2023
|
|
Konstituzioaren 1, 14 eta 31 artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan
|
behar
dituzte Estatuko lurraldeko edozein tokitan. Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake:
|
|
Esaterako, 2013ko urriaren 9ko 952/ 2013 Erregelamendua (UE), Europar Batasunaren aduanetako kodea ezarri zuena. Zuzentarauak bete
|
behar
ditu estatu kideak emaitzari begira; hortaz, barneko antolamendu juridikoan sartu ahal izateko, Lege bat edo Errege Dekretu bat behar da. Hori bai, zuzentaraua epe zehatz batean sartu behar da Estatuaren antolamenduan, ostera, zuzentaraua aplikagarria izango litzatekeelako.
|
|
Konstituzioaren 156 artikuluaren ariora, autonomia erkidegoek finantza autonomia izan
|
behar
dute Estatuari begira, eurei dagozkien eskumenak garatu eta egikaritzeko. Finantza autonomiaren ondorioz, autonomia erkidegoek euren aurrekontu araubidea eratu, baliabideak egotzi, finantza plana betearazi eta kontrolatu eta tributuak sor ditzakete.
|
|
" Konstituzioaren 1, 14 eta 31 Artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da. Horren arabera, espainiar guztiek eskubide eta betebehar berberak izan
|
behar
dituzte Estatuko lurraldeko edozein tokitan. Manu horrek benetako esangura ematen dio tributuen arloko berdintasun printzipioari, baina interpretazio arazoak ekar ditzake:
|
|
Esangura horretan, kontuan izan
|
behar
dugu Estatuaren finantza zaintzako organo eskuduna eta lurralde historikoetako finantza zaintzako organo eskudunek finantza zaintzako teknika berdinak erabiltzen dituztela, baina bakoitzak bere eskumeneko araubideari jarraituz. Hau da, kontrol teknikak berdinak izango dira, baina kontrol tekniken bitartez kontrolpeko jardueraren ezaugarriak ezberdinak izango dira.
|
|
Baina kontuan izan
|
behar
dugu Estatuaren lurralde egituraketaren esparruan EAEk eta NFEk Kontzertu eta Hitzarmen Ekonomikoen baitan berezkoa duten udal araubide ekonomiko finantzario propioa mantentzen dutela.
|
|
Harrigarria da hori adierazi behar izatea, baina horrela egiten du 63.2 artikuluak. Ildo horretatik, aipatu
|
behar
dugu Estatuaren edo autonomia erkidegoaren legitimazioaren eta toki erakundearen legitimazioaren eraginak oso ezberdinak direla eta ezberdintasuna legegintza ahalean datza. Toki erakundeek ez dute lege lerruneko araurik egiteko aukera eta erregelamendu lerruneko arauak ematen dituztenean horiek auzitegi arruntetan aurkaratzeko aukera dago.
|
|
Horrez gain, TAEHren 12 artikuluak malgutasun klausula bat ezartzen du eta, horren arabera, Estatuek TAEHren lehenengo zatiaren 20 ataletatik 10 onartu behar dituzte TAEHren barne egoteko. Hau da, lehenengo hamar artikulu horiek ezartzen dituzten 20 konpromisoetatik 10 bakarrik onartu
|
behar
dituzte Estatuek TAEHren baitan sortzen diren egituretan parte hartzeko. Hartutako 10 konpromiso horiekin bakarrik Estatuek toki autonomiaren babesean jardungo dutela uste izango da.
|