Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2007
‎Azken urteotan lan mundua euskalduntzeko ahalegin bereziak egiten ari da hainbat eragile pribatu zein publiko eta zalantzarik gabe lan hori egin beharrezkoa da. Edonola, Euskara Elkarteen ikuspegitik azpimarratu beharrean gaude" etxegiroa, auzo ingurua eta bizi esparru amankomunak (gertuko Komunitatea)" euskalduntzeak eragin beharreko lehentasunezko esparrua izaten jarraitu behar duela. Erabilerarako guneak irabazi behar ditugu gazteentzat ezezik helduentzat ere, hurbileko zerbitzugintza euskaldunduz, merkataritza arloan, elkartegintzan, aisialdiko kultur, kirol, elkarguneak euskaldunduz, euskarazko sormena garatzeko eremu berriak irabaziz, laburbilduz helduen aisialdian (zentzurik zabalenean ulertuta) eraginez.
2008
‎Hasteko, aitortu beharrean nago, azkenaldian, aprendizaia esanguratsuarekin nahiko kezkatuta nabilela. Zenbatetan ez ditugu ikasi edo erakutsi gerora begira oso baliagarriak ez diren edukiak?
‎Zailtasunak alde batera utziz, aitortu beharrean nago hasieratik proiektuak harrera ona izan zuela ikasle gehienengan (beti dago bat edo beste tramankulu hauekin moldatzen ez dena eta denerako zailtasunak ikusten dituena, noski). Urtetik urtera, gainera, hobea da; izan ere, beste mailako ikasleek gure lana ezagutu eta erabiltzen dutenez, lekukoa hartu behar dutenean, lan hori jarraitzeko grinaz etortzen baitira.
‎dela hitzaldi bat egitea, dela ikastaro bat ematea. Gainera, ondo zetorkigun HABEren irudia indartzeko ere, guztiaren beharrean geunden-eta.
‎ETB ere tamaina horretako gogoeta eta aldaketa baten beharrean dago, gure aburuz. Horretarako euskararekin duen helburu nagusi gisa hizkuntzaren normalkuntza hartu luke.
2009
‎Aldiz, Espainiako gainerako hizkuntza ofizialak irakaskuntzan sartzea duela gutxi gertatu da eta denek ez dute zorte bera izan. Horregatik normalizazio prozesu baten beharrean daude eta bere oinarriak belaunaldi berriei modu eraginkorrean erakustean datza.
‎2)" Euskal Herriaren hasieran EUSKARA zegoen Herriaren eratzaile; geroztik Euskarak eman dio izena Herri honi; eta herritarron arteko ezberdintasun, gatazka, kontradikzio eta guzti, Euskarak batzen gaituela aitortu ohi dugu sarritan. Ez dugu uste, ordea, Euskara Euskal Herri eta gizarte historikoaz haraindiko ezer denik; alderantziz geure historia egunerokoan egiaztatu beharrean gaude euskaldunon bateratzailea dugula euskara, geure Herriaren desintegrazioari uko eginez".
‎Zor diogulako gauzak diren bezala esan beharrean gaude. Jose Luis Alvarez Enparantza askok ezagutzen dute, milaka dira bere lana goresten dutenak, baina Euskal Herriaren berreuskalduntzeari17 egindako ekarpenaz18 gutxik hitz egin dute fundamentuz eta are gutxiago dira aintzat hartzen dutenak19 Intelektualki egiteke dugun bidea da gure auzietan pentsamendua garatzearena.
2010
‎Pentsatzen dut artikulu horretan esaten direnak baliagarriak direla baita ere honetan ikusten direnak osatzeko; agian alderantziz ere bai. Beste mota honetako" modalitate aniztasuna" eta" artekotasuna" ere bultzatu beharrean gaudela esango nuke, aurrera egingo badugu (azterketetan eta areago). Izan ere, eremu bakoitzean erakusten dena inspiragarria izan daiteke beste eremuetan ere.
‎3) Euskararen erabilera nola bultzatu daitekeen eskola barruan eta eskolatik kanpo ere planteatzen da, orain arteko ikerketen emaitzen arabera zer dakigun zehaztuz, eta, baita, oraindik ikertu beharrean daudenak ere azaleratzen, esate baterako, komunikazio modu berriak (texting, chatting, emailing,...) aztergai bezala kontsideratuz. 4) Immigrazioa dela-eta, etorkinen integrazioa nola egin daitekeen aztertzen da, bai hezkuntzan, eta baita euskal gizartean ere, ghettizazioa saihestu nahian, baita euskararen aldeko jarrerak eta aukerak bultzatzeko ere.
‎jatorrizkoa izanda ere, bizirauteko zailtasunak dituen hizkuntzarekin? ...izitzarako jarrera etiko hau mantentzen ez denean kritika egin ahal izateko eta joera ez egokiak ikusgarri egin eta zuzendu ahal daitezen ahalegintzeko, garrantzitsua litzateke, euskararen, eta hizkuntza ezberdinen, inguruko eztabaida publikoaren azterketak sistematikoki egite jarraitzea. lan honetan egiten den proposamen metodologikoa eredu bat izan daiteke helburu horretarako.z eSKerTzaK eskertu beharrean nago, lan hau egin ahal izateko euroiSa S.a.ko lagunek emandako aukera, bai prentsako artikuluen datu basea erabilgarri egiteko, zein berauen azterketa egiteko baliabide informatikoak eskuragarri ipini dizkidatelako. erreFerenTziaK euSko Jaurlaritza (2009). IV Mapa Soziolingüistikoa. kultura Saila. hpS. eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.Vitoriagasteiz. larraÑaga, n. (1996).
2011
‎Argi dio zergatik: lokarri horien beharrean gaude, hondamendira (infernura) joango ez bagara.
‎Argitasun falta horrek ez du Lionel beste punta muturrera eraman: " maila praktikoan,(...) hizkuntza gutxitua nola biziraun zehazteko, badirudi Iparramerikarren eredu klasikoak tresna gehiago ematen duela gatazkatsuenak baino". esan dezagun hortaz, ondorio gisa, argitasun gehiagoren beharrean dagoela gatazka bai/ ez kontua.
2012
‎Baserri eta landa eremuak prestigiatu beharrean daude. Mikel zalbidek bere artikuluan aipatzen zuen bezala baserria lehengo ohitura edo eremu atzerakoi bezala hartu izan da eta hartua da batzuentzat. egun, ordea, bada kontrako diskurtsoa kaletarren artean ekologiaren bidetik datorrena:
‎bizitza osasuntsua, ekologia, birziklatzea, naturarekiko errespetua... Bide horretatik baserriak prestigiatu ahal dira eta prestigiatu beharrean gaude. horretarako, hainbat arnasgune metaketa burutu daitezke adibidez ikastetxeekin:
‎Bertan herritarrek izapideak burutu dituzte ezagutuaz prozesua non eta zertan den. Tramitazio hauetan euskarazko aukera ere bermaturik egon beBaserri eta landa eremuak prestigiatu beharrean daude.
‎Bilakaera orokorraz hitz egiterakoan esaten genuen bezala, ordea, belaunaldi gazteenen erabileran izandako bilakaera positiboaren kasuan ere, moteltzeaz hitz egin beharrean gaude, eta azken bost hamar urteotan hazkundea gelditu egin dela ere esan daiteke hainbat eremutan. Horrela, eremu informaletan, 2011ko datuek ez dituzte bost urte lehenagokoak hobetu (eta haurren kale erabilerari buruzko datuekin ere horixe bera gertatzen da).
2013
‎— Horretarako, orain arte menpeko kulturak eta hizkuntzak direnak berrindartu beharrean daude, ekosisteman bere lekua izan dezaten; horretarako, aukera eman behar zaie, bakoitzak bere autonomia erabiliz, berekiko plangintza modu autonomoan eraikitzeko;
‎Orain arte menpeko kulturak eta hizkuntzak direnak berrindartu beharrean daude, ekosisteman bere lekua izan dezaten; horretarako, aukera eman behar zaie, bakoitzak bere autonomia erabiliz, berekiko plangintza modu autonomoan eraikitzeko.
‎Hausnarketekin hasi baino lehen esan beharrean nago pozik irakurri dudala Iñakiren Txostena, euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena izeneko hau, besteak beste: 1) lana bera berezia delako, aberatsa eta trinkoa, eta adierazten duen proposamen berria eztabaidarako bultzatzen gaituelako, 2) berriro ere BAT aldizkariak proposatzen digulako oinarrizko lan baten inguruan zenbaitzuk hausnarketak egin eta iritziak emateko.
‎Nik ere horixe nahi dut, eztabaidan parte hartzea artikulu honen bitartez, nire neurrian. Hala ere, egia esango badut, aitortu beharrean nago nire buruan luze eztabaidatu dudala Iñakiren Txostena, zenbait aldeko eta kontrako iritziak sortu zaizkidala, eta eztabaida honekiko BAT aldizkarian parte hartzea ere asko kostatu zaidala, zer esan eta zer ez erabakitzerakoan: nire ikerketa ibilbide luzean harritzen nauena, egia esanda.
2014
‎Hau honela, Atxutxiamaika Aisialdi Taldeak aisialdirako eskaintza proiektuak eramaten ditu aurrera esku hartze euskalduna oinarri izanik eta modu honetan, euskararen erabilera sustatzeko prozesuak martxan jarririk. Era berean, lehen aipaturiko harreman sarea euskalduntzeko lanketaren baitan kokatu beharrean geundeke, besteak beste, hauxe baita zehar lerroetako bat.
‎Eskola arteko kiroletik hasita, bizpahiru zehaztapen egin beharrean geundeke. Izan ere, hasteko eta behin, gogora ekarri genuke, egitasmo hau haurren gurasoak eramaten dutela aurrera eta hauen artean, hizkuntza profil ezberdinekin egin genezakeela topo.
2015
‎Bestalde, erdaldunekin oso" abegikor" jokatu dugu urte hauetan zehar, ikusi besterik ez dago elkarrizketatuek zenbat aldiz esan zuten euskaraz erdaldunen egitea" itsusia" zela," errespetu falta ikaragarria". Oraindik bizirik dirauen ustea da eta iritzia aldaraziko digun ekimen edo paradigma baten beharrean gaude, euskararen erabilera sustatu nahi badugu, behintzat.
‎Elkarrizketatuek zenbat aldiz esan zuten euskaraz erdaldunen egitea" itsusia" zela," errespetu falta ikaragarria". Oraindik bizirik dirauen ustea da eta iritzia aldaraziko digun ekimen edo paradigma baten beharrean gaude, euskararen erabilera sustatu nahi badugu, behintzat.
‎Hasteko eta behin esan beharrean nago oraindik ez dudala izan hemen aipatutako tailer ikastaro horietan parte hartzeko aukerarik, horien berri izan nuenetik, orain urtebete inguru edo, ez baitut esperientzia horietan murgiltzeko aukerarik izan. Alde batean eta bestean irakurri dudanak gidatu nau nolabait neure hizkuntza portaerak identifikatu eta onartzen.
2016
‎Esan behar dugu teknika kualitatiboak nagusiki bi paradigmen arabera sailkatu daitezkeela, eta guk, gaiarekiko dugun hurbiltasunagatik, hermeneutika paradigman kokaleku egokia2 topatu dugu garatu dugun estrategia metodologikorako. Honako gako nagusiak zehaztu beharrean gaude hobeto ulertze aldera: onartu eta galbahea pasatu behar izan diogu gure subjektibotasunari; neurri batean ikergaiAritza Escandon – Vitoria Gasteizko gurasoekin euskararen transmisioaz eginiko ikerketa kualitatiboaren ondorio txostena tik kanpo ez gara egon, esperimentatu nahi izan dugu ikertu dugun hori; eta zientzia kualitatiboak eskaintzen digun bermea onartzen dugu, baita gure bizipen pertsonalek ematen diguten informazioa ere, gure eskarmentua tresna moduan erabili dugu.
‎Askozaz gehiago da ele biko (eta anitzeko) hezkuntza programez mundu zabalean ikertu, teorizatu eta argitaratu dena hizkuntzen elkarbizitza moldeez eta indarberritzesaioez zientzia arauz argitu dena baino. Language maintenance, shift eta revitalization prozesuen azterketa teorikoa sakontzeeta garatze lan sendoaren beharrean dago beraz, oro har. Hori gabe nekez espero liteke inongo instantzia teknikok gauetik goizera soluzio praktiko handirik eskaini ahal izatea.
‎Dena dela, etengabe bi aldagairekin jokatu beharrean gaudela dirudi. Alde batetik, zelan banatzen den euskaldungoa eskualdeka.
‎Horregatik, euskararen diskurtsoetarako, sektoreka euskara eta bere eskaintza zatitu beharrean gaudelakoan nago, eskaintza bereiziak eginik, eta horrek inbertsio ekonomiko handia, ikerkuntza sakonak eta publizitate kanpaina zuzenduak eskatzen ditu.
‎Lasaitasun jarrerak eta larrialdi garaietako neurriak uztartu beharrean gaude, hori baita gure egungo dilema. Ez dugu non begiratu, non kopiatu eta gugandik kanpo ez dago eredurik.
‎Teoria propioak garatu beharrean gaude; alde batetik, teoria egokirik ezean fenomenoen kausa beste nonbait bilatzen da, gehienetan borondatean: pertsonalean edo politikoan.
‎Teoria propioak garatu beharrean gaude; alde batetik, teoria egokirik ezean fenomenoen kausa beste nonbait bilatzen da, gehienetan borondatean: pertsonalean edo politikoan.
2017
‎Hizkuntza aniztasuna galtzeko arriskuaren aurrean, hizkuntza gutxituek beren biziraupena eta hizkuntza aniztasuna bermatu beharrean daude, eta normalean, hezkuntza da honetarako erabilitako erakundea. Zehatzago, murgilketa programak erabiltzen dira, hots, ikasleak bigarren hizkuntza dutenetan eskolatzen dituzten programak, ikaslearen etxeko hizkuntza babestu eta balioetsiz, helburutzat etxekoa zein eskolako hizkuntzak, biak, ikastea baitute.
‎Sentsazio bat da, beharrizan bat ere bai. Ohartzen hasi gara euskararen normalizazioa pentsatu baino konplexuagoa dela, eta indar guztien beharrean gaudela. Elkarlanerako aukerak esploratzeko gogoa dago:
2018
‎Testu hau sinatzen dugunok, hizkuntza antropologian eta antropologia feministan murgiltzen garen neurrian, autokritika egin beharrean gaudelakoan gara. Izan ere, beste testuinguru batzuetan gizarte antropologia eta hizkuntzaren arteko elkarlanaren onurak erraz ikusi dituzten bitartean, gurean ez da horrelakorik gertatu, eta egun oraindik hizkuntza antropologia eta antropologia feministaren arteko zubia egiteke dago.
‎Aipatu beharrean gaude, hizkuntza transmisioaren gaineko azterketetan kontzeptuaren bi maila edo bide bereizi izan direla: transmisio informala, familia bidezkoa, eta transmisio formala, irakaskuntza bidezkoa (Zinkunegi, 1995:
2019
‎Azkenik ohartarazi dugu bestelako irizpide sistema bat eratu beharrean gaudela interbentzioaren kalitateari neurria hartzeko.
2020
‎Esku artean dituen proiektuak aurrera ateratzeko zein proiektu berriei heltzeko baliabide gehiagoren beharrean dago. Helburu nagusia Behategiak bere egitura finkatu eta finantzazio bide berriak ziurtatzea da.
‎Hizlarien arteko ezagutza maila aztertzeko unean benetan aztergai konplexua dela azpimarratu beharrean gaude, besteak beste, aurreko saioetan ez bezala kasu honetan bost elkarrizketatzaile ageri baitira. Kazetari profesionalak dira baina Julen Telleria eta Antton Telleriaren kasuan, anaiak bi hauek, senidetasuna baliatzen dute maiz, hizketa gai bihurtuz.
2022
‎– Amaitzeko, arrakasta lortzeko genukeen azken pausoa interes taldeek euren eskaeren artean euskara sartzea litzateke. Faktore hau landu beharrean gaude, zinez. Horretarako, behar beharrezkoa da euskaltzaleak ahalduntzea eta formazio soziolinguistikoan sakontzea.
‎Testuinguru horretan, gentrifikazio prozesuak aipatu beharrean gaude. Fernandez de Betoñok (2014) esan bezala," dirua erakartzeko hiria eraberritzea baldin bada helburu bakarra, zaharberritzearen ondorio sozial negatiboa ez da inondik inora aztertuko".
‎• Eduardo Apodakaren ustez, sasi dilema batean bizi omen gara: (a) hiztun erkidego trinkoak behar ditugu (geure baitara bildu, neokomunitateak sortu, babestokiak antolatu...), baina era berean (b) euskarazko jarduna zabaldu eta hedatu beharrean gaude: " fluxuetan behar dugu euskara, eguneroko fluxuetan eta ez babestoki mugatuetan".
2023
‎Euskararen erabileran jauzi bat emango badugu, diskurtsoan ere jauzi bat eman beharrean gaude. Herritarren euskalduntasuna, izan nahia eta kontzientzia indartzen jarraitzea estrategikoa da.
‎Gure ikuspegia, diskurtsoak eta proposamenak helarazteko, eragiteko eta osagarritasunak bultzatzeko helburuarekin. Euskararen erabileran jauzi bat emango badugu, diskurtsoan ere jauzi bat eman beharrean gaude. Herritarren euskalduntasuna, izan nahia eta kontzientzia indartzen jarraitzea estrategikoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia