Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎ASR eta TTS dira hizketa teknologien muina, testua prozesatzeko teknologiei datu sarrera eta irteera mintzatua ematen baitiete (ikus 1 irudia). ASR eta TTS teknologiez gainera, makinak interpretatze, ulertzeeta elkarrizketa osagaiak ere behar ditu erabiltzailearekin interakzio bat sortu ahal izateko; hortaz, ezaguera edo jakintza beharrezko ditu makinak. Hiru teknologiak uztartzen dituen puntako aplikazio bat ahots ahots itzulpena da (speech to speech translation).
‎Dena galzorian eta desegituratzen ikustea tokatu baitzaigu euskal unibertsoan. Mendeetan euskarak eta euskal unibertsoak iraupena jarraituki egokituz soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lortzeko eta etorkizunari aurre egiteko beharrezko zituen erakundeak, legeak eta tresneriak bere aukerara erabakiak subiranoki hartuz kudeatu zituen. Baina goi erdi arotik honako mendeetan gure hurbileko Herrietan ukandako bilakaerek erakundetze eredu berriak abian jarri zituztenetik abantaila hartu ziguten Herrien arteko lehiaren eraginez piskanaka desegonkortasuna pairatzen hasi ginen etxean.
‎Lekuko aita Lafitteri, 1940ko hamarkadan idatzi zenion gutun gartsu hura. Baina, handik aitzina norberak intelektual rolerako beharrezko dituen formakuntza eskuratzea, autosufizientzia ekonomiko eta soziala lortzea, eta hori guzia Euskal Herrian egunerokoari loturik burutzeko aukeran bihurtzea tokatu zitzaizun banako borroka latz bat beste mediorik etzenuelarik. Oroitaraztekoa baita Herri subiranoetan eginkizun horiek erakundeetatik ixurtzen diren errekurtso espezifikoz lagunduta egiten dituztela intelektualek.
‎Baina, handik aitzina norberak intelektual rolerako beharrezko dituen formakuntza eskuratzea, autosufizientzia ekonomiko eta soziala lortzea, eta hori guzia Euskal Herrian egunerokoari loturik burutzeko aukeran bihurtzea tokatu zitzaizun banako borroka latz bat beste mediorik etzenuelarik. adierazten denak guzi horren aitzinean zure baitan jarrerazko bertute seinalatzaile bat dagoela ageri du: " Erakunde ofizialak ahalgabetuko dira, beren baitan ez badaukate herri mugimendu indartsu bat" baitzenion.
‎Kontrol instituzionala, berriz, hauxe da: hizkuntza taldeek behar beharrezko duten bizindar maila erakunde pribatu eta publikoen barruan presentzia bermatu ahal izateko, esaterako, hezkuntzan, komunikabideetan, tokian tokiko gobernuan, osasunzerbitzuetan, sistema judizialean, merkataritzan eta negozioetan. Adierazi ohi da hizkuntza taldeek beharrezko dutela aldeko egoera lortzea eta egoera horri eustea kontrol instituzionalaren esparruan, estatu eleaniztunen barruan entitate kolektibo berezitu gisa iraun nahi badute (Bourhis, 1979, 2001a).
‎hizkuntza taldeek behar beharrezko duten bizindar maila erakunde pribatu eta publikoen barruan presentzia bermatu ahal izateko, esaterako, hezkuntzan, komunikabideetan, tokian tokiko gobernuan, osasunzerbitzuetan, sistema judizialean, merkataritzan eta negozioetan. Adierazi ohi da hizkuntza taldeek beharrezko dutela aldeko egoera lortzea eta egoera horri eustea kontrol instituzionalaren esparruan, estatu eleaniztunen barruan entitate kolektibo berezitu gisa iraun nahi badute (Bourhis, 1979, 2001a). Babes instituzionala Raymond Bretonek sortutako" osotasun instituzional" kontzeptuarekin dago lotuta (Breton, 1964, 2005).
2009
‎banatuta genituen bi egitasmoak bateratzea, hau da, bata Merkataritza eta enpresetarako kanpaina eta, bestea, elkarteei begirakoa. 2008an egonkortu egin da jokabide hori eta egitasmoari jarraipena egitea erraztu digu, baina kanpaina orokorra izanda ere, argi izanik hiru atal desberdin direla eta bakoitzak bere tratamendu berezia ere beharrezko duela.
2011
‎Izan ere, orain lau hamarkada nork iragar zezakeen berrogei urtetan euskarak zer bide eginen zuen? ez da atzendu behar garai horretatik aurreikusitakoak euskararen egoera larri larri jakin batetik egindako pronostiko proiekzioak direla, oro har euskal herrian lau hamarkadaren buruan gizarteak euskarari eman dion lekutik oso urrun geratu direnak. hala bada, ekar dezagun gogoa geure gaurko eta hemengo egoerara, hausnar dezagun orain eta hemen nolakoa lukeen euskarak beharrezko duen leku horrek. euskarak, biziko bada, zer behar du ziurtatua, zerk izan behar du hizkuntza politikaren eta plangintzaren premia?
2012
‎Gaur eta hemen, hiru logikak bizi bizirik baititugu. kantagintza da adibiderik garbiena: ...ri baten osteko ospakizun komunitariorako, instituzioek arauturiko hezkuntza sistema baten baitako heziketa kulturalerako, zein abeslari atzerritarrekin ondutako disko hirukoitz komertzial baterako. objektuak (kantak) berberak dira; subjektuak (parte hartzaileak) eta funtzio sozialak, berriz, diferenteak. hala, bada, euskarazko kulturgintza indartsu bat antolatzeko, euskaldunok hiru kultur logikak beharrezko ditugun ustea dugu guk. hain zuzen ere, eraginkortasunari begira hiru kultur logikak ikuspegi kritikoarekin landu behar ditugula deritzogulako egiten dugu auzolanaren aldeko apustua. herri antolakuntzaren senak ekarri du euskara eta euskarazko kultura hogeita batgarren menderaino, eta sen horrek indartsu dirauen eremuetan da gaur ere indartsu. edozelan ere, egia da azken hamarkadetan indar handia... eskubideak, legeak, diru-laguntzak...; profesionalizazioa, zerbitzugintza, erakargarritasuna...
2014
‎Ukiezinagoak diruditen funtzioek ere behar dute euskarri fisikoren bat. Giza funtzio gehienek, gainera, lur zati bat beharrezko dute mundu errealean garatuko badira. Lurzorua okupatzen dute nola edo hala.
‎Bertsogintzarako teknikaz jabetzeko edo bertsogintzan trebatzeko berariazko ariketen bidez ala bertso jardunaren beraren bidez, bertsojardunean trebatzen dira Bekideak, baina ez horretan soilik. BEko jardunean, bat bateko bertsogintza zentrala izanik, beharrezkoa da BEko kideek bi oinarrizko gaitasun garatzea (bertsoak sortzeko beharrezko dituzten gaitasun teknikoez gain): hitza hartzeko gaitasuna (kideen aurrean bat batean inprobisatzera ausartzeko) eta entzuteko gaitasuna (beste inor bat batean ari denean, erosoa egingo zaion entzuteko jarrera bat garatzeko, aldi berean aktiboa eta enpatiazkoa).
2015
‎3) Ikus entzunezkoak eta eredu onak. Gaur egungo aukera digitalek laguntzen digute ahozko hizkuntzan sakontzen, eta bereziki, irakasleak eraginkortasunez eta lasai lan egin dezan beharrezko ditu ahozko eredu onak; horixe da gure ingurumarian erronka handietako bat; euskaraz, izan ere, aukera gutxi baitugu oraindik osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
2016
‎Aurrera begirako erronkak" Mikel Zalbideren Txostenari iruzkina teke, Bilboko Kafe Antzokia, Mintzalagun programa eta horiek bezalako beste zenbait egitasmo ere bai. Jarrera eta erabilera pro-aktiboa bultzatuko duten ekintzak edo guneak beharrezko ditugu. Gune eremu egitasmo horiek adin talde guztientzat existitu lirateke (hamasei urteko gazteen interesak ez dira askotan hirurogei urteko helduenak) eta toki guztiak kontuan hartu lirateke.
2020
‎Jarraian, egungo hedabideetako hizkuntza erabileraren testuinguru orokorra azaltzearekin batera, corpusaren azterketa bideratzeko beharrezko ditugun oinarri teorikoak jorratuko ditugu. Atal hau bi azpi atal nagusitan dago banatuta. genero tradizionalei sakon eragin die.
2021
‎Zehazkiago, dispositibo hau honako publikoei zuzentzen zaie: ...en mailako sail elebidunetan euskaraz irakatsi nahi duten publikoko irakasle tituludunei; 2)" kanpoko edo barneko, publikoko edo pribatuko, EIK euskarazko lehiaketan beraien burua aurkezteko xedea dutenei"; 3)" lanean ez diren edo arrazoi pertsonalengatik geldialdian diren pertsonei, euskararekin lotua den proiektu profesionala eta gainditu beharreko diploma edo euskarazko gaitasuna beharrezko duen(...) xedearekin lotura duen esperientzia adierazgarri eta baliagarriak dituztenei" (Euskararen Erakunde Publikoa, 2020a).
‎...ialen bitartez ikasi dute, esate baterako, jatorri atzerritarreko biztanleekin lan egiten duten elkarteek burutako programen bitartez; ikasketa prozesua hasi dutenentzat oso esperientzia positiboa izan dela adierazi dute, baina garbi dute, haur edo gazte ez izateak eta sozializatzeko sareen gabeziak nabarmen zailtzen duela euskaraz hitz egiten ikastea, eta, beraz, motibazio gehigarri eta indartsua beharrezko dutela euskaraz hitz egiten ikasteko.
2023
‎Aipagarria da irakasle arduradun horiekin zehaztu direla ibilbideak eta behaketa orduak, hain zuzen, ikas-maila desberdinetako ikasleak euren artean bereizita behatuak izan daitezen. Neurtzaileek landa lana egiteko beharrezko duten formazioa jaso dute, eta datuak neurgailuaren bidez jaso dituzte7.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia