2000
|
|
Hau da, nazioaren ezaugarriak ez dira bereizten gaituztenak, batzen gaituztenak baizik. Horrela, hezkuntza sistemak duen nazionalizatze tresnaren aurpegia erakutsiko du, curriculum nazionalean nazionala (omen) den kulturak haur espainiarrek arnastu
|
behar
duten eskoletako airea betetzen duenean ere.
|
2003
|
|
galtzea». Horrez gain, Larrazabalen ustez, diziplina bakoitzeko arduradunak bere arloko hiztegi teknikoa prestatzen hasi behar zuen eta kontuan izan
|
behar
zuen eskola testuen beharra.
|
2005
|
|
Eskolako denborari dagokionez, ikasleen eta irakasleen ordutegiak, ikasturteko egutegia, eguneko ordutegia, lan-orduak, etab. aipatuko ditugu. Bainagogoan izan
|
behar
dugu eskolako denbora hainbat faktorek baldintzatzen dutela, hala nola denboraren antolaketan eragina duten irizpide higieniko biologikoek, pedagogikoek eta soziokulturalek.
|
|
Curriculumaren ikuspuntutik begiratuta, aldiz, koordinazio diakronikoaknagusitu
|
behar
du eskolak iraun bitartean eta etapak iraun bitartean. Hona hemenkoordinazio mota horren helburua:
|
|
Ikasgelak, leku irekia izaki, zabalik egon
|
behar
du eskolaren ingurunehurbilera eta inguru hori aintzat hartu behar du. Horretarako, hainbat ekintza egindaitezke:
|
2007
|
|
Eskolak ere eragin handia izan dezake bakerako heziketaren prozesuan, bertan haurrek txikitatik prestakuntza jasotzen dute eta (ikus VI. kapitulua). Hala, gure seme alabak bakerako hezi nahi baditugu, saiatu
|
behar
dugu eskolan jasotzenduten prestakuntza BHren helburuekin bat etor dadin.
|
2008
|
|
Haurrek abilezia sozial eta akademiko garrantzitsuak eskuratu
|
behar
dituzte eskola garaian. Langileak badira, beren buruarekin ziur sentitzeko abilezia sozialak eta akademikoak lortuko dituzte.
|
2011
|
|
Baina gerraostean 1966 urtera arte Euskaltzaindiak ez zuen benetan eskua sartu kontu horretan. Urte horretan alde batetik, Nikolas Altzolaren ekimenez, eskoletako liburuen batzorde bat sortu zen358 Batzorde horrek aztertu
|
behar
zuen eskola testuliburuen egoera zein zen359, zein testu behar ziren eta abar. Laster hasi zen Euskaltzaindia materiala prestatzen.
|
|
hizkuntza inguru sozialarekin harremanean eta elkarrekintzan ikasten dela kontuan hartuta, ikasle etorkin asko eta askoren kasuan, eskola da hizkuntza ikasteko inguru eta gune nagusia eta, ondorioz, bertan bermatu behar dira elkarrekintzarako aukerak. Elkarrekintza horietan ikaslearen parte hartzea bideratu
|
behar
du eskolak. Horretarako, garrantzitsua da eskolan bertan ikasle etorri berrien eta jatorriz bertakoen arteko harreman sareak handitzea.
|
2012
|
|
Sektore zabal bat iritzi berekoa da: euskalkulturak pribilegiozko trataera
|
behar
du eskolan bizirik iraun nahi badu. Eta, jakina, jende sektore horren barruan, biziraupen hori nazio estatu batek baino ez duelabermatuko uste izan dutenak asko izan dira; bestela esanda, gaztelaniaz etafrantsesez garatutako kulturek mendeetan izan dutenaz jabetu luke euskalkulturak6.
|
2014
|
|
Eta berriro beste galdera bat. Zer egin
|
behar
du eskolak dilema horren aurrean, batez ere, gorago aipatu dugun arazoa gaindimentsionatzen denean. Telebistakirudiak ekoitzi eta kontzeptuak deuseztatzen ditu, horrela abstrakzioak egitekogaitasuna atrofiatzen du eta horrekin batera adimen gaitasuna (Sartori, 1998:
|