Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2008
‎Camposen hitzetan, 120 ikastetxe berri daude programa horretan sartuta. «Eta, gainera, urtea bukatu baino lehen hezkuntza premia berezia behar duten ikasleentzako 2 Plana egingo dugu».
‎Ikasliburuak edota hiztegiak behar dituen ikasle batek ere ba al du aukera hori?
‎Baina protestekin batera proposamenak ere egin behar dira, demokrazia hitzetatik aterako badugu. Elkarlana behar dugu ikasleekin, horretan ere, baina horretarako EHU gerora begira aritzeko esparrua duten jakin behar dugu. Horra dilema, esparrua lehen eta elkarlana segituan.
‎Helburua. Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
2009
‎Behar bezala arrazoitu ezean, ez dira baimenduko beste campusetan eskaintzen diren gradu, master eta doktorego ikasketa ofizialak. Bestetik, graduek gutxienez izan behar duten ikasle kopurua xedatu du: hogei euskarazko ikasketetan, eta 30 gaztelaniazkoetan.
‎Aurtengo selektibitatea gainditzen dutenak izango dira azkenak Bolognako prozesura egokitu gabeko unibertsitate ikasketak hasten, eta baita orain arteko hautaproba eredua egiten azkenak ere. LOE Espainiako Hezkuntzako Lege Organikoak zehaztutakora egokituko dute selektibitatea, datorren urtean proba egin behar duten ikasleak harekin ari baitira dagoeneko.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎ZUZENKETA: Irailaren15eko BERRIAk kaleratu zuen Goi Mailako Lanbide Heziketatik unibertsitatera sartzeko proba bat gainditu behar dutela ikasleek. Okerra zen informazioa.
2014
‎Batetik, marko politiko nagusiarekin bateragarri izan behar du; lege aldaketarik gertatzen ez den artean, burugabea da marko hori kontuan hartuko ez duen formulazioa. Bigarrenik, bat etorri behar du ikasleen jatorrizko hizkuntza gaitasunarekin eta eskola bidezko garapen bidearekin. Hirugarrenik, elementu operatiboak kontuan hartu behar dira:
‎Gertatzen da auzo hori lehentasunezko hezkuntza eremu izendatua dela. Jarraipen estuago bat behar duten ikasleak daudela bertan nabarmendu du Formetek. «Ezin dira irakasle postuak sortu existitzen ez diren ikasle batzuentzat», adierazi du Barrierek.
2015
‎Gure prestakuntza horren txarra ez den seinale.Gure inguruan urteetan euskararen aurka eraikitako mito ugari daude, eta horiek suntsitu beharra dago. Mediku euskaldunak behar ditugu osasun sistema elebiduna lortzeko bidean aurrera egin nahi badugu, eta, horretarako, euskaraz ikastera animatu behar ditugu ikasleak. Etorkizuneko ikasleei ulertarazi behar diegu pazienteekiko errespetuzko jarrera dela euskaraz ere mintzatzeko gai izatea.
2020
‎Erretiroa hartu zuenean, Hazi eta Ikasi sortu zuen beste irakasle ohi batzuekin, Donostian: eskola orduak bukatu eta gero bakarrik geratzen ziren haurrei babesa emateko, eta etxeko lanak egiten eta ikasketetan aurrera egiten laguntzeko, boluntarioen bidez —ez dute irakasleak izan behar— Alonso kezkatuta dago, berez laguntza gehien behar zuten ikasle horiek etxean bakartuta eta babes gutxiagorekin geratu baitira, COVID aurre egiteko itxialdiaren eraginez.
2021
‎Ondokoak ere egia berdaderoak dira, astebetean eskola txiki batean bizitakoak: ...kasle greba dela eta ikasleen eskubideen inguruko eztabaida; irakurmena hobetzeko estrategia bateratuak; gaikako hezkuntza gainditzen hasteko proiektu bateratuen koordinazioa; hezkidetza batzordearen esku hartzea gatazka bat bideratzeko; euskara batzordea martxan jarri eta Eusliderrak aukeratzeko erabakia; patioan ikasleak nola dauden behatu, ebaluatu eta emozioak kudeatzen lagundu; IKKI, laguntza behar duten ikasleen banan banako jarraipena; HIPI programak (ikasle etorri berriei euskara erakusteko programa) ez duela funtzionatzen enegarren aldiz konstatatzea; eskola eraberritzeko planoak ezagutu eta bi hamarkadaren ostean gauzatzeko esperantzari eustea; eta abar.
‎Hortaz, IKTen inguruan Unescok adierazten du konpetentzia digitala eraginkortasunez garatzeko ikasgeletako ikasmahai guztiak ordenagailuz hornitu behar direla eta banda zabal ultra azkarreko konexio batean, horren bidez ikasgaien kontzeptu batzuk era digital batean ere lantzeko. Baita ere, irakasleek IKTen inguruko formakuntza etengabea behar dute ikasleekin konpetentzia digitala ziurtasunarekin lantzeko.
‎Izugarri gozatzen dut, ikasle bakoitza desberdina delako. Nik une oro jakin behar dut ikasleak nola ikas dezakeen; estrategia bat aurkitu behar dut hark ikasteko. Horretarako, bakoitza nola dagoen eta zergatik ari den ondo ulertu behar dut.
2022
‎Lehenik, positibo ematen duten ikasleei begirako neurri bat arindu dute: orain arte, eskolan egindako auto probak positibo ematen bazuen, gurasoek berehala etorri behar zuten ikaslearen bila. Hemendik goiti, eskola eguna bukatzea itxoiten dute burasoek haurraren bila etortzeko.
‎Bigarrenik, hurbileko kontaktuen protokoloa arindu dute. Sartzetik, hurbileko kontatu izanez gero, hiru proba egin behar zituzten ikasleek: lehena, antigenikoa edo PCRa, berehala.
‎Katalunian, legez araututa dago diru publikoa jasotzen duten eskola guztiek leku batzuk gorde behar dituztela hezkuntza behar espezifikoak dituzten ikasleentzat. Vicen, esaterako, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 30 ikasleko ikasgela bakoitzean hamar gorde behar dituzte ikasle horientzat, eta 25eko gela batean, zortzi. Bestalde, modu orekatuan banatu behar dituzte ikasturtean zehar iristen diren ikasleak ere.
‎«Ulertu egin behar ditugu ikasle horien premiak, guztiz»
‎ikustea nola eralda ditzakegun berariazko premiak dituen ikasle horren inguruko interakzio guztiak, eta babesleak izatea haiekin, baina, bide batez, eskolan ematen ari diren ikasketekin lotuta egotea. Hala ere, jakina, ulertu ere egin behar ditugu ikasle horien premiak, guztiz.
‎Eta hezkuntzakoak ere bai. Interbentzio intentsiboren bat behar duten ikasleak hartzen ditugu horietan, eta guztiek dute buruko arazo larriren bat.
‎Instituzioen arduragabekeriaren aurrean, ikasleok argi dugu gurea Euskal Eskola Herritar eta Burujabea izango dela, edo ez dela izango. Hezkuntzak doakoa eta kalitatezkoa izan behar du ikasle guztiontzat. Gutako bakoitzak aukera izan behar du bere herrian ikasi ahal izateko, inolako baldintzarik gabe.
‎Ez da nahikoa eskoletan topiko sinplez betetako publizitate kanpainak egitea edota irakastordu batzuetako lantegi soilak garatzea. Drogen kontsumoaren prebentzioa hezkuntza curriculumaren zeharkako ardatza izan behar da, eta pentsamendu kritikoa lantzera eta erabaki osasuntsuak hartzera bideratu behar du ikaslea.
‎«Etsigarria». Pirinioetan bizi eta ikastera Iruñera joan behar duten ikasleen familiek horrela definitu dute Nafarroako Gobernuak atzo egin proposamena. Ekainaren 4an, indarrean sartu zen Nafarroan eskola garraioaren foru arau berria, eta, bertan, ikastetxera autobusez joateko eskubidea aitortzen zitzaien Batxilergoko eta Lanbide Heziketako ikasleei ere.
‎Pentsatzen dugu modu sistematiko eta planifikatuan landu behar dela: irakasleek kontzienteki landu behar dute ikasleekin ahozko komunikazio gaitasuna. Ikusi genuen sekuentzia didaktikoak tresna egokiak izan zitezkeela ahozkoa lantzeko, eta hori da proposatu duguna.
‎«Jangelen aldeko benetako apustua egin dezala eta lehenbailehen dei ditzala langileen ordezkariak elkarrizketa mahai batera, 2000ko martxoaren 22ko agindua eta jangelen zirkularra negoziatzeko». Sindikatuak adierazi du Hezkuntza Sailak baliabide gehiago eman behar dituela ikasleendako eta langileendako jangela «seguru eta kalitatezkoak» izateko.
2023
‎Hezkuntza sistemak, adibidez, ez die laguntzaile bat jartzen ziklo guztietako ikasleei, eta maiz «eragotzi» egiten diete keinu interprete bat behar duten ikasleei. Osasun arloan ere traba ugari aurkitzen dituzte.
‎Aniztasun horren barruan denek dituzte bizitza garatzeko «zailtasunak», ohartarazi zutenez. Hezkuntza sistemak, adibidez, ez die laguntzaile bat jartzen ziklo guztietako ikasleei, eta maiz «eragotzi» egiten diete keinu interprete bat behar duten ikasleei. Osasun arloan ere traba ugari aurkitzen dituzte.
‎Frantziako baxoaren 2021eko erreformaz geroztik, berezitasunen azterketak martxoan iragan behar zituzten ikasleek; COVID zela eta, 2021ean ez zituzten egin ahal izan, eta baxo osoa kontrol jarraikian lortu zuten. 2022an, COVID loturik beti, azterketak egin zituzten, baina bi hilabete beranduago, maiatzean.
‎Eta erantsi du: «Gero, zehazten zuen digitalizazio horrek nolakoa izan behar zuen ikaslearen ahalduntze hori bermatzeko». Alegia, «markatutako estrategia» bat ikusten zuen «statu quo aren norabidea aldatzen zuena».
‎Lehen Mailan euskara hutseko irakaskuntza garatzea eta kolegioan oren parekotasunera heltzea. Gaur egun, kolegio bukaeran B1 edo B2 mailara iritsi behar lukete ikasleek; lizeo bukaeran, B2 edo C1 mailara. «Inportantea da euskara entzun eta erabili dezaten», laburbildu du Behotegik.
‎eskola publikoa lehenetsi behar da, leku publikoak sortu... Hizkuntzari dagokionez, bermatu behar dugu ikasle guzti guztiek euskara maila egokia izatea. Azpiegitura egokiak ere behar ditugu, eta irakasleen egonkortasuna eta erabakitze ahalmena ere behar ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia