2010
|
|
Irakaslearen komunikazio gaitasunaz ari garenean, irakasleak komunikazio egoeretan izan beharreko ezagutzatik, azturetatik eta trebetasunetatik harago doa (Fernández, 2000). Gaur egungo irakaslearen lana ez da kontzeptuen eta ezagutzaren transmisio soila, irakasleak gidatzaile dinamikoa izan
|
behar
du ikaslearen irakaskuntza ikaskuntza eremuan. Hortaz, irakasleak era egokian komunikatzeko zer esan, eta batez ere, nola esan eta zer baliabide erabili horretarako izan behar du kontuan.
|
|
Kontuan izan beharrekoa da taula horretan irakaslearen komunikazio gaitasuna trebetasunetan eta hiru eremutan zehazten dela. Era berean, garrantzizkoa da ohartaraztea, lan honen hasieran esan den bezala, komunikazio gaitasuna ezagutza linguistikoak ez ezik, beste gaitasun batzuek ere osatzen dutela eta taula honetan horren berri ere ematen da; izan ere, ikasle batek esaten duena ulertu behar baldin badu irakasleak, ezagutza linguistikoaz gain, ezagutza soziala ere izan behar du, aintzat hartu
|
behar
baititu ikasleak dituen izaera, jatorria, heldutasun maila, ama hizkuntza, etab.
|
2016
|
|
ikasleak lan munduan jarduteko behar izango dituen ezagupen, jarrera, balio eta gaitasun ebaluagarriak garatzea. Ikaskuntzaren metodologia aldaketa honekin, errealitate profesionalean suerta daitezkeen egoerei aurre egiteko gaitasuna lortu
|
behar
du ikasleak (Martínez & Viader, 2008), unibertsitatean lortutako oinarrizko ezagupenak aplikatuz eta zientziaren transferentzia egiteko trebetasuna erabiliz (Breton, 1999). Gainera, bizitza pertsonalean gertatzen diren arazoei modu eraginkorragoan erantzungo diete eta ikaskuntza prozesua norbere kabuz garatzeko gaitasuna ere lortuko dute (Vernon & Blake, 1993).
|
2019
|
|
Hau da, diziplina alorren bidez lortu
|
behar
dute ikasleek «informazio eta komunikazio teknologiak modu seguru, etikoan eta gehiegikeriarik gabe (abusatu gabe) erabiltzea» (236/ 2015 D., 88 or.), baina LHko diziplinen konpetentzietan ez da inon agertzen komunikazio digitalaren arrastorik.
|
|
Ahozko komunikazioari dagokionez, ahozko diskurtso formalen zentzu orokorra ulertzea eskatzen zaio ikasleari, hedabideetako argudio testuen forma eta edukiaren ulermena eta balorazio kritikoa egiteko trebeziarekin batera. Idatzizko komunikazioari erreparatuz, argudio eta azalpen testuetan gaia eta xede komunikatiboa antzeman
|
behar
ditu ikasleak, testu tipologia eta edukien antolamenduaz jabetuz. Halaber, argudiaketaren marka linguistikoak kokatzeko gai izan behar du, esku hartzen duten lokailuak eta testu antolatzaileak identifikatuz.
|
2020
|
|
Ikasleek dagoeneko ikasi dituzte bisitaldian zehar gogoratuko diren edukiak; orduan, ikusten ari garenaz informatzen joango gara, argi eta labur, eta sortzen diren zalantzak argitzen; 2) aurkikuntzen bisitaldia. Irakasleak prestatzen du gida bat adieraziz zer ikusi edo behatu
|
behar
duten ikasleek, non geratu behar duten, eta eskatzen zaiena behaketa fitxan ondo adierazi dute;
|
2021
|
|
Aldagai konposatu honetan ere, AK2n gertatzen den gisa, arreta mantentzeari loturikoak izan dira balorazio negatibo gehien lortu duten itemak: % 87,5ek deritzo formakuntza gehiago edo askoz gehiago
|
behar
lukeela ikasleen arreta mantentzeko taldean direlarik (I5) (horietarik% 46,9k 4tik 4ko balioa zehaztu du), eta, aldiz, ikasleen arreta mantentzeko banaka direlarik (I4),% 82,8k behar luke formakuntza gehiago edo askoz gehiago. I5ean ikasle bakar batek ere ez du gutxieneko baliorik eman.
|
2023
|
|
Honenbestez, goi mailako hezkuntzak zehar konpetentzien eta konpetentzia espezifikoen garapena sustatu
|
behar
du ikasleengan. Horrekin, ingurumen hezkuntzarako beharrezkoak diren konpetentziak landuz, garapen jasangarrian oinarritutako ikasleak garatzea da helburua.
|