2017
|
|
Errituaren helburua argia da, beraz: sistemak beharrezkoak dituen gizabanako aleak ekoitzi
|
behar
ditu eskolak, errituaren bitartez heldu bilakarazi, hiritar on eta zintzoak, arazorik sortuko ez dituztenak sortzaileak edo sistema apurtzaileak errekuperatu eta sistemaren dinamikan integratu. Umetatik bezatu behar ditu eskolak, zeremonia eta ohiturak etengabe errepikatu, mantsotu eta heldu bilakatu daitezen, diseinatu den arrakasta ereduari men egin diezaioten.
|
|
sistemak beharrezkoak dituen gizabanako aleak ekoitzi behar ditu eskolak, errituaren bitartez heldu bilakarazi, hiritar on eta zintzoak, arazorik sortuko ez dituztenak sortzaileak edo sistema apurtzaileak errekuperatu eta sistemaren dinamikan integratu. Umetatik bezatu
|
behar
ditu eskolak, zeremonia eta ohiturak etengabe errepikatu, mantsotu eta heldu bilakatu daitezen, diseinatu den arrakasta ereduari men egin diezaioten. Heziketak, horrenbestez, errituaren zentzu etimologikoari (ritus= ordena mantentzea) heltzen dio, ordena jakin bat mantentzea baitu xede nagusia, egoki eta beharrezkoa zaion gizaki mota ekoiztea.
|
|
Zuzendaritzak ederki daki ez duela itxura txarrik eman behar eta, ondorioz, maiz nahiago du irakasle taldeak elkarren aurka jarri, gurasoak irakasle disidenteen aurka jartzen ez dituenean. Irakasleriak erregelak jarraitu
|
behar
ditu eskolak ez baititu aditu hutsak bilatzen, sistemaren defendatzaileak baizik, militante bokazional itsuak. Zentzu honetan, 0skolak jarraitu izan du irakasleak prestatzen Elizak apaizak prestatzen zituen modu berean.
|
2018
|
|
Eskolan pentsamendu kritikoa lantzea denbora galtzea dela iradokitzen dute horrekin, eta hobe dela ikasleei gauzak egiten irakastea: hau da, etorkizuneko hiritar kritiko, demokratiko eta osoak hezi beharrean, enpresetarako langile trebeak sortu
|
behar
lituzke eskolak. Baliteke esan zuenaren magnitudearen jakinaren gainean ez egotea, baina Uriarte sailburuak bere egin zuen lelo hori unibertsitateko irakasle eskoletako ikerlariei akademizismoa leporatu zienean.
|
2021
|
|
Batetik, Diaz de Radarekin, Estatuak erraz administratu ditzakeen subjektuak produzitu
|
behar
ditu eskolak, erreferentzia sozialik ez dituzten gizabanakoak; hots, eskolak, instituzio unibertsalista den heinean, subjektu unibertsal, abstraktu eta orokorrak ekoizten ditu. Lan merkatuan erraz txerta daitezkeen eta Estatuari fidelak diren gizabanako despolitizatuak, esfera publikoaz ahaztu eta bere barnean gotortzen diren gizabanako indibidualistak; bestetik, oraingoan Bourdieurekin, promozioaren eta bazterketaren logikari obeditzen dio heziketa sistemak, erreprodukzio estrategia orok numerus clausus ereduren bat baitu oinarri.
|
|
Eskola publikoa. Ez da Euskal Herrian
|
behar
dugun eskola publikoa. Delta.
|
|
Haurrek idazketarako material merkeak
|
behar
zituzten eskolako lanak egiteko, diktaketetarako, kaligrafiako praktiketarako, zirriborroetarako. Papiroa luxuzko gaia zenez, taulatxo ezkoztatuak izan ziren, erromatarren garaietatik, haurtzaroko eguneroko idazkera intimorako euskarria.
|