Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Etsenplu gisa, halako eredua proposa daiteke: 1) lehenbizi, aldagai multzo soziologikotik hasi; 2) bigarren, sare sozialetik pasa, sarearenbitartez sozializazioa gertatzen delako, ezaugarri soziologikoak barneratuz; 3) hirugarren, sozializatzearen emaitza izan daiteke gizabanakoaren identifikazio sozialaren eraikuntza; 4) laugarren, identitearen arabera, bestelakoprozesu psikosozialak bideratzea, batez ere motibazio prozesua; 5) azkenik, prozesu horien arabera, portaerak esplikatzea. Prozesu psikosozialek antzekotasunak eta ezberdintasunak dituzte; antzekotasun garrantzitsua da, adibidez, denek kognizioarekin, emozioarekin eta motibazioarekin zerikusia dutela; ezberdintasun garrantzitsu bat, adibidez, kognizio barruan azpiprozesu ezberdinak daudela (identifikazioa, hautemateak, kategorizazioak, usteak eta irudikapenak, egozpenak, jarrerak, motibazioak, eta abar); besteezberdintasun bat, agian, identifikazio prozesuak betetzen duen erdigunetasuna da, hori delako gizabanakoa definitzeko ondoen funtzionatzen duenaeta, gainera, berak garantiza dezakeelako beste prozesu psikosozial guztienarteko lotura eta artikulazioa.
‎5 Interakzionismoaren makroteoriari jarraituz, lau aukera hauek ditugu: 1) subjektuari erdigunetasuna eman, eta orduan identitate etnolinguistikoakereduaren ardatza nagusia beteko luke; 2) objektuari erdigunetasuna eman, sare sozialak ardatz nagusia betez; 3) egokitzeari edo indibidualizazioarieman erdigunetasuna, jarrerek eta motibazioak ereduaren ardatz nagusiabetez; 4) asimilazioari edo sozializazioari eman erdigunetasuna, bizitasunetnolinguistiko subjektiboak ereduaren ardatz nagusia betez. Gure ereduaeraikitzerakoan, hirugarren aukerari jarraitzen diogu, hau da, batez ere motibazioari ematea erdigunetasuna, gorago aipatu ditugun arrazoien arabera.
‎tradizio nagusian taldearteko maila garrantzitsuena bazen, orain enfasia gizabanako mailarapasatzeko joera nabaritzen da. 3) Geroz eta gehiago motibazio motaaskoren beharra aipatzen dela (Dornyei, 1994, 1996; Oxford eta Shearin, 1996), batez ere motibazioaren bitartez 2Hekin lotzen diren portaerakesplikatu nahi badira, 2Hen jabekuntza maila adibidez, lan honetan egitenden modura. Zentzu horretan, gure lanean zenbait motibazio mota aurkituditugu, horien arabera gure berrikusketa berezia proposatu ahal izateko.
2009
‎Bigarren hizkuntza bat ikasten ari diren ikasleentzat oso egokiak dira blog ak, batez ere motibazioari begira. Berriak, bitxikeriak, iritzi artikuluak, argazki oinak, liburu edo filmen iruzkinak, zuzendariari bidalitako eskutitzak, lagun bati igorritako gutunak, kronikak (herriko jaiak, txangoak, bidaiak, gertakizunak), kirolak, kultura ekitaldiak eta abar luze bat lantzeko aukera eskaintzen dute blogek.
2013
‎Iñaki Mart� nez de Luna, Estibaliz Amorrortu, Maria Jose Azurmendi, Jean Baptiste Coyos, Jone Miren Hernández, Lionel Joly, Inma Muñoa, Pablo Sotés eta Belen Uranga – Azken urteetako euskal ikerkuntza soziolinguistikoaren azterketa deskribatzailea agertzen diren ikergaien artetik nazioarteko korrontetan gogoeta teorikoetatik gehien edaten dutenak batez ere motibazio/ iritzi/ jarrera alorrekoak, ukipen egoerakoak, hezkuntzakoak eta bariazionismoarenak direla. Hemen zerrendatu ditugun gainontzeko gai ugariek (erabilera, politika eta plangintza, ume eta gazteak, eta abar.) ez dute nazioarte panoramika akademikoari neurri berean erreparatzen.
2019
‎Martinez de Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. Hau da, batez ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du.
‎Motibazioei buruz, bestalde, Martinez de Lunak esan izan du arrakastazko motibazioak eta pragmatikoak ez direla behar beste garatu euskal gizartean. hau da, batez ere motibazio integratzaileak gailendu izan dira, eta arrakastazko zein motibazio pragmatikoak gehiago hedatu behar direla uste du (1996, 50):
2021
‎Deszentralizatua delako izan da etenik gabekoa. Eta batez ere motibazio ezberdinak dituzten kolaboratzaileak saretu ditugulako. Mila egin ditugu eta beste mila egiteko prest ditugu tresnak eta edukiak».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia