Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
‎Agian baliatuko zaizue informazioa lortzeko orduan." Alde egin aurretik, Papik dena konponduta zegoela adierazi zigun, erreserbatuta geneukala gela, eta panfletoak ere han zeudela jadanik kartoizko kaxetan" apunteak" bailiran. Azterketa batzuk egin behar zituzten ikasle errepikatzaileak izango ginela. Eta hamarren bat egun izango genituela ekintza burutzeko.
‎" Ba, umeak esan zuen maistrak aurkezle manerak hartuz, holaxe bukatuko dugu gure lehen eguneko klasea, musikarekin. Aitortu behar dut ikasle zintzo eta atseginen itxura hartu dizuedala, eta nire ustez oso ondo konponduko garela eta asko ikasiko dugula." Keinu egin zion Davidi, eta Padam Padam doinuaren notek bete zuten eskola. Arbelaren ondoan, egutegiak 1957ko iraila zela adierazten zuen.
2013
‎Gainera, barra eta izarren bandera. Marrazkia koloreztatu eta izena jarri behar zuten ikasleek haren azpian.
2017
‎Orain, hautatzen duena hautatzen duelarik, beti izango da sistemak eskaintzen dion abanikoaren baitakoa, sistemak ez baitu uzten benetan ezberdina edo alternatiboa den heziketarik gauzatzen. Horrenbestez, ikastetxe guztiek egin behar diote men estatuak jarritako hezkuntza sistemari, azken batean estatuak markatzen baititu gutxiengoak, edukiak, ebaluatzeko moduak eta gainerakoak; eskola libreek ere, oztopo guztien gainetik bizirautea lortzen baldin badute, estatuak markaturiko kontrolak iragazi behar ditu ikasleek goi mailako ikasketak egin nahi badituzte.
‎Modu batean edo bestean, berriz ere zentratuz, irakasleriak utzi lioke behingoz ume gazte eta gurasoen teilatuari pilota jaurtitzeari benetan ikastetxeetan zer egin daitekeen hausnartzen hasteko; gurasoek zer edo zer gehiago eskaini badezakete ere, irakasleek hasi lukete pentsatzen nola hobetu beraien prestakuntza egoera berriari behar bezala aurre egin ahal izateko, askok jarraitzen baitute datu akademiko hutsak inprimatzen ikasleen buruetan, oraindik ere, bestelako moderno batzuek gazteak olgetan dituzten bitartean, ezer irakatsi gabe. Hasi behar dute ikasle oro laguntzen, motibatzen eta ikasle bakoitzaren gaitasun guztiak pizten eta azaleratzen, honek guztiak, nahitaez, zuzendaritza zein administrazioarekin arazoak izatea badakar ere. Iraultza gauza dadin ezinbestekoa da irakaslearen paperaren inguruan eztabaida plazaratzea.
‎Zer nolakoa izango da etorkizuneko eskola berria? ...ektaturik; egutegia malgua da, pertsonalizatua; adinak nahasirik taldean egingo dute lan; ikasketa 24 ordu eta zazpi egunetakoa da, taldekideen ordutegi eta eguteagiaren araberakoa; eskola ez da presondegia gehiago izango, coworking espazio baten antzekoa baizik, tailer, sukalde, gelak eta bestelako bulegoz josia; eta, azkenik, garrantzitsuena, irakaslearen papera aldatuko da erabat, ikasten ikasi behar baitute ikasleek. Teknologia berriek lagundurik, behin testu-liburuak bazterturik, irakaslea gidaria baino ez da izango, ikasleak zer informazio erabili eta zein baztertu behar duen adierazteko.
2018
‎Ikasketa eredu bat inposatzen dute baxoak eta selektibitateak. Sistema horren ondorioz, Frantziako eta Espainiako gobernu egiturek behartzen dituzten edukiak ikasi behar dituzte ikasleek; PISA neurketak hedabideetan hartu duen garrantziak ere ikasteko modu bat hobestea eragiten du. Azterketarik gabeko ikasketa sistema baten aldeko bozak altxatzen ari dira azkenaldian, baita Euskal Herrian ere.
‎Modulu horiek ikasteko ez dago ordena zehatzik, eta ikasle bakoitzak irakasle tutorearen laguntzarekin hautatzen ditu bere gustukoak izan daitezkeenak edota ibilbide jakin bat osatzeko komeni zaizkionak. Goi mailako ikasketa horiek amaitu ostean egin behar du ikasleak, lehen aldiz, estatu mailako froga bat, unibertsitatera sartzeko aukera emango dion batxilergo titulua lortzeko.
‎Eskolak asetu egin behar ditu ikaslearen oinarrizko beharrak, eta ikaslearen ongizatea jarri behar da ikaskuntzen erdian. Eskolak utzi behar dio izateari estres, urduritasun eta frustrazio iturri.
2021
‎Konpetentzia miragarrien bidez edukiak berez datozen neurrian, inork transmititu barik, ulertu behar dugu ikasle berri horiek gai izango direla beren kabuz ikasteko gizateriak milurtekoak behar izan duen ezagutza meta izugarria, milurtekoetan metatuz joan den ezagutza guztia. Horretan sinestea egun absurdua da.
‎Oraindik bada, azkenik, konpetentzien inguruan ulertezina den paradoxa handiago bat. Behin eta berriro entzuten ari gara gure gizartea ziztu bizian aldatzen ari dela, teknologia berrien laguntzarekin lanpostu berriak agertuko direla etorkizunean eta, logikoa denez, horietarako prestatu behar ditugula ikasleak. Ados, baina nola prestatu behar ditugu oraindik ez baditugu lanpostu berri horien ingurukoak ezagutzen, ez badakigu zer nolako ezaugarriak izango dituzten?
‎Gauzak horrela, filosofia, zentzu zabalenean hartuta, izpiritu kritikoa lantzen, hausnartzen, eztabaidatzen edota argudiatzen irakatsi behar duen neurrian, konpetentzia horietan trebatu behar dituenez ikasleak, aldaketa ororen gainetik dago, konpetentzia horiek ezinbestekoak baitira baldintza edo testuinguru sozio-politiko edo kulturalak batzuk ala besteak izan; eta edukiek, era berean, beti daukate gaurkotasuna, egungo zein geroko auziek iraganekoekin antzekotasun handiak izango baitituzte. Filosofatzen, hortaz, dena bihurtzen dugu susmagarri, emantzat edota natural gisa agertzen zaigun hori guztia barne; paradigma eta ildo pedagogikoak barne, Lipman ek aldarrikatu bezala:
2022
‎Talde lanean egindako azterketak aurkeztu behar dituzte ikasleek. Inbidia eman dit.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia