2000
|
|
Osotoro ondorioapelaezinak sortzen ditu mugapen honek, ezen, mintzatzen ikastearekin batera, umeakbere hizkuntzarenak direnak ikasten ditu soilik, eta ikaspen esfortzua errentagarriegiteko, berauek praktikan erabil daitezen nahiko du. Baina konstrikzio (mugapen) hauek ezin dira beti eta edonola erabili; hizkuntza bakoitzak bere arautegia duenez (hamaikagarren atalean aipatutakoa), hiztunak jakin
|
behar
du nola jokatu soinu elkarketa posible bakoitzarekin (noski; eta jakin zein soinu elkarketa ez diren posible berehizkuntzan).
|
2006
|
|
Erabakia aldez aurretik adostu eta elkarrekin jakinarazi behar da: bikotekideek ados jarri
|
behar
dute nola eta noiz jakinarazi haurrei banantzearen erabakia. Erabakia bi bikotekideek batera jakinarazten badiete, haurrek mezu klabe bat jasoko dute:
|
2007
|
|
Zereneta, jakina, identitate nazionalaren auzi honetan gauza bat dago inondik inola ereahantzi behar ez genukeena: gizarte modernoaren nabartasunean bizi garenez, etanabartasun horren eraginez, identitatearen izaera monolitikoa pitzatua dagoenez, jakin
|
behar
dugu nola funtzionatzen duten elementu hegemonikoek sistema horrenegituran. Hauteman ditzagun, eginahalean, modernotasunaren konplexutasunakñabartutako nazio ezaugarri hegemonikoak.
|
|
Kanpo oreka izateko, diskurtsoak egokitasuna gorde
|
behar
du nola barneko osagaien artean hala testuingurukoen artean. Hizlariak, bere diskurtsoa eraikitzerakoan, oso kontuan izan behar ditu bere itxura, bere aurrean izango duen publikoaren zelakotasun intelektuala, diskurtsoa egin egingo den unea, eta diskurtsoa sozializatuko den lekua bera.
|
2008
|
|
4) Kode ortografikoa menderatu nahi bada, soinu segidaren segmentuak identifikatu eta ordenatzeko gai izan behar da. Idazten ongi ikasi nahi duenak jakin
|
behar
du nola ordezkatzen dituzten ortografia zatiek hizkuntzaren fonologia zatiak, eta, gainera, ezinezkoa dela kode ortografikoa menderatzea egitura fonologikoaren ezagutza espliziturik gabe.
|
2009
|
|
Demagun behin eta berriz saiatu garela gure herrian egin behar densaihesbideari buruzko informazioa lortzen udalean eta ezin izan dugula lortu.Pentsa dezagun hauteskundeak gertu direnean, udaleko komunikazio arduradunakalkateak gaiaren inguruan informatzeko elkarrizketa eskaintzen digula. Kasuhorretan ondo balioetsi
|
behar
dugu nola landuko dugun informazioa. Agian, ezlitzateke alkatearen elkarrizketa soilik kaleratzea.
|
2012
|
|
Laugarren Munduaren aldetik hau dugu jarrera historikoa. Gogoratu
|
behar
dugu nola Herri Indigenen Munduko Batzarraren 1978ko bigarren bilerak ebazpen bat onartu zuen: herri indigenek bakarrik esan dezakete indigenak nortzuk diren (Werther, 1992:
|
2014
|
|
Latinez esanda, libido, etazehazkiago esanda, libido sciendi. Atzeak erakutsi
|
behar
luke nola dantzatu aurrea.Atzeak, barrenak; ez aurreak, ez goiak, ez kanpoak.
|
|
«Liraina, dotorea, fina izan behar duzu aintzat har zaitzaten», edo «tresnarekin eskatzen zaizunperfekzioa itxuran ere eskatzen da: neskak jakin
|
behar
du nola jantzi, nola mugituagertokian...» (Eskisabel, 2012a).
|
|
Aztoramenegoera horretan, ingurukoei edo beren buruei kalte egin diezaiekete. Aztoraturik dagoenari lasaitasuna transmititu behar zaio, baina kontrol fisikoa ezartzean kontuz ibili behar da, larrialdirako telefonoak eskura eduki behar dira eta zaintzaileak jakin
|
behar
du nola jokatu.
|
2015
|
|
Proiektua erreala izateak ikasleen motibazioa areagotzendu, honek aldi berean, iniziatiba bultzatzen duelarik. Proiektua guztiz autogestionatua denez, ikasleekberaiek ikusi
|
behar
dute nola kudeatu proiektua. Hau modu egokian eginez gero, ikasten ikastekokonpetentzia garatzen da.
|
2017
|
|
Ikusi behar dugu ikasleen akatsak ikaskuntzaren motorra diren. Zuek ikusi
|
behar
duzue nola ulertzen dituzuen akatsak, zein markotatik ulertzen dituzuen eta nola jokatuko duzuen zuen ikasleen akatsen aurrean. Horretako ikaste testuinguruak beste modu batean antolatu ditugula pentsatu duzue, aukeretan oinarrituta...)
|