2003
|
|
Honekin ez dut esan nahi gure eskakizunak zilegiak ez direnik. Euskararen ofizialtasuna, normalizazioa, hizkuntz eskubideen bermea eta abar toki guztietan defendatu
|
behar diren
eskubideak dira, guztiz demokratikoak gainera. Baina ez gara ohartzen erdaldunen ikuspegiak zilegiak izan daitezkeela, eta horren ondorioz gure mezuak ezdi rela behar bezala gizarteratzen.
|
2005
|
|
Erregistroko idazkunak laburtzeari dagokionez, legegilearen asmo hori bat dator inskripzio formuletan laburtasun eta argitasuna agintzen duten egungo eskakizunekin; lege berriak, bada, idazkun nagusien idazkera laburtu ez ezik, halakoetan jabariaren eta ondasun higiezinen gaineko eskubide errealen nondik norakoa jasota, aurkezte-idazkunaren edukia ere erraztu du, eta horrek berebiziko garrantzia du ondasun higiezinen gaineko Espainiako sisteman. Horrela, batetik, idazkun ororen betekizun formalak ahalik gehien gutxitu dira, betiere sistemaren printzipio nagusiei kalterik egin gabe; bestetik, modu berezian inskriba daitezkeen eta inskribatu
|
behar diren
eskubideen inguruko aipamenak kendu dira; eta, azkenez, Erregistroaren babes esparrutik at utzi dira izaera pertsonal edo betebehar izaeradun eskubideak. Horrek guztiak nahitaez ekarri behar du Erregistroa argiago eta horren publizitatea errazago egitea, interesdunek zuzenago jakin dezaten horren edukia.
|
2007
|
|
Horrez gain, erdietsi nahi da «Konstituzioak eta legeek alderdiei eratxiki dizkieten eginkizunak benetan bete daitezen ziurtatzea eta, azken buruan, estatuaren jardunbide demokratikoa bermatu dadin laguntzea» (martxoaren 6ko 56/ 1995 KAE). Ikuspegi bikoitz hori aintzat hartuta, partaidetza orokorreko biltzar-organoa arautu da, alderdiaren eskumen garrantuak betetzeko ohiko bide gisa; zuzendaritza-postu horien zentsura demokratzitsuenak dituena; sufragio aske eta sekretua ezarri da, zuzendaritza-postikoa arautu da; edozein elkartetan oinarrizkoak izan eta berdintasunez egikaritu
|
behar diren
eskubideak aitortu dira, hala nola, hautaketan parte hartzea eta organoetan hautagai izatea, edota jardueren, egoera ekonomikoaren eta zuzendaritza-organoak osatzen dituzten pertsonen gain informatzea; eta kide anitzeko organoen bileren jardunbiderako eta araubiderako erregela batzuk zehaztu dira. Beste alde batetik, 9 artikuluaren xedea da alderdi politikoek printzipio demokratikoak eta gizasun nahikoarekin zerrendatu ditu prin eskubideak errespeta ditzaten ziurtatzea.
|
2008
|
|
Balio hori zenbait parametroren araberakoa da, hala nola akzio zaharren kotizazioa, akzio berrien jaulkipen-prezioa edo handitzearen proportzioa. Akziodunak zati bat bakarrik jo du handitzera Inbertitzaileak akzio kopuru jakin bat sinatzen du,
|
behar diren
eskubideak gehitzearen proportzioaren arabera emanez, eta gainerako eskubideak une horretan merkatuan duten prezioari saltzen dizkio, salmenta eragiketari dagozkion gastuak kenduz. Inbertitzaile ez-akziodun batek handitzera jo nahi du Handitzera joan nahi ez duten akziodun zaharrek saltzen dituzten eskubideak edonork eros ditzake, sozietateko akziodunak izan ala ez.
|
|
Hortaz, Euskal Herriko lurralde guztietan bi eskubide horiek aitortzea beharrezkoa dela sinistarazteko lanean eta parte hartzen jarraitzea nahitaezkoa da; izan ere, guzti-guztioi eragiten digute, batzeko eskubideak dira eta ez zatitzeko, errespetatu
|
behar diren
eskubideak dira, herri honen bizikidetza eta egoera hobetzea nahi badugu, eta zatitzea ez badugu nahi. Sinistarazte-lana eta parte-hartzea, azken finean, oso baldintzatuta dauden sektore horietara bideratu behar dira, ez beren jatorri, identitate edo hizkuntzagatik, baizik eta Espainiako eta Frantziako Estatuek erabiltzen dituzten elementu subjektibo horiek erabiltzen dituztelako; eta, hain zuzen ere, estatuek beren jarduera politikoan erabiltzen dituzte elementu horiek, euskal gizartearen nahi demokratikoak eta normalizatzaileak oztopatzeko.
|
2016
|
|
Ruiz, EH Bildukoa: «Hizkuntza eskubideez hitz egiten dugunean, batzuek aintzat hartzen dugu benetan bermatu
|
behar diren
eskubideak direla orain arte urratuak izan ditugunonak. Beste batzuek, halako falazia batean oinarrituz, esaten dute administrazioan sarbidea arautzeko momentuan euskara eskatzeak erdal elebakarren eskubideak urratzen dituela, aukera berdintasunaren kontrakoa dela.
|