohituran eragitea: " gaur egun, aukeratu dudan pertsona (talde) horrek, nirekin..." eta balorazio eguneratuko
‎Gazteen hizkeran kode alternantziaren erabilerak bi arrazoi ditu: alde batetik, transgresio nahiari erantzuten dio, eta, bestetik, talde nortasuna ematen die. duten gazteak], eta duela 800 urte Genghis khanek bere bizilagunei egin zien gauza bera egiten ari dira gure hizkuntzari: birrintzen ari dira" 13.
‎Neska mutilek euskalduntasunarekin lotzen dute bete betean hitanoa, haien hitzetan" zeharo euskalduna" izan behar da hika aritzeko; hau da, hika tratamendu autentikoa da, benetako euskaldunena. ...nitate jakin batekin soilik lotzen. hortaz, zuka guztiena da baina aldi berean ez da inorena, anonimoa da. hori horrela, hika benetakoa eta zuka anonimoa ideologia kontrajarriak bat datoz echeverriak (2001, 351 or.) proposatutako prestigioaren eta solidaritatearen arteko dikotomiarekin (ikus 1 irudia). parte hartzaileek, kontzientzia linguistiko handirik izan gabe, echeverriak egindako paralelismo bera egin dute, zukari euskara batua deitu baitiote behin baino gehiagotan eta hikari, aldiz, herriko euskara. hain barneratuta dute hika herriko hizkera dela eta euskalkiarekin batera doala ezinbestean, ez baitakite hika estandarra ere existitzen denik.
‎Parte hartzaileek, kontzientzia linguistiko handirik izan gabe,[...] paralelismo bera egin dute, zukari euskara batua deitu baitiote behin baino gehiagotan eta hikari, aldiz, herriko euskara. Hain barneratuta dute hika herriko hizkera dela eta euskalkiarekin batera doala ezinbestean, ez baitakite hika estandarra ere existitzen denik. hala ere, prestigioaren eta solidaritatearen arteko marrak ez dira hain finkoak.
‎Neskei irakasle oso gutxik eta oso noizean behin egin izan diete noka; mutil partaideei, aldiz, irakasle ugari zuzendu izan zaizkie toka. Nahiz eta egoera salatu, aitortu dute eurek ere horixe bera egiten dutela haurrekin: mutilei toka baina neskei beti zuka.
‎4.2 Hizkuntza hautuaren arrazoiak euskaraz abestea erabaki duten hiru musikarien hautuaren zergatiak aztertzeko, eremu soziolinguistikoan egin den bereizketa bera egin da: Andres eta Arakistain alde batetik, eta etxezarreta bestetik.
‎Azken hamarkadetan hamaika izan dira euskaraz abestea erabaki duten musikariak. taula gainera igota garaiko doinuetan kantatu izan da euskaraz, eta ahalegin horri esker musikaren arloan aurrerapausu handia egin da. Abeslari horiei guztiei, ordea, galdera bera egin zaie: " Zergatik kantatzen duzu (e) euskaraz?".
2022
‎Bestela, gure iritzian, Kasaresek (2015) paradigma euskal testuingurura ekartzean hizkuntzaren transmisioari dagokiola berrikuspen interesgarriak egiten ditu: funtsean, hizkuntzaren transmisioa etxetik atera eta gizartean kokatzen duela esan daiteke, besteak beste, etxeko hizkuntza transmisioari eta etxetik kanpokoari aitortza bera egiten dien neurrian (Kasares, 2015). Bi gune hauek banatzea akats handi bat da nafarraren aburuz, finean," elkarreraginean" (Kasares, 2015, 23 orr.) daudelako.
‎Behin transkribapena kodeka bilduta, kode bakoitzarekin izendatutako informazioa aztertu zen. Jarraian, gauza bera egin zen eztabaida taldeekin, hots, grabatu, transkribatu, kodetu eta aztertu.
‎Errealitate honek erakusten digu, eskolatik kanpo eremu ez formalean euskara eskaintzeak duen erabateko garrantzia, erabilera dinamika berriak eragin nahi baditugu. Eta heldu gazteen eta helduen kasuan, baieztapen bera egin genezake lan munduaren inguruan. Euskara Planen, hartutako erabakien eta ariguneen bidez, lan mundua euskalduntzen den neurrian, helduen ezagutza eta kaleko erabilera ere hobetu egingo dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia