Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2002
‎Gure ustez, unibertsitate publikoak profesional prestatuak eta prestuakformatu behar ditu gizarteko arlo profesional zehatz batzuetan lan egiteko, etahorretarako erabiltzen dituen giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak, ahaliketa baxuenak izan behar dira. Beste hitz batzuetan esanda, enpresek dituztenoraingo eta etorkizuneko beharrak asetzeko profesionalak prestatzea, eta horilortzeko bidean ahalik eta ikasle gutxien baztertuta gelditzea.
‎Bestalde, EHUko errektore Manuel Monterok, bere karguz jabetu zenean, helburu bera azpimarratu zuen Ajuria Enea Jauregian, EAEko lehendakariaren aurrean, egin zuen agerraldian4 Bere aburuz, EHUk euskal gizarteari «konponbideakeskaini behar dizkio» eta honako hau gaineratu zuen kazetari guztien aurrean: «UPVk ahalegin guztiak egin behar ditu gizarte honek exijitzen dion mailarenparean egoteko». Ez hori bakarrik.
‎Baztertu egin behar da estatu botere zentralizatua gizartearen demokratizazioaren isla den ideia. Baita, aldi berean, Ekonomiak edo Zientziak onartu behar dute gizarte bizitza eraldatzen dutela ere, hots, politika egiten dutela beren bitartekoen bidez.
‎Erakunde demokratiko (eta) liberalekin soilik bidera daiteke politikari berariazkoa zaion gatazka demokratikoa ahalbidetzea, baina era berean, diferentziak onartu edota haustura ez bilakatzea. Erronka bikoitz horren arabera (agonismo politikoa bermatzea eta gizarte zatiketa ekiditea) egituratu behar dute gizarte garaikidean ematen diren joera berriei erantzun, berria, emango dieten demokrazia, politika eta nortasuna.
‎Nafarroari dagokio irrati zabalpen eta telebistaren araubidea lege bidez garatzea, baita hura betearaztea ere, irrati eta telebistaren estatutu juridikoa arautzen duen legean erabakitzen den gisan eta halabereko kasuetan. (?) Aitzineko idaztian erabakitakoaren ariora, Nafarroak bere prentsa, irrati eta telebista arautu, sortu eta mantendu ahal izanen du eta, oro har, bere helburuak erdiesteko behar dituen gizarte hedabide guztiak25.
‎Hedabideek politika demokratikoaren oinarrizko funtzio komunikatiboak bermatzen dituztela dio, gizarte erantzukizunaren eredua deitutako horrek. Ildo horretatik, hedabideek informazioa, bizitzarako ereduak eta kultura modeloak zabaldu behar dituzte gizartean. Lan hori egin ahal izateko, hedabideek askeak behar dute izan.
‎Kazetariak zentzuzko profesionalak dira eta euren objektibo eta helburuek bat etorri behar dute gizartearenekin.
‎Masa hedabideek sekulako lana burutzen dute gizartea osatzen duten pertsonak sisteman integratzeko, sozializatzeko. Sozializazio prozesu orotan, gizakiak ikasi egin behar ditu gizarte hori gidatzen duten eredu eta lege nagusien nondik norakoak: hizkuntzaren erabilpena, instituzioen garrantzia, harremanetarako kodeak, eginbehar sozialak eta abar.
‎Hedabideek ondare sozial hori babestu behar dute boterearen atzaparretatik, enpresarien errentagarritasunetik eta kazetarien nahikerietatik. Utopikoa, baina halaxe behar du gizarteak.
‎Kultura minorizatuei euren kulturaren ederra aldarrikatzeko gonbitea egin behar zaie. Hizkuntza txikiek euren inpronta utzi behar dute gizarte komunikazioaren jarioan.
2003
‎Naturaren arriskuarekin bizitzen ikasi behar du gizarteak, arriskurik gabekoameskeria albo batera utzia. Kundzewicz eta Takeuchi (1999) ikerlarien hitzak argigarri oso suertatzen dira:
2004
‎Bainagiza eskalako, ez idealizatu ikerkuntzaren aztcrketan, zientzia giza jarduera legez ageri da, cta zilegi da galdetzea nola egin daitekecn zientzia hobca, gaur egungo gizartcetanzientziak hartu duen razionaltasun patroitik abiatuz. Halabcr beharrezkoa dugu galdetzeazer jakin behar duen gizarteak, eta zer eskaini behar dion Zientziarcn Filosofiak gizarteari, zientziak sortzcn dituen auziak egokiro plantea eta ebaiz ditzan. Programa honek aurrekogai zerrenda bietan formulaturiko auziak ekidin baino gehiago, birformulatu egiten dituzerrenda berri batean, aldi berean gai berriak, praktikoagoak, adicraziz, zientziaren etatcknikarcn praktikcn ondorioei loturikoak.
2007
‎Zer egin behar du gizartearen aurrean erantzuletzat agertu nahi duen erakundeak. Legeak bete.
‎Enpresak dirurik irabazten ez badu, ezin ditu kalitatezko lanpostuak sortu, eta gizarteak kalitatezko lanpostuak eskatzen dizkio. Horretarako, enpresak ongi joan behar du, enpresak bere esparrua eta bere kontuak harroagertzea erabat zilegi da eta hori ulertu egin behar du gizarteak. Azken batean, enpresak aberastasuna sortzen baldin badu, aberastasun hori itzuli egin ahal izangodio gizarteari, eta bestela ez.
‎Baina balizko kalte horien beldur ezin gara egonean egon Euskal Herrian.Masa kulturaren arlo horretan bereziki, kontuan izan behar dugu gizarteari kulturazaiola munduari airea bezala: gasa presiobidez zabaltzen dela eta, besterik ezean, kanpoko aire korronteek hartzen dutela tokia.
‎Diskurtso publikoak bere egin behar ditu gizarte gaiak oro, modan daudenak eta besteak, botereak gustuko dituenak nahiz besteak, eliteen ardurakoak nahiz herri xehearenak. Diskurtso publikoak denei erantzun behar die, gizarteak badu-eta itxaropen hori.
2009
‎Politika ekonomikoek, alde batetik, onartu behar dute gizarte eta ekonomia osoan enpresa jarduerak duen garrantzia, jakina. Baina, aldi berean, enpresaren bilakaeran bertan, haren ingurune sozial eta ekonomikoak duen garrantzia ere hartu behar dugu kontuan, batez ere politika mikroekonomikoak lantzeko orduan.
2010
‎Hala ere, merkatu librearen aldeko eta esku hartzearen aldeko joeren arteko dialektika etengabekoa izan da: «Protekzionistek onartu behar dute laguntzetan oinarritutako industri politikak amaitu behar direla, eta betiko ekonomista ortodoxoek onartu behar dute gizarte idealik ez dagoela. Europako industri politikak bi mutur horien arteko konpromiso egokia lortu behar du, eta jarrera hori, askotan, defendatzeko zailena da» (Bangemann, 1992).
‎c. Bestaldetik, gehienetan, beharrezkoa eta bidezkoa ez den kostua ordaindu behar du gizarteak.
2012
‎etaaldaketaren bultzatzaile izan ziren indar antifrankistak oso epe laburrean barneratuziren sistema politiko eraberrituan. Horren ondorioz, desmobilizatzea oso azkarraizan zen, demokratizazio sakonago batek behar zuen gizarte motorra geldituz.Beste modu batean esanda, indarrean zegoen sistema politiko postfrankistari aurreegingo zion artikulazio hegemoniko alternatiborik ez sen osatu, sistemaren bilakaerademokratikoa erradikalizatu behar zuen «espainiar herria» ez zen osatu eta hasieranerrebindikazio aseezinak zirenak, eskaera barneragarri bilakatu ziren15.
‎Adibidez, AEBko albisteek gertukoek baino tarte handiagoa hartzen dutenean, hedabidearen kazetaritza ekimena bera zalantzan dago. Izan ere, informatiboki ase behar duen gizartearen nortasun erreferentziak garatzeko gaitasuna galdu du.
2015
‎Hasteko, ohargarria da Marcela emakume atzerritarra dela eta Langraiz Okako kartzelara (Araba) iritsi zela aldez aurretik Euskal Herriarekin inolako kontakturik edo hartu emanik izan gabe, hortaz, inolako sostengurik gabe. Nahiz eta ez dudan bere kasua zio horregatik hautatu, bere hitzen argitasunaeta zehaztasunagatik baizik, begietan izan behar dugu gizarte errotzerik gabeko egoera batean egoteakdakarren guztia. Hainbat lanek (Ribas et al., 2005; Imaz eta Martin Palomo, 2007) adierazi dutenez, jatorri atzerritarreko emakumeek zaurgarritasun handia bizi dute, gainordezkatuta daude espetxeetan7eta diskriminazio espezifikoak pairatzen dituzte,, nazionalak?
2017
‎Martuteneko kartzelan (Gipuzkoa) sartu baino lehen, Euskal Herrian bizi zen; haatik, ez zuen gizarte sostengu gehiegirik bertan. Nahiz eta ez dudan bere kasua arrazoi horregatik hautatu, bere istorioaren argitasuna eta zehaztasunagatik baizik, begietan izan behar dugu gizarte errotzerik gabeko egoera batean egoteak dakarren guztia. Hainbat ikerlanek (Ribas et al., 2005; Imaz eta Martín Palomo, 2007) adierazi dutenez, jatorri atzerritarreko emakumezkoek zaurgarritasun handia bizi dute, gainordezkatuta daude espetxeetan8eta diskriminazio espezifikoak pairatzen dituzte,, nazionalak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia