2000
|
|
Ez da kopia bat egitea, urruntzea da, atzera itzultzea. Oroitu
|
behar
duzu hizkuntzak oroitzen duena, jo behar duzu hizkuntzak oraindik lozorroan dituen amets batzuetara"
|
|
Ez da kopia bat egitea, urruntzea da, atzera itzultzea. Oroitu behar duzu hizkuntzak oroitzen duena, jo
|
behar
duzu hizkuntzak oraindik lozorroan dituen amets batzuetara"
|
2002
|
|
n Zein da asmo hori gauzatu dadin gakoa? Nola jokatu
|
behar
du Hizkuntza Kontseiluak bitartekaritza horretan?
|
|
Literaturaz hitz egitean, sarritan, euskara herdoildua dagoela esaten dugu. Agian, ez dugu erreparatzen jendeak nola hitz egiten duen, esate baterako, baserrian bizi den pertsona batek izan dezake guk bilatzen dugun formula, eta guk, berriz, Axularrengan edo Leizarragarengan bilatzen dugu, baina, ziur aski, hurbilagoa daukagu erabili
|
behar
dugun hizkuntza.
|
2005
|
|
Urtxintxa Eskolaren izenean hitz egin digun Jaime Altunak aipatu du lehenxeago kontzientzia eta hizkuntzaren erabileraren arteko loturaren zalantza. Haurrak, gazteak euskararen balioaz jabetu
|
behar
du hizkuntza hori erabiltzeko. Daukan euskara maila daukala ere, ezin gozatu euskararekin?
|
|
Eta adostasunok bilatzerakoan, kontuan izan
|
behar
ditugu hizkuntza politikaren oinarrizko bi helburu:
|
|
Eta orduan galdera izango litzateke: zein da ikastetxe bakoitzak
|
behar
lukeen hizkuntz proiektua eta behar dituen baliabideak, bere egoeraren arabera, ezarrita dauden helburuak lortzeko. Baina hizkuntza mailak zehaztearekin batera, maila horiek lortzen diren ala ez jakiteko ebaluazio probak prestatu lirateke eta proba horiek gainditzea beharrezkotzat hartu derrigorrezko eskolaldia gainditu ahal izateko, beste edozein ikas arlorekin egiten den antzera.
|
|
Elebitasunean bezala, eleaniztasunean ere gauzak zehaztu egin behar dira, ez da oreka, inolaz ere, hitzarekin batera datorren gauza bat. Oreka hori edo zer nolako tratamendua izan
|
behar
duten hizkuntzek curriculumean, argi dago definitu behar dela gure hezkuntza sisteman, alegia, nolako hezkuntza sistema nahi dugun, zertarako eta zeri erantzuteko. Euskal Herriaren ikuspegitik argi dago hemen ardatza euskara dela eta horri erantzun behar zaio.
|
2006
|
|
Ezinbestekoa da. Gobernuan, departamentu bakoitzak bereganatu
|
behar
du hizkuntza politikari buruzko ikuspegi propioa, eta gero, herri erakundeen artean lankidetza derrigorrez indartu behar da. HAKOBA hor dago eta lidergoa Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak du, baina hor daude Eusko Jaurlaritzako Lehendakariordetza, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, Hezkuntza Saila, Euskadiko Autonomia Erkidegoko hiru Foru Aldundiak, hiru hiriburuetako udalak eta EUDEL.
|
2008
|
|
Guk besterik gabe barneratzen ditugun egiturak buruz ikasi behar izaten ditu. Buruz ikasi
|
behar
du hizkuntza idatzia bera ere. Oso lantegi zaila da hori.
|
|
Pentsatzen dut hemen dagoela esperantza. Denbora hobeak edo okerragoak etorriko dira, baina beti mantendu
|
behar
dugu hizkuntzaren zuzia piztuta. Eta geroak esango du".
|
2010
|
|
" Ezin fida daiteke (…) dekretuaren ondorio miresgarrietan, ezta ofizialkidetasun nahiz ofizialtasunezko aitorpenetan ere. Gure herriak herri artean bere tokia behar duen bezala, hizkuntzak ere berea aurkitu
|
behar
du hizkuntza artean: handikeriazko menturarik gabe, iraupena eta hazkuntza segurtatzeko behar adinako tokia.
|
2011
|
|
Besteak beste inguruko ikerlari harrobia haztea nahiko lukete, eta bestalde, ikerketa probetan parte hartzeko prest egongo litzatekeen boluntario zerrenda 700dik milaka batzuetara igo nahiko lukete. Elebakar, elebidun, eleaniztun, haur, gazte eta ez hain gazteen garun dantza
|
behar
dute hizkuntzaren misterioak ikertzeko; egunen batean dislexiari edo alzheimerrari erremedioa aurkitzea amets.
|
2012
|
|
Bista txorrotxa
|
behar
baitu Hizkuntz Eskubideen Behatokiko zuzendariak.
|
|
Mota guztietako euskarak behar dira, eta hizkuntza konplexua ez zaila! egiteko baliabideak izan behar ditugu, nork behar duen euskara, eta nahi duena, egiteko. Zergatik saihestu
|
behar
dut hizkuntza konplexua, ideien lotura bertan gorderik denean. Zergatik saihestu behar dut konplexutasuna, artea bertan baldin badago?
|
2015
|
|
Oso garrantzitsua da kontzeptu hau. Edozein hizkuntzak biziraungo badu,
|
behar
ditu hizkuntza horretan bakarrik garatuko diren funtzio konkretuak, eta gero eta gehiago izan behar dute. Adibidez, euskarak izan behar du erabilera hizkuntza nagusia UEMAk geografikoki ordezkatzen duen eremuan, erabilera ofizial ia bakarreko eremua.
|
|
Euskarak behar ditu bereak eta bereak bakarrik dituen espazio komunikatiboak, euskaraz bakarrik egingo diren jarduerak udalerriz udalerri. Euskarak
|
behar
du hizkuntza bakar edo nagusi izan haur eta gazteentzako eskaintza kulturalean eta aisialdikoan, eta euskarak behar du nagusitasuna barne funtzionamenduan zenbait lan eremutan. Horrek bihurtzen du derrigorrezko.
|
2017
|
|
Online komunikazioak ezin du neutroa izan, norabide batean edo bestean desbideratu
|
behar
du hizkuntzak. Bi aukerak:
|
2018
|
|
Erabileran eragitea ez da hain erraza. Esploratu behar ditugu bide berriak, eta adituek esaten digute erabileran eragiteko emozioekin, motibazioarekin lotu
|
behar
dugula hizkuntza, hau da, debekuekin eta derrigortuta ez dugula erakarriko jendea.
|
2019
|
|
Sistema gizonen neurrira eginda dagoela, horixe izan liteke faktoreetako bat, Gaztañagaren ustez: " Sentitzen dut dena dela konplikatua, arrotza, toki batzuetara iristeko ikasi
|
behar
dudala hizkuntza bat zeinarekin ez naizen eroso sentitzen; eta orain ari naiz horren kontzientzia hartzen".
|
|
euskara batua sortu berria zen eta oraindik terminologia aldetik... Gainera, aldi berean izan
|
behar
zuen hizkuntza teknikoa eta dibulgaziorako hizkuntza. Hortik garatu dira gerora Elhuyarren baitan hizkuntzaren alor guztiak.
|
|
Europan estatu nazional handiak sortu zirenean bazuten bokazioa merkatu handi bateratuak sortzeko. Eta merkatu horiek
|
behar
dute hizkuntza nagusi bat, horrela, adibidez, Madrilen ateratzen den egunkaria Espainiako Estatu osoan irakur daiteke. Hori bera egin behar bada tokiko hizkuntzetara egokituta, kostuak handitzen dira eta abar.
|
|
Hutsune bat zenuela sentitu zenuen? Sarri alderantzizkoa gertatzen da, uste izatea besteek ikasi
|
behar
dutela hizkuntza, espainiera kasu honetan.
|
|
300 ikasle ditut eta ikasgaia galesez ematen dudanean ia denek itzultzailearen hitzak entzungailuaren bidez jaso behar dituzte, ez dakite galesa. Baina horrela, konturatzen dira itzultzailea erabili
|
behar
dutela hizkuntza ezagutzen ez dutelako, beste hizkuntza batean aritu gaitezkeela medikuntzaz, galesa hizkuntza bizia dela… Jaso dugun erantzuna harrigarria izan da. Gales hiztunek konfiantza handiagoa lortu dute, beraien hizkuntzan ari baikara eskolak ematen.
|
2020
|
|
Ez, ez, borroka hau maratoia da. Gizarteak jakina daukala erantzukizuna, gizarteak erabaki
|
behar
du hizkuntza gutxitu batean bizi nahi duen ala ez. Eta erantzukizuna konpartitua da.
|