Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2011
‎8 artikulua. Egoera guztietan, babesa eta sorospena jasotzen lehenetako bat izan behar du haurrak.
‎Bestalde, Hitzarmenak aitortzen du munduko herrialde guztietan daudela oso baldintza zailetan bizi diren eta arreta berezia behar duten haurrak; ildo horretatik, nazioarteko kooperazioaren alde egiten du, herrialde guztietako haur guztien bizi baldintzak hobetzeko.
‎Haurren jarrera oldarkorrak gehiegi onartzeak ere jokabide horiek barneratzea eta sustatzea eragiten du. Gurasoek mugak jarri behar dituzte haurrak beste pertsonekin duen harremanean onargarria eta onartezina denaren artean.
‎Tratu txarren kontzeptuari ekin aurretik, beharrezkoa da errepasatzea zer premia eduki behar dituzten haurrek aseta beren ongizatea eta garapen pertsonal onena bermatzeko. Izan ere, aurrerago ikusiko dugunez, alderdi horiek ez betetzeak dakartzan ondorioek tratu txarren egoerak zehazkiago identifikatzen lagunduko digute.
‎Berariazko premiak dituzten adingabeak hartzea. Harrera espezializatuaren mota berezi bat da, arreta berariazkoagoa behar duten haurrentzat (osasun arazoak, minusbaliotasunak, jokabide nahasmenak, dituztenentzat).
‎6 Nolakoa izan behar du haurrentzako gaixoaren unitateetako dekorazioak. Zergatik?
‎Haurra lekuz aldatu behar bada, badaude 20 kilo inguruko inkubagailu eramangarriak, kirtenak eta gurpilak dituztenak. Inkubagailu intentsiboak behar dituzten haurrentzat, badaude beste inkubagailu batzuk, hobeto ekipatuak eta konplexuagoak.
2012
‎Eguneko denbora banatzeko, aintzat hartu behar dugu haur bakoitzak bere garatze, heltze eta ikaste erritmoa duela, eta, ondorioz, ekintzarako denbora ezberdinak behar dituztela. Gainera, etapa horretan haur guztiak ez dira ordu berean sartzen eta irteten.
‎Ez da materiala alferrik xahutu behar; aitzitik, zaindu egin behar da, eta haren balioaz ohartarazi. Horretarako, ordea, ez da nahikoa arau jakin batzuk hitzez adieraztea, gauzak duintasunez erabiltzen ditugula ikusi behar dute haurrek: panpina bati besoa erori bazaio, josi egingo dugu, haurrak aurrean ditugula; ipuin bateko orriak askatu badira, haien laguntzaz itsatsiko ditugu, etab.
‎Hezitzaileek erreferentziazko pertsonak izan behar dute haurrentzat, ezagunak eta egonkorrak; gainera, haurrei segurtasuna eman behar diete eta haurrak suspertu behar dituzte. Haurrekiko interesa izan behar dute, eta interes hori erakutsi, eta haur bakoitza onartu behar dute, ezaugarri propioak dituzten pertsonak diren aldetik.
‎Sakon ezagutu behar ditu haurren garapen ebolutiboa, gizarte egoera, eskubideak eta beharrak.
‎Tentsio egoerak kontrolatu behar ditu, gehiegi inplikatu gabe. Gai izan behar du haurrei denbora eta zailtasunak gainditzeko behar dutena emateko.
‎Inork ez dio erakutsi behar haurrari ibiltzen, hitz egiten, maitatzen, amets egiten... badaki, eta egin egiten du. Testuinguru errealak eta metaforikoak sortu behar ditugu haurrak ehun hizkuntzak bizi eta eraiki ditzan. Hitz egiteko, maitatzeko, amets egiteko ehun era.
‎Une horiek siestara joan aurretik gertatzen badira, lasaitu egin behar ditugu. Hezitzaileek banan banan ezagutu behar dituzte haurrak (zerk urduritzen dituen, zer negar erritmo duten, zenbat denbora aritzen diren negarrez, etab.), lo hartzen laguntzeko estrategiarik onena erabiltzeko.
‎Aurretik egindako zerrenda bati begiratu beharrean, hezitzaileak jolastea sustatu behar du, haurren eguneroko bizipenen funtsezko osagaia den aldetik. Jolasak berezko jarduera izan behar du haurren eta haien ingurunearen interakzioaren barnean.
‎Haurra ez da besteekin batera eta beste leku batean egotera ohitu behar duen bakarra: hezitzaileak ere tankera hartu behar dio haurrari, eta gurasoek onartu behar dute haurrak eskolara joan behar duela. Haurraren bizitzan pertsona heldu berriak agertzen direnez, haurrak ahalegin handiak egin behar ditu haiekin erlazionatzeko; beraz, denen artean egokitze egokia lortzeko ahaleginak egin behar dira.
‎Espazioaren, denboraren eta taldearen antolaketak ez dio kalterik egin behar izaeren, interesen eta gaitasunen aniztasunari. Gauzak egin ditzaketela sentitu behar dute haurrek eta gehienetan emaitza onak lortzen dituztela, batzuetan ahalegin bereziak egin behar badituzte ere. Hori lortzeko, espazio eta alternatiba bat baino gehiago eskaini behar ditugu, eta denbora modu orekatuan antolatu:
‎Hezkuntza administrazioek zehaztu behar dituzte Haur Hezkuntzaren lehen zikloko hezkuntza edukiak, kapitulu honekin bat etorriz. Era berean, ziklo hori eskainiko duten zentroek bete dituzten baldintzak arautu behar dituzte, betiere haur irakasle erlazio numerikoari, instalazioei eta eskolako lan-postuei dagokienez.
2013
‎Oinarrizko bost arau horiek bide eman diote Nazio Batuen Erakundearen Mundu Hitzarmenari. ...ditu: Giza eskubideak: 1 Enpresek errespetatu egin behar dute nazioartean aldarrikatutako giza eskubideen babesa.2 Enpresek ziurtatu behar dute ez direla giza eskubideak urratzearen konplize.Laneko arauak: 3 Enpresek errespetatu egin behar dituzte elkartzeko askatasuna eta negoziazio kolektiborako eskubidea.4 Enpresek kendu egin behar dute era guztietako lan behartua.5 Enpresek benetan deuseztatu behar dute haurren lana.6 Enpresek ezabatu egin behar dute enpleguari dagokion diskrimi­nazioa.Ingurumena: 7 Enpresek lagundu egin behar dute ingurumen arazoak prebenitzen.8 Enpresek ingurumenarekiko erantzukizun handiagoa sustatu behar dute.9 Ingurumenari kalterik egiten ez dioten teknologiak garatzea eta hedatzea sustatu behar dute enpresek.Ustelkeriaren aurkako borroka: 10 Enpresek era guztietako u...
2016
‎Giza harremanetan une oro komunikatzen gara, eta askotariko elementuak erabiltzen ditugu komunikatzeko. Haur hezitzaileak ikasi behar du haur bakoitzaren komunikazio kodea ulertzen, haurtxoak dituen premiak asetzeko, hau da, haurrak dituen premiei egoki erantzuteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia