2007
|
|
EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko
|
beharrezkoak
dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko, bere beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
|
|
Euskarazko irakaskuntza funtsezkoa da baina ez nahikoa. Eskolak eskolaz kanpoko eta eskola aldiaren ondoko loturak eta indargarriak behar
|
beharrezkoak
ditu, haurrak eskolan jasotako trebetasun eta ezagutza horiek indartuz eta barneratuz joanen badira. Horretan dago erabileraren gakoa, ez euskaraz ikasten duten haur eta gazte anitz izatean, gazte horiek euren bizitza sozial, emozional nola intelektualean euskaraz ere ongi, eroso eta egoki komunikatzeko gaitasuna izatean baizik.
|
|
Euskararen erabileraren sustapenean aritzen garenok behar
|
beharrezkoak
ditugu aldian behin bilakaera soziolinguistikoak adierazten dizkiguten ikerketak. Ezagutza datuak izaten dira datu horietako batzuk eta azken urteetako bilakaera baikorra da, batez ere Hego Euskal Herriari dagokionean eta haur eta gazteen arloan.
|
2011
|
|
Bi hitzetan esateko, zelanbaiteko axolagabekeria hedatu da orain arte ardatz izan diren zenbait ideiaren aurrean. Esate baterako, hizkuntza gutxituek aurrera egiteko
|
beharrezkoak
dituzten kontzientzia linguistikoa edo arriskuan dagoen hiztun talde bateko kide izatearen sentimenduaren ahultzea gertatu dira.
|
2012
|
|
Batzuek begi bistakoak ziren baina inon jaso gabeak. Beste batzuk azterketa egin ahala, nabarmentzen joan dira. horiek guztiak jasotzen ahalegindu gara eta ahalegindu gara herria biziarazteko ez ezik, nahi izanez gero, euskal komunitatea artikulatzeko eta kohesionatzeko ere, daukaten potentzialaz eta indarraz kontziente egiten herriko eragile guztiak. horregatik, kultur jarduera batek aurrera egiteko
|
beharrezkoak
dituen antolaketa eta baliabide desberdinak aztertzeaz gain, arreta berezia eskaini diogu euskal kulturak eta euskarak berak taldeetan duten tokiari. helburu orokorra, beraz, herriko kultur taldeen gaineko argazki bat egitea izan da baina baita taldeen artean harremanak bideratzeko enpatiazko jarrera bat bultzatzea ere, besteek egiten duten horri zabaltasunez eta aurreiritzirik gabe begiratu ahal...
|
2014
|
|
Gaur egungo errealitatea ikusirik zilegi da esatea gure lurraldeak makinen erritmora pairatu duen eraldaketa sakon eta itzulgaitza Atenasko gutunak esaten dituen oinarrizko funtzioak asebetetzeko egina izan dela soilik. Lurralde eta hirien inguruko erabakietatik kanpo geratu dira gure bizitzarako
|
beharrezkoak
ditugun beste funtzioak. Etxebizitza eta lantokiak antolatu egin dira, eta diruaren truke egiten den lana bakarrik hartu da kontuan; hau da, lan produktiboa.
|
|
Lurralde eta hirien inguruko erabakietatik kanpo geratu dira gure bizitzarako
|
beharrezkoak
ditugun beste funtzioak.
|
2016
|
|
Aurrera begirako erronkak" izenburua duen testuak, sakonki aztertzen ditu azken hamarkadetan euskarak izan duen eboluzioa, Euskal Herri osoa kontuan hartzen duen analisi sinkroniko eta diakronikoa eginez horretarako. Horrekin batera etorkizuneko desafioak identifikatzen ditu eta horiei erantzuteko zenbait proposamen ere iradokitzen ditu, testuan zehar bereziki azpimarratuz euskarak bere etorkizunerako ere
|
beharrezkoak
dituela harnasguneak.
|
|
Egileak arnasguneak lehenesten ditu mintzaldaketa ez gertatzeko, izan ere" ondotxoz errazagoa da dagoenari bizirik eustea, hildakoa berpiztea baino." Erdararekin talka egiten duelarik, euskara bizirik aterako bada talkada horretatik,
|
beharrezkoak
ditugu konpartimentazio soziofuntzional propioak. Eta horretantxe dago erronka:
|
|
Gune horietatik at, beraz, babeslekuak topatu behar dituzte biztanle horiek eta, bide batez, arnasguneetako pertsonen presentziak babesleku edo gotorleku horiei indarra eta trinkotasuna emango die. Arnasgunetik kanpokoa beharrezkoa dute arnasguneek maila kuantitatiboan; modu berean, jatortasun mailan, gune ez hain euskaldunek behar
|
beharrezkoak
dituzte arnasguneak. Sinergia bat lortu behar da.
|
|
Arnasgunetik kanpokoa beharrezkoa dute arnasguneek maila kuantitatiboan; modu berean, jatortasun mailan, gune ez hain euskaldunek behar
|
beharrezkoak
dituzte arnasguneak. Sinergia bat lortu behar da.
|
2019
|
|
— Gaia ikertu duten autoreen artean ere ez dagoelako ahobateko erantzunik. Lanaren 3 puntuan argi geratu da Ikt garapenak baliabideak
|
beharrezkoak
dituela, eta baliabiderik izan ezean, Iktek hizkuntza gutxituen kontra egin dezaketela. eta, hortaz, lan honek bere ikergaia aztertzeko zailtasuna onartzen du, eta ahalik eta hurbilpen zehatzena bilatu da ikerketan. horregatik, internet bereziki izan dugu aztergai, eta, interneten barnean, hizkuntza egoeraren adierazgarritzat ditudan zenbait alderdi. Alderdi horiek aukeratu izan dira, lehenik, aipatu bezala, adierazgarritzat ditudalako, eta, bestetik, hizkuntza gutxituen datuak dituztelako.
|
2020
|
|
Erakundeek kanal propioak izan arren, oraindik ere
|
beharrezkoak
dituzte hedabideak.
|
2022
|
|
Hau da, gizakia hizkuntza ikasteko programaturik jaiotzen da Pinkerren (2010) arabera berriz, senarekin eta honek, garunaren osaketan parte hartuko luke, exogarunak
|
beharrezkoak
dituen sinbolo eta kulturaren garraio prozesuan parte hartuko lukeelako. Gehiago zehazteko:
|
|
Egungo enpresek dituzten erronkei aurre egin ahal izateko
|
beharrezkoak
dituzte antolaketa zein kudeaketa eredu aurreratuak, batetik maila operatiboan efizientzia handitu ahal izateko, eta, bestetik, maila sozialean arduratsu jokatu ahal izateko. Zehazki, kontuan hartu behar dira ondoren zehazten diren kudeaketa aurreratuaren ezaugarri nagusiak:
|