2006
|
|
Bourdieu ek erakusten du nola hizkuntza ezsegurtasuna sentitzen den, hizkuntza legitimoaren kodeak ez direlarik ongi menperatzen. Labov ek agerian uzten du burgesia txikian aurkitzen dela hizkuntza ezsegurtasunik handiena eta eskolak hedatzen duen frantsesaren ikuspegi garbi bezain garden
|
bati
lotua dago.
|
|
1) ludikoa, 2) kriptikoa, esan nahi baita hizkuntza kode bereziak sortzen direla beste pertsonek ez dezaten hizkuntza hori ulertu, eta 3) nortasun funtzioa, hots, hizkuntza, taldearen ezaugarria bilakatzen dela. razleetariko bat da, batez ere maila soziokultural apaleko jendeetan eta usadio legetimoekin itsututa dauden pertsonetan. Garbizaletasuna hizkuntzaren ikuspegi atzerakoi
|
bati
lotua dago non arauei toki garrantzitsuegia ematen zaien. Ondorioz, ezberdintasun guziak mehatxuak eta desintegrazio arrixkuak bezala ikusiak dira.
|
|
1 hizkuntza historikoen irudi hierarkiko bat dauka non hizkuntza bakoitza jeinu
|
bati
lotua dagoen eta edozein tokitan erabili daiteken, unibertsala bilakatuz. Ondorioz, hizkuntza dialektotik bereizten da.
|
2012
|
|
Barakaldo bezalako eremu diglosikoetan, hizkuntzak ikur bihurtzen dira: hizkuntza bakoitza irudi zehatz eta funtzio
|
bati
lotua egon ohi da. horrexegatik, erabilera bultzatzeko hizkuntza horren ikurrek legiEnara Belloso – Ahozko hizkuntzaren erabileraren garrantzia hizkuntzaren normalizazioan, Barakaldon timoak izan behar dute, irudi eta funtzio legitimoei lotuak egongo direnak. Bada, hizkuntza baten ospea edo prestigioa betetzen dituen hizkuntza funtzioei loturik doakio, Barakaldon prestigiodun funtzio guztiak edo gehienak gaztelaniak betetzen ditu, euskara bigarren mailan geratzen delarik.
|
2013
|
|
Batzuetan, ikerlan mota horren bulkada izango da hizkuntza errealitate jakin batez arduratzen direnen jakin mina asetze hutsa. Bestetan, interbentzio asmo
|
bati
lotua egongo da; alegia, hizkuntza politika edo hizkuntza–plangintzaren bat abian jartzeko asmoari atxikia. Horregatik, multzo honetan sartutako lanak, askotan txosten tekniko gisakoak izango dira.
|
2015
|
|
Sorterriko hedabideak eskura izanez gero, berriz, fisikoki urrun dagoen espazio publiko horren partaide sentitzeko aukera dute gutxiengo diasporikoetako kideek. Taldekidetasun sentimenduen dislokazio espazio tenporal horretan sakonduta, Amezagak gogora ekartzen ditu Meyrowitz en" placeless cultures" delakoak (Meyrowitz, 1985), zeintzuen arabera kultura batek ez du zertan leku fisiko
|
bati
lotuta egon, komunikabide digitalek deserrotze geografiko hori posible egin dutelako. Bada, beste kontinenteetatik etorritako euskal herritar berrientzat telebista euren jatorrizko komunitatearekin kontaktuan egoteko eta haren parte sentitzen jarraitzeko bide eraginkorra den modu berean, euskal hiztun komunitatearen periferia geografikoetan bizi garen euskaldunontzat euskarazko komunikabideak hiztun komunitatearen partaide sentitzeko modua izan daitezke.
|
2017
|
|
Kasu hau bera aztertzen da O’Rourke eta Walsh en (2015) lanean, irlandera bigarren hizkuntza duen hiztun batek berak aitortzen baitu beretzat ‘hiztun ona’ izatea espazio fisiko
|
bati
loturik dagoela, baita atzean gelditu den antzinako belaunaldi bati ere, zeina kalitate handiagoko irlandera baten hiztuna zen.
|
2019
|
|
Gainera, jarrera integratzaileen eta motibazio sinbolikoen kasuan, hizkuntzaren eta komunitatearen arteko identifikazio hori nazio
|
bati
lotuta dago euskal herrian, Martinez de Lunaren aburuz: " euskararekiko motibazio sinbolikoak euskal herriko edota euskadiko —euskal Nazioko— partaide izateari lotuak agertzen zaizkigu gehienbat" (Martinez de Luna 1996, 48).
|