Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Bai janarietan, bai haiek prestatzeko moduan, orekatuak eta askotarikoak izan behar dute eskoletako jangeletako menuek. Hori bai, menuetan frutak, barazkiak, arrainak eta lekaleak izan behar dute batez ere.
2009
‎Zer behar ditu eskola publikoak?
‎Borondatezkoa izanagatik ere, LOEk dio haurrak hasieratik hezi behar direla: . Hezteko helburuak zuzendu behar ditu eskolako momentu, jarduera eta egoera guztiak?. Legeak helburutzat ditu haurrek autonomia lortzea, ingurua ezagutzea eta hizkuntzaren bidez komunikatzea baita ingelesean hastea ere.
‎Sareak aipatu dira jardunaldietan. Zer bilatu behar dute eskolek sare horietan. Sarea da hitz gakoa?
2016
‎Lanak egun batetik bestera bidali beharrean, tarte txiki bat emanez gero, ume guztiek izango lukete aukera autoerregulatzeko, autonomia lantzeko, antolatzeko... Eta, sakabanaketa bizi dutenek etxerako lanak eginda eraman ahal izango lituzkete».Irakaslearen ustez, egoera bakoitzera egokitzeko, berehalakotasuna bainoago, malgutasuna behar du eskolak. «Azkenean, erantzuna geratzen da irakaslearen egoera pertsonalaren arabera, eta eskolak eman behar du erantzun bat, nahitaez».
2018
‎Haientzat aski da. Pauso bat eman behar dugu eskola duina izan dezaten». Kontakizun gordinak entzuten dituzte; adibidez, beka eskatzeko epea joan eta jantokia pagatzeko dirurik ez dutenenak.
‎Aniztasunaz, aukera berdintasunaz eta eskola inklusiboaz hitz egiten duten agintari eta hezkuntzako eragile horiexek utzi egiten dutela ia beti eskola bakar batzuk izatea pluralak, berdinzaleak eta inklusiboak. Eta aintzat hartu behar da familia askorentzat, bereziki atzerritik etorritakoentzat, eskola, eskola komunitatea dela integraziorako tresna nagusietako bat.Sistemak eragotzi behar du eskola segregazioa, eta, gertatuz gero, hark jarri behar ditu neurri zuzentzaileak. Harena da ardura nagusia.
2021
‎Nik ez dut seme alabarik, baina ikastolak finantzatzen jarraitzen dut, pentsatzen dudalako gaur egun finantzaketa behar duten eskola publikoak direla ikastolak. Hiru arrazoiengatik finantzatzen ditut:
‎Elizagoienek uste du haur eta gazte literaturak guneak behar dituela eskolatik kanpo. Agudo dabilen mundu honetan, ahozkotasuna patxadaz lantzeko eskatu du, eta ipuinak irakasbideekin ez nahasteko.
‎ikasle guztiak gaitzea gizarteak sortzen dituen desberdintasunak orekatzeko. Horrek izan behar du eskolaren helburu nagusienetako bat. Horretarako, agian, kasuan kasuan, bideak ezberdinak izan daitezke.
‎«Sudur hori». Kartelek markatzen zuten gela bakoitzekoek nondik sartu behar zuten eskolara, eta geziek korridorearen zein aldetatik ibili.
‎Egungoa bezalako gizarte multikultural batean, Kristau Eskolak uste du humanismo kristauaren nortasunean oinarritu behar duela eskolak. Gizarte ekimeneko eskola, aitzindaria gure herriaren hezkuntzan, pertsona osotasun batean heziko duena, euskal gizartearen parte dena eta haren beharrei erantzungo diena.
2022
‎Horretaz gain, Gonzalezek azaldu duenez, auzo mailan udalak eta batez ere barrutiek harremana daukate ikastetxeekin, gertutasun hori lortze aldera: «Distritutik, hurbiltasunetik, ikus daiteke zer behar duen eskolak, zer behar duen eskolaren inguruak...» Eta saiatzen dira «ahal bezainbat» aliantza lortzen auzoetan aritzen diren elkarteekin ere: Esplai taldeekin —umeentzako aisialdirako jarduerak antolatzen dituzten taldeak—, guraso elkarteekin...
‎Horretaz gain, Gonzalezek azaldu duenez, auzo mailan udalak eta batez ere barrutiek harremana daukate ikastetxeekin, gertutasun hori lortze aldera: «Distritutik, hurbiltasunetik, ikus daiteke zer behar duen eskolak, zer behar duen eskolaren inguruak...» Eta saiatzen dira «ahal bezainbat» aliantza lortzen auzoetan aritzen diren elkarteekin ere: Esplai taldeekin —umeentzako aisialdirako jarduerak antolatzen dituzten taldeak—, guraso elkarteekin...
‎Proiektu osoa gurasoen lepoen gain erortzen delako eta baita zuzendaritza eta irakaslegoaren sakrifizioan ere, hori ere aitortzekoa. Horregatik behar dugu eskola honen kontzertazioa. Proiektu honek Eusko Jaurlaritzaren babesa edukitzeko eskubidea duelako, beste proiektuek topatu duten modu berdin berdinean.
‎Eskola Publikoa ez da Euskal Herrian behar dugun eskola publikoa izeneko liburua argitaratu genuen duela hiru urte, eta orduko hausnarketak gaurkoan dirau, alegia, bazterketarik gabe, Euskal Herriak behar duen eskola sistema eraiki ahal izateko denon azalpen kritikoa eta debatearen beharra egon badagoela.
‎Eskola Publikoa ez da Euskal Herrian behar dugun eskola publikoa izeneko liburua argitaratu genuen duela hiru urte, eta orduko hausnarketak gaurkoan dirau, alegia, bazterketarik gabe, Euskal Herriak behar duen eskola sistema eraiki ahal izateko denon azalpen kritikoa eta debatearen beharra egon badagoela.
2023
‎Uste dut oso garrantzitsua izango dela ebaluatzea. Lehenengo aldiz lekuen erreserba bat egoteak lagundu behar luke eskola segregazioa murrizten.
‎Azkenik, aurkeztutako errekurtsoen aldeko ebazpena eskatzen dugu, gure seme alaben hezkuntza gure betebeharra eta eskubidea dela pentsatzen baitugu, ez baikara zaintzaile hutsak. Era berean, uste dugu erreakzio sozialaren analisiak (familien erreklamazioak, elkarretaratzeak, hezkuntza zentroen adierazpen publikoak, eta abar) balio behar duela eskola plazen esleipen prozesua birformulatzeko, eta horrek balio dezala hezkuntza komunitate guztiaren adostasuna lortzeko. Zintzoki uste dugu helburuak, nahiz eta berau oso txalogarria izan, ez dituela bitarteko hauek justifikatzen.
‎Hizkuntza proiektuak egin behar dituzte eskolek, euskaraz zein gaztelaniaz ikasleen B2 maila bermatzeko, eta Perezek azaldu du euskaratik abiatu lukeela. Egindako ikerketa guztiak bat datoz:
‎Hain zuzen, uste du ikasleak «ahalduntzeko» eta «ikuspegi kritikoa» izan dezaten ezinbestekoa dela digitalizazioa «etikoa, arduratsua, euskalduna eta eraginkorra» izatea. Eta, horretarako, uste du erabiltzen diren tresnek ezinbestean errespetatu behar dituztela eskola umeen eskubideak eta pribatutasuna, eta baliabide horiek «ikuskatzeko modukoak, berrerabilgarriak, libreak eta gardenak» izan behar dutela. «Hori da modu bakarra bermatzeko benetan hezkuntzak izan behar dituen funtzioak ari direla betetzen, eta ez beste batzuk».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia