Emaitzak: 7
2012 | ||
beste bat konbentzitzen saiatzen denak bere burua konbentzitzen du. Militantismoaren ondorio argiena hura da. hortaz, programa bera | behar dugu euskalgintzan: gazte euskaldun guztiek misioetan eman beharko lukete urte pare bat. horrela ikasiko lukete ondo nola konbentzitu behar duten beste inor jarrera edo portaera alda dezan. | |
Euskalgintza eta euskararen normalizazioa ziklo amaiera batera heldu direla azaldu dut artikuluan, gaur egungo baldintzatan orain arteko estrategiekin goia jo dugula esaten baitigute datuek. Ziklo berri baterako prestatu | behar dugu euskalgintza eta ziklo berri horretako oinarriez zenbait proposamen egiten saiatu naiz, azken urteotan Topaguneak egindako hausnarketa prozesuko ondorioetatik abiatuta. • Hitz-gakoak: | |
Euskaldun aktiboa janztea eta antolatzea, euskaraduna bihurtzea euskaldun aktibo, herritar gehienak egitea euskaradun edo gutxienez elebidun pasibo… Eskailera baten modura ikusita, euskalgintzaren egitekoa litzateke herritarra animatzea eta baldintzak jartzea eskilaran gora egin dezan. Horretarako | behar dugu euskalgintza jantzia eta ondo antolatua, ilusionagarria, erregistro ezberdinak erabiliko dituena xede taldeen arabera, aldi berean irmoa eta leuna izaten jakingo duena.G: Eta bukatzeko, zein erronka dituzue epe laburrean. M.I: | |
2016 | ||
Galdera nagusiak izango dira: zer beste egin | behar dugu euskalgintzan eraginkorragoak izateko. Nola berreskuratu iraganeko hazkunde erritmoak normalizazio prozesuan? | |
2018 | ||
Hor ere, inteligentziaz jokatu behar dugu, baina ezin dugu inolaz ere atzera egin. Hor kokatu | behar dugu euskalgintzaren lana, hor kokatu behar ditugu euskahaldunak. Azken finean, eta lehen esan bezala, lan munduaren euskalduntzeak ahalbidetuko digu euskaraz bizitzea, eta beraz, euskaraz bizitzeko milaka hauturen determinazioak aldaketarako erresistentziak neutralizatzeko gai izan behar dira. | |
2021 | ||
Artikulu honen xedea Arabako euskalgintzaren bilakaera frankismoan azaltzea da. Lehenik eta behin, ulertu | behar dugu euskalgintza kontzeptu zabala dela, eta artikulu honetan helduen euskalduntzean, ikastoletan eta kulturgintzan zentratuko gara. Testuingurua dramatikoa zen Araban, mendeetako gainbeheraz gainera, frankismoaren errepresioaren erruz hizkuntza hilzorian zegoen. | |
Azkenik, esan | behar dugu euskalgintza definitzea ez dela lan erraza, definizio bakarretarikoa Mikel Zalbiderena da, eta bi euskalgintza bereizten ditu, berariazkoa eta bide batezkoa. Lehenengoa honela definitzen du: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 7 (0,05) |
Lehen forma
behar dugu | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Uztaro | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
uriola.eus | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
behar izan euskalgintza | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
behar izan euskalgintza definitu | 1 (0,01) |
behar izan euskalgintza eraginkor | 1 (0,01) |
behar izan euskalgintza jantzi | 1 (0,01) |
behar izan euskalgintza kontzeptu | 1 (0,01) |
behar izan euskalgintza lan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |