2001
|
|
Etsenplu gisa, halako eredua proposa daiteke: 1) lehenbizi, aldagai multzo soziologikotik hasi; 2) bigarren, sare sozialetik pasa, sarearenbitartez sozializazioa gertatzen delako, ezaugarri soziologikoak barneratuz; 3) hirugarren, sozializatzearen emaitza izan daiteke gizabanakoaren identifikazio sozialaren eraikuntza; 4) laugarren, identitearen arabera, bestelakoprozesu psikosozialak bideratzea,
|
batez
ere motibazio prozesua; 5) azkenik, prozesu horien arabera, portaerak esplikatzea. Prozesu psikosozialek antzekotasunak eta ezberdintasunak dituzte; antzekotasun garrantzitsua da, adibidez, denek kognizioarekin, emozioarekin eta motibazioarekin zerikusia dutela; ezberdintasun garrantzitsu bat, adibidez, kognizio barruan azpiprozesu ezberdinak daudela (identifikazioa, hautemateak, kategorizazioak, usteak eta irudikapenak, egozpenak, jarrerak, motibazioak, eta abar); besteezberdintasun bat, agian, identifikazio prozesuak betetzen duen erdigunetasuna da, hori delako gizabanakoa definitzeko ondoen funtzionatzen duenaeta, gainera, berak garantiza dezakeelako beste prozesu psikosozial guztienarteko lotura eta artikulazioa.
|
|
5 Interakzionismoaren makroteoriari jarraituz, lau aukera hauek ditugu: 1) subjektuari erdigunetasuna eman, eta orduan identitate etnolinguistikoakereduaren ardatza nagusia beteko luke; 2) objektuari erdigunetasuna eman, sare sozialak ardatz nagusia betez; 3) egokitzeari edo indibidualizazioarieman erdigunetasuna, jarrerek eta motibazioak ereduaren ardatz nagusiabetez; 4) asimilazioari edo sozializazioari eman erdigunetasuna, bizitasunetnolinguistiko subjektiboak ereduaren ardatz nagusia betez. Gure ereduaeraikitzerakoan, hirugarren aukerari jarraitzen diogu, hau da,
|
batez
ere motibazioari ematea erdigunetasuna, gorago aipatu ditugun arrazoien arabera.
|
|
tradizio nagusian taldearteko maila garrantzitsuena bazen, orain enfasia gizabanako mailarapasatzeko joera nabaritzen da. 3) Geroz eta gehiago motibazio motaaskoren beharra aipatzen dela (Dornyei, 1994, 1996; Oxford eta Shearin, 1996),
|
batez
ere motibazioaren bitartez 2Hekin lotzen diren portaerakesplikatu nahi badira, 2Hen jabekuntza maila adibidez, lan honetan egitenden modura. Zentzu horretan, gure lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko.
|
2009
|
|
Bigarren hizkuntza bat ikasten ari diren ikasleentzat oso egokiak dira blog ak,
|
batez
ere motibazioari begira. Berriak, bitxikeriak, iritzi artikuluak, argazki oinak, liburu edo filmen iruzkinak, zuzendariari bidalitako eskutitzak, lagun bati igorritako gutunak, kronikak (herriko jaiak, txangoak, bidaiak, gertakizunak), kirolak, kultura ekitaldiak eta abar luze bat lantzeko aukera eskaintzen dute blogek.
|
2013
|
|
Iñaki Mart� nez de Luna, Estibaliz Amorrortu, Maria Jose Azurmendi, Jean Baptiste Coyos, Jone Miren Hernández, Lionel Joly, Inma Muñoa, Pablo Sotés eta Belen Uranga – Azken urteetako euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren azterketa deskribatzailea agertzen diren ikergaien artetik nazioarteko korrontetan gogoeta teorikoetatik gehien edaten dutenak
|
batez
ere motibazio/ iritzi/ jarrera alorrekoak, ukipen egoerakoak, hezkuntzakoak eta bariazionismoarenak direla. Hemen zerrendatu ditugun gainontzeko gai ugariek (erabilera, politika eta plangintza, ume eta gazteak, eta abar.) ez dute nazioarte panoramika akademikoari neurri berean erreparatzen.
|
2019
|
|
Martinez de Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. Hau da,
|
batez
ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du.
|
|
Motibazioei buruz, bestalde, Martinez de Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. hau da,
|
batez
ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du (1996, 50):
|
2021
|
|
Deszentralizatua delako izan da etenik gabekoa. Eta
|
batez
ere motibazio ezberdinak dituzten kolaboratzaileak saretu ditugulako. Mila egin ditugu eta beste mila egiteko prest ditugu tresnak eta edukiak».
|