Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎Helduen arteko harremanak beste arrazoi bat dira haur jeloskorrarentzat; izan ere, «bikote asko ez daude prestatuta, eta eztabaidatu egiten dute egoera ez dakitelako», azaldu du Jimenezek. Bestalde, Iturriek adierazi du gurasoek «ados egon behar dutela hezkuntza irizpidearekin, haurrekin eta zaharrenarekin nola esku hartu, arreta banatzeko eta denak elkarrekin gauza dibertigarriak egiteko». «Ezkontza kontsultara etortzen da haurra sufritzen ikusten dutelako eta ez dakitelako nola tratatu gaia.
‎Iparraldean gogorarazten du lankidetzan aritu behar duela hezkuntzan, osasunean eta genero berdintasunean.
2005
‎2002ko inkestarekin alderatuta, Hezkuntzako idazkari nagusiak nabarmendu zuen hezkuntza ona edo oso ona dela uste dutenen proportzioa %27tik %35, 4ra igo dela, eta txarra edo oso txarra dela uste dutenak %23tik %24, 4ra jaitsi direla. Gizarte osoak hezkuntzari eskaintzen dion arreta “gutxiegitzat” jotzen duenez, azpimarratu zuen denek parte hartu behar dutela hezkuntza hobetzeko. Halaber, geletako bizikidetza hobetzeko beharra azpimarratu zuen, izan ere, diziplina falta eta gatazkakortasuna dira elkarrizketatuek hautematen dituzten arazo garrantzitsuenetako batzuk.
2006
‎Ikuspegi horren ordez, aspaldi honetan beste bat jarri da indarrean: eskolaren eragina eta familiarena elkar gainka ezarrita daude eta bata eta bestearen ardurak partekatu egin behar dituzte; beraz, bi erakundeek elkarlanean jardun behar dute hezkuntzan, heziketan.
2008
‎Ikasketa prozesuak berebiziko garrantzia du neska mutilen bilakaeran, eta prozesu hori bakoitzaren premietara egokitzen jakin behar du hezkuntza sistemak.
‎Izan ere, gero eta gehiago jabetzen dira gurasoak oso garrantzitsuak direla adin goiztiarreko trebetasunak ikasteak eta eskuratzeak; izan ere, gurasoek beren seme alaben hezkuntza prozesuaren oinarriak finkatuko dituzte derrigorrezko etapetan. Haur Hezkuntzan, familiek lankidetza estua izan behar dute hezkuntza prozesuan. Bi dira hezkuntza etapa hori eta hurrengoak bereizten dituzten funtsezko ezaugarriak.
2009
‎Espainian, Pedroren eta ia mila haur gehiagoren kasua posible da hainbat autonomia erkidegok abian jarritako etxez etxeko hezkuntza arretako programei esker, zenbait GKErekin eta haur gaixoak dituzten guraso elkarterekin lankidetzan. Programa horien bidez, gaixotasun baten ondorioz ospitalean alta hartu ondoren etxean denbora luzez egon behar zuten haur askok izan behar zuten hezkuntza asistentziaren hutsunea betetzen da. Horren ondorioz, ikaskideekiko hezkuntza atzerapen handia izaten zuten, eta, kasu askotan, eskola porrota izaten zen.
2011
‎Hori dela eta, superdotazioko espezialistek azpimarratzen dute garrantzitsua dela osasun eskumenak dituzten profesional espezializatuek diagnostiko guztietan parte hartzea. Hezkuntza jarduera on baterako, ezinbestekoa da diagnostiko klinikoa Goi Mailako Gaitasunetako Adituen Kontseilu Gorenak dioenez, gurasoek ez dute inola ere sumatzen haur batek behar duen hezkuntza erantzuna. Era berean, azpimarratzen dute ebaluazio psikopedagogiko hutsak ere ez duela ahalbidetzen beren benetako hezkuntza beharrak ezagutu eta baieztatzea.
2014
‎Agresibitate arazoak dituzten txakur baten entrenamendua, gorotzekin batera, hiru eta sei hilabete artekoa izan daiteke, kasuaren arabera. Emaitza onak lortzeko, jabeek modu aktiboan parte hartu behar dute hezkuntza prozesuan. Bateratutako tarifak ez dira existitzen txakurren hezkuntzaren sektorean, baina lau hilabetez txakurren hezitzaile batekin tratamenduaren prezioa 900 euro ingurukoa da.
2015
‎Gurasoek gauza bera egin dezakete seme alabak askaria eramaten dutenean. 7 Ingurumen hezkuntza eta dibertsioa sustatzea Ingurumenak zeharka egon behar luke hezkuntza material guztietan. Biodibertsitatea, jasangarritasuna edo natura bezalako edukiak esplizituki ezagutzera emateaz gain, portaera ekologikoak ere sustatu litezke.
2018
‎Gainera, aholkuak eman ditzakete Interneten enplegu seguruari buruz, erabiltzeko errazak diren segurtasun tresnei buruz eta laguntza azkar bat emateko, zerbait ondo ez badago. Arduradun politikoek ziurtatu behar dute hezkuntza planek Interneteko segurtasunari buruzko prestakuntza, informazio egokia eta laguntza iturriak dituztela, edo enpresek beren edukiak eta zerbitzuak autorregulatzeko konpromisoa hartzen dutela. Gainera, haurren eta gazteen segurtasuna eta ongizatea bermatu behar dute, Interneten haurrak babesteko benetako estrategiak sortuz.
2020
‎haurrei hitz egiteko modu batzuk, mehatxuak, garrasiak… eskandalagarriak ikusiko genituzke, bikote harremanaz edo adineko pertsona bati ematen zaion tratuaz hitz eginez gero. Gurasotasun positiboan eragitea funtsezkoa da familiei beren hezkuntza trebetasunak hobetzeko emozio mailako baliabideak emateko; izan ere, familiak sustatu behar ditu hezkuntza moralaren, balioetan oinarritutako hezkuntzaren, pentsamendu kritikoaren edo asertibitatearen oinarriak (mugak jartzen jakitea). Eskolak, jakina, funtsezko zeregina du, baina etxean gertatzen dira hain mezu garrantzitsu horiek, eta han pasatzen dute haurrek denbora gehiena; eskolan gertatzen dena da gehien markatuko duena bizitzan zehar.
2022
‎, eta osasun profesionalek ematen dituzte, hala nola pediatra endokrinologoek, haurren diabetesean espezializatutako erizainek edo dentistek. Diabetesa duten haurrentzako udalekuak Baina adingabeen artean arrakastarik handiena duena prestakuntza kanpamentuak. Udalekuetan, haurrek beren patologia kudeatzeko eta konplikazioak prebenitzeko behar duten hezkuntza jasotzen dute (hori ere lortzen da elkarteek antolatutako diabetes hezkuntzako ikastaroetan). Baina, batez ere, integrazioa eta ongizate emozionala bultzatzen dira, eta aisialdirako guneak eta jarduerak antolatzen dira, betiere diabetesa hezkuntza ardatz dela.
‎Ikerketak erakusten duenez, gurasoen inplikazioari esker, haurrek elikadura ohitura hobeak hartzen dituzte. Eta hori garrantzitsua da, hain txikitatik hausnartu behar baitugu hezkuntzari buruz”. Fruta eta barazki gehiago Gastroenterologia Pediatrikoaren, Hepatologiaren eta Nutrizioaren Europako Elkartearen (ESPGHAN) 54 Urteko Bileran argitaratu zen azterketa, eta 4 hilabete eta 14 hilabete bitarteko 250 haurrek parte hartu zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia