Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Hala ere, alderdi horri dagokionez, zehaztu dute familiek seme alaben betebeharretan parte hartzea erabakitzen dutenean irakasleen laguntza behar dutela esku hartzea eraginkorra eta emankorra izan dadin. Horrek agerian uzten du, berriro ere, familiek parte hartze handiagoa izan behar dutela eskolan, haurren hezkuntzaren alde.
2004
‎Espainiako legeriaren arabera, haurtzaindegiek gutxienez 1,50 metro koadro izan behar dituzte eskola postuko, eta jolastokian 3 metro gutxienez.
‎Nolakoa behar duen eskolako otorduak
2005
‎Ikastaroek egun bat edo bi irauten dute, eskolaren eta ikastaro motaren arabera, ia beti asteburuetan. Taldeak txikiak dira, 10 pertsonatik 16ra bitartekoak, eskola praktikoek monitore bat behar baitute eskolako ibilgailuetan kopilotuaren eserlekuan. Programek barne hartzen dituzte:
2008
‎Arazo larria da, biztanleriaren %80k bizkarra ematen duelako eta BPGaren %2 baino gehiagok osasun gastuek eramaten dutelako. Egia da ezin dela bakarrik egotzi haurrek beren etxeetatik eskolara eraman behar duten eskola materialaren kopurua. Aldagai gehiago daude jokoan:
2010
‎Hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleek berariazko laguntza pedagogikoak behar dituzte eskola curriculumetan ezarritako gaitasunak lortzeko. Gaur egun, informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) baliabide iturri garrantzitsua dira, ikasle horiek prestakuntza behar bezala garatzea galarazten duten arlo instrumentaletan dituzten eskakizunetara egokituak.
2012
‎Bilera horietan, taldeen kezkak, proposamenak eta arazoak azaltzen dituzte, eta aztertutako gaiei buruzko erabakiak edo ondorioak ezagutzen dituzte, gero gainerako kideei jakinarazteko. Horrek esan nahi du, besteak beste, txostenak egin behar dituztela eskola kontseilurako (“bere ekimenez edo honek eskatuta”), Barne Araudia aldatzeko proposamenak egin behar dituztela eta irakaskuntza eta eskolaz kanpoko jardueren ordutegiak prestatzeko irizpideak proposatu. Halaber, honako hauen inguruko kezkak transmititzeko aukera dute:
‎Haurrek ikasteko errutina izan behar dute, eta 30 minutu eman behar dituzte eskolako lanetan, ikasitakoa ahaztu ez dezaten eta azken egunetako itoaldiak saihesteko.
2018
‎Haiek diseinatu eta berrikusi behar lituzkete eskoletako menuak, askotarikoak izan daitezen, kontuan har ditzaten ikasleen lehentasunak eta baita dieta bereziak ere alergiak edo intolerantziak egonez gero.
‎Ikasgelan ikasitakoa gauzatzeko laborategia izan behar du eskolako jantokiak, tailer praktikoekin eta heziketa jarduera osagarriekin, ohitura batzuk barneratu ditzaten elikadura osasungarriaren inguruan.
2020
‎Ikasleen motxila berria: zer eraman behar dute eskolara?
2021
‎Zenbat pisatu behar duen eskolako motxilak eta nola erabili lesioak saihesteko
‎Zenbat pisatu behar du eskolako motxilak. Medikuak eta fisioterapeutak ados daude:
‎Haurrentzako zerbitzuek klimarekiko erresilientzia eta ingurumen jasangarritasuna integratu behar dituzte. Gaitasun ekologikoei buruzko prestakuntza eman behar dute eskolek. Eta haurrak eta gazteak aldaketaren eragile gisa ezagutu eta entzun behar dira.
‎Gurasoen elkarteek salatu dute oraindik ere ugari direla osasungarriak ez diren prestakuntza metodoak, hala nola arrautza irinetan pasatutakoak eta frijituak, eta nutrizio kalitate eskaseko elikagaiak, hala nola frutak almibarretan edo saltxitxak. Hurrengo lerroetan kontatuko dizugu zer jaten duten haurrek ikastetxeetan, eta nolakoa izan behar lukeen eskola menu batek, adituen gomendioen arabera, elikagaien maiztasunari eta sukaldaritza teknikei dagokienez.
‎Beste helburu bat eskola komunitateko kideen artean adiskidetasuna eta errespetuzko, hezkuntzako eta tolerantziako jarrerak sustatzea da, giro emozional eta sozial egokian. Nolakoa izan behar du eskolako jantokiak. Dibulgazio ekintza horiek arrakasta handiagoarekin edo txikiagoarekin gauzatzea, neurri handi batean, ikastetxeek" xarmaz" betetako espazio fisikoa izatearen mende egongo da:
‎Nolakoa izan behar du eskolako jantokiak. Araudiak eta dokumentuek, hala nola “PERSEO programako eskoletako jantokien gidak” (Osasunerako eta Obesitatearen aurkako Ariketarako Erreferentziazko Eskola Programa Pilotua), gutxieneko baldintza batzuk ezartzen dituzte espazioaren eta ingurumenaren baldintzei dagokienez.
‎Bai, ikerketa politikariek gero politika publikoetan aplikatzen dutenaren argi urtera doa. Programa egokiak ezarri behar ditugu eskolatik, irakasleak prestatuz, eta hezkuntza ona eman herritar guztiei elikaduran eta bizi ohituretan. Ezin dugu pentsatu haur batek bizimodu osasungarria egin dezan gurasoek egiten ez badute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia