Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Horretaz gain, azpimarratu genuke, Kultura Sailak, Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundearen eskutik, Euskadiko udal liburutegietan lanean ari diren liburuzainen prestakuntza beharrei erantzuteko eskaintzen dituen ikastaroak. Era berean, Liburu eta Liburutegi Zerbitzuak, udal liburutegiekAbs y sprograma erabil dezaten prestaketa ikastaroak ere antolatzen ditu urtero.
‎Berez liburutegi publiko bati ez badagokio ere, gero eta maizago era honetako zentroek ASCII edo irudi osoko formatuko dokumentu elektronikoak eskuratu ahal ditzakete, kasu batzuetan beraien erabiltzaileen beharrei erantzun ahal izateko; literatura grisa eta aldizkako argitalpenen kasuan, esaterako.
2002
‎Ondorioz, Euskal Unibertsitate Sistematzat, gure gizartearen berezko dinamikari, eskariei eta beharrei erantzungo dien heziketaren goi maila jotzen dugu. Beheko mailetan nagusitzen ari den hizkuntzaz, hots, euskaraz, fo rmakuntzako eskaintzak eskatzen dituen gizartea; presentziazko ereduan oinarritutakoaz gain beste aukeretako eskaintza formatiboak eskatzen dituena; etorkizuneko beharrei aurrea hartuko dieten eskaintzak eskatzen dituena; integratua eta finantzaketa publikoaren erabilpen eta xedea kontrolatuko dituena, dagozkien eta geureak egin ditugun organo publikoen bidez.
‎Zalantzarik gabe, Euskal Herriaren eta bere kultur nortasunaren erroetan oinarritutako hezkuntza egitasmoa sustatzen duena, euskal gizartea ren beharrei erantzungo diena, berdintasunean oinarritua, publikoa, autonomoa, osoa, demokratikoa, berritzailea, irekia, ikasleriaren garapen integrala bermatuko duena, euskararen eta euskal kulturaren hedapena ahalbidetuko duena, ikerkuntzari leku zabala eskainiko diona, langileria propioa izango duena, eraikin konbentzionalean kokatua eta ikas/ irakaskuntza prozesua ikas/ irakasgela birtualen bidez aurrera ...
2004
‎Eta Euskadiko administrazioak bi mailatan du horretan ardura: alde batetik, ez duelako eraikitzen beharrezko instituzio egitura Euskal Herriko zinemagintzak lortutako mailaren beharrei erantzuteko (produkziorako diru laguntzaz aparte, aholkularitza, finantza erraztasunak, formakuntza, merkataritza zerbitzuak, produkziorako azpiegitura fisikoak, behar bezalako Filmoteka bat, telebista propioaren behar bezalako integrazio estrategia bat..., alegia, zinemagintzarako taxuzko politika bat) eta kanporako ihesak saihesteko. Bestetik, berak xaxatzen duelako haustura, besteak beste AIPV ordura arte ekoizleen elkartebaka rra zenaren zatiketa bultzatuz (1992.ean sortuko da ADEADE, Asociacion de Empresas del Audiovisual de Euskadi).
‎• kalitate handiko dokumentazio baliabide unibertsalak, euskarri eta teknologia ahalpide anitzen bidez eskuragarriak, norberaren beharrei erantzuteko eta horren informaziorako, hezkuntzarako, kulturarako, ikerketarako eta astietarako eskubidearen errespetatzeko;
2006
‎Ekintza horrek etorkin jatorrizko hirugarren herriekiko ekintzak aurreikusten ditu, era estuagoan elkarlana egiteko, ikasle etorkinei zor zaien hezkuntza egokia eskaintzeko, beraien benetako beharrei erantzunez eta beren jatorrizko identitatea lantzeko.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan lehenengo aldiz sartzen diren ikasle atzerritarrek dituzten hezkuntza beharrei erantzutea da ikasle etorkinentzako Arreta Planaren helburua. Hiru eremutan sailka daitezke hezkuntza beharrok:
‎Nola sartu harremanetan, komunikatu, ikasle eta familiarekin? Nola antolatu gure jarduna ikasle horien beharrei erantzuteko?...
2008
‎Ez, pentsatzen dugulako Euskal Herriak behar duen unibertsitatea nazioarte mailan kokatu behar dela, baina bere ezaugarri propioekin: nazioartean, baina euskara baztertu gabe; titulazio eskaintza zehazterakoan, enpresei begira baino, gizarte osoari begiratu behar zaio, gizarteak dituen hezkuntza beharrei erantzun ahal izateko...
‎Unibertsitateak enpresen beharrei erantzutea ez da soilik alor akademikoan materia konkretu bat eskaintzea eta karrerako edukiak enpresen mesedetara jartzea. Edukiez gain, etorkizuneko langileak lan mundu prekariora moldatu behar dira, eta bide horretan, ikasleen lan erritmoa areagotu behar dute.
‎Zeren eta, Euskal Idazleen Elkarteak ez ditu bere baitan idazle soilak biltzen, euskal idazleak baizik. Hau da, hastapenetako elkartze saiakeretatik hasita, euskaraz idazten dutenen kezkei nahiz beharrei erantzun nahi izan die EIEk. Ildo horretatik, EIE bera eratu aurretik, gainerako beste aurretiko bileretan ere (1968ko Ermuko zina kasu...), euskal herritarren artean haien idazkietan euskara erabiltzen dutenak elkartu nahi izan dira.
2010
‎IGMBk garapenaren aro berri bat sortu nahi du gizadiaren beharrei erantzuteko, urtero helburu zifratuak aurreratuz: %5 eta %6ko hazkundea garapenaren bidean dauden herrientzako eta %3 eta %4koa herri industrializatuentzako.
2016
‎Horren eredu dugu 1997an Franck Larcaderen eskutik Bilbok eskaini behar ei zuen giro sortzaile berriak erakarritako kanpoko artista gutxietakoasorturiko Consonni arte ekoizlea. Hala nola Abisal Espazioa, 1996an Bilboko San Frantzisko inguruan artistek kudeatutako erakusketa eta sorkuntza gunea, Guggenheimen lekurik izango ez zuten sortzaile gazte eta esperimental askotarikoek haien beharrei erantzuteko osatutakoa.
2020
‎Oinarri hori ez duen esperientzia ezin daiteke kooperatibista bezala definitu; izango da juridikoki kooperatiba, baina kooperatibismoa gauza serioagoa da, mugimendu izateko beharrezkoa duen oinarri komunitarioa faltako zaio. Gainera, etengabeko tresna dela kontuan izatea ere garrantzitsua da, langileen beharrei erantzun eta horien baldintza material eta sozialak hobetzeko tresna; sozialismoa, beraz. Kooperatibismoa etengabeko tresna da komunitate autoeratuak eraikitzeko, eskura daukagun tresna indartsua.
‎• Lurraldetu. Sor ditzagun kooperatiba berriak, elkarteak, auzoko zaintza sareak, lurraldeetan identifikatutako beharrei erantzuteko. Gorpuztu ditzagun, errealitate izan daitezen, eta gure lurraldeetako ekosistema kooperatiboak indartu ditzaten.
‎Azurmendik, liburu horretan, Euskal Herrian ibilbide luzea duen komunitarismoaren hariari jarraituz, Arizmendiarrietak indartu eta beste kooperatibista askok jarraitu duten bidearen oinarriak azaldu zituen, euskal kooperatibismoaren bidea, marxismoaren eta langile mugimenduaren iturrietatik ere asko jasotzen duena. Sintesian, euskal pentsamendu kooperatibistak komunitarismoa eta langileen beharrei erantzuteko autoeratutako tresna kooperatiboak batzen ditu. Azurmendiri esker, Arizmendiarrieta eta Mondragonen atala ondo landuta dago, baina bide horrek izan dituen beste iturri eta ardatzak oraindik ez dira behar bezala ikertu eta azaldu.
‎Demokrazia liberalen krisi sakona eragiten ari diren zenbait alderdi azpimarratu ditugu: nazio estatua gainditzen duten esparru berriak sortzea; estatuko egitura politikoek herritarren beharrei erantzuteko eta baldintza demokratikoak sortzeko gaitasunik ez izatea; eragile politikoen pribatizazioa eta desafekzio politikoa... Testuinguru horrek kultura politikoan eragiten dituen eraldaketa batzuk zerrendatu aurretik, egungo egoeran eragiten duten egiturazko lau aldaketa azpimarratu nahi nituzke, kultur eta nazio eraikuntzari eragiten diotenak.
2022
‎Etxez etxekoak bezala, mendekotasuna duten pertsonentzako eguneko zentroek zein egoitzek ere beren ekintza birpentsatu behar dute egoera eta lehentasun berrien aurrean. Nola egokitu antolaketa jakin bati erantzuten zion eskaintza batetik pertsonen beharrei erantzun behar dien batera. Erronka garrantzitsua dute zerbitzu gehienek aurretik.
‎zaintza sareak deitu izan zirenak. Zaintza sareak etxean zeuden pertsonen beharrei erantzuna emateko ekimen azkarrak izan ziren, bakardadeari edo elikagaien errealitateari erantzuna eman zietenak.
‎Hala, eraginkorra litzateke lurralde politikek euskararen erabilera sustatzea. Euskararen aldeko baldintzak egoteko, beharrezkoa izan daiteke euskal hiztun komunitatearen beharrei erantzutea, komunitatearen erabakimena zaintzea eta euskarak funtzio esklusiboak izango dituen espazio eta lurraldeak eraikitzea.
‎Orain aipatu muga horiek garbi erakusten dute ezetz, baina irakasten diren edukietara so eginez gero ere nekez erantzun daiteke baietz. Unibertsitateen arabera, graduen arabera eta irakasle ikerlarien arabera, edukien interes eta izaera nazionala kontuan hartzen da gehiago ala gutxiago; baina, estrukturalki, erran ote dezakegu Euskal Herrian dauden unibertsitateek Euskal Herriaren beharrei erantzuten dietela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia