2007
|
|
Zoko horiek itsas zabalarenur geldiak dira eta itsas zabal hori gizarte eta hizkuntza erkidegoa da. Erkidegohorrek badu bere kultur ingurua eta haurrari, garatzeko
|
behar
dituen hitzak, kontzeptuak, gako sozialak eta funtzionamendurako protokoloak eskaintzen dizkio.
|
2008
|
|
Uriartek dioenez: «Hau zen Espainiako kongresuak eman
|
behar
zuen hitzik garrantzitsuena herri Armagileetako nekazarientzat» Kongresuak bitartean egindako lur banaketa onartu zuen, eta Uriarteren esanetan«, liberalek zein errealistek lur arazoa erabili zuten bata bestearen kontra jotzeko, konponbiderik izan gabe» (Uriarte, 1998:
|
|
Idatzi
|
behar
duen hitzaren errepresentazio lexikoa baldin badu idatziko du hitza.
|
|
Gordailu grafemikoan, beraz, idatzi
|
behar
ditugun hitzen forma grafikoak gordetzen ditugu. Oroimenaren gordailua da gordailu grafemikoa, idazketa prozesuan zehar aukeratutako grafemak gordetzen dituena.
|
|
(bat= tab). Pertsonak badaki idatzi
|
behar
duen hitzak a, b eta t letrak dituela, baina ez daki zein ordenatan. Arazoa ez datza espazioan edo lateraltasunean, gorputz eskeman, pertzepzioan edo mugimenduaren urritasunean batean.
|
|
Silaba baino soinu balio txikiagoak ordezkatzen dituztela letrek ikusten du haurrak, eta idatzi
|
behar
dituen hitzen fonemen soinua aztertzen du era sistematikoan.
|
|
Fonema ezabatzea edo jatea: ikertzaileak hitz batzuk esaten ditu txotxongilo baten bidez. Haurrak erabaki
|
behar
du hitzak, ongi, edo, gaizki?
|
|
– Osoak diren hitzak zatitzen ditu (etxe raino, etxeraino ren ordez) edo bereizita joan
|
behar
duten hitzak elkartzen ditu (etxehartan, etxe hartan en ordez).
|
|
Ikas-mailari baino garrantzi gehiago emango zaio ikas zikloari, horrek taldekatze malguagoak egiteko aukera ematen baitu. Irakasleak haurraren gurasoekin egin
|
behar
du hitz, haiek ere onar dezaten haurraren ikasketa erritmoaren berezitasuna.
|
2009
|
|
programa bukaeran ez genuke jakingo kopuru horien jatorrizko hitzak zein diren. Nolabait jakin
|
behar
dugu hitzik luzeena eta motzena array ko zein posiziotan dauden gordeta. Bi indize erabil ditzakegu lan horretarako, $indHandi eta $indTxiki, hitzik luzeenaren eta laburrenaren indizeak gordetzeko.
|
2010
|
|
Zailtasunak hitzak gogora ekartzeko ezintasunarekin hasten dira normalean.Gaixoak zailtasun honi aurre egiteko hitz orokorrak erabiltzen ditu, edo «hau» eta«hori» bezalako hitzak erabiltzen ditu objektuei erreferentzia egin behar dienuneetan. Batzuetan,
|
behar
duen hitz horretara iritsi ahal izateko itzulinguruakegiten dituzte.
|
2017
|
|
Keinuek haurreihizkuntzaren ikaskuntzan, modu bitara lagun diezaiekete batez ere (Goldin Meadow, 2007): aldebatetik, haurrek keinuekin lor dezakete gurasoek esatea eurek entzun
|
behar
dituzten hitz edoesaldi horiek hurrengo pauso linguistikoa lortzeko eta, bestetik, haurrek keinuekin eurenpentsamenduak adieraz diezazkiekete inguruko pertsonei, eta azken hauek euren diskurtsoamoldatuko dute pentsamendu horietara eta horrek hizkuntzaren jabekuntza erraztuko du.
|
2019
|
|
Hau da, XX. mende bete betean, hitzak soinu eta esanahi arteko lotura bakohizki multzoa denean, gizakia mintzamen izaki, hitz izaki, denaren aurkezpen eta azalpena ditugu.Mythosa Logosaren egileorde eta hedatzaile gisa garatuz gizakiari eusten diona da. Ondorioz, komunikazio tresnatzat hartzean ere, gogoan izan
|
behar
dugu hitza, lehenik eta behin, homo sapiensarigizaki izateko bide ematen dion zentzuaren oinarri eta eramaile dela.
|