2003
|
|
Lege eta dekretuek zirrikiturik izaten dute, eta hauek horretan ez dira salbuespen; beraz, zirrikitu horiek bilatu, aurkitu eta hortik sartu dugu guk, nahi eta
|
behar
dugun hizkuntz politika egitera Gobernuak markatzen digunari begira egon gabe. Legearen zirrikituak aprobetxatzeaz gain, intsumisioa zergatik ez?
|
2008
|
|
Horrekin lotuta, ez dugu zerbait ahaztu behar: irakasleak ikaslearen hizkuntza ez jakiteak esan nahi du ez dakiela zein zailtasun aurkituko dituen umeak hizkuntza (k) berria (k) ikasteko prozesuan (hitz egiten duen eta ikasi
|
behar
duen hizkuntzaren egituren artean dauden desberdintasunak direla, haien artean dagoen distantzia fonetikoa dela...).
|
|
Argi dago, gainera, euskara ez dela asko entzuten haiek bizi diren auzo askotako kaleetan eta, beraz, ez dute hautematen erabat beharrezko moduan. Horri gehitu behar zaio txikiak ez diren umeen eskolatze prozesua nahiko zaila dela berez; hamar urte baino gehiagoko ume baten ibilbidea eskolan bada konplexua, eta are gehiago bertan ikasi
|
behar
dituen hizkuntzak bi baldin badira eta ez bat soilik. Gainera, familia askorentzat garrantzitsua umea eskolara eramatea da eta ez daukate ereduen edo beste aukeren kontzientzia argirik.
|
2010
|
|
Autore anitzek azpimarratu duen moduan, hizkuntza plangintzaren oinarrian hautua dago. Hautatzeko aukera edo beharrak egon
|
behar
du hizkuntza plangintza bat abiatzeko. Aukeratzekorik ez badago, ez dago plangintza egiterik, arazoa ez da planteatu ere egiten.
|
2012
|
|
Jakinen 186 zenbakian diskurtso analisiaren gaia aipatu genuen, eta adibide bat eman genuen diskurtso ekonomizista euskararen aldeko diskurtsoari nola gailentzen ari zaion ikusteko. Euskalgintzak adi egon
|
behar
du hizkuntzari buruz gizartean zabaltzen den diskurtsoa ezagutzeko, diskurtso hori nondik datorren ikusteko eta ikuspuntu etiko eta leial batetik datorren ikusteko. Azken ikerketen emaitzen argitan, autore batzuek diote euskalgintzak bere diskurtsoa aldatu behar duela.
|
2017
|
|
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan
|
behar
du hizkuntzaren tratuak eskubideak eta nortasuna errespetatuko. Horregatik ikasi behar duzu, pertsona horrekin euskaraz egin ahal izateko.
|
|
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan
|
behar
du hizkuntzaren tratuak. Horrela lortuko dugu, eta espero dut hainbat kolore, forma eta jende motaren artean osatuko dugula Euskal Herri hori.
|
2018
|
|
Mitxelenak aspaldian esandakoa oraindik indarrean dago: " Gure herriak herri artean bere tokia behar duen bezala, hizkuntzak ere berea aurkitu
|
behar
du hizkuntza artean", are gehiago, gazteen hizkuntza artean, esango nuke. •
|
2020
|
|
Elaborazio fasean, zehazki, Jakin aldizkarian lantzen zituzten gaietarako
|
behar
zuten hizkuntza ereduaren eztabaidatik etorri zen, hain zuzen, ordura arteko eredua ordezkatzen zuen Orixerekiko haustura. Hasierako urteetan jakinlariek aholkularitzat hartu zuten erbestetik itzuli berria zen Orixe.
|
|
Euskarari dagokionez, Larramendiren Hiztegitik hasita, ez zaigu jokabide baten eta bestearen aldeko adibiderik falJakin aldizkarian lantzen zituzten gaietarako
|
behar
zuten hizkuntza ereduaren eztabaidatik etorri zen ordura arteko eredua ordezkatzen zuen
|
|
Elaborazio fasean, zehazki, Jakin aldizkarian lantzen zituzten gaietarako
|
behar
zuten hizkuntza ereduaren eztabaidatik etorri zen, hain zuzen, ordura arteko eredua ordezkatzen zuen Orixerekiko haustura. Hasierako urteetan jakinlariek aholkularitzat hartu zuten erbestetik itzuli berria zen Orixe.
|
2022
|
|
Arakatu ganbara eta erantzun horrenbestez: edozein jendartetan aurkitu
|
behar
du hizkuntza batek bere lekua; bada, zein izango da euskararen tokia pantailek inguratutako jendarte digitalean?
|