2000
|
|
Eusko kultur gaiak gure gorputzari itsatsi
|
behar
ditugun kulturaren osagaiak dira, euskal gizon izan nahi badugu, gizon izan nahi dugun hainbeste. Ez pentsa gerogizadiak zor dizkizula.
|
|
Hemendik aurrera, eta literatura edo zinea zubi harturik, gaiak baino gehiagoegiturak diren beste arlo batzuk kontuan hartu
|
behar
ditugu kultur egitura osatzerakoan. 22 kromosomen zenbaki sinbolikoraino, simetriaz jarriko ditut adibideak, bainagarbi dago malgutasunez hartu behar direla atal hauek, muga garbirik ez baitago, ezkultur gaietan ezta kultur egituretan ere.
|
|
Hedabideak
|
behar
ditu kulturak, herrian txertatuta biziko bada, gizartearenburmuineraino iristeko adina. Esparru honetan dugu desorekarik handiena.
|
2007
|
|
Gure arbasoek jada bazekiten bezala, burua burusiarekin estalinahi izatekotan, oinak agerian utziko ditugu. Horrexegatik, sekula baino kontuhandiagoa eduki
|
behar
dugu kultur elikagaiekin; haiek kontserbatu, jan etadigeritzeko moduarekin, onerako izatea nahi badugu bai gizabanakoarendako etabai jendartearendako ere.
|
|
Hemendik aurrera, eta literatura edo zinea zubi harturik, gaiak baino gehiagoegiturak diren beste arlo batzuk kontuan hartu
|
behar
ditugu kultur egituraosatzerakoan. 22 kromosomen zenbaki sinbolikoraino, simetriaz jarriko ditutadibideak, baina garbi dago malgutasunez hartu behar direla atal hauek, mugagarbirik ez baitago, ez kultur gaietan ezta kultur egituretan ere.
|
|
Horietan ere ihes egin beharkodugu eredu fisikotik. Eraiki
|
behar
duguna kultura da, ez hormak. Metatuko denkultur bilduma nola transmititu, zein sistemaz zabaldu (software) hausnarketa egineta gero metatu behar da.
|
|
Hedabideak
|
behar
ditu kulturak, herrian txertatuta biziko bada, gizartearenburmuineraino iristeko adina. Esparru honetan dugu desorekarik handiena.
|
|
Labur, kontsumoak bere legeainposatu du kulturaren arloan. Orain, kontsumorako kultur ondasuna, kulturkontsumo jarduerak, kultur eskaintza edo kultur publikoak eta antzeko terminoakerabiliz hitz egin
|
behar
dugu kulturaz. Nire iritziz, kontsumoa ez da, inondik inora, ez hiritartasun berri baten sorlekua, ez eta gizarte elkartasun sendoago batena ere.Beraz, kulturak bi helburu horiek atxikitzeko ukan zezakeen indarra galtzen ari da.
|
|
Orain, bizi estiloak saldu behar diren honetan, Estatuak ezin omen du kultur politikarikizan: kultura nazionala edo herri kultura merkatuan lehiatu behar dira, botereakneutro
|
behar
du kultur arazoetan. Orain, mundu osoko kontsumitzaile homogeneoak sortu behar diren honetan, ezin da tematu nork berea defendatze itsuan, batez ere, bere hori txiki txikia denean.
|
2011
|
|
Egia esan Jakinek hasieratik bide biak landu zituen, hau da, euskara garbiarena eta mordoiloarena (Azurmendi, 2007a: 81), adibidez, Jakin aldizkariko lantaldean zegoen Berasaluzek artikulu bat idazteko
|
behar
zuen kultur lexiko guztia erdaratik maileguan hartzen zuen. Hala ere, Jakineko lankide gehienak puristak izanik, aldizkaria garbizalea zen.
|
2015
|
|
XX.mendearen lehen erdialde osoan, Ipar Euskal Herrian jaun eta jabe izan zen Aberri handi aberritipi ideologiarekin bete betean bat zetorren premisa hau. Aberri txikiari (Hots, Euskal Herriari) eta haren nortasun ezaugarriei (partikularismo deituei, tartean zelarik hizkuntza) folkloretikgertu
|
behar
zuen kultur eremu murritz bat uzten zitzaien, Aberri Handiari zegozkiongainontzeko gaietan (politika, lan harremanak, arlo soziala...) ez sartzeko baldintzarekin (Martinez, 2014). Alta, eskema honek 50eko hamarkadararte euskaltzaleengan ere onarpenazuen arren, 60ko hamarkadatik aurrera, Iparraldeko euskal abertzaletasunaren sorrerarekin, kritika eta erresistentzia aktiboa jasoko ditu, lehen aldiz euskara eta Euskal Herria zentroanjartzen duten euskaldungoaren sektore baten partetik.
|