2001
|
|
UPV/EHU sortu eta gerora,
|
batez
ere unibertsitate horrek bere udako ikastaroak antolatu zituenean, zalantzan jarri zen UEUren jarraipena. Hala ere, Euskal Herrian unibertsitateak zabaldu eta ugalduta, UEUk gero eta unibertsitario gehiago biltzen zuen bere ingurura.
|
2004
|
|
Orain dela gutxi arte zaila zen euskaraz idatzitako Arteari buruzko eskuliburua argitaratzea,
|
batez
ere unibertsitateko irakasleak garenok beste zereginetanpasatu ditugulako urteak, eskolak prestatzcn batez ere, baina baita unibertsitateakeskatzcn zigun ibilbide akademikoa betetzen ere: tesiaren aurkezpena doktoremaila lortzeko eta horrekin unibertsitate espainiarrean dagoen funtzionarioensistemara egokitzeko oposizioa.
|
2009
|
|
– Hezkuntza politika(
|
batez
ere unibertsitate eta Lanbide Heziketa mailetakoak).
|
2010
|
|
Herrialde batzuetan (AEB, Asiako hainbat herrialdetan) oso harreman estuak eta errazak daude enpresen eta unibertsitateen artean eta, beste batzuetan (Mendebaldeko Europan adibidez) oso zaila izaten da harreman horiek sustatzea. Orain arte egiaztatu denez, oso zaila da elkarlan hori sustatzea
|
batez
ere unibertsitatea publikoa den neurrian.
|
|
Udaletxeko teilatuan bandera gorri, berde eta zuri bat ageri zen. Nik ikusia nuen askotan,
|
batez
ere unibertsitatean, baina ez benetakorik. Horman pintatuta bakarrik.
|
2012
|
|
izango direla. Horren haritik, eta hezkuntza mundutik?
|
batez
ere unibertsitatetik, begiratuta, ikasleei, jakintza teknikoez gain, abilezia emozionalez jabetzeko abaguneak ematea ezinbestekoa dirudi:
|
|
Prozesu geldo eta neketsua da, praktika eta errepikapen ugari behar dituena. Eta horretarako garairik egokiena nerabezaroa/ gaztaroa da (14 urte bitartea); hori dela-eta, adin tarte horretan gaitasun emozionalak lantzeko aukerak eman litzaizkieke nerabeei/ gazteei, hala hezkuntza munduan(
|
batez
ere unibertsitatean) nola enpresa munduan, talde lanean aritzeko edo jendaurrean hitz egiten trebatzeko abaguneak eskainiz, adibidez. Gaitasun tekniko eta zientifikoez gain, beraz, gaitasun emozionalez ere hornitu genituzke, lanerako ez ezik bizitzaren gainerako arloetarako ere denontzat mesedegarria izango bailitzateke hori.
|
|
Udako azken txanpan eta ikasturtearen hasieran, ikasle askok,
|
batez
ere unibertsitateko ikasleek, merkatua arakatzen dute alokairuko etxebizitza baten bila. Jabeentzat etxebizitza hutsa errentagarri bihurtzeko iturririk tentagarrienetako bat dira; izan ere, etxea gelaka edo hainbat gazteri alokatzeak familia edo bikote bakar bati alokatzeak baino errenta handiagoa ekar dezake.
|
2013
|
|
Hori dela eta, kasu batzuetan – eta gastuaren saihestezinaren aurrean, kreditu kontrataziora jotzen dute guraso batzuek. Orokorrean, eskolara itzultzea finantzatzeko kredituek ez dute komisiorik, baina garrantzitsua da klausula guztiak aztertzea Proposamen ia guztiak ikasturte hasieran egin behar den gastuaren zenbatekora iristen dira eta, gainera, ikasleen matrikulen, lekualdatzeen edo egonaldien gastuak ordaintzeko ere balio du,
|
batez
ere unibertsitate ikasketak egiten dituztenen gastuak ordaintzeko. Baina, hala ere, komeni da ez ahaztea kreditu «bigun» bat ez dela:
|
2015
|
|
Baina gauza batzuk ezin dizkiagu katilupean gorde hi, nik hori guztia konprenitzen diat, zer eginen diok ba, itxurak gorde egin behar dituk,
|
batez
ere unibertsitate erlijiosoetan eta, arrazoi puntta bat ere badutela aitortzeraino iritsiko nintzatekek, baina ezin konprenitu dudana, eta behingoa barkatzekoa duk xarra, baina ez baitakit zenbakarrena den honez geroz, ba esaten nian bezala, hasitakoa bukatu egin, ezin konprenitu dudana, edo hobeki esateko, gehiago ezin soporta dezakedana, euskal unibertsityarena duk, eta hitz batek bestea, noren...
|
2016
|
|
1) Bilakaera demografikoa229: haur jaiotzen (1978tik honako) erabateko jaitsiera; gazte euskaldunen emigrazioa(
|
batez
ere unibertsitate mailako lizentziatuena eta are doktoratuena); immigrazioaren goraldi berria;
|
|
Mugimendu horretan zeuden, beste batzuen artean, Jokin Zaitegi, Gaizka Barandiaran, Santi Onaindia, Andima Ibinagabeitia, eta Larrakoetxea anaiak (Hipolito eta Benito), baita Orixe ere. . Hauen iritziz, besteak beste, literaturaren lan garrantzitsuenak euskaraz irakurtzeko ahalegin berezi bat egin behar zen
|
batez
ere unibertsitateari begira. Horrenbestez, Platon, Sofokles, Horazio, Birgilio eta abar euskaratu behar ziren.
|
2017
|
|
Muga geografikoen aurrean axolagabe ageri zen denbora errealeko komunikabide horrek izugarrizko iraultza segurtatzen zuen eragile askok parte hartze zuten lan kolaboratiboetarako. Ildo horretan elkarlanerako hainbat tresna digital eta esperimentu garatu izan ziren hainbat arlotan, eta nola ez arkitekturan ere,
|
batez
ere unibertsitate testuinguruetan. Adibidez, Multiplying Time (1997) edo Virtual Studio (1993) arkitektura proiektuak online lantzeko estrategiak esperimentatu zituzten, baina betiere eragile adituen arteko elkarlaneko ikuspegi batetik.
|
2019
|
|
Irakurri dituzu Agatha Christieren nobelak? Nik asko,
|
batez
ere unibertsitate garaian. Bada, nire aita nobela horietako giro sofistikatuetan imajinatu izan dut beti, goi klaseko ladyez inguratuta, haiei golfaren sekretuak esplikatzen.
|
2020
|
|
Ez nuen deus esan behar, nahiz eta andrearen arrandia parranderoa ahalik eta maltzurren izorratzeko gogo bizia izan, hanka sartze handia egin dut, atoan komediaren protagonista omen zen Guzurmendi jaun/ tenenteari itzal egin baitiot. Oraingoan ere gogora etorri zaizkit falkutateko biltzarretan Martinen handikeria patrioteroez gero zeharo aspertuta, hitza kentzen niola gauzak bere onera itzul zitezen ahaleginetan, gehienbat unibertsitatearen funtsa zein zen nire irakaskideei nolabait gogoratzeko asmo eta gogoz, hau da, delako borroka nazionala norberaren aukera soila zena, baina ez irakaslegoarena guztiarena,
|
batez
ere unibertsitateko irakasle guztiak bera bezain abertzale sutsuak ez ginen aldetik. Alperrik, ez zidan sekula barkatu, ezin zuen, berak defenditzen zituen teoria nazionalak eta iraultzaileak oztopo zitzaizkion gainontzekoen ikus/ pentsamoldeak aintzakotzat hartzeko, kontra, edo agian kexu besterik ez, geundenok ez genuen bere begirunea merezi; balizko arerioak omen ginen, biltzar aretotik biraoka eta ia harrika ere behin betiko botatzea merezi zutenak.
|
|
Eskuragarri ditugun datuak aztertu besterik ez dugu egin behar. Beraz, gelditzeko unea etorri zaigu eta hezkuntza sistema, baina
|
batez
ere unibertsitate publikoa, zertarako nahi dugun adostea litzaiguke lehenbailehen.
|
2021
|
|
NE1 ek ere irakaskuntzara iristen den jendeak, nahigabe edo nahita,
|
batez
ere unibertsitatetik ateratzen den irakaslegaiak edukiak eta oso presente dituela uste du, zer egin behar den, eta horregatik ematen zaiola ematen zaion garrantzia curriculumari. Hala eta guztiz ere, maiz zuhaitzak ez duela basoa ikusten uzten pentsatzen du parte hartzaileak eta, ondorioz, irakasleak curriculuma osatzeari begira egoten direla iruditzen zaio bestelako hezkuntza beharrizan batzuk asetzeari begira baino, DBHn bereziki.
|
2022
|
|
Eta, geroztik, urtero hutsik egin gabe (urte batzuetan diru laguntzekin gorabeherak izan badira ere) festetako bertso plaza izan dena. Andoni Egaña eta, bere moduan, beste hamaika lagun etorri da Gasteizera(
|
batez
ere unibertsitatera), eta haiek ere Gasteizko bertso giroa markatu dute; zorionez, elkar zipriztindu dugulakoan nago. Gasteiz euskalduntzen lagundu dute haiek, eta itzultzean (itzuli badira) Euskal Herria pixka bat gasteiztartuko zen.
|
2023
|
|
Aurtengo martxoan onartutako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoa (USLO) Estatuko unibertsitateek dituzten hainbat gabezia endemiko arintzeko tresna bezala aurkeztua izan zen gobernu erakundeetatik; horien artean, irakaskuntza eta ikerkuntza langileen zati handi baten prekaritatea, jatorrizko funtzioekin bat egiten ez duten kontratu irudi batzuen gehiegizko erabilera (irakasle elkartuena, kasu), karrera akademikoaren neurrigabeko luzatzea pertsonala egonkortu arte edota kalitatezko irakaskuntza eta ikerkuntza bermatuko duen finantzaketa publikoaren falta nabarmentzen ziren. Aldiz, legea indarrean sartu denetik aurretik aipatutako hainbat egoera larriagotzen ari direla ikusten ari gara,
|
batez
ere unibertsitateko makineriaren katebegi ahulenetako baten kasuan; hau da, ordezkapenak egiten dituzten irakasle eta ikerlarien kasuan.
|